/spanien/atletico/forum/136.aspx/spanien/atletico/forum/136.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2015-07-10 22:04
Så där. Carrasco klar och lite information om honom för alla som inte har sett spelaren i aktion ännu.
Atlético Bobban (red)
2015-07-10 21:23
@ La God Zilla...
Atlético ADCS (red)
2015-07-10 21:14
Carrasco kom från Moanco och gillar roulettefinten...
La God Zilla
2015-07-10 20:53
@El_pepino i Griezmanns mustasch:

Jag tycker likadant efter sett den här videon. Verkar vara en rolig spelare.

Men är det inte fel att skriva "Officiellt Carrasco till Atlético" på förstasidan när det inte är klart ännu. Han och Miguel sågs dock lämna ett privatplan tillsammans som gått från Monaco, så det verkar ju nära. Men inget är väl officiellt förrän Atlético själva gått ut med det?
Atlético DeBe
2015-07-10 20:49
Vilket troll som dykt upp på forumet. "vi och arda och och och och" grattis till köpet. Lycka till i fortsättningen arda trollisimo
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético ADCS (red)
2015-07-10 20:48
När jag ser så många duktiga offensiva spelare i truppen så vattnas det i munnen så mycket att jag vill göra en obalanserad FIFA elva bara för att liksom..

...................Joshua..............Koke..........................
.....Vieto................Carrasco.............Griezmann....
..............................Martinez..................................

Jag blir ledsen av sätta Angel Correa på bänken. Men jag tror detta blir hans stora super-sub år.

Defensivt obalanserat men smaskigt..
Atlético El_pepino i Griezmanns mustasch
2015-07-10 20:43
Är det lite Pastore över Carrasco? Det är min känsla. Vem vet något?
La God Zilla
2015-07-10 20:28
Vem är egentligen Yannick Ferreira Carrascp? Har aldrig uppmärksammat honom i Monaco.
Atlético ADCS (red)
2015-07-10 20:22
Turanismo//

Jag vet inte om du är rätt person att komma och kritisera andra topplags mittfält eller föesvar. Barcelona lever på att göra mål framåt. Barcelonas huvudtaktik går ut på att göra mer mål än motståndarna. Erat mittfält och försvar suger ganska hårt när det sätts på prov och pressas högt upp i banan. Ni ska vara tacksamma att ni har Messi som gör 300 mål i veckan, annars hade ni hamnat på 3-4 plats i ligan varje år. Om några år är han inte kvar längre på topp då kommer vi spela på samma villkor.
Atlético El_pepino i Griezmanns mustasch
2015-07-10 20:07
Glatt med Carrasco.
Arda Turanismo
2015-07-10 19:30
@paniagua:

God kväll!

Absolut men då har jag även räknat in Raúl Garcia, Correa och Borja där trion är anfallare samt tillhör klubben. Ert mittfält saknar kvalité hos de flesta spelarna och nu när Arda tillhör oss så är det en oerhört försvagning för er. Visst skall man även förstärka andra lagdelar (det ena utesluter inte det andra) men likväl bör kvalitativa förstärkningar på mittfältet prioriteras väldigt högt.

Jo men

Väl mött!
Barcelona KristoferDelija
2015-07-10 19:15
Verkar bli mer pengar till La Liga. Kommer innebära mycket mer pengar till alla lag i La Liga.
Arda Turanismo
2015-07-10 19:09
@ADCS (red):

God kväll!

Jag har absolut inte glömt bort dom, dock så valde jag medvetet att inte nämnda dom då dessa är inte direkt otrolig högklassiga som de tra andra jag nämnde tidigare. Vad gällande Guilavogui så vill han stanna i Wolfsburg. Visst kan Raul Garcia spela på mittfältet, även om det är en nödlösning.

Däremot har du rätt i att man måste göra sig av för att göra kvalitativa förstärkningar, något som jag egentligen menade.

Väl mött!
Arda Turanismo
2015-07-10 19:09
@DeBe:

God kväll!

Självklart menar inte jag att ifrågasätta er intelligens, var bara som sagt uppriktigt förvånad att det inte fördes värst mycket snack i jämförelse med potentiella förstärkningar på andra lagdelar.

Att ha mittfältare som "duger" räcker inte ifall om Atlético har som målsättning att kunna slåss med oss eller Real Madrid ända in i kaklet.

Jag är väl medveten om er mittfältsuppsättning men jag vidhåller ändå att endast Koke, Tiago och möjligtvis Óliver är klassmittfältare värd namnet medan de resterande är inget att hänga upp i granen direkt...

Väl mött!
Arda Turanismo
2015-07-10 18:32
@ADCS (red):
Ett väldigt högt ansedd twitterkonto som rapporterar allt som har med klubben att göra. Som sagt, uttalandet kom från "[ntv]".
Atlético ADCS (red)
2015-07-10 18:29
Vem är barcastuff?
Arda Turanismo
2015-07-10 18:28
@ADCS (red):

Jag utgick helt enkelt från ett uttalande som Arda sade medan han spelade i Galatasaray (kika i länktipset). Dessutom sade han detta under presskonferensen:

"Everybody who knew me as a kid knew I've always wanted to play here. It was my dream."
Arda Turanismo
2015-07-10 18:25
@AndeeI:

Om det verkligen vore så fallet, hade Koke tillhört oss redan för ett år sedan. Jag är glad att spanjoren inte kom till oss då han är, enligt mig, för begränsad i jämförelse med Arda. Att man sedan vill inflika att Ardas dröm var att representera för oss är knappast att strö salt i såren medan ni smutskastar honom.

Jag hade förstått om Arda hade gått till Real Madrid men nu är det inte så fallet...
Arda Turanismo
@ADCS (red):

Beror på vad du jämför, även en spelare som tjänade betydligt mindre än vad Arda hade skulle framstå som en övermänsklig lön i jämförelse med vi vanliga knegare...

Jag betvivlar att du ens har sett våra matcher (förutom mot er förstås) om du menar att våra spelare inte ger allt...
Arda Turanismo
@DeBe:

Vart har Arda själv sagt rakt ut att han hade PL-dröm? :)
Atlético ADCS (red)
2015-07-10 18:22
Turanismo//

Vad babblar du om att Barcelona är hans drömklubb? Han har alltid varit Liverpoolsupporter sen barndomen och drömt om att få spela för dom.
Atlético Kjelleman
2015-07-10 18:05
Visst är det tråkigt att bra och omtyckta spelare lämnar, men det finns ingen
anledning att hata någon för det
Nu finns det däremot en anledning att se på Barca liksom United ,City ,Tottenham m m
Atlético belgaren
2015-07-10 18:03
Arda har öppet varit Liverpool-supporter sedan ungdomen. Barcelona har det aldrig pratats om tidigare, vad jag vet. Vad han sedan säger i samband med transfern har ju sina anledningar.
Atlético DeBe
2015-07-10 18:01
Den nya tröjan är snyggare än jag först tyckte. Den röda baksidan är stilren.
Atlético DeBe
2015-07-10 17:50
du ignorerar hans egna ord om Premier League drömmen. Sen kan du skratta hur mycket du vill.
Arda Turanismo
2015-07-10 17:31
@DeBe:

Haha, vilket svek du pratar du om?

Arda medgav att han fick erbjudande från andra håll men ignorerade dessa när självaste Barcelona ville ha honom. Svårt att klandra någon som har haft oss som drömklubb under många år.
Atlético ADCS (red)
2015-07-10 17:16
@Arda Turanismo:

Det är hans jobb att ge minst 100% då han fått övermänsklig lön för att göra det, inget att vara tacksam över. Jag vet inte hur det fungerar i Barcelona där Messi bestämmer och alla andra är knähundar, men i Atlético bestämmer Simeone och då ger man 100%, annars är man inte kvar i klubben. Du kanske är tacksam när nån av era divor ger 60%, men inte Atlético.
Atlético AndeeI
2015-07-10 17:14
@Arda Turanismo

Varför är det alltid supporters till lag som får vad de pekar på som ska komma in och strö salt i såren hos supporters som får leva med att de inte lever i samma verklighet?

Såg du förresten någon på detta forum som såg Diego Costa som en svikare när han lämnade för Chelsea? Gissningsvis inte, kontexten var lite annorlunda du vet till skillnad mot Arda.
Atlético DeBe
2015-07-10 16:30
Arda ljög och svek, finns inga ursäkter. Tala sanning så får han bättre respekt
Arda Turanismo
2015-07-10 16:05
Kakan_Atletico & Kjelleman Bitter much? :) Redan när Arda tillhörde Galatasaray, sade turken att hans dröm var att spela för Barcelona. Var istället tacksamma över att Arda presterade och gav 110% för Atlético under de senaste 4 åren.
Annons: