/spanien/atletico/forum/1323.aspx/spanien/atletico/forum/1323.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético DeBe
2010-03-07 04:48
Fran Mérida... om det från marca stämmer inför lagbygget nästa säsong så kommer det onekligen bli spännande.

Det är endast en sak som oroar mig och det är om diego costa verkligen duger att bygga ett lag runt.
Atlético Luff
2010-03-07 01:59
Snälla Cerezo.. Gör ett enda rätt beslut i ditt liv, låt Pitarch gå.

(Sälj sedan klubben)
Atlético rawkus
2010-03-06 19:12
Efter att ha folj Chupete Suazo i 3 ar har i mexico, sa hojjer jag sjalvklart ett varningens finger.

Snubben ar en hogkalibrig anfallare som endast behover en halv sekund for att sla till.

Med jorbavningen i hemlandet Chile sa har han fatt annu mer brannsle till sin arsenal.
Atlético AtM_Imposible_Is_Nothing
2010-03-05 22:47
Va skönt med Ibras och Amorroruts förlängning :D... Laget behöver mer och mer Canteranos för ekonomisk och klubbens skull..

Ekonomisk:
Vi kan sälja dem för ett bra pris...

Klubbens:
Vi behöver inte köpa in dyra värvningar, utan bättre att ha upp till två Canteranos på den positionen :D
Atlético Gaboro
2010-03-05 19:04
svår borta match mot zaragoza.. målspottaren suazo kommer att vara väldigt farlig men en assancaou som är hak i häl efter honom kanske kan vara lösningen :D. . . hoppas aguero får näta så pojken får upp sitt självförtroende :D
Atlético rawkus
2010-03-04 22:15
@Banderollen: Sjalvklart ett Real fan som tippat Gala fansen om den ack sa finurliga ordvitsen ;)

Atlético Kun Kun Kun
2010-03-04 13:35
Ämne: Fin banderoll de had....
"kreativt" må jag säga.
Atlético henry garvis carlsson
2010-03-04 07:18
Ämne: Fin banderoll de had....
Skrattar bäst som skrattar sist :), ser ut att vara gjord av en dagisgrupp

Sydsvenskan anser för övrigt att en tvåa på Atleti är det säkraste spelet på Europatipset i helgen. Snacka om att han inte följer Atleti noga. Alltid hjärtat i halsgropen!!
Atlético Luff
2010-03-04 01:32
Fin banderoll de hade i istambul.
2010-03-03 21:01
Linus (red)

Man kan säga "Milleniums citat" hahah ;)
Atlético linus (red)
2010-03-03 20:58
Ämne: linus(red)//

Grun....
Hahaha, dagens (årets?) citat!
2010-03-03 20:09
Hahaha sant Deion (red) :) hahaha..
Atlético Deion (red)
2010-03-03 19:09
linus(red)//

Grundregel 1:
Allting kopplat till Atlético de Madrid saknar logik

Grundregel 2:
Det som händer i Las Vegas, sorry jag menar Atlético, stannar i Atlético.
Atlético Luff
2010-03-03 19:06
Logiken i det hela är att det är Spaniens två största målvaktstalanger. :)
Atlético linus (red)
2010-03-03 18:52
Asenjo fick stå gårdagens u-21 landskamp mot Liechtenstein, de Gea satt på bänken. Lite konstigt att de Gea får sitta på bänken när han är förstavalet i Atlético, eller är det bara jag som inte ser logiken i det hela?
Atlético Sundbyberg
2010-03-03 10:58
Jag skulle vara ruggigt nöjd om värvningen av Azpilicueta blev verklighet.

Hoppas även på att Atletico har råd/möjlighet att köpa loss Tiago. Innermittfältet känns stabilare än på länge med Asse & Tiago tillsammans.
2010-03-03 09:31
Kanske det....

Men varför inte köpa in någon ny mittfältare som kan ta hand om mitten, en sån kämpe som Assuncao?
Atlético Deion (red)
2010-03-02 22:13
César Azpilicueta är mer än möjligt för Atlético att värva.

Vem trodde vi kunde få Sergio Asenjo när vi pratade på forum om drömvärvningar förra året?

Los Rojiblancos har ett lite speciellt sätt att göra affärer på med lag som tex Mallorca, Valladollid och Osasuna.

Det är klart Osasuna inte vill släppa César Azpilicueta så lätt, men samtidigt kan de ha behov av att fylla andra positioner där vi har spelare de kan låna eller få i dealen.

Atlético tar oftast reda på klubben svaga lagdelar och sen slänger in spelare i dealen som de behöver.

I Sergio Asenjos fall fick de Diego da Silva Costa för att valladolid hade ett desperat behov av offensiv kraft, sen skulle även Valladollid ha första tjing på issa spelare som Keko tex om han skulle lånas ut.

Oftast lägger man inte direkt cash på bordet utan jobbar runt vissa transfers på ett sätt som gynnar båda lagen, och vissa spelare som kanske inte passar oss, men kan göra nytta för dem.

Osasuna kan säkert få en del cash för César Azpilicueta + Juan Valera, lånekontrakt för Borja, Keko, Miguel och även kanske Jurado.

Skulle mu Atlético vilja värva César Azpilicueta så är jag ganska säker på att man kan få igenom nån sorts deal.

Sen är det hippa storstadslivet i Madrid en ganska lockande destination för de flesta unga spelare att lönenivåerna i Atlético är ganska bra.

I César Azpilicueta ålder tror jag även en given startplats är en viktig faktor för att utvecklas när det gäller klubbval.

Zoran//

Ja, jag har sett Rafinha i många matcher de senaste 2 åren och det är nog ingen störra skillnad på han och Juan Valera nuförtiden.

han ska tacka gud att han byggt något sorts oförtjänt rykte som han fortfarande lever på.

Har pratar med minst 50 Schalke supportrar de senaste året som bara vill bli av med honom.

Med tanke på att Alessio Secco och Jean-Claude Blanc just nu tillsammans bildar en kokosnöt. Så skulle det inte förvåna mig om Rafinha hamnade där tillsammans Kevin Kuranyi för att indleda ännu ett miserabelt år för Bianconeri.

Ibland undrar man om Alessio Secco bara sitter och spelar Football Manager hela tiden?
Atlético linus (red)
2010-03-02 19:09
Tror inte Osasuna skulle ha något problem med att sälja till Atlético, RG är ju som bekant hämtad ifrån Osasuna.
2010-03-02 17:38
Luff/
Så är det ;)

BTW jag visste inte att Cesar uppmanade Forlan att missa straffen :O
Atlético Luff
2010-03-02 17:18
Fullt logisk jämförelse där, Ramos-Azpilicueta..

Tror Azpilicueta kommer lämna i sommar, men tror inte Atletico har så stor chans att blanda sig i den fighten, även om chansen finns.
2010-03-02 16:32
På tal om Azpilicueta, varför inte köpa in Sergio Ramos istället. Tror ni verkligen att vi får Azpilicueta med tanke på att Osasuna och vi är små små rivaler, plus tror inte att Osasuna vill släppa honom än. Jag tror att dem vill ha ett bra pris för honom.. Därför vill dem ha kvar honom lite till..

På tal om vänsterback..
Låna in Fabio från Man U? Leiton Baines från Everton, Gareth Bale från Spurs..

Och Rafinha är inte värdelös....
Atlético patrik (red)
2010-03-02 10:24
jag håller med, César Azpilicueta är en bra ytterback, redan testad länge i la liga, är ung och dessutom spanjor. go for it atleti!

sen har vi ju redan alvaro som kan bli hur bra som helst. cabrera kanske kan slå sig in på sikt.. men det kommer nog dröja.
2010-03-02 07:55
1 juli 2010? kanske det tror jag? :)
Atlético Gaboro
2010-03-01 22:55
någon som vet om fran merida från arsenal är klar för oss , för hans kontrakt går ut till sommarn och enligt regel kan lag redan nu från årsskiftet säkra en spelares signering , och hörde förut att han va klar för oss och skulle ansluta när sommarfönstret öppnas
Atlético DeBe
2010-03-01 22:42
Deion!!! Du glömde Borja ;)
Atlético zoran
2010-03-01 21:15
Akshay, du skulle ha sett Rafinha i fredags mot Dortmund. Fullkomligt värdelös.

Keko snurrade upp Monreal på läktaren när Pucela spelade mot Osasuna, men i helgen var han återigen riktigt bra. Hur som helst, Keko har sett riktigt bra ut i Valladolid sedan han kom och har numera en ordinarie plats i laget. Man får hoppas på att han fortsätter så här.

Gallegos har lite problem i Atléti B, kan inte riktigt slå sig in i laget ännu. Kanske till nästa säsong, men han är en väldigt duktig fotbollsspelare.

I övrigt förtjänar Valera beröm, han var Valerinha igår.
Atlético Negash
2010-03-01 21:12
Tänkte bara dela med mig av en liten intervju med Simão och Forlán som jag hittade på UEFA's hemsida.
Atlético Deion (red)
2010-03-01 20:39
AtM_Imposible_Is_Nothing//

Vill du ha mina åsikter?

Diego Renan är för ung och har knappt hunnit visa fram fötterna i Campeonato Brasileiro än, inget för Atlético enligt mitt tycke.

Rafinha är överskattad, han har inte gjort någon Schalke supporter glad på 2 år, killen är 24 och har knappt blivit upkallad till nån värdelös vänskäpsmatch för landslaget där man plockat och experimenterat men massa spelare de senaste åren, tom inhemska.

Hela Asenjo grejen är ganska rolig. Om jag visste att De Gea skulle blomma ut såhär tidigt så här jag aldrig påmint Ángel Gil Marín att värva honom när vi i redaktionen fick träffa ledningen och spelarna innan sommaren.. :)

Så som De Gea blommat så tar jag en egen produkt 8 dagar i veckan före Asenjo, och det syns även att utespelarna har mer förtroende för De Gea, vilket leder till mindre tabbar i försvarsspelet.

Om det är nån högerback jag vill har till Atlético så är det 20 åriga César Azpilicueta från Osasuna, där kan vi snacka potential så det skriker om det, en framtida storback i spanska landslaget som redan varit ordinarie i La Liga i 2 år.

När vi ändå är i Osasuna så kan vi hämta Nacho Monreal också och som konkurrent till Antonio Lopez.

Det är två spelare unga spelare som jag verkligen beundrar. Är dock orolig för att deras utveckling kommer att stanna av om de stannar kvar i Osasuna.

Sen är ju inte Cabrera en egen produkt egentligen.

Vilken spännande offensiv trupp vi har de kommande åren, vimlar av talang och kvalité! Salvio, Agüero, Keko, Gallegos, Reyes, Jurado, Diego, Cuevas, Cedric och Pacheco.

Den jag personligen tycker är den mest spännande spelaren talangmässigt Sebastián Gallegos, den grabben besitter något extra ordinärt offensivt spelsinne utöver det vanliga.
2010-03-01 20:07
Jag tycker att man ska punga ut hela 17 miljoner euro för Diego Renan !! Han spås en LYSANDE framtid och kan spela på både vänster och högerkant ! Om man nu väljer att köpa honom(vilket kommer inte att hända) så kan man väl låta Ufo vara 1 år till. Då kan Renan hoppa in då och då och få mycket speltid!

Dock ser ja främst Schalkes högerback Rafinha på den positionen. Man kan få honom till ungefär samma pris som man fick Eduardo "Toto" Salvio för! (runt 8 miljoner euro).

På tal om Toto så MÅSTE han få betydligt mer speltid nu i början för att lära känna truppen bättre och den spelstilen. För man vet aldrig om Reyes eller Simao hamnar i en svacka...(dock hoppas jag att det inte händer)

Varför inte ta in Pulido eller Cabrera nästa säsong. Skulle bli kul att en till Canterano är med i truppen.

Ni kan hata mig för detta, men jag tycker att Asenjo borde spela mer än De Gea, jag vet inte varför utan har bara för mig att han är en bättre och snabbare målvakt, med bättre reflexer och utsparkar. Dock har De Gea varit mycket säkrare och spelat på betydligt mer professionella nivån!

Annons: