/spanien/atletico/forum/1322.aspx/spanien/atletico/forum/1322.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético DeBe
2010-03-10 22:55
Real åkte ur :D
Atlético linus (red)
2010-03-10 21:36
Antonio Lopez//
Gallas skulle vara en riktigt bra värvning, han har varit riktigt bra denna säsongen.
Skulle ta emot Gallas med öppna armar, så länge det inte skulle sätta Dominguez på bänken!

Blir nog Salvio mot Osasuna skulle jag tro, som du läste så tros han starta redan idag! Får se om det stämmer bara, vilket jag verkligen hoppas.

Mot Osasuna hoppas jag även på en diamant formation med Jurado som spelfördelare.
Vinst mot Osasuna skulle behövas otroligt mycket för att haka på övriga lag ännu mer. När man har tagit både Barca, Valencia och sen ett kryss borta mot Zaragoza skulle det vara riktigt synd att slänga bort det! 10 poäng av 12 möjliga mot de motståndarna (anser Zaragoza som ett rätt bra lag igen) är inte fy skam!
Atlético AtM_Imposible_Is_Nothing
2010-03-10 21:15
GALLAS = PERFEKT VÄRVNING
Atlético Antonio Lopez
2010-03-10 19:56
Salvio från start mot Osasuna då?
Atlético Antonio Lopez
2010-03-10 19:54
Hmm.. Gallas kontrakt går ut efter denna säsong, skulle det vara något för oss kanske? Vad tycker ni?
2010-03-09 16:15
Inte detta året iaf, och jag såg varenda Atleti match förra året... Han var inte nere hela tiden, inte vad ja såg, kanske så fokuserade ja mig mer på Kun än Cacha men jaja :)
Atlético Antonio Lopez
2010-03-09 14:39
Goitom:

Bästa spelare du mött – Diego Forlán. Han är den bästa för att han är i ständig rörelse vilket gör att laget kommer upp i banan. Han skapar ytor för andra med sina rörelser. Hans skott från 25-30meter är gudomliga.
Atlético Antonio Lopez
2010-03-09 14:22
Tror du tänker på fel Forlan? Förra året var Forlan över hela planen hela tiden, han slutade aldrig springa och var överallt konstant. Lika mycket som han var och jävlades med motståndarens målvakt så var han nere och plockade upp bollen samt hjälpte till att försvara och var en av de största anledningarna till att kontringsspelet gick så bra då. Snarare denna säsong då han inte är nere lika mycket och försöker hämta boll och hjälpte resten av laget samt krigar lika mycket som förra.

Tycker Forlan var bra hela förra säsongen med en grym form säsongen igenom, sista månaden var han dock ostoppbar.
2010-03-09 08:04
Ämne: Ämne: Asså va....Jaa man kan jo tycka olika också, men jag minns förra året då var det endast Forlan som aldrig lämnade toppen, och bara väntade på bollen. Aguero och alla andra kämpade långt ner i banan, tog bollen, passade fram till Cacha och det blev ju mål nästan hela tiden.. Men alla vi vet att det inte kommer att upprepas. Minns för några månader sen någonhär på forumet sa att Forlan var så här förra året också.. Att han lossnade runt mars, men tror inte tt det blir samma sak detta året..

Tycker dock vi ska behålla honom ett år till, då vårt främsta oro är ytterbacksplatsen, och detta är inte FM utan verkligheten, så man kan inte köpa och sälja vem och hur man vill.. :):)
Atlético linus (red)
2010-03-08 23:43
Ämne: Asså var ska man bör....
Det är det jag menar, du skulle nog också bli rätt förbannad om du blir nersparkad hela tiden och inte får med dig i princip något.

Sen det med att Forlan går ut på kanten är ju nånting som görs hela tiden (antar att det är någon idé QSF har) varje mtatch, både av Kun och Forlan.
Tycker dock att Forlan gör bättre ifrån sig än Aguero, och spelar bättre än tidigare, bara att han inte gjorde några mål igår.
2010-03-08 15:28
Asså var ska man börja med Reyes? Han har såklart gått på Sevillas dykningskola som Zoran tidigare berättat! Men som någon här inne sa att han 95 % gick förbi? Han gick förbi varenda gång han rörde vid bollen, men där fanns en viss Ponzio som tyckte det var kul att sparka ner Reyes om och om igen... Ponzio började också med Aguero ett litet tag..

Sedan vad har hänt med mittfältet? Slarvade bort 94% av passningar, men för er som såg matchen på TV4sport: Tycker ni inte att kommentatorn överdrev hela j**la tiden om att VI PASSAR GALET??!! Det var inte galet, det var missuppfattningar, hur svårt är det egentligen att säga ordet "missuppfattning".. Så "noobiga" dem är!!!

Och sen ni nu som säger att Forlan har gjort en sådär match så måste ni ha nåt problem? Det enda han gjorde var: UT på kanten, som inte behövdes och backade lite ner o hjälpte till...
Atlético Luff
2010-03-08 14:59
Ska bli spännande hur Quique formerar laget mot Sporting, Reyes är ju även disponabel då kortet bara gäller ligan, men jag tycker både Salvio och framförallt Jurado visat att de vill ta en startplats.

Riktig hård kamp om mittfältet och anfallet med andra ord, jag har egentligen inga förslag då det känns som ett getingbo, Quique bör även överväga att sätta in Ibrahima istället för någon av våra två stjärnor på topp, oklart vem av dom som var sämst igår...
Atlético zoran
2010-03-08 14:43
Jag förstår Reyes agerande till en viss grad, han blev konstant nedsparkad eller fälld av sina motståndare (jag vet, han kastar sig i 90% av situationerna, Sevillas dykningsskola..), framförallt Ponzio, men samtidigt kan man inte sätta upp en näve i ansiktet på en motståndare. Visst, det är i stundens hetta och alla som följt hans karriär vet att han kan lacka ur, det skulle nog många av oss här inne på forumet också ha gjort, men samtidigt får man inte ge motståndarna den lyxen; dvs att bli så provocerad att man tappar fokus.

Eliseu har själv gått ut och sagt att han hoppas kortet blir upphävt då han inte anser att det var så farligt.

Hur som helst, igår var Zaragoza bättre fram till Reyes utvisning och borde ha vunnit. Tack och lov för De Gea som återigen visar prov på mycket bra målvaktsspel. Han är mycket bättre i luften än förra säsongen, det är en stor förändingar man har märkt efter att ha tittat på honom i Atlético B. I övrigt tog Zaragoza intiativet och spelade bra från start, ända tills de tröttnade samtidigt som Atlético började jobb mer för varandra i och med utvisningen. Zaragoza var mycket aggressivare på mitten, där vann Gabi framförallt matchen mot såväl Tiago som Paulo. Jag fick ärligt talat en känsla av att Atlético-spelarna gick lite på halvfart emellanåt för att spara sig till Sporting i veckan, speciellt när beslutsamheten hos Paulo saknades. Hur som helst, utför man en hög press på ett bra sätt så är man ofta mycket starkare.
Atlético rawkus
2010-03-08 14:30
Tycker aterigen att Reyes agerade javligt klantigt.

Han ser att domaren star och stirrar, han vet(nagot vi ALLA sag!) att domaren var "ur balans" - varfor da ens bemoda sig att flaxa omkring med armen?, han gnallde matchen igenom(kan tanka mig att aven domaren, likt jag sjalv, blev trott pa det...), bollen hade redan lamnat situationen - hade den varit kvar sa hade han fatt minst gult, alternativt frispark.

Vi spelade battre nar Reyes drog - exakt sa mycket tillforde han.
Atlético Archibald
2010-03-08 09:54
Såg vi samma match igår Linus? Kom Reyes förbi 95% av gångerna? Jag förstår inte att hans lagkamrater inte blir vansinniga på honom när han ligger ner på planen mer än vad han står upp.

I de senaste förlustmatcher jag sett så är det en sak som uppenbarar sig gång på gång och det är hur lite spelarna i själva verket gör för varandra, det ser verkligen inte ut som att de vill kämpa och hjälpa varandra likaså var det igår upplever jag. Man brukar ofta prata om att kollektivet är viktigt, att kämpa för varandra och göra det för din lagkamrat på andra sidan planen. Det känns som att ett kollektiv i Spanien ser annorlunda ut...

Reyes ligger ner och spelar bort bollar till höger och vänster, Och med tanke på hur länge Reyes håller bollen så blir det aldrig någon riktigt farlig genomskärare eller passning.

Forlan rör knappt bollen under den timmen han spelar, är osynlig hela matchen.

Assu och Tiago, vad hände där?

Att vi egentligen bara förlorade två poäng igår tror jag beror på våra motståndare zaragozas oförmåga att göra mål, jag räknade igår SKOTT exklusive nickar klackar osv. Skott till 0 på mål igår av atletico...

Jag skall fortsätta negga fram tills jag får se en bra insatts. Fan!
Atlético linus (red)
2010-03-08 08:49
AtM_Imposible_Is_Nothing//
Avgör gör han ju inte direkt, kvitterar dock.

Tycker att rött kort direkt var hårt, ett gult skulle Reyes definitvt ha, men inte rött.

Men det är inte konstigt att det åker upp en arm så, nu när Reyes är grym igen och kommer förbi sina motståndare 95% av gångerna så ligger de närmare och spelar hårdare och fulare. Grejen är att kunna hantera detta, något som Aguero har lärt sig nu.

På tal om Aguero, vad fan har hänt med han? Han var den bästa i världen runt November-December, nu stämmer inget.

Men Forlan kämpar i alla fall igen, han kom riktigt djupt ner i banan och hjälpte till mycket.
2010-03-08 07:45
Håller fullständigt med alla här i forumet som inte tycker att Reyes borde få ett rött kort..

Va hände med alla dessa efterslängningar ifrån bl a Ponzio, Eliseu och Gabi... Om Reyes kunde få rött så vet jag inte vad jag hade gett för kort till Ponzio efter det fula spelet igår..

Men men, är verkligen glad efter det målet igår av Ibra, kul att han avgör för andra gången.(Sporting Gijon)

Jag har bokat tid hos läkaren så att han kan kolla mitt hjärta idag....
Atlético DeBe
2010-03-08 07:12
jävlar va glad man blev när Ibrahima målade.
Atlético Luff
2010-03-08 02:24
Förstår att det röda åker upp där, armen är på tok för högt även om Zaragozaspelaren överdriver.

IBRA TITULAR.
Atlético A.K.
2010-03-07 23:39
Tycker att det röda var lite väl hårt men det är som rawkus säger väldigt onödigt av Reyes att sätta upp armbågen där.

Fast han kanske tog den för laget? För det kändes som att den enda sättet för Atléti att åstadkomma någonting mot deras försvar var att de slappnade av ;)

Och ja, "vår" Ibra är bättre än Barcas..
Atlético zoran
2010-03-07 23:32
Den riktiga versionen av Ibra slår till igen.
Atlético rawkus
2010-03-07 23:05
Haller ej med helt enkelt: Reyes mer an bara viftar enligt mig, plus att bollen redan lamnat honom, plus att domaren star och stirrar...

Syntes hur het han var idag - Reyes ut och vi spelade upp oss :S

Oavsett vad domaren domt tidigare, sa skall han INTE gora det han gjorde. samma sak har sett till att aven Cristina Ronaldo akt pa kort iar... Se och lar.
Atlético rawkus
2010-03-07 23:01
Dags att byta profilbild pa min SF sida ;O
Atlético patrik (red)
2010-03-07 23:01
håller med Bobban till 100%. Det är pinsamt att Reyes för rött kort där..dom säger att spelarna måste sluta filma och så tar man ett rött kort när en kille försöker komma loss och touchar motståndarens ansikte? katastrof.. vad har fotboll blivit för sport egentligen? det är inte balett atleti håller på med.

alldeles för många utdelade kort till båda lagen idag. det enda positva med domarna var väl att de var lika dåliga åt båda hållen, blåste framförallt offside mot hemmalaget flertal gånger då det var ytterst tveksamt.
Atlético rawkus
2010-03-07 22:59
TV AZTECA: "Ibrahimaaaaaa!! Dios miiiiooo!" :)

Hahahaha, vi spelade battre med 10 man... Atletico ar ta mig fan det markligaste laget pa denna jord - herre min gud vad jag alskar detta!! :)

Nu dags for akuten och se hur hjartat mar... ;O

AUPA !!!
Atlético Antonio Lopez
2010-03-07 22:58
Så skönt, trots dålig match är man förvisso nöjd med en pinne SKÖNT IBRA! :D
Atlético A.K.
2010-03-07 22:58
Tur att vi har den bra Ibra ;)
Atlético henry garvis carlsson
2010-03-07 22:57
Finns bara en Ibra!!!! Underbar
orättvisa! :)
Atlético rawkus
2010-03-07 22:55
Herrejavlar vilken skon 1-poangare!!! :D

Ibra - dios mio!!!
Atlético rawkus
2010-03-07 22:52
IIIIBRRRRAAAA-FUUUCKING-HIIIIMAAAAAAA!!!!! GOOOOOOL!!!
Annons: