/spanien/atletico/forum/131.aspx/spanien/atletico/forum/131.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-07-21 23:21
@Alexander Ivanovski(red):

Tack : D
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-07-21 23:12
@3-5-2 (f.d. Tigern):

Artikel på väg upp ;)
Atlético La God Zilla
2015-07-21 23:08
Härlig bild! Är det Gimenez som har den jävla kutryggen bakom Griezmann?
Atlético ADCS (red)
2015-07-21 22:46
Zoran//

Åh fan... Newcastle
Atlético zoran
2015-07-21 22:39
@ADCS (red):

Premier League är ganska stort i Serbien och det är inte så konstigt att han har en favoritklubb i ligan. Det är heller inget påhitt eller försök att smöra för Newcastle-supportrarna. Mitrovic tyckte om Newcastle när han växte upp. Han gillade även Alan Shearer.

Bevis på det har du i länktips.

Lazar Markovic: "Vilken klubb tycker du mest om och vilken liga passar dig bäst?"

Aleksandar Mitrovic: "Newcastle och engelska ligan"
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-07-21 22:08
@3-5-2 (f.d. Tigern):

Höjpunkten utan tvekan: "Den som inte känner till Atletico, känner inte till fotboll." :D
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-07-21 22:07
@DeBe:

Semi #2 liras om ca 4 timmar. River har 2-0 att ga pa inför bortamatchen. Skall till ett smärre mirakel för att de skall missa final.
Atlético ADCS (red)
2015-07-21 21:52
Mitrovic pojkdröm var att gå till just Newcastle och att han är ett fan av Newcastle.

Jag förstår att man ska smöra för sin nya klubb, men jeez. Vilken ung sydeuropeisk spelare med ambitioner har en pojkdröm av att gå till Newcastle. Tagga ner lite Aleksandar innan smöret smälter. Det blir lite nästan som ett skämt och att han driver med Newcastle.
2015-07-21 20:51
Någon som har lust att översätta lite?
Atlético Kakan_Atletico
2015-07-21 20:33
@ADCS (red):

Menade mer att jag hade satsat dem pengarna på Rodriguez, inte att han kostat 15-20 :)

2015-07-21 19:53
Kakan_Atletico: Fuskar du eller? Aldrig att du får Rodriguez för 15-20 miljoner euro på FM :P
Atlético ADCS (red)
2015-07-21 19:29
Kakan_Atletico//

Självklart tänker Simeone relativt kortsiktigt med Filipe nu. Cholo vill utmana om ligantiteln igen och gatecrasha CL. Jag föredrar också Filipe just nu pga av just detta.

Det som dock gör mig konfunderad är vad han kostar. Atlético måste vara de sämsta i Europa på att göra affärer. Vi tar inte bra med betalt och betalar för mycket.

Pga av Atléticos ekonomi så behöver minst 75% av det vi köper in komma med ett högt återförsäljningsvärde, om du inte handlar en rutinerad målvakt som kan ge oss 25-30 poäng per säsong, eller rutinerad anfallare som kan göra 25-30 mål.

Jag anser inte Filipes plats är så vital som vissa andra positioner att man lägger 16 milj € utan någon som helst återförsäljningsvärde.

Dock tror jag han kan göra ett briljant jobb kortsiktigt, visste bara inte att de hade de pengarna att lägga ut på det här sättet.
Atlético daniel77
2015-07-21 19:22
Alexander,

Har mejlat dig.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-07-21 18:27
daniel77: du med.
Atlético DeBe
2015-07-21 18:20
Det verkar vara klart. Han kommer senast i januari beroende på hur det går i copa libertadores. Kanske redan nu i sommar om river åker ut matchserien som spelas nu.
Atlético daniel77
2015-07-21 18:08
Alexander Ivanovski,

Du har PM.
Atlético Kakan_Atletico
2015-07-21 18:07
Är mer eller mindre övertygad om att varken Rodriguez eller Kurzawa hade varit bättre i Atletico de kommande två åren än av Filipe kommer va. Men efter det är det ju förstås troligt att de yngre kommer bli bättre. Men enligt mig så har vi inte råd att anpassa/utveckla spelare i backlinjen. Och alla här inne vet vad Filipe går för, tror inte han tappat alltför mycket efter ett år i England.

Men hade jag spelat FIFA/FM så hade jag ju givetvis lagt mina 15-20 miljoner euro på antingen Kurzawa eller Rodriguez.
Atlético Kjelleman
2015-07-21 18:01
Håll med om att fallet Thiago Motta som vill bryta kontraktet med PSG och gå gratis till Atletico känns lite som när Aguero lämnade Atletico , men då fick vi bra med betalt för honom.
Kritik mottages utan problem
Atlético AndeeI
2015-07-21 16:12
@Debe
Är det klart med Kranevitter då?
Atlético DeBe
2015-07-21 16:03
Motta skulle sitta fint. Vi vet vad vi får bara han håller sig frisk. Tiago, gabi och motta kan hålla ett år till. Sen kommer Kranevitter senast i januari. Tror säkert det blir en gedigen generationsväxling om ett par år.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Cholo es un dios
2015-07-21 15:55
@Mr. Profe Ortega Har ingen koll på den där Rodriguez, men som du säger så kanske även han är en ung vänsterback med hög potential. Tycker det låter så dumt att plocka in Filipe bara med tanke på att de snackas om en övergångssumma runt €20m och för dessa pengar lovar jag att vi kan hitta ett större framtidsnamn.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético AndeeI
2015-07-21 15:34
Som det ser ut just nu är det en riktigt bra bredd på truppen i alla fall. Om vi säger att Filipe och Motta faktiskt anländer. Oblak och Moya. Två riktigt bra målvakter. Den förstnämnda tror jag växer ut till ett monster i år. Stort plus för att han faktiskt tillhör oss. Bättre andremålvakt än Moya tror jag du får leta länge efter. Backlinje: Juanfran, Gamez, Godin, Savic, Gimenez, Filipe, Lucas, Siquiera (Om han nu blir kvar). Juanfran är självskriven. Likaså Godin och Filipe. Gimenez och Savic har all utvecklingspotential i världen och kommer gissningsvis varva varandra i mittlåset. Gamez är en riktigt bra backup, och Lucas är fortfarande väldigt ung men väldigt talangfull Mittfält/anfall: Raul Garcia, Koke, Gabi, Tiago, Motta, Carrasco, Oliver Torres, Griezmann, Vietto, Correa, Martinez, Fernando Torres, Saul. Kombinationerna och bredden är otaliga. En mer defensiv match kan vi välja på Tiago, Gabi och Motta. Defensiva och mer rutin. Ytterligare rutin och med en som kan stångas Raul Garcia. Koke är självskriven. Likaså Martinez och Griezmann. I övrigt kommer Carrasco, Vietto, Correa, Saul Oliver Torres och Fernando Torres att slåss om platserna. Kombinationerna är otaliga. Känns verkligen som att vi värvar smart nuförtiden.
Atlético Antonio López
2015-07-21 14:48
@Mr. Profe Ortega:

Hihi.

Motta är väl inte direkt tänkt som en långsiktig lösning. Däremot finns Saúl, Óli och Koke också på innermittfältet. jag tror samtliga har mycket att lära från Motta, Tiago och Gabi med deras rutin och Mottas erfarenheter från olika ligor. Lyckas man få den typen av injektion i truppen (lägg därtill att han rent sportsligt är ett tillskott för truppen) gratis från PSG med motivationen att rentvå sitt namn efter hans senaste skadedrabbade besök är det en fin värvning.
Atlético ADCS (red)
2015-07-21 13:56
Det jag menade med Romas försäsong var inte om de vinner eller förlorar, det var bara en indirekt jämförelse av motstånd med våran försäsong. De kör jäkligt tuffa matcher.
Mr. Profe Ortega
2015-07-21 13:40
AndeeI

Visst är han billig men samtidigt ska han bli 33 år gammal i augusti och är skadebenägen av sig. För att inte tala om att brasse-italienaren inte bidrar till att sänker snittåldern bland våra centrala mittfältare. Någon motta får det väl egentligen vara.
Mr. Profe Ortega
2015-07-21 13:34
ADCS (red) Nja... skulle nog inte vilja ranka Kurzawa så högst till den grad att fransmannen är jämbördig med Rodriguez. Den förstnämnde har trots allt gjort en hyfsat bra säsong i Monaco medan den sistnämnde har bevisat att han är the real deal i snart 3 år och tillhör bland de allra bästa vänsterbackarna i Europa. Edit: På tal om Romas försäsong så skall man inte höja dom alltför mycket. Manchester United vann samtliga av sina försäsongsmatcher under förra året men blev dom mer framgångsrika för det när man skall summera tävlingssäsongen? Troligtvis inte.
Atlético AndeeI
2015-07-21 13:26
Ja, jag håller också Rodriguez och Kurzawa högt. Hela tiden sett Kurzawa som en drömvärvning. Personligen tror jag att Simeone vill ha tillbaka Filipe på grund av rutinen. Men jag ser hellre någon annan. Ska ju tilläggas att jag hellre ser någon annan än Motta i laget också. Å andra sidan kan han ju bli jävligt billig, och med tanke på vår ekonomi kan han mycket väl bli en bra lösning.
Atlético ADCS (red)
2015-07-21 13:14
För övrigt är Romas försäsong inte att leka med. Real Madrid för några dagar sen och City idag.
Atlético ADCS (red)
2015-07-21 13:12
Håller med om Ricardo Rodríguez, schweizaren är väldigt mogen för sin ålder och är absolut en av Europas mest spännande försvarsspelare och en nästan komplett vänsterback. Han är fortfarande lite för offensiv och behöver slipa på sitt försvarsspel lite.

Jag håller Kurzawa lika högt som Rodríguez. Båda har enorm potential och det är bara en tidsfråga innan de hamnar i Bayern, Real, Chelsea eller City.
Mr. Profe Ortega
2015-07-21 12:53
@Cholo es un dios:

Min vän, jag förstår att Kurzawa må vara en talangfull spelare och kan säkert utvecklas till en klasspelare, Men anser du verkligen att det är rimligt att INTE gå efter för Bundesligas bäste vänsterback i Ricardo Rodríguez? Han är betydligt yngre än Filipe, har återköpsklausul och är betydligt bättre än både brassen och Kurzawa.
Annons: