/spanien/atletico/forum/1362.aspx/spanien/atletico/forum/1362.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Joakim J
2009-11-22 15:34
Säsongen är körd. Det var till och med så att jag knappt grämde mig över att jag antagligen missar mötet med APOEL, och då är det illa.

Kan för mitt liv inte förstå hur man kan vara så dåliga. Man har blivit bättre under QSF och jag är övertygad om att han är rätt man för jobbet om man ger honom lite tid. Perea? Pablo? Antonio López! Hur kan de har blivit så pinsamt dåliga? Perea är ett stort skämt som försvarare nu för tiden, för att inte tala om López som bara för ett par år sedan var en landslagsback.

Assunão har förvisso inte varit lika bra som förra året men inte fan är det lätt att för det första vinna boll som ensam defensiv mittfältare och sedan fördela den vidare när alla står och gömmer sig.

Maxi... Denne mittfältare kan fan i mig vara ligans sämsta kantspringare. Vad gör han för bra i en match? Han tar jobbet defensivt men offensivt är han obefintlig.

Ska vi gå in på Florent Sinama-Pongolle? Hur i hela friden kan man vara så dålig som han är? På riktigt?

Man har haft otur, det har man, och frågan är var man skulle befunnit sig om QSF skulle lett laget från första början, men det håller inte. Atlético är totalt värdelösa för tillfället och dessvärre skäms jag inte för att säga det.
Atlético DeBe
2009-11-22 08:51
vi åker ur i år
Atlético Luff
2009-11-22 08:32
Tyvärr så fegar jag ur, hade jag haft en åsikt hade jag presenterat den, inte frågat.. Det är så mycket som spelar in, förra gången vi åkte tog det ju 5-6år att bygga ihop det igen, och även det blev ett luftslott verkar det som. Å andra sidan står ju gubbarna för 90% av allt som är dåligt med den här klubben. Kan inte bestämma mig! :)
Atlético daniel77
2009-11-22 01:15
Ämne: En konstig fråga, me....Japp! :) Och vad säger du själv om det då, Luff?
Atlético Luff
2009-11-22 01:05
En konstig fråga, men skulle ni ta nedflyttning om Gils demoner sålde klubbem? ;)
Atlético Luff
2009-11-22 01:00
Precis Daniel, läget just nu är väldigt läskigt. Det finns inget som tyder på en rejäl vändning, speciellt inte då vi haft majoriteten av våra försvarare friska hela säsongen, varför skulle samma spelare helt plötsligt höja sig både tre och fyra nivåer...

Man måste sluta vila på att "vi är atletico, vi kan väl inte åka ur.." nu, varenda poäng innan vinteruppehållet är livsviktig.
Atlético daniel77
2009-11-22 00:27
Det är just förhoppningarna om att det skall vända som skrämmer mig. Många tror att en seger blir vändningen men det finns inga garantier för det och det fick vi bittert erfara säsongen 99/00 med spelare som Bejbl, Valerón, Hasselbaink, Solari, Baraja och Molina i truppen. Det var inga dussinlirare det och många av dem gjorde succé när de lämnade det sjunkande colchoneroskeppet!

Inför den tionde omgången säsongen 99/00 låg de rödvita på en sextonde plats med tio inspelade poäng. Efter tio spelade omgångar hade laget tre pinnar till efter att ha besegrat ärkerivalerna med 1-3 på Santiago Bernabeu efter två mål av Hasselbaink och ett av José Mari.

Innebar den derbysegern en vändning? Nix, laget lyckades inte prestera trots de skyhöga förväntningarna och hamnade till slut på en bedrövlig nittonde plats i serien. Segunda A-spel väntade för de rödvita säsongen 00/01...

Jag ser många likheter mellan dagens Atlético de Madrid och den upplaga som förpassade oss till "grusplanerna nära dig" säsongen 99/00.

Om dönickarna som styr den här klubben tror och hoppas på att vändningen skall komma utan att man behöver göra de nödvändiga förstärkningarna under vintermercadon ligger vi risigt till, det är bara att inse det.

Det här laget är illa balanserat och en försäljning av Sergio Agüero är nästintill ett måste om vi skall kunna försöka rätta till det hela under vintermercadon och hålla oss kvar i den högsta serien.
KUNgAGUERO
2009-11-21 22:46
Ämne: Vändning?!

Jag h....
Lite det jag menar, man har gått runt och hoppats innan matcherna att nu vänder det och när man fått in en ny tränare! men icke. Det var matcherna mot Chelsea och Real som skulle kunnat vänt det, dina bort förklaringar till trots. Seger mot C som var 8min ifrån och lika mot Real som var 0cm offside ifrån skulle vänt säsongen, men nu blev det ju inte så... Inget att ägna någon tid åt alltså!
In med lite ungdomar som kan pigga upp alla betongklumpar som går på halvfart!
Atlético RK!
2009-11-21 21:21
Ja, alla som tror att vi ska slåss om europaplatserna kan ju förlika sig med verkligheten. Vi kommer göra en Valencia-säsong men vi får hoppas att nedgången inte blir värre än vad den blev för dem. OCH JA IN MED DE GEA!
Atlético daniel77
2009-11-21 20:46
Vändning?!

Jag har inte ens sett en antydan till vändning den här hösten. Det som skett är en ändring på tränarpositionen, resten är sig likt. Försvaret fortsätter att vara uruselt, Asenjo fortsätter att sprida osäkerhet med sina tveksamma utrusningar och märkliga ingripanden. Kan killen klistra ett endaste jävla skott den här säsongen skall vi vara mer än nöjda. In med De Gea för f-n!

Matcherna mot Chelsea och Real var knappast tecken på någon vändning. Engelsmännen hade ju knappt något att spela för och Real dominerade i 75 min och lät sedan våra rödvita komma in i matchen för att de själva ville det.

Estoy hasta los cojones! Sälj Kun och värva försvarare under vintermercadon om vi skall vara kvar i La Primera. Just nu har vi inget där att göra, vi är ett bottenlag.
KUNgAGUERO
2009-11-21 20:23
Oväntat slut, fan hur många gånger har man sagt nu vänder det? Börjar bli mer och mer nöjd om vi slipper vara inblandad i den värsta bottenstriden i vår... Hoppas vi kommer sist i CL-gruppen, då kan vi satsa på liga spelet och sen allt på cupen. ATM mot cup-guld!
Atlético Enstrom
2009-11-21 20:04
Det är fan inte sant!

Men oandra sidan så var det ju ändå rättvist, det spelet vi visar upp idag är under all kritik. Nej men man blir så irriterad och arg. När vi väl är påväg framåt så vänder vi oftast hemåt igen och chansen rinner ut i sanden. Jag anser även att det saknades tyngd i anfallsspelet idag, Aguero blev för ensam och väljer då naturligt det svårare alternativen så som att göra det på egen hand och dribbla 4-5 pers.

Aja hoppas det vänder nu på onsdag mot Apoel nu på onsdag, vinnaren där går ju förmodligent till uefacup spel.
Atlético rawkus
2009-11-21 19:58
Rattvist till slut, aven om domarteamet var virrigare an en hel lada hons.

Sa, nar skall vi ropa "Kris!"..? :S

Avga ALLA !!

In med Gallegos och CO - kan knappast ga samre an dessa puckona.
Atlético Antonio Lopez
2009-11-21 19:57
Finner inga ord... Känner mig som Kun i detta läge.
Atlético Kun Kun Kun
2009-11-21 19:56
Synd, nära en poäng. Men nära skjuter ingen hare.
Atlético olleulv
2009-11-21 19:51
Bra frispark av Reyes ju! var är alla?
Atlético rawkus
2009-11-21 19:49
Asenjo for fan.... :O

Puuh!
Atlético olleulv
2009-11-21 19:48
GÅ PÅ RETUREN DÅ!!!
Atlético rawkus
2009-11-21 19:46
Enstrom: Glom ej heller bort domarteamet ;)

Hade varit oxtokig om det var tvartom, fy fan.
Atlético olleulv
2009-11-21 19:45
Varför säger han Carlos reyes hela tiden?
Atlético Enstrom
2009-11-21 19:40
det är tur att vi har Asenjo annars hade vi nog legat under nu.
Atlético A.K.
2009-11-21 19:38
Rawkus//
mm "spela"

Nu ger jag upp, ska iväg å spela nationsinnebandy å supa..
Adjökens
Atlético rawkus
2009-11-21 19:34
Fruktansvart nojd med 1-1 (forutsatt att det star sig..) just nu :O

Depor borde haft MINST 3 javla mal vid detta laget...

Helvete vad forbannad jag blir - hur kan en hel grupp proffs "spela" sa har???
Atlético garmawi_90
2009-11-21 19:21
Huyy.
Depor närmar sig verkligen.

Men vad gör Asenjo? Han måste vara mer bestämd!
Gå ut eller stå på din position.
Atlético garmawi_90
2009-11-21 19:18
YEEEEEES!
SINAMA UT! :D

Simao in.
Atlético rawkus
2009-11-21 19:10
Haha, domarteamet ar Rojiblancos ;O

Aupa... framtiden? Detta ar sannslost sa illa det ser ut, fy fan.
Atlético Kun Kun Kun
2009-11-21 19:10
Nära straff ;P
Atlético garmawi_90
2009-11-21 19:09
Där kom den.
Straff till Depor.

Helt rättvist!

EDIT: Offside tydligen. Haha
Atlético garmawi_90
2009-11-21 19:07
Hatar Riki så in i helvete.