/spanien/atletico/forum/1318.aspx/spanien/atletico/forum/1318.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Luis (SCP-Red)
2010-03-18 16:57
Riktigt tråkigt det som sker i Lissabon. Är inte här för att försvara våra idioter till supportrar, men gå gärna in och läs min rapport om händelsen. Därifrån videoreportagen inleds kan man tro att det är så som hinge säger, men enligt TV-reportern så var detta anfall nr 2 från dom som kom i bussen.

Hoppas det lugnar ner sig och att vi kan koncentrera oss på fotbollen istället...
hinge
2010-03-18 16:53
Ämne: Söndag den 28 Mars 2....
Inte världens trevligaste mottagande heller ... Hinner inte ens kliva av bussen innan objekt kommer flygande :-/
Atlético Antonio Lopez
2010-03-18 16:39
Söndag den 28 Mars 21:00 mot Mierda.
Kolla länktips så får ni se hur Atletico Frente roar sig när de är uttråkade i väntan på matchen ikväll.
hinge
2010-03-18 16:19
Kan detta stämma? Biljetterna till Copa del Rey finalen är dyrare än Champions League Finalen... Hmm
Atlético AtM_Imposible_Is_Nothing
2010-03-18 14:40
hinge//

Asså jag vet inte ens vad jag ska säga till dig, eftersom du tänker säkerligen inte med hjärnan! Jag sa att han tog "Reyes-löpningar" och att det var misslyckade försök... Och efter det så sa jag att en spelare KAN förändra sitt spel betydligt under andra halvleken! (något som Jurado lyckades med). Och sedan så snackar ni om att någon av dessa 2 målvakter skulle troligen gå efter säsongen... Quique!! HALLÅ!!! Du har 2 av Europas största målvakts-talanger, och det snackas om att en ska dra?!? Det kallas oförmåga att skifta målvakter. Och nu vet jag att De Gea har varit i mycket starkare form, men ändå KOM IGEN!!! Och HINGE/ är det inte så att negativa kritiker förbättrar något hela tiden, jag säger inte nu att någon kan se av ledningen här på forumet, men ändå... SERIÖST, jag säger bara mina åsikter och hur JAG tycker att det ska vara, om du inte gillar mina åsikter så behöver du inte skriva att jag e patetsik eller en idiot.. Som Voltaire sa: Jag gillar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för dem! Alltså menar jag inte att du ska dö för mina åsikter, utan bara respektera dem. Om du inte kan det heller så behöver du inte skriva något till mig så ... OMOGET !!
hinge
2010-03-18 12:29
AtM_Imposible_Is_Nothing //
Måste du ständigt komma med patetiska och idiotiska inlägg på forumet? Varför skulle QSF AVGÅ? Jag tror alla här inne njuter full tillit till QSF idag. Dina bedömningar på Jurado... Varför försöker du ens göra dig hörd över det? Du kan inte jämföra Jurado och Reyes mer än att båda är från västra Andalucien.. Varför skulle Jurado "försöka spela som Reyes" ? .. Om du bara ska komma med dina negativa åsikter så kan du likaväl skita i det.. Detta blir bara dumt.. bye bye
Atlético Luff
2010-03-18 11:53
Fin artikelserie om talangerna, tänk om laget kunde hålla samma nivå som dess svenska SF-redaktion.
Atlético rosenqvist91
2010-03-18 11:24
Ikväll gäller det, nu är det dags att visa framfötterna för Sporting kommer antagligen att sätta rejäl press från början.

Två snabba mål från Atlétis sida sen är det bara att försvara för hela slanten!

Aupa Atléti!
Atlético Antonio Lopez
2010-03-17 22:56
Ämne: Både Simao och Aguer....Tror inte ens han kommer starta den matchen efter Jurados match mot Osasuna så blir han ganska säkert förstavalet. Men däremot hoppas jag att Ibra startar på topp med goldielocks.

Edit: Möjligt att vi får se Borja i truppen? Kanske blir några minuter även för honom om Ibra startar. Jag skulle vara helt nöjd om startelvan innehöll båda deras namn och en tjurande Cacha på bänken.
Spanien Luis (SCP-Red)
2010-03-17 22:09
God kväll, kul att ni har öppnat forumet för andra nu också. Vill börja med att tacka för en god match förra veckan, sedan vill jag passa på och berömma er redaktion, ni gör ett grymt arbete och framförallt så gillar jag er bevakning av er ungdomar! Passar även på och tackar för dom snälla orden som ni nämner mig med inför morgondagens returmatch! Alltid trevligt när redaktionerna respekterar varandra fast man är motståndare!

Välmött imorgon på José Alvalade, önskar er lycka till, men inte för mycket ;)!
2010-03-17 20:02
Både Simao och Aguero avstängda... Om inte Quique startar nu med Salvio, så borde han avgå DIREKT !
Atlético zoran
2010-03-16 16:40
@Deion (red)

Känslan är att spelare som exempelvis Forlán och Simão är väldigt bekväma i Atlético, nu lägger jag naturligtvis inte hela skulden på två individer, men visst utstrålar vissa spelare i den här klubben bekvämhet och de är inte få heller. Laget spelar utan auktoritet (dvs. att Atlético aldrig skall känna sig underlägsna sina motståndare, men ändå respektera de och tro på sin egna formåga) och har gjort det i många år innan, så det är inte något som man bara ändrar på under en halv säsong. Det finns naturligtvis tecken på att det kan ändras med Quique, men vi kan inte förvänta oss att det skall ske när klubben väljer att sparka tränare till höger och vänster. De flesta skiljer sig, Atléti har haft tre olika tränare sedan ett år tillbaka och om inte ens Aguirre klarade av att infria en vinnarmentalitet under tre säsonger han var i klubben så kan man inte förvänta sig att detta skall hända så här snabbt.

Det är helt enkelt vad över 20 år av "Gilism" har fört med sig.

Det må ses som något fult att vara dålig förlorare, men hellre ser jag en sådan mentalitet än att man tar en förlust med en axelryckning. Agüero är ju ett perfekt exempel på hur det kan koka över och hur mycket vilja det finns i den där lilla kroppen, det han visade mot Deportivo borta var otroligt stort att se som supporter, det är alltså inte bara hans spelstil och talang som gör honom till en spännande och respektabel spelare, utan även det faktum att han vägrar förlora. Ärligt talat så är det bara han och möjligtvis Assunção som utstrålar någon sorts vinnarmentalitet i det här laget, kanske även Ujfaluši, men han är inte den där offensiva ledaren som gör målen när de väl behövs. Klubben saknar kanske 3-4 sådana eller fler för att slåss med de bästa på lång sikt.
2010-03-16 16:27
patrik(red)//

men seriöst, det jag såg igår av Jurado i första halvlek var skämmigt, han försökte ta "Reyes löpningar" hela tiden men misslyckades... Sen fick vi andra halvleken där hans spel totalt förändrades.. Han började vara sig själv och dominerade vänsterflanken.. Och målet är ju 100% skillz..

Efter att jag har följt fotboll i 10 år, (e 15 år) så har jag sett att ett spelarens spel kan förändras totalt efter halvleken, så kom inte hit o säg att jag har nåt emot Jurado för det e totalt onödigt
Atlético wesse
2010-03-16 16:19
En reflektion från gårdagens match;
Paulo Assuncao är en j*l på att sätta press! Han ger inte motståndarna en sekund, och han ger dom inte det på någon del av planen. Tänk om övriga spelare tog efter den pressen, oh vad många fler felpass det skulle slås!

I minut 90+ efter deras sista hörna rensas bollen upp på ensam back, ingen i övriga mittfält/anfall gör ett försök till press utan joggar upp offsidelinjen. Paulo sätter en 30meterslöpning i 100% på backen som tvingas slå ett dåligt sidlespass! MORAL!

AUPA ATLETI! AUPA PAULO!
Real Madrid Steven
2010-03-16 15:42
änt: 2010-03-16 15:42
asså någon som vet vad jurado har för skor, vill veta exakt. tackfsam för svar :)
Real Madrid Steven
2010-03-16 15:42
asså någon som vet vad jurado har för skor, vill veta exakt. tackfsam för svar :)
Atlético Sundbyberg
2010-03-16 14:25
Skön vinst och kul för Jurado att få måla igen. Troligtvis väljer väl QSF honom mot Mallorca också med tanke på Simaos utvisning. Skulle dock ändå vilja se Salvio från start snart.
Atlético Deion (red)
2010-03-16 14:21
zoran//

Fast i Atléticos fall så finns det spelare som varit i klubben i flera år nu och vet om klubbens inkonsistens. Oftast i lagsport som du säger så tror man allt kommer att ordna sig med en man mer, men jag undra ja om det berättigat att tänka så när man spelar i Atlético efter flera år av erfarenhet av att det "inte" brukar ordna sig. Om man inte är direkt korkad som spelare så är en man mer eller mindre ganska medveten om att man måste ta full fördel av en man mer när man spelar för de rödvita, varenda kotte i klubben inkl städaren vet att inget kommer gratis hos Atlético.
Atlético zoran
2010-03-16 13:56
Jag tror det handlar om att Atléti går upp i laganda när de är en man mindre, för när man spelar med en man mer så tänker man ofta; "Det löser sig, vi är en man mer..någon annan får göra det" och det är ju klassiskt inom lagsport.
Atlético patrik (red)
2010-03-16 11:23
återigen är vi som bäst när vi har en man utvisad, jag är helt säker på att vi hade gjort mål mot sporting om vi hade utvisning och inte dom. konstigt det där..
angående jurado så var det en viss "atm_imposible_is_nothing" som klanka ner på jurado i halvlek för att han försökte leka reyes. gick väl rätt bra till slut va? i mina ögon är han en av lagets bästa spelare.. det har jag sagt länge nu.. han är den i fotbollseuropa med det skönaste första touchet. JUUURADO!!

man kan ju även notera att jurado inte spelat mest direkt men ändå ligger 3a i interna skytteligan trots att han är mittfältare.
Atlético patrik (red)
2010-03-16 11:23
återigen är vi som bäst när vi har en man utvisad, jag är helt säker på att vi hade gjort mål mot sporting om vi hade utvisning och inte dom. konstigt det där.. faktiskt ofta likadant när jag lirar med kungälv (elitserien i bandy).. när vi är en man kort så spelar vi mer noggrant, mindre misstag och spelar stabilt.

angående jurado så var det en viss "atm_imposible_is_nothing" som klanka ner på jurado i halvlek för att han försökte leka reyes. gick väl rätt bra till slut va? i mina ögon är han en av lagets bästa spelare.. det har jag sagt länge nu.. han är den i fotbollseuropa med det skönaste första touchet. JUUURADO!!

man kan ju även notera att jurado inte spelat mest direkt men ändå ligger 3a i interna skytteligan trots att han är mittfältare.
Atlético Antonio Lopez
2010-03-16 04:29
Sitter och kollar på målet, eller snarare hur de firade efter, lade aldrig märke till hur QSF gick fram och firade med spelarna. Väldigt fint då jag inte sett en tränare gå in på plan och krama om spelarna innan :)
Real Madrid Steven
2010-03-16 01:00
Atlético linus (red)
2010-03-15 23:30
Ämne: Ämne: Varför ....
haha, hoppas du spelade på oddset ;-)
Atlético linus (red)
2010-03-15 23:29
Lopez verkar äntligen hittat tillbaka till sitt gamla jag! Konstigt, dock inte förvånande, om det är Capdevila som startar i VM till sommaren enligt mig.

Jurado, fy fasen vilket mål! Kände på mig att innan han ens sköt att den skulle sitta, underbart!

Blev lite besviken över Valer istället för Salvio, förstår dock tänket i det hela.
Men Salvio hade jag velat ha in mycket tidigare mot RG.

Ibra, vilken target det är! Inte ofta han förlorar en luftduell eller slarvar med en mottagning. Blir sån otrolig skillnad med han istället för Forlan, blir mer tyngd och vi klara av att hålla uppe bollen på ett annat sätt. Bänka Forlan!

Tänkte på det att idag var det faktiskt 6 stycken från ungdomslagen på planen, "bara" tre startade, men det känns riktigt bra och visar verkligen att det går åt rätt håll!

En liten fråga bara; vad är reglerna för att en spelare ska gillas som egen produkt? Aguero har ju ändå varit hos Atlético sen han var 18.

Underbart skön vinst, den satt långt inne!

aupa atléti!
Atlético Luff
2010-03-15 23:22
Ämne: Varför ältar du mass....
Nämen! :D
Atlético Joakim Jönsson - Ánimo Atléti!
2010-03-15 23:16
Jurado!

Atlético A.K.
2010-03-15 23:11
Skönt att målvaktsplatsen är säkrad i typ 20 år framöver..
Låt Forlan nöta lite bänk så att han blir fullt motiverad igen..
Atlético Luff
2010-03-15 23:03
Jag väljer att inte ens försöka förstå, hursomhelst:

DAVID DE GEA!!
Atlético Bobban (red)
2010-03-15 23:01
Ämne: GOOOOOOOOOOOOOOOOOOO....
Det är väl därför man håller på de här idioterna, som förkortar ens liv vid varje match. Inte bra för lilla hjärtat det här, alltså...
Annons: