/spanien/atletico/forum/1319.aspx/spanien/atletico/forum/1319.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2010-03-18 19:01
"Atleticos front"

Ett gäng fascister som utgör vår klack.
Atlético AtM_Imposible_Is_Nothing
2010-03-18 18:44
På lexin står det såhär: Frente=Främsta stridslinje
Spanien Luis (SCP-Red)
2010-03-18 18:25
Jag antar att det är samma som på portugisiska, och på portugisiska betyder det framåt...men någon som kan spanska bättre än mig får gärna rätta mig...
2010-03-18 18:15
Förlåt för att jag är en noob, men vad är "Frente" för något? :$
Spanien Luis (SCP-Red)
2010-03-18 17:51
Tiago är cup tied som Pongolle och Pereira hos oss.

Jag tror att Carrico kan lämna oss redan nu till sommaren, dock tror jag att han skulle må bra av att stanna kvar en säsong till för att utvecklas lite mer. Ni nämns som en av dom intresserade i honom så man skall aldrig säga aldrig ;)
Atlético rawkus
2010-03-18 17:43
Luis: Hoppas mest av allt pa att Assuncao, Perea, Kun och Forlan vaknat pa ratt sida ;)

Ingen aning hur vi staller upp rent taktiskt, men antar att Forlan tar spetsen, skuggad av Kun?

Vet ej om man vagar kora med bade Kun och Forlan pa topp fran forsta borjan...

Kan bli en intressant duell pa mitten mellan Veloso, Moutinho och CO mot Assuncao/Garcia. Hade garna sett Tiago(vet ej om han ar skadad eller ej uttagen/registrerad), da jag anser att han hittills gjort det mycket bra, speciellt med den(enligt mig) lite overskattade Garcia(iaf i Atletico...).

En Perea pa ratt sida kan krossa de flesta i Europa ;)

Ar fruktansvart nyfiken pa erat unge mittbackslofte, Carrico. Imponerande talang!

Tror ni han stannar eller sticker efter sasongen?

Hade pengar funnits, sa hade jag garna sett honom i Atletico ;)
Atlético Antonio Lopez
2010-03-18 17:38
Sett fram emot denna match så länge så låter inte frente förstöra det för mig, kommer bli en rolig match med eller utan dem.

Känns nästan bättre att denna matchen spelas på bortaplan och med kniven mot strupen. Som många tidigare sagt det är i dessa lägen vi är som bäst (hoppas jag iallfall).
Spanien Luis (SCP-Red)
2010-03-18 17:37
Deion//

Där satte du pricken över i:et!
Klubbarna känner att dom behöver essa supportrar av m bra anledningarna som du nmner, sedan kan man alltid diskutera om det är värt då dom också förstör för klubben. Knivigt är ordet!
Spanien Luis (SCP-Red)
2010-03-18 17:35
Låter bra det rawkus!

Alla tror att vi kommer att chocköppna, dock tror jag mer på en inledning likt den som vi hade mot Everton. Få fart på passningsspelet, rulla boll så att ni får jaga den. Precis som mot Everton så räcker det med ett mål för oss, så jag tror inte man vill riskera åka på en kontring redan under första kvarten och få ett mål i baken.

Sedan beror det mycket på om vi kör med en 4-2-3-1 eller en 4-1-3-2. Kör vi med den första alternativet så är jag säker på att det blir som jag nämnde, kör vi den mer offensiva så blir vi automatiskt offensiva men ändå lite försiktiga tror jag.

Det känns som att det kommer bli en målsnåll tillställning, alternativ att det vinnande laget vinner med 2-3 bollar.

Anser att det är 50-50 och det kan avgöras på ett misstag från någon av bägge lagens darriga försvarsspel...

Själv då?
Atlético Deion (red)
2010-03-18 17:34
Luis (SCP-Red)//

Varför fråga Barcelona när du kan promenera runt Ali Sami Yen i Istanbul och fråga vad som egentligen gick snett mot Atlético :)

Frente sektionen är lite IQ bedriade, eller ganska faktiskt. Jag förstår inte hur man inte kan ha bättre koll på dem när dem är så ökända. Att men sen låter den sektionen resa och representera Atlético utomlands är en mysterium, å andra sidan på något paradoxalt sätt så behövs de mer än andra, för att de sjunger mest, låter mest, fixar de bästa tifona osv.

Att låta dem närvara är självmord för klubben, men inte låta dem närvara är också självmord för klubben. Knivigt..
Atlético rawkus
2010-03-18 17:28
Luis: Amen :)

Lat oss forsoka fokusera pa fotbollen ;)

Vad tror du pa for matchbild?
Spanien Luis (SCP-Red)
2010-03-18 17:24
rawkus: Min stora rädsla är just detta, att det nu blir riktigt hotfullt på gatorna och att oskyldiga kommer drabbas värst medan dom som är skyldiga sitter säkra nu i en buss skyddade av polisen.

Bara att hoppas att våra idioter inte gör något värre än vad det redan är...
Atlético rawkus
2010-03-18 17:19
Luis: Nu har man chansen att agera tidigt, INNAN det blr pa tok for allvarligt(sett till hur det KAN bli alltsa...).

Dags att agera nu UEFA.

Vore underbart att se diverse lag fran diverse lander ga ihop och stalla krav gentemot dessa neandertalare.

Jobbigt om de tva busslasterna skickas ut och de kvarvarande normala Atleti fansen far ta emot smallen fran de eventuella hamndlystna Sporting fansen.
Spanien Luis (SCP-Red)
2010-03-18 17:13
Deion//

Som du skriver känns väldigt oviktigt vem som började, tragiskt att det sker överhuvudtaget!

Hoppas också på en bra match, ser inte er som underdogs dock, ler. Ni har många bra spelare och har dom en bra kväll så vet alla vad dom kan ställa till med, fråga Barcelona t ex.
Spanien Luis (SCP-Red)
2010-03-18 17:11
rawkus//

Tyvärr så skede det liknande saker i Madrid förra veckan, men inte i samma utsträckning och framförallt inte framför TV kameror.

Tror dessvärre det inte sker något större, dom pratar om att skicka tillbaka dom två första bussarna, men tyvärr är jag rädd för att skadan är redan gjort och att det komemr bli så att oskyldiga Atlético supportrar nu kommer att få det tufft i Lissabon.

Håller med dig i allt du skriver och det är synd att dessa idioter drar ner klubbarnas anseende i resten av Europa. Visst våra är inte ensamma om detta, men det är långt ifrån acceptabelt!
Atlético Deion (red)
2010-03-18 17:10
AtM_Imposible_Is_Nothing//

Simão och Kun är väl inte avstängda i Europaspel mot Sporting? De är avtängda i ligan mot Mallorca.

Luis//

Tråkigt med dessa "supportrar". Man blir bara så j**la lack på sånt här. Nu vet jag inte vems fel det är eller vem som började, det är oviktigt, det sorgliga är att de fortsatte. Hoppas iallafall på en bra match ikväll. Atlético spelar som bäst när de är underdogs och har inget att förlora, vet inte värför. En man mindre är som en man mer för oss och bortaplan i knivigt läge är som hemmaplan en lugn afton, bizzart..

Zoran//

Du har helt rätt. Varför som aldrig lär sig efter alla dessa år är utanför förståelse. En 3 åring större förståelse och logisk kalkyleringsförmåga än spelarna i Atlético. Den enda utvägen är logiskt nog en häxdoktor.
Atlético rawkus
2010-03-18 17:02
@Luis: Halloj.

Laser din uppdatering just nu.

Nu ar jag verkligen inte nagon advokat eller liknande(LOL!), men finns det mojlighet att bade Portugal OCH Spanien(fotbollsforbunden, polisen mfl.) kan anmala incidenten "tillsammans"?

Kan tanka mig att det skulle bli mer press om bada sidor satte tryck for att stoppa idioterna.

Oavsett vem som kastade forsta stenen/objektet, sa maste man for fan vaxa upp nagon gang.
Atlético rawkus
2010-03-18 17:00
De visade nyss pa TV Azteca gallande idioterna i Frente...

Javla puckon, blir sa irriterad pa dessa f*ttor.

Tydligen manga som omhandertagits redan..?

A: Deportera dom - NU!

B: Atala dom stenhart i bade Portugal och Spanien!

C: Banna dom for livet.

Skamligt varre, fy fan.

Vem som borjade har mindre betydelse - sandlade niva pa hela skiten.

Matchen i Madrid var det samma sak tydligen...?

Bah, javla mongos.

Fornedrar klubbens farger och emblem.
Spanien Luis (SCP-Red)
2010-03-18 16:57
Riktigt tråkigt det som sker i Lissabon. Är inte här för att försvara våra idioter till supportrar, men gå gärna in och läs min rapport om händelsen. Därifrån videoreportagen inleds kan man tro att det är så som hinge säger, men enligt TV-reportern så var detta anfall nr 2 från dom som kom i bussen.

Hoppas det lugnar ner sig och att vi kan koncentrera oss på fotbollen istället...
hinge
2010-03-18 16:53
Ämne: Söndag den 28 Mars 2....
Inte världens trevligaste mottagande heller ... Hinner inte ens kliva av bussen innan objekt kommer flygande :-/
Atlético Antonio Lopez
2010-03-18 16:39
Söndag den 28 Mars 21:00 mot Mierda.
Kolla länktips så får ni se hur Atletico Frente roar sig när de är uttråkade i väntan på matchen ikväll.
hinge
2010-03-18 16:19
Kan detta stämma? Biljetterna till Copa del Rey finalen är dyrare än Champions League Finalen... Hmm
2010-03-18 14:40
hinge//

Asså jag vet inte ens vad jag ska säga till dig, eftersom du tänker säkerligen inte med hjärnan! Jag sa att han tog "Reyes-löpningar" och att det var misslyckade försök... Och efter det så sa jag att en spelare KAN förändra sitt spel betydligt under andra halvleken! (något som Jurado lyckades med). Och sedan så snackar ni om att någon av dessa 2 målvakter skulle troligen gå efter säsongen... Quique!! HALLÅ!!! Du har 2 av Europas största målvakts-talanger, och det snackas om att en ska dra?!? Det kallas oförmåga att skifta målvakter. Och nu vet jag att De Gea har varit i mycket starkare form, men ändå KOM IGEN!!! Och HINGE/ är det inte så att negativa kritiker förbättrar något hela tiden, jag säger inte nu att någon kan se av ledningen här på forumet, men ändå... SERIÖST, jag säger bara mina åsikter och hur JAG tycker att det ska vara, om du inte gillar mina åsikter så behöver du inte skriva att jag e patetsik eller en idiot.. Som Voltaire sa: Jag gillar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för dem! Alltså menar jag inte att du ska dö för mina åsikter, utan bara respektera dem. Om du inte kan det heller så behöver du inte skriva något till mig så ... OMOGET !!
hinge
2010-03-18 12:29
AtM_Imposible_Is_Nothing //
Måste du ständigt komma med patetiska och idiotiska inlägg på forumet? Varför skulle QSF AVGÅ? Jag tror alla här inne njuter full tillit till QSF idag. Dina bedömningar på Jurado... Varför försöker du ens göra dig hörd över det? Du kan inte jämföra Jurado och Reyes mer än att båda är från västra Andalucien.. Varför skulle Jurado "försöka spela som Reyes" ? .. Om du bara ska komma med dina negativa åsikter så kan du likaväl skita i det.. Detta blir bara dumt.. bye bye
Atlético Luff
2010-03-18 11:53
Fin artikelserie om talangerna, tänk om laget kunde hålla samma nivå som dess svenska SF-redaktion.
Atlético rosenqvist91
2010-03-18 11:24
Ikväll gäller det, nu är det dags att visa framfötterna för Sporting kommer antagligen att sätta rejäl press från början.

Två snabba mål från Atlétis sida sen är det bara att försvara för hela slanten!

Aupa Atléti!
Atlético Antonio Lopez
2010-03-17 22:56
Ämne: Både Simao och Aguer....Tror inte ens han kommer starta den matchen efter Jurados match mot Osasuna så blir han ganska säkert förstavalet. Men däremot hoppas jag att Ibra startar på topp med goldielocks.

Edit: Möjligt att vi får se Borja i truppen? Kanske blir några minuter även för honom om Ibra startar. Jag skulle vara helt nöjd om startelvan innehöll båda deras namn och en tjurande Cacha på bänken.
Spanien Luis (SCP-Red)
2010-03-17 22:09
God kväll, kul att ni har öppnat forumet för andra nu också. Vill börja med att tacka för en god match förra veckan, sedan vill jag passa på och berömma er redaktion, ni gör ett grymt arbete och framförallt så gillar jag er bevakning av er ungdomar! Passar även på och tackar för dom snälla orden som ni nämner mig med inför morgondagens returmatch! Alltid trevligt när redaktionerna respekterar varandra fast man är motståndare!

Välmött imorgon på José Alvalade, önskar er lycka till, men inte för mycket ;)!
2010-03-17 20:02
Både Simao och Aguero avstängda... Om inte Quique startar nu med Salvio, så borde han avgå DIREKT !
Atlético zoran
2010-03-16 16:40
@Deion (red)

Känslan är att spelare som exempelvis Forlán och Simão är väldigt bekväma i Atlético, nu lägger jag naturligtvis inte hela skulden på två individer, men visst utstrålar vissa spelare i den här klubben bekvämhet och de är inte få heller. Laget spelar utan auktoritet (dvs. att Atlético aldrig skall känna sig underlägsna sina motståndare, men ändå respektera de och tro på sin egna formåga) och har gjort det i många år innan, så det är inte något som man bara ändrar på under en halv säsong. Det finns naturligtvis tecken på att det kan ändras med Quique, men vi kan inte förvänta oss att det skall ske när klubben väljer att sparka tränare till höger och vänster. De flesta skiljer sig, Atléti har haft tre olika tränare sedan ett år tillbaka och om inte ens Aguirre klarade av att infria en vinnarmentalitet under tre säsonger han var i klubben så kan man inte förvänta sig att detta skall hända så här snabbt.

Det är helt enkelt vad över 20 år av "Gilism" har fört med sig.

Det må ses som något fult att vara dålig förlorare, men hellre ser jag en sådan mentalitet än att man tar en förlust med en axelryckning. Agüero är ju ett perfekt exempel på hur det kan koka över och hur mycket vilja det finns i den där lilla kroppen, det han visade mot Deportivo borta var otroligt stort att se som supporter, det är alltså inte bara hans spelstil och talang som gör honom till en spännande och respektabel spelare, utan även det faktum att han vägrar förlora. Ärligt talat så är det bara han och möjligtvis Assunção som utstrålar någon sorts vinnarmentalitet i det här laget, kanske även Ujfaluši, men han är inte den där offensiva ledaren som gör målen när de väl behövs. Klubben saknar kanske 3-4 sådana eller fler för att slåss med de bästa på lång sikt.
Annons: