/spanien/atletico/forum/1310.aspx/spanien/atletico/forum/1310.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético patrik (red)
2010-03-29 19:53
jag måste säga att reyes var riktigt bra igår innan han skadade sig.. sprang mest av alla i atelti i första halvleken och förtjänar mkt beröm!
Barcelona Yaya24
2010-03-29 17:34
synd att ni inte vann
Atlético zoran
2010-03-29 16:04
@Sportuga

Tiago har varit strålande sedan han kom, jag var emot ett lån, men ett VM-år kan förändra en spelares attityd helt. Han tillför en hel del på mittfältet till skillnad från Raúl García och är given.
Real Madrid Radical - La Remontada Blanca
2010-03-29 14:16
Ämne: Polkagrisen//

Jo,....
Haha, en stjärna skulle nog vara att överdriva. Däremot kanske era scouter som fokuserar på försvarare förtjänar en stjärna, vad vet jag? ;)

De flesta namnen vi nämnde var inga stjärnor, undantaget Toulalan. Det finns dock många intresserade av spelarna så priserna skulle nog lätt kunna drivas upp.
Atlético AtM_Imposible_Is_Nothing
2010-03-29 14:10
Läste nyss, lite sent men ändå, att en 14 årig kille blev skjuten i Argentina i februari i matchen mellan Newells old Boys och Rosario... Walter nånting hette han och det är så jävla vidrigt att få höra sånt där, när fan ska dem egentligen växa upp i Argentina.... :S PINSAMT !!!
2010-03-29 14:04
Jo men klart dem vill spela i Atleti, vem vill inte det? :)

Spelarna bryr sig inte speciellt mycket om var t ex Atletico ligger just nu, det enda dem bryr sig är ryktet och pengarna, om man nu inte är Totti eller Maldini.... Jag tror att Sakho skulle hellre spela i Atleti än i PSG, jag tycker att Bocchetti skulle hellre spela i Atleti än i Genoa och jag tror att Otamendi skulle spela hellre för oss än för Velez i Argentina :)
Atlético Deion (red)
2010-03-29 13:49
Polkagrisen//

Jo, det ätt huvudtränarens ansvar att säga vilket sorts försvarsspel vi ska spela, men han ansvar inte för att lära spelarna hur man gör, utan bara hur de ska spela.

Alla proffessionella klubbar har målvaktstränare, anfallscoach, försvarscoach, taktisk coach och fystränare.

På alla arbetspalteset tex finns det en chef som alltid säger att du ska göra si och så, det betyder oftast att du vet vad du ska göra, men inte hur, sen måste du ha arbetsledare som tränar upp dig om hur du ska gå tillväga.

Ett "dumt" exempel är Football Manager, nu har jag inte kört på 2-3 år men där är det du lägger upp all taktik och hur spelarna ska spela och hur de ska röra sig, men din coaching team måste lära dom hur man går tillväga, coachernas kvalité i de olika taktiska momenten visas med stjärnor, 5 är max. Atléticos försvarscoach måste säkert ligga på 1.

AtM_Imposible_Is_Nothing // Radical

Ni tar upp många spännande namn, men vad får er att tro att de ens vill spela i Atlético? :)
Atlético Sportuga
2010-03-29 13:14
Är jag ensam om att tycka att vi spelar bättre med Tiago än Utan honom ?

Jag ska vara Helt ärlig och säga att jag Aldrig varit ett större fan av Tiago, men tycker han har spelat ganska bra för oss.
2010-03-29 12:11
Radical - La Remontada Blanca//

Efter matcherna mot just er i CL så tror jag inte att Lyon kommer att släppa Toulalan så lätt, plus alla vet ju vilka som är i styrelsen i Atleti (mongohuven)..... De kan verkligen inte handla och dessutom så vet de inte hur man gör det

Flamini ser jag dock som en mycket bra värvning.. Vad jag har sett och hört så spelar han inte så mycket för Milan?

Rio Mavuba är samma spelartyp som Assuncao, och såna behöver inte eftersom vi har Assuncao..

Dock kan Jean 2 Makoun vara en bra värvning..

Bocchetti, som du sa, var och ÄR underskattad! Jag tycker att killen har en stor potential och kommer att utvecklas till en storback! Mikel San Jose från Liverpool/Athletic Bilbao är nästa storback och vi kan köpa loss honom billigt dessutom! :)
2010-03-29 11:44
Ämne: Radical - La Remonta....
Jo, Sakho och Otamendi har väldigt mycket potential. Frågetecken angående Otamendis längd dock. Han är väl under 1,80 lång? Bör nog inte vara så stort problem då Cannavaro utsågs till världens bästa spelare och han var runt 1,75.

Bocchetti är väldigt underskattad tycker jag! Han var en av Italiens bästa spelare i U-21 EM men fick noll uppmärksamhet. Kan dock vara svårt att ställa om från Serie A till La Liga.

Adil Rami skulle också vara ett bra alternativ tror jag.

Moussa Sissoko är grym av det jag hört. Annars tycker jag att Rio Mavuba som spelar i Lille är grym. Dock så är han mer tvåvägsspelare än defensiv mittfältare. Franska ligan överhuvudtaget kryllar av bra defensiva mittfältare, de flesta av afrikanskt ursprung.

Annars så tror jag att ni skulle kunna köpa Flamini eller möjligtvis Toulalan. Toulalan är hur bra som helst.
2010-03-29 11:07
Radical - La Remontada Blanca //

Precis så är det, fast istället för Ivan Gonzalez skulle jag hellre se Mamadou Sakho eller Nicolas Otamendi.. (Salvatore Bocchetti är också riktigt bra!)

En ny defensiv mittfältare skulle vara Moussa Sissokho(stavning) från Touluse! Mycket driven spelare med bra arbetskapacitet
Atlético A.K.
2010-03-29 11:00
Jag fattar inte hur de kan släppa Xabi så fri som de gjorde på 1-1 målet. Exakt samma variant som de körde när Tiago gjorde årets räddning när Higuain hade öppet mål. Någon bland tränarna borde ju ha till uppgift att hålla koll på vilka olika varianter motståndarna använder på fasta situationer.
2010-03-29 10:39
Ämne: Ämne: Prorite....
Det känns som att Atlético skulle behöva en ny mittback av KLASS. En högerback skulle nog också sitta fint. Azpilicueta eller Jesús Gámez som högerback? Iván González som mittback (ni sägs redan vara intresserade av hans tjänster)? En bättre defensiv mittfältare hade nog också varit bra.

Personligen tycker jag att det är riktigt tråkigt att Atlético inte är bättre än de är. Hade ni haft lika bra defensiva spelare som ni har offensiva spelare, då hade ni varit ett av världens bästa lag, no doubt.
Atlético Polkagrisen
2010-03-29 10:27
Jag glömde fysiken förresten. De onda vita var ju till och med överlägsna i luften!!
Atlético Polkagrisen
2010-03-29 10:25
Ämne: Proritet nummer ett ....
Försvarstränare?? Alltså, jag är inte alls insatt i hur Atleticos coachorganisation ser ut, men det är väl huvudtränaren som är ansvarig för vilken typ av försvarsspel vi vill spela? Och sen eventuellt nån försvarsansvarig som förmedlar det vidare till spelarna?
Min kvalificerade gissning är att ingen försvarstränare i världen kan få Atletis nuvarande försvarsuppställning att bli bättre. Rent taktiskt spelar vi ju annorlunda än för ett år sen, betydligt lägre försvar till exempel. Jag tycker att det oftast brister i koncentration, individuellt kunnande och lugn när tabbarna sker. Det vill säga, vi har inte tillräckligt bra spelare i försvaret. Och det tyckte jag framför allt igår även gällde innermittfältet.
Atlético Polkagrisen
2010-03-29 10:14
Är det bara jag som tycker att Antonio Lopez fick oförtjänt mycket skit efter Arbeloas mål? Han är ju inte direkt på tå, men som jag uppfattar det följer Jurado med Arbeloa ända ner i backlinjen. Och sen när passningen kommer, då gör plötsligt Jurado ett ryck uppåt i planen och lämnar Arbeloa helt ren.
Real Madrid Hassan
2010-03-29 00:55
Tackar för en trevlig tillställning som det alltid brukar vara mellan lagen.

Lycka till i fortsättningen!
Atlético linus (red)
2010-03-28 23:36
Orkar inte skriva nåt idag, verkar inte som någon annan gör det heller. På återseende imorgon!
Barcelona el Maestro!
2010-03-28 22:59
Det var nära, så nära att slå Real Madrid som ni kunde komma, nu i alla fall. Om inte det där slarvmålet som var skänkt till Real Madrid från ovan, så kunde Atletico kanske fått med sig en poäng.

Trots allt en ganska jämn match...
Atlético Deion (red)
2010-03-28 22:59
Proritet nummer ett nästa säsong! En ny försvarstränare till coachingteamet!! Fan vad man har fått nog av försvarsspelet alltså!! Hittar inga ord för skiten dom håller med där bak...
Atlético A.K.
2010-03-28 22:56
RK!// Ronaldo är fridlyst visste du inte det?

Pedrito// Klart att laget lägger sig mot sina värsta rivaler.. Du är fan go du
Atlético Luff
2010-03-28 22:56
Jahapp.. ser ut att bli 12år då?
Atlético A.K.
2010-03-28 22:55
Det går ju för fan inte att ha ljudet på när Real/Barca spelar de är ju för fan en 90 min lång hyllningskrönika.. Det enda positiva med att Canal+ får skiten är att man slipper dem patetiska kommentatorerna på tv4sport.

Synd att spelarna viker ner sig..Och varför byttes Reyes ut? Jag hoppas att han hade skadekänning annars är det ett horribelt byte
Atlético RK!
2010-03-28 22:54
Vilken domarskandal, bara tre minuters tilläggstid och Ronaldo får frispark varenda gång han snubblar på sig själv.
Atlético Kun "Kungen" Agüero
2010-03-28 22:44
Kom igen nu! Agüero visar varför du är en av världens bästa
2010-03-28 22:34
Hur menar du uppgjort ut??
Barcelona Pedrito
2010-03-28 22:24
Det ser ju nästan uppgjort ut...
Atlético Eronisco
2010-03-28 22:15
Så jävla slappt. Håll nere siffrorna nu...
Barcelona Pedrito
2010-03-28 22:04
Håll det här nu!
Barcelona el Maestro!
2010-03-28 21:57
Om ni håller ut tills domaren blåser av matchen eller sätter in ett till mål och vinner matchen. Då bryter ni inte bara en förlustsvit för eran del utan även Real Madrids hemmasvit.
Det är inte omöjligt att ni vinner men då måste laget fungera som ett lag, fullt koncentrerade matchen igenom.

Real Madrid har egentligen inte mött ett bra på hemmaplan i ligan ännu.
Villarreal men då var Villarreal skadedrabbad och dessutom hade man ett par ordinarie backar avstängda.

Edit: Sevilla glömde jag, men den matchen slutade väl 4-2. I den matchen spelade Real Madrid väldig bra, ska jag erkänna.
Annons: