/spanien/atletico/forum/1359.aspx/spanien/atletico/forum/1359.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
KUNgAGUERO
2009-11-29 16:21
Gregory Coupets karriär verkar ha fått ett tråkigt slut, bröt benet i helgens match,
Atlético RK!
2009-11-29 01:29
En sak som är säker är ju att vi inte ska satsa på att sälja Aguero och försöka köpa in stora namn.

1. Vem vill gå till ett lag som ligger på nedflyttningsplats och har åkt ut ur CL?
2. Vi skulle inte ha råd.

Därför ska vi om vi nu ska sälja Aguero; köpa duktiga spelare som INTE är superhypade talanger som kommer kosta skjortan. Vi måste helt enkelt fynda rätt duktiga spelare och skapa ett stabilt lag. Vi ska inte försöka köpa riktigt välkända spelare. Dem vi köper ska dock fortfarande duga för Europa league och förhoppningsvis till att kunna få till ett avancemang från en framtida grupp i CL.
Atlético AtM_Imposible_Is_Nothing
2009-11-28 22:36
hahaha.. jag menade inte att man skulle köpa loss honom ender vintern :) jag sa om omständigheterna var dem rätta så kunde vi lägga bud på honom :D
men skit i dzeko.. det vi måste lösa är vår backlinje och mittfält!
Atlético Luff
2009-11-28 22:27
Eh? Du tror han hellre skulle spela i ett Atleti helt utanför Europa framför ett Wolfsburg som har rätt stora chanser att knipa en CL-plats?

Spelarnas marknadsvärde beror ju självklart på form och vad de presterat på kort sikt, i dagens trupp ser jag endast ett fåtal vi skulle få "rimligt" betalt för just nu. Forlan är inte en av dom. Även om han hade varit stekhet tror jag inte vi hade fått ihop en tillräcklig summa för att kunna köpa loss Edin Dzeko.
2009-11-28 20:59
Luff//
Dzeko sa att han ville själv stanna ett år till eller mindre och testa om att han inte var grym bara en sänsong utan att han är på väg uppåt i sin karriär

1: hellre spela för atleti än wolfsburg oavsett positionen

2: SÄLJ FORLAN skrev jag!!
Atlético Luff
2009-11-28 20:17
Milan försökte väl köpa Dzeko ungefär 253 gånger i somras men fick nej av Wolfsburgo så..

1. Varför skulle han vilja komma till oss?
2. Hur skulle vi ha råd?
2009-11-28 18:43
dags att köpa in edin dzeko? gjorde 2 mål mot werder bremen och hans fina form fortsätter!
Sälj forlan och köp in mål machinen?
Atlético daniel77
2009-11-28 15:10
Tips till Forlán och Agüero om hur man kan sänka Espanyolförsvaret i morgon...
2009-11-28 10:21
monokel// cardozo är en komplett anfallare och borde köpas ifall man säljer forlan. ta en närmare titt på hoarau från PSG eller chakmah från bordeaux.. ifall man säljer någon av yttrar så borde man titta på muniain(athletic),salvio(lanus) och angel di maria(benfica)
Atlético Monokel
2009-11-28 00:52
Ämne: AtM_Imposible_Is_Not....Obolo e tyvärr grym i allsvenskan men han gör på tok för lite mål för att komma till spanien och är lite för seg i steget för ett fungerande atletico anfallsspel tror ja.

Om man ska ha in en sån anfalls typ borde man titta lite närmare på Cardozo i benfica.
Atlético Antonio Lopez
2009-11-27 17:13
Ämne: Gattuso till ATM.....
Hehe räcker det inte med P.Assuncao, Raul Garcia, Cleber Santana, Camacho och Koke som alla spelar på den positionen? Sen Även Jurado och Ruben Perez som kan spela där hehe. Ser hellre en offensiv spelfördelare men helst förstärkning i försvaret.
2009-11-27 15:33
linuss/ tack så mkt! bästa redaktionen från det bästa laget ;)! jag tycker inte att det är smart att sälja aguero nu över vintern. sälj forlan och maxi! man kan få minst 50 miljoner euro för dem?? sedan köp in* salvio och metzelder eller sakho! annars är jorge pulido,pitchu atienza och cabrera möjliga lösningar! och det här vill jag verkligen få ut ur mig: IN MED GALLEGOS!!!!! jean pierre gignac verkar vara intressant värvning? gjort 26 mål på 32 matcher.
hinge
2009-11-27 10:24
Gattuso till ATM.
Atlético linuss
2009-11-26 22:19
AtM_Imposible_Is_Nothing//
Välkommen! Tror du kommer bli rätt nöjd, vi har nämligen SF:s bästa redaktion!

Regler finner du strax över;)

Maxi lär vi inte få så mycket för idags läget..
Men det är nog verkligen på tiden att sälja Aguero nu..

Gå över till 4-2-3-1 och för pengarna kan vi köpa in två-tre kvalitets backar (om någon vill komma till oss nu?), samtidigt en kvalificerad backup till Forlan och en ytter. Då kanske Salvio skulle vara perfekt, kan spela på båda, fast räcker nog inte som ensam forward än.

Men Metzelder kanske skulle vara nåt? Han lär väl inte få spela så mycket mer i Real och kanske inte heller för dyr.
Rafinha kanske är sugen på att testa vingarna med.

Jag vet inte ifall jag är helt ute och cyklar nu, men Obolo?
Tror faktiskt att han skulle vara bättre än Pongolle, och en helt annan spelartyp.
Tror han skulle kunna anpassa sig till de flesta ligor ganska bra och snabbt, men kan vara lite AIK-hjärta som hoppas nu ;)

Ut:
Aguero

In:
Metzelder
Rafinha
Salvio
Forward

Sen, in med Reyes från start!
2009-11-26 22:18
antnio lopez// tack så mkt :) det så mkt jag undrar över den här atletico just nu.. vad är det som händer?? jag har tittat på lite matcher hela dagen idag. det var matcher från torres fina tider då alla spelare verkade som kvalitetspelare och och alla kände varandra bra och spelade utan problem.. men verkar atletico vilse... och ja meande SALVIO* inte salcio :D
Atlético Antonio Lopez
2009-11-26 22:15
Ämne: hej alla atleti fans....
Välkommen till det bästa av alla forum :). Regler och även andra tips finns här precis över om du scrollar upp lite.
2009-11-26 21:52
vrf kan inte vi sälja forlan oh maxi till en stor summa och köpa in typ 4-5 spelare såsom otamendi sakho salcio elr muniain
2009-11-26 21:52
vrf kan inte vi sälja forlan oh maxi till en stor summa och köpa in typ 4-5 spelare såsom otamendi sakho salcio elr muniain
Atlético zoran
2009-11-26 19:59
Jesús García Pitarch vägrar erkänna att han värvat fel, vilket är ovanligt i Atléti-kretsar..
Atlético A.K.
2009-11-26 19:39
Ämne: Cleber på högerbacke....
Cleber borde skickas så långt i väg från klubben som möjligt. Kan någon förklara varför man valde att förlänga hans kontrakt?
2009-11-26 18:47
hej alla atleti fans! :) jag är ny medlem här och vill verkligen att jag kan få några tips om hur man beteer sig här.och vad man inte får skriva och sånt. Tack ! :)
Atlético Luff
2009-11-26 16:56
Oh Dios Cléber
Atlético Luff
2009-11-26 16:51
Cleber på högerbacken låter faktist inte som en så dum idé, rent kvalitetsmässigt, en hel del defensiva mittfältare har ju tagit det klivet, kanske inte permanent men som nödlösning..

Lopez-Álvaro-Ufo-Cleber? :)
Atlético Monokel
2009-11-26 02:31
aja matchen idag var i alla fall ingen förlust och förhoppningsvis har den tunga svår startade ålandsfärjan sakta börjat röra på sig.
Atlético A.K.
2009-11-25 23:55
linuss//
De är fanime inte något tecken på styrka genom att "bara" kryssa mot Atléti ;)
Atlético linuss
2009-11-25 23:12
Men klara man 0-0 och 1-1 mot oss klarar man väl vinna mot Chelsea? :D
Atlético A.K.
2009-11-25 23:05
Det borde ju bli EL, känns inte som Apoel går och vinner i England...
Atlético linuss
2009-11-25 22:55
Ämne: Såja! Nu har vi mins....
Bara en väl? :)

En liten fundering kring högerbacks platsen;
Cleber kanske? han har bra teknik och skulle nog fylla på rätt bra offensivt, samtidigt som han är ganska duktigt bakåt. Tror det skulle kunna funka ganska bra.
Atlético Luff
2009-11-25 22:40
Såja! Nu har vi minst 2 matcher till på oss att skämma ut oss i Europa!
Atlético Bobban (red)
2009-11-25 22:36
Slut 1-1
Annons: