/spanien/atletico/forum/135.aspx/spanien/atletico/forum/135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético DeBe
2015-07-12 15:07
[QUOTE=AndeeI]Mario mot Savic låter ju onekligen som en bra lösning. Bara Guilavogui eller Camacho och Filipe kvar efter det :) [/QUOTE] Är inte guilavogui utlånad till nästa år.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético AndeeI
2015-07-12 14:09
Mario mot Savic låter ju onekligen som en bra lösning. Bara Guilavogui eller Camacho och Filipe kvar efter det :)
Barcelona KristoferDelija
2015-07-12 14:09
Finns det fortfarande chans att Gaitan kommer? Eller blir det inget nu när Carrasco har kommit?
Atlético DeBe
2015-07-12 03:18
Barcas försvar är bra men inte bättre än vårat de senaste säsongerna. Jag skulle aldrig bytt Godin Miranda mot pique mascerano
Atlético ADCS (red)
2015-07-12 01:01
zick// Och Guidetti kommer vinna skytteligan i Spanien nästa år.
Barcelona zick9
2015-07-12 00:01
@ADCS (red):
Piqué var en av de bästa mittbackarna i världen den gångna säsongen.
Atlético Vamos Atletico
2015-07-11 23:35
Casillas klar för porto..... Moyas flytt ditt känns inte så aktuell längre...
Atlético ADCS (red)
2015-07-11 22:38
BluRed//

Ingen i hela fotbollsvärlden skulle säga att Barcelonas försvar inkl målvakt är bättre än Atléticos två senaste åren. Annars tar du subjektiva åsikter till en helt ny nivå. Jag hoppas du skämtar.

Anledningen till att Barcelona släpper in lite mål går ett kreditera till klyschan "anfall är bästa förvar". Barcelona försvar ställs inte ens 1/10 på lika mycket prov som Atléticos försvar. Du kan ju komma tillbaka när nu förstått konceptet med det jag menade.

Försvarspel består majoriteten av att just hindra anfall, vinna tillbaka bollar och stänga igen butiken. Det du pratar om handlar om att anfallsspelet börjar i backlinjen, vilket inte har någonting att göra med bra försvarsspel. Annars kan du lägga två yttrar som mittbackar för att hålla i bollen.

Du får det att låta som att Barcelonas mittbackar passar sig igenom motståndarnas försvarslinje, medan sanningen är att alla backar i världen kan slå en tvåmeterspassning till Iniesta, Messi, Xavi eller Neymar mitt på planen och låta resten ske av sig själv.

Ni släppte in mindre mål för att ni har bollen mer än 80% av tiden på motståndarnas planhalva medans i Atlético har det stundtals varit tvärtom. Byt ut tex Pique mot Godín så får vi se hur han klarar sig i Atléticos mittförsvar när motståndarna kommer gång på gång. Pique skulle få nervsammanbrott om han spelade i våran backlinje, för han suger.

Barcelona BlueRed
2015-07-11 22:10
ADCS (red) Förlåt, vår försvar suger när den sätts på prov? Visade sig vara en av Europas bästa om inte det bästa försvaret. Och snälla spela inte "vi är en mindre klubb med så lite pengar" kortet. Jag säger inte att er försvar är dåligt, dock så är den ju sämre än vår. Men du sköt lite fel med ditt inlägg. Barcas huvudtaktik är att göra fler mål än motståndarna? Är inte det vad fotboll går ut på? Dessutom så släppte vi ju in mindre mål än er. Rakitic spelade i stort sett högerback i vissa matcher och täckte upp för Alves. Busquets står så rätt i sina positioner att alla tvingas spela kantspel. Detta i sin tur leder till att det öser in inlägg eller försökte sig på att dribbla in via kanterna. Men även där briljerade Pique och Masken och stoppade i princip allt. Då har jag inte ens nämnt att försvarsspel inte endast består av backar som rensar alternativt vinner tillbaka boll, utan försvar består också utav att hålla i boll.
Atlético DeBe
2015-07-11 20:13
Undrar hur det går med filipe Det ska bli intressant och se om vi värvar en vänsterback och central mittfältare eller inte Jag kommer ihåg hur upphypad rubén perez va under tiden i deportivo. Saker och ting verkar inte ha gått så bra efter det. Den där Thomas frågar jag mig om hur bra han egentligen är. Det är ju två grabbar där som teoretiskt skulle kunna vara backup.
Atlético paniagua
2015-07-11 00:16
Arda Turanismo;

...vidare måste du inse att vi inte spelar i samma ekonomiska division som ni. När du säger "högklassiga mittfältare", så talar du ur en Barca-supporters synvinkel och utifrån jämförelsen med vad Barca, Real, Chelsea osv. kan skaffa till sina mittfält. Vi har inte råd att lägga de summor som krävs för att få en Modric, en Iniesta, en Xavi (när han var som bäst) osv. Vi får sikta in oss på de som ligger snäppet under "kvalitetsmässigt" och rätt många snäpp under ekonomiskt. Jag vill hävda att de mittfältare vi har ligger på den nivån.
Atlético paniagua
2015-07-11 00:03
@Arda Turanismo:

Raul Garcia är inte forward, han är offensiv mittfältare, även om han av Simeone emellanåt använts som släpande anfallare. Borja spelar inte i laget och lär inte göra det denna säsong heller, så honom kan du inte räkna (då måste du ju räkna in alla mittfältare som vi har utlånade också och det gör du ju egentligen inte) och Correa...ja, den dag han faktiskt är redo att spela kan vi ju prata om honom som forward. Mittfältet ser egentligen exakt likadant ut som det gjorde säsongen vi vann ligan, med undantag för Arda, och då dög mittfältet alldeles utmärkt. Sånt jäkla avbräck som du försöker få det till är det inte att mista Arda. Han var heller inte riktigt sig själv senare delen av den gångna säsongen. Vi har gott om mittfältare och Saul ser lovande ut. Jag vidhåller att det är backlinjen som är den lagdel som bör förstärkas (mittback, vänsterback), mittfältet är prio 3 och inte så akut. Som sagt kan såväl Griezmann och nu Carrasco spela på mittfältet och då är den ekvationen löst.
Atlético El_pepino i Griezmanns mustasch
2015-07-10 23:21
Som vanligt gör ni i redaktionen ett fantastiskt jobb. Går inte att säga det för många gånger. Vad är känslan angående mittbackspositionen. Vem tror ni ligger närmast till hands? Själv tycker jag nog att Savic skulle vara mumma. Håller tysken som värdig tvåa. Tankar kring ytterligare tillskott på innermittfältspositionen? Är det Kranevitter som gäller? Eller är det både Motta och Kranevitter som är tanken? I övrigt undrar man ju om Barcelona lagt in en skokastarklausul i Ardas kontrakt...
2015-07-10 23:18
Gillar Yannick Ferreira Carrasco, en underbar spelare att skåda i Monaco där han har alltid vart fantastisk bra alla matcher jag följt Monaco.
Jäkligt hög högsta nivå samtidigt som har enorm arbetskapacitet som passar in i Atleticos krävande försvarsspel över hela banan.

Han är såklart inte lika bra Som Arda Turan defensivt, där kommer det ta en del tid för Carrasco bli lika bra och smart taktiskt som Arda.
Offensivt är Arda och Carrasco helt olika spelartyper, där är Carrasco isåfall mer lik Griezmann
Tror det kan ta en tid likt det gjorde för Griezmann att komma in fullt i Atleticos taktik.

Men när han väl gör det så tror jag han kan bli en stor succe Carrasco.
Hade personligen sett Gaitan i Atletico då han mer komplett och skulle passa perfekt i Atletico.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-07-10 22:13
Så, för er som inte visste vem han var så har ni ju lite att gå på efter Zorans magnifika artikel...
Atlético zoran
2015-07-10 22:04
Så där. Carrasco klar och lite information om honom för alla som inte har sett spelaren i aktion ännu.
Atlético Bobban (red)
2015-07-10 21:23
@ La God Zilla...
Atlético ADCS (red)
2015-07-10 21:14
Carrasco kom från Moanco och gillar roulettefinten...
La God Zilla
2015-07-10 20:53
@El_pepino i Griezmanns mustasch:

Jag tycker likadant efter sett den här videon. Verkar vara en rolig spelare.

Men är det inte fel att skriva "Officiellt Carrasco till Atlético" på förstasidan när det inte är klart ännu. Han och Miguel sågs dock lämna ett privatplan tillsammans som gått från Monaco, så det verkar ju nära. Men inget är väl officiellt förrän Atlético själva gått ut med det?
Atlético DeBe
2015-07-10 20:49
Vilket troll som dykt upp på forumet. "vi och arda och och och och" grattis till köpet. Lycka till i fortsättningen arda trollisimo
Atlético ADCS (red)
2015-07-10 20:48
När jag ser så många duktiga offensiva spelare i truppen så vattnas det i munnen så mycket att jag vill göra en obalanserad FIFA elva bara för att liksom..

...................Joshua..............Koke..........................
.....Vieto................Carrasco.............Griezmann....
..............................Martinez..................................

Jag blir ledsen av sätta Angel Correa på bänken. Men jag tror detta blir hans stora super-sub år.

Defensivt obalanserat men smaskigt..
2015-07-10 20:43
Är det lite Pastore över Carrasco? Det är min känsla. Vem vet något?
La God Zilla
2015-07-10 20:28
Vem är egentligen Yannick Ferreira Carrascp? Har aldrig uppmärksammat honom i Monaco.
Atlético ADCS (red)
2015-07-10 20:22
Turanismo//

Jag vet inte om du är rätt person att komma och kritisera andra topplags mittfält eller föesvar. Barcelona lever på att göra mål framåt. Barcelonas huvudtaktik går ut på att göra mer mål än motståndarna. Erat mittfält och försvar suger ganska hårt när det sätts på prov och pressas högt upp i banan. Ni ska vara tacksamma att ni har Messi som gör 300 mål i veckan, annars hade ni hamnat på 3-4 plats i ligan varje år. Om några år är han inte kvar längre på topp då kommer vi spela på samma villkor.
2015-07-10 20:07
Glatt med Carrasco.
Arda Turanismo
2015-07-10 19:30
@paniagua:

God kväll!

Absolut men då har jag även räknat in Raúl Garcia, Correa och Borja där trion är anfallare samt tillhör klubben. Ert mittfält saknar kvalité hos de flesta spelarna och nu när Arda tillhör oss så är det en oerhört försvagning för er. Visst skall man även förstärka andra lagdelar (det ena utesluter inte det andra) men likväl bör kvalitativa förstärkningar på mittfältet prioriteras väldigt högt.

Jo men

Väl mött!
2015-07-10 19:15
Verkar bli mer pengar till La Liga. Kommer innebära mycket mer pengar till alla lag i La Liga.
Arda Turanismo
2015-07-10 19:09
@ADCS (red):

God kväll!

Jag har absolut inte glömt bort dom, dock så valde jag medvetet att inte nämnda dom då dessa är inte direkt otrolig högklassiga som de tra andra jag nämnde tidigare. Vad gällande Guilavogui så vill han stanna i Wolfsburg. Visst kan Raul Garcia spela på mittfältet, även om det är en nödlösning.

Däremot har du rätt i att man måste göra sig av för att göra kvalitativa förstärkningar, något som jag egentligen menade.

Väl mött!
Arda Turanismo
2015-07-10 19:09
@DeBe:

God kväll!

Självklart menar inte jag att ifrågasätta er intelligens, var bara som sagt uppriktigt förvånad att det inte fördes värst mycket snack i jämförelse med potentiella förstärkningar på andra lagdelar.

Att ha mittfältare som "duger" räcker inte ifall om Atlético har som målsättning att kunna slåss med oss eller Real Madrid ända in i kaklet.

Jag är väl medveten om er mittfältsuppsättning men jag vidhåller ändå att endast Koke, Tiago och möjligtvis Óliver är klassmittfältare värd namnet medan de resterande är inget att hänga upp i granen direkt...

Väl mött!
Arda Turanismo
2015-07-10 18:32
@ADCS (red):
Ett väldigt högt ansedd twitterkonto som rapporterar allt som har med klubben att göra. Som sagt, uttalandet kom från "[ntv]".
Annons: