/spanien/atletico/forum/133.aspx/spanien/atletico/forum/133.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Garra
2015-07-19 16:29
Tydligen så ska Torres vara i toppform! Smygtränat under semestern och fått Simeone och gänget att bli imponerade av hans fysik. Hoppas Torres gör en jättesäsong nu!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Kakan_Atletico
2015-07-19 15:54
@ADCS (red):

Vilken elva! Haha, undra hur många mål vi släppt in...
Atlético ADCS (red)
2015-07-19 14:53
@Alexander Ivanovski(red):

Det funkar om man är skribent på Goal.com och tar ut veckans lag. Hade Goal tagit ur våran startelva hade den sett ut så här:

.............................Oblak.........................
.......Juanfran........Godín.......FIlipe.............
....Correa.......Koke......Carrasco...Griezmann
............Torres...Martinez...Vietto..................

Dom tar ut så fantastiskt obalanserade lag varje vecka att det är ren komedi att de är skribenter på en fotbollssida.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-07-18 22:08
Leo Baptistao malsytt för Villarreal ;)
Atlético La God Zilla
2015-07-18 20:59
@Alexander Ivanovski(red):

Jag utgår ifrån att han hoppar in mer än vad han får spela den här säsongen. :) Han har bevisat mycket killen, men de andra har bevisat mer. Jag är såklart ett stort Correa-fan. :-)
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-07-18 15:00
La God Zilla: Var ska Correa in egentligen? :(
Atlético La God Zilla
2015-07-18 13:22
Alltså jag kan inte vänta.

Carrasco-Jackson-Griezmann-Vietto

Vi är fan ett kastilianskt monster!
Atlético zoran
2015-07-17 17:52
@paniagua:

De Gea kommer spela i Madrid på ett eller annat sätt. Antingen innan det här övergångsfönstret stänger eller nästa säsong.
Atlético paniagua
2015-07-17 17:14
Casilla till Real. Är detta slutet på De Gea-såpan?
Atlético ADCS (red)
2015-07-17 15:01
Gamla Simao, Reyes, Forlan & Agüero är en horribel formation som defensivt är en mardröm. När vi hade sådär så handlade matcherna om att göra 1 mål mer än motståndarna.

Jag känner mig ganska säker på att Simeone inte är i närheten av en sån offensiv kamikaze tränare. Han har gång på gång visat att han hellre har en defensiv spelare mer än en offensiv.

Dock får jag känslan lite att han vill börja experimentera mer offensivt med 4-3-3 eller 4-2-3-1 men samtidigt har rätt spelkaraktärer för den defensiva balansen.

Correa och Carrasco bör i min bok vara de första som ska bytas in om de görs offensiva byten i matchen.

Jag är inte alls orolig för att unga offensiva spelare ska prestera i Atlético då det är lite av våran specialitet och stolta historia, dvs att ta offensiva spelare till nästa nivå av deras register. Så länge deras egen talang tillåter det och Simeone tror på dom.
Atlético Antonio López
2015-07-17 14:00
ADCS/ Mycket beror på hur Simeone planerat att spela kommande säsong. Som truppen ser ut nu kan det gå från en vanlig 4-4-2 där 4/6 av de offensiva pjäserna kan användas under samma match och två på bänken är vitala avbytare. Alternativet är väl 4-3-3 där det centrala mittfältet istället är i fokus beroende på motståndet. Vill de yngre spela får de prestera som alla andra, annars har de möjligheten att lånas ut om det inte går vägen. Personligen tror jag att Vietto, Correa, Carrasco, Saúl och Óli samtliga har förmågan att slå igenom trots konkurrens på samma position. Edit: I en 4-4-2 med 4 anfallande pjäser tänkte jag på något i form av Griezmann- Koke - Gabi(eller annan) - Carrasco Martinez- Vietto t.ex. Blir lite Simao, Reyes, Forlan & Agüero över det hela men tar yttrarna det defensiva arbetet behöver det inte bli för mycket obalans.
Atlético ADCS (red)
2015-07-17 13:49
Personligen tycker jag det är överbefolkat på de offensiva platserna, om nu inte Simeone har planerat att ge Torres och Correa minimalt med speltid. Inte ens Barcelona och Real Madrid har så många offensiva spelare i truppen.

Tror inte alla 6 blir kvar. Hur mycket jag än gillar Torres och hans kraftansträngning i våras så känns han överflödig i det "nya" Atlético. Jag föredrar att flytta fram Griezmann eller Vietto om Martinez ska roteras.

Konstigt nog tror jag att Torres kan göra en ännu starkare höst än våren med en försäsong i benen med Simeone och Ortega. Samtidigt måste vi tänka på vad vi har och vad vi behöver, det är stor skillnad. Vi måste också tänka på mer speltid åt de yngre som faktiskt ska bära Atlético om 1-2 år.

Atlético Kjelleman
2015-07-17 13:38
Conserva el Calderon
Häftig video
Men samtidigt lite vemodigt många är borta från Atletico nu. Falcao ,Costa ,Villa, Arda Miranda, Filipe, Coutois ,Mandzukic.
Men man får trösta sig med att nu blir det nya titlar med nya häftiga spelare
Atlético Antonio López
2015-07-17 13:21
Målvakter: Moya, Oblak Försvarare: Juanfran, Gamez, Godin, Savic, Siqueira, Filipe, Gimenez Mittfältare: Koke, Saúl, Óli, Gabi, Tiago, Motta, R.G Anfallare: Carrasco, Martinez, Griezmann, Correa, Vietto, Torres 1. Blir detta den slutgiltiga truppen finns det absolut inte ett enda klagomål från min sida. 2. Fifa 16 kommer bli väldigt kul. 3. Missade jag någon? Edit: Glömde såklart det viktigaste. Tränare: Cholo
Atlético Nahro
2015-07-17 13:11
Pojkbandsvibbar av bilden i dagens uppdatering av Altas y Bajas. Kudos till fotografen.
Atlético La God Zilla
2015-07-17 11:38
@Conserva el Calderón!:

¡Vaya! Bäst video! Skön start på dagen.
Atlético Conserva el Calderón!
2015-07-17 10:10
Hej. Jag får rysningar. Hejdå.
Atlético La God Zilla
2015-07-17 05:43
Mercados de fichajes, Atlético best so far imo! Tror Carrasco kommer bli oerhört nyttig och viktig. Kommer han ersätta Arda Turan helt och hållet? Det är väl i princip där han vill spela, offensiv mittfältare eller släpande. :)
Atlético zoran
2015-07-17 00:52
@denilsonfan:

Atlético meddelade Raúl Jiménez att han inte kommer finnas med i truppen redan i slutet av juni. Tanken är att Jackson Martínez, Giménez och Correa ska ta icke EU-platserna, men det återstår att se vad som händer med mittbacksfrågan som alltjämt är olöst.
Atlético zoran
2015-07-17 00:50
@AndeeI:

Inget har ännu hänt kring Kranevitter och inget kommer med stor sannolikhet hända kring honom innan Copa Libertadores är färdigspelat.
Atlético denilsonfan
2015-07-16 23:42
Vill bara slänga ut en öppen fråga, är det Jackson, Correa och Gimenez som kommer ta icke-EUplatserna? Om så är fallet så finns det ett par spelare som vi vet lämnar i truppen Jimenez bland annat
Atlético belgaren
2015-07-16 21:40
Jag vet inte hur det ligger till med Kranevitter nu, får väl duktigt vänta och se i nästa Altas y Bajas :)

Ang. mitt nick så var det ju lägligt ja, haha!

Mycket bra att man står på sig om Saúl för övrigt, tycker han är väldigt underskattad. Hoppas han får ordentligt med speltid för jag tror han kan ta ett stort steg i år!
Atlético AndeeI
2015-07-16 16:34
@belgaren
Glömde helt bort Kranevitter. Det var tal om han skulle komma i januari eller redan till sommaren pga cupspel. Vad händer där?

Ps Belgaren blev ju återigen passande med tanke på Carrasco :)
Atlético belgaren
2015-07-16 12:26
Utöver Motta är det väl Kranevitter med.
Camacho har precis opererats, så han är nog inte lika aktuell längre. Cholo har ju aldrig haft nåt förtroende för Guilavogui och jag tror inte han själv är så värst intresserad av Atleti just nu.
Atlético AndeeI
2015-07-16 09:58
Har vi extra ögon på någon defensiv mittfältare just nu eller är det bara Motta som ledningen lägger krutet på? Camacho, Guilavogui?
Atlético La God Zilla
2015-07-16 03:30
Känns som Carrasco varit klar 5 gånger för oss det här fönstret. Atleti tröttnade och gjorde det officiellt ännu en gång. :D
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-07-15 21:48
Officiellt nu då! : )
Spanien Osito
2015-07-15 20:05
Kenti Robles klar för damlaget.
Atlético La God Zilla
2015-07-15 02:00
@3-5-2 (f.d. Tigern):

Haha, självklart. Inte fan presenterar man honom för att sedan skicka iväg honom. En utlåning om det blir för mycket bänk tror jag man har i åtanke men man hoppas förstås att han kan göra bra ifrån sig när han får chansen.

Vamos a trabajar!
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-07-14 23:53
Tydligen har Napoli frågat Atléti om en eventuell affär om Correa. Ska dock blivit ett bestämt nej från ledningen.
Annons: