/spanien/atletico/forum/1351.aspx/spanien/atletico/forum/1351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético A.K.
2009-12-31 16:25
Det får vi Luff, å han behöver inte känna någon press, i alla fall inte efter han gjort sitt första mål för då är han officiellt bättre än Sinama.
Atlético Luff
2009-12-31 16:17
Gott nytt Rojiblancos!

Nästa år får vi se Borja! :)
Atlético A.K.
2009-12-31 16:06
Gott nytt år allihopa. Får hoppas att spelarna vänder på den här skiten nu.
Atlético EHG
2009-12-30 23:24
länktipset// Det här är ju intressant. Skulle ju definitivt förändra förutsättningarna och borde öka våra chanser att konkurrera med de två stora... även om jag antar att Atletico ligger på den övre halvan i TV-intäkter som det ser ut idag.
Atlético A.K.
2009-12-30 19:21
Hade också tänkt ta mig en trip till Madrid till våren men inte förrens april-maj, tyvärr är det inga höjdarlag som gästar men då kanske man kan få se Atlético vinna ;)
Atlético EHG
2009-12-30 15:28
Tack för svaren! Och jepp, AL, förra säsongens match var ju nåt i hästväg... bara att gratulera till ditt val den gången! :)

Vi kommer nog promenerandes från Puerta del Sol till Toledoporten och längst den vägen finns ju gott om hak om inte annat. Sportbaren var vi inne på förra gången men det var rätt tomt och dyrt tyckte vi. Kan vart en missuppfattning dock.

Men sen passar ju "baren på torget" rätt ok för en avslutande tubo innan det är dags att äntra arenan!
Atlético Bobban (red)
2009-12-30 13:37
Ämne: Sen julklapp till mi....
Det finns flera barer runt Calderón, dels efter vägen från tunnelbanestationen Piramides ner mot stadion. Men även om du kommer gåendes från Puerta de Toledo, så är det bara att slinka in på en öl på något hak med likasinnade. Själv har jag laddat på Esquina de Calderón som ligger efter gatan som löper parallelt med floden norröver. Paseo de la Virgen del Puerto är namnet på gatan...

Sedan går det alldeles utmärkt att ladda i Atléticos egna sportsbar som ligger i bredvid Megastore och har samma ingång som till Atléticomuseumet!
Atlético Antonio Lopez
2009-12-30 02:33
Ämne: Sen julklapp till mi....Har själv planerat på att åka dit på just den matchen, var där förra säsongen och såg densamma. Men något ställe före matchen har jag också svårt för att hitta då det inte finns mycket uteplatser när det är så kallt just dem månaderna. Men tycker puben du nämnde funkar riktigt bra då det bara är Colchoneros under hela dagen :)

Måste även passa på att önska dig en match som blev likt den förra då det är en av om inte den bästa upplevelsen i mitt liv.
Atlético EHG
2009-12-30 00:50
Sen julklapp till mig själv blev biljetter och resa till hemmamatchen mot Barca i februari.

Jag var på Calderon förra vintern men hade lite svårt att hitta nåt bra före-matchen-ställe då. Hamnade till slut på torget utanför souvenirshoppen vilket ju funkade bra men någon som har något annat tips?
Atlético rawkus
2009-12-29 20:36
A.K.: True. :(
Atlético A.K.
2009-12-29 20:27
rawkus//
Alla positioner förutom målvakt, innermittfältare kanske anfallet borde vara prio 1
Atlético rawkus
2009-12-29 19:52
En varvning av Salvio kittlar onekligen dromtarmen, men kanns som att ytterbackar borde vara prio #1 :/
Atlético rawkus
2009-12-28 18:20
@FSP:

"Good riddance! Woohoo !! Antligen !!" ...ar bara nagra ord som spontant dyker upp nar jag laser att vi ANTLIGEN dumpat ursopan ;)

Onskar den snabbe Fransosen lycka till i framtiden saklart.
Atlético Antonio Lopez
2009-12-27 16:08
Ämne: Ämne: Ämne....
Innan så trodde jag felet var att denna man bara kunde spela som ensam anfallare, och skulle han få chansen så trodde jag han skulle gjort det bra. Men så har man sett hur han gång på gång sumpat flera självklara chanser framför mål som min träfotade döda gammelfarfar skulle satt. Så nej du är inte alls för hård mot Singol som inte gjort en enda godkänd match på över 1 år nu.
Atlético Otuga
2009-12-27 15:15
Ämne: Ämne: Fan oxå....
Jag är ju väldigt kliven...bra för A.M värdelöst för mitt Sporting dock, eller är jag för hård mot Singolle ?
Atlético Antonio Lopez
2009-12-27 14:27
Riise från Roma? funkar även som mittback så kan vi trolla fram pengarna så skulle jag ej tacka nej.
Atlético Joakim J
2009-12-27 12:28
Sedan handlar det om hur mogna våra talanger är. Håller de för spel i en av världens bästa liga? Jag tvivlar inte en sekund på att de är nära och att de KOMMER bli det och jag tycker att man borde ge dem chansen, bland annat i Copa del Rey, men jag tror man måste slussa in dem sakta men säkert, precis som man gör just nu.

Förslag på högerbackar?
Atlético Antonio Lopez
2009-12-27 12:08
Ämne: Trodde Sergio Rodríg....Visst ska även Keko få chansen, det borde alla våra talanger tycker jag. Men känns ändå som om Salvio skulle ge så mycket mer på planen och då menar jag inte för han har mer hjärta för klubben, naturligtvis inte men att han kan användas som en anfallare eller högermittfältare samtidigt som han även kan vara en släpande anfallare eller spelfördelare. Keko är en väldigt stor talang utan tvekan men känner ändå att en värvning av Salvio borde vara något man satsar på.

Oj juste det är försvaret vi bör fixa...
Atlético Luff
2009-12-27 11:59
Trodde Sergio Rodríguez var vänsterback, har för mig jag såg honom spela där i någon U-turnering.

Vet inte vad som är Salvios naturliga position men om nu Maxi försvinner (mycket nära Boca enligt Marca) tyckte jag det skulle falla naturligt att Keko tar klivet upp.
Atlético Joakim J
2009-12-27 11:24
Ämne: 6 Miljoner för Singo....
Minns att man spenderade 10€ miljoner, men att få tillbaka mer än hälften är bra, både vad gäller Pitarch och sett till vad han har presterat.

Vi må ha både Maxi Rodríguez men jag ser hellre en yngre förmåga, då Maxi knappast lär få förlängt, men du har helt rätt i att man först och främst borde rikta in sig på en högerback.

I canteran har vi inför framtiden Sergio Rodríguez, född 1990. Han var med när man besökte Porto i UEFA Champions League men fick inte debutera, han är även given landslagsman i Spaniens yngre lag, bland annat U-19.
Atlético Luff
2009-12-27 08:32
6 Miljoner för Singol är inte helt uselt förhandlat. Pengarna måste dock gå till en högerback, den enda positionen vi inte har en enda naturlig spelare på, dessutom känner jag inte till någon framstående Canterano på högerbacken. Samtidigt som Salvio låter lockande så finns det kvalitet på den positionen, både i A och B-truppen. Låter som en lyxvärvning.
Atlético Antonio Lopez
2009-12-27 00:27
Ämne: Fan oxå...mitt Port ....
Bästa nyheterna jag hört sedan vi blev av med Luis Garcia :D. Nu väntar jag ivrigt på att Salvio beger sig hit. Mycket nyfiken över hur det skulle gå för honom i Atleti :)
Atlético Otuga
2009-12-26 18:16
Fan oxå...mitt Port lag Sporting verkar ha köpt Singolle. Målsumpare hade vi ju redan gott om haha
Atlético Antonio Lopez
2009-12-26 14:30
Ämne: Raul verkar tvingas ....
Tror alla gillar Raul men finns inte en chans att han på miljontals år skulle komma tillbaka till Atletico. I början av hans karriär gjorde han det till sitt heliga uppdrag att doppa just oss varje gång han fick chansen och han har sågat Atleti mer än någon annan. Kan vara för att göra sig större bland real fansen men han är en ikon för Real Madrid och lägger snarare skorna på hyllan innan han går till Vicente Calderon.

Och juste :) 85% av det AB skriver är antingen överdrivet 10 gånger eller rent av skitsnack.
Atlético Nahro
2009-12-26 03:20
Raul verkar tvingas bort, enligt Aftonbladet. Jag har ingenting emot att han kommer tillbaka till Atletico igen och, så att säga, sluta cirkeln. En av få spelare från Real som jag gillar (de andra är Casillas och Higuain).
Atlético Gaboro
2009-12-22 20:43
Filipe Luis
(vänsterback, Atlético Madrid, 15 miljoner Euro)
- Klubb efter klubb ryktas nu försöka få brassen Filipe Luis underskrift och nästa klubb som sägs vara intresserade är Atlético Madrid. Enligt AS så kommer Atlético att lägga ett bud på 15 miljoner euro på Filipe ifall man säljer Kun Agüero eller Diego Forlán. Det talas även om ett gäng spelare från Atlético som kan ingå i ett avtal.

sen står det att camacho är ett rykte på väg in till deportivo ? stämmer det ?
Atlético Gaboro
2009-12-22 20:22
linuss

det e mancini som vill sälja honom han vill "rensa" upp det ryktas ju att han vill ha landsmannen chiellini från juve men de kommer aldrig ske. lescott , micah richards , wayne bridge alla e backar , micah e 88.a för bra kanske satsa på han ?
Atlético Profe
2009-12-21 21:38
Gaboro: Suazo är Chilensk landslagsman(vann skytteligan i Sydamerikas VM-kval 10mål, ett mer än Sevillas Fabiano). Spelar iMexicanska ligan och jagas också av Spurs. Hans klubb vill ha 20milj euro.
Atlético linuss
2009-12-21 21:04
Lescott kulle vara en grym värvning, men ser inte att han lämnar eller att klubben skulle ha råd.
Atlético Gaboro
2009-12-21 18:36
A.K.

håller helt med dig, cleber e nog våran sämsta spelare tror ja och backlinjen också...
men hörde att nu när mancini tog över city så rensar han och han vill sälja lescott och Wayne Bridge , två ytterbackar... kanske något för oss ?
Annons: