/spanien/atletico/forum/1335.aspx/spanien/atletico/forum/1335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético linuss
2010-02-11 14:51
Redaktionen//
Undrar om det inte är så att det kommer upp nån mer "legend" snart? Riktigt intressant läsning!
Atlético linuss
2010-02-11 14:03
Hoppas verkligen att Camacho blir utlånad tills nästa säsong om man väljer att ha kvar Tiago, vilket jag hoppas då han imponerat stort på mig det sista!
Camacho är en sjuhelsikes talang som man inte får slösa bort, och han måste ha regelbunden speltid för att utvecklas.
Atlético Luff
2010-02-11 08:43
Tror ingen har sagt att Asenjo är dålig, konkurransen mellan våra målvakter är så knivskarp den kan bli, De Gea leder på form just nu, det kan ingen missat.

Dessutom tycker jag att De Gea med sin längd och spänst känns mycket säkrare i luftrummet, även om han måste lägga till några kilo. Asenjo känns lite mer som en linjemålvakt. Hade jag valt endast på grund av spelstil hade jag valt den senare, båda är dock väldigt kompletta för sin ålder.

Omöjligt att säga vem av dom som kommer lyckas bäst, är ganska säker på att en av dom kommer lämna klubben i sommar dock.
Atlético patrik (red)
2010-02-11 08:20
som sagt: De Gea är bättre just nu och är den som ska stå finalen, resten av ligan med mera.. men nu handlar det om att ge en målvakt matchträning, bra sådan. och då tycker jag asenjo borde stå ikväll..han släpper inte in fem bollar.
hinge
2010-02-11 07:53
Ämne: men kom igen nu!! hu....
Antingen har du inte sett en ATM match på länge, eller så är du bästa vän med Asenjo, för De Gea har varit betydligt bättre än Asenjo i de matcher man kan jämföra de båda.
Inget tvivel på att Asenjo är en riktigt bra målvakt, men De Gea har överlägsen form sett till de båda och förtjänar att stå mellan stolparna.
De Gea är dessutom en kärlekshistoria enda ut i fingerspetsarna som vi inte har haft sedan Torres dagar. Jag tror majoriteten av ATM supportrar vill att De Gea ska vakta buren.
Atlético patrik (red)
2010-02-11 07:52
ang de gea. självklart håller jag med om att han har varit hur bra som helst och är given första målvakt i mina ögon, men nu handlar det om en match där motståndarna måste göra 5 mål för att slå oss och det tror jag asenjo klarar. de gea får ju ändå stå till helgen, vi brukar inte ens spela 2 matcher i veckan som vi gör nu. nästan alla spanska lag står med sina andra målvakter i cupen (vilket de gea startade som)

självklart ska han stå i finalen också. men asenjo måste ju få matchträning också och därför är det perfekt att ge han det ikväll?
Atlético AtM_Imposible_Is_Nothing
2010-02-11 07:29
men kom igen nu!! hur många matcher har asenjo ens spelat!? ALLA dem svåra matcherna, nästan alla i CL, det var inte hans fel att försvaret sög, okej att han gjorde några misstag, men kom igen, och kanske e de gea "säkrare" för tillfället, men asenjo ÄR bättre målvakt
Atlético henry garvis carlsson
2010-02-11 06:50
Hoppas på fullt ös i Surströmmingslådan i afton!
Kan bli riktigt farligt om vi skulle få för oss att spela på resultatet, trots att vi har 4-0....

Av det jag sett hitills tycker jag absolut att man bör utnyttja köpeoptionen på Tiago
Atlético Luff
2010-02-10 23:02
Keko fick ett inhopp förra helgen.

Varför skulle Asenjo helt plötsligt gå in nu? De Gea har varit riktigt bra.
Atlético linuss
2010-02-10 23:01
Ämne: quique e dum i huvet....
Så de Gea som har i princip varit säkerheten själv de senaste matcherna och gjorde så att vi stannade kvar i cupen ska bänkas? Vad har Asenjo varit bättre på egentligen?

Tror knappast att Forlans pengar skulle betala för Dzeko eller att han skulle komma. De flesta jagade Dzeko i sommras, utan att lyckas..
Atlético i__Kun__!
2010-02-10 21:23
Har Keko spelat någon match för Valladolid än?
2010-02-10 21:10
FAN VA SJUKT!!!! ALLA MÅSTE SE!!! SÄLJ FORLAN OCH KÖP IN DEN HÄR KILLEN ;)
2010-02-10 16:16
quique e dum i huvet om han inte börjar spela med asenjo snart... RIKTIGT DUM I HUVUDET!!!
Atlético zoran
2010-02-10 15:52
Det blev naturligtvis inte så, nu får vi hoppas att de inte tappar 4-0 och åker ur Copa del Rey.

MARACARARARA jublar över att Barcelona-spelare blir skadade. Rätt tragiskt att de vänder sig till Atléti för hjälp.
Atlético Luff
2010-02-10 15:47
..och där gick deras 25miljonersukrainare sönder också, har vi tur är det två jämnbra/dåliga backlinjer på plan!
Atlético patrik (red)
2010-02-10 11:18
med tanke på att vi har en 4-0 seger i ryggen så tycker jag att vi hade kunnat ställa upp med detta laget imorgon.

asenjo (måste få matchträning)
ufo - alvaro - perea - pernia
simao - tiago - jurado - cedric
aguero - ibra

detta kommer ju aldrig hända men hade vart kul att testa med tiago och jurado i mitten, och att cedric får testa på ett viktig match och mäta sig med en bra motståndare samtidigt som ibra får nicka ner lite bollar till kun. viktigaste av allt är att inte sära på alvaro och perea.. man byter inte ett mittbackspar som fungerar!
Atlético Antonio Lopez
2010-02-10 03:26
Som det ser ut just nu är det nära ett mirakel som har skett, Barca har upp till 5 backar som inte är tillgängliga inför helgens match samt Iniesta och Toure.

Det sorgliga med detta är dock att trots det så känns deras försvar fortfarande säkrare än vårt.

Hoppas på en repris från förra året :) AUPA!
Atlético Antonio Lopez
2010-02-09 22:58
Hinge du har fått PM.

Atlético Nahro
2010-02-09 14:57
Om vi tänker lite teoretiskt/hypotetiskt: Låt oss säga att både Atlético och Sevilla tar sig till final och att båda hamnar på minst sjätte plats i ligan (dvs på europaspel-plats). Hur går det till med CdR-platsen som ger europaspel?
Atlético Sundbyberg
2010-02-09 14:21
Enligt fotbollskanalen.se så visas returmatchen i copan på torsdag 22.00. Tididgare har det stått att det skulle vara någon placeringsmatch i copa del sol. Får se hur det blir när det närmar sig, tv4 sport brukar ju rätt så ofta svänga om i tablån.
Atlético zoran
2010-02-08 20:44
Quique berättade att Salvio är beredd att slåss om en plats i startelvan om 10 dagar, det var i lördags så debuten närmar sig.
Atlético Antonio Lopez
2010-02-08 20:19
Den information man fått är väll att det är tänk att han ska få spela på returmötet i cupen. Vare sig det är rätt eller inte får du uppenbarligen se Torsdag kväll.
2010-02-08 20:03
vet någon om när SALVIO kommer att göra sin debut? tacksam för RÄTT svar :)
hinge
2010-02-08 17:04
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Trevligt trevligt! Då får du ta kontakt när du är på plats nästa gång så kan vi eventuellt sluta upp! Baren heter Tropicana och är endast öppen när Atleti spelar match. (Varje match i vilken turnering som helst) ... Den ligger längs strandpromenaden mot slottet i Fuengirola.

Jag äger inget fordon, så ja, 40 min med tåget är det :)
Atlético Antonio Lopez
2010-02-08 14:58
Ämne: Ämne: Ämne....
Oj? Jag är i Fuengirola flera gånger om året och visste inte om den baren. Åker ner den 27nde februari igen. Vart någonstans ligger det?

40 minuter? Antar att du menar med tåget tar ju drygt en kvart med bil :)
hinge
2010-02-08 11:02
Ämne: Ämne: Vore in....
Jag är iofs boende i Fuengirola, 40 min söder om Malaga.. Här finns bl.a. solkustens bästa atletico bar :)

Det går billiga flyg från Sverige till Malaga, och från Malaga tar man enkelt tåg till Valencia.

KUNgAGUERO / Det lutar väll åt att finalen spelas på Mestalla, medans arenan fortfarande finns kvar.
Atlético Luff
2010-02-08 00:26
Raul Garcia.. Skulle inte han bli den nya David Albelda? Vad hände här? ;(
Atlético Linus1991
2010-02-07 23:06
Helt skruvat, jag såg verkligen ingen kämparglöd i någon idag, asso och perea gjorde la det dom borde kanske...

Nu gick jag miste om 1½ tusen. Allt kan verkligen dra åt h-vete, spanska linjedommare likaså!
Atlético rawkus
2010-02-07 22:54
Suck, da ar man tillbaka pa jorden efter CdR uppvisningen - tack Atleti...
Atlético Antonio Lopez
2010-02-07 22:50
Mysigt...
Annons: