/spanien/atletico/forum/1300.aspx/spanien/atletico/forum/1300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético linus (red)
2010-04-22 20:36
Ämne: FSP har förlorat sin....
Fan vad hemskt, ägnar Sinama och hans familj en tanke.

Sportuga//

Tiago kan ju tyvärr inte delta i Europa spel för Atlético..
Atlético Antonio Lopez
2010-04-22 20:12
Ämne: FSP har förlorat sin....
Hemskt, må hon vila i frid och Sinamas familj finna välgång.
Atlético Gaboro
2010-04-22 19:56
FSP har förlorat sin dotter, han spelar inte resten av säsongen
Atlético Gaboro
2010-04-22 19:56
FSP har förlorat sin dotter, han spelar inte resten av säsongen
Atlético Negash
2010-04-22 18:29
Kräver mål från samtliga spelare i hemmalaget idag. Plus ett av QSF. AÙPA!
Atlético A.K.
2010-04-22 16:26
4-4-2 borde vara givet idag. Jurado har varit i stort sett totalt osynlig de senaste matcherna så jag tycker att han bör få nöta lite bänk.
Atlético rosenqvist91
2010-04-22 15:30
Jag hoppas också att Quique väljer att spela 4-4-2 idag, med Borja och Forlán på topp. Det är dags att våga chansa, 4-2-3-1 på hemmaplan mot Liverpool känns väldigt målsnålt.
Atlético Sportuga
2010-04-22 11:33
Tror det lossnar för Forlan idag...3-0 två av Forlan och ett av Tiago :P
Atlético linus (red)
2010-04-21 23:24
Håller med om att två forwards skulle vara det bästa. Tycker det var riktigt dumt att inte ta med Ibra i Europa spel, man hade haft större nytta av honom än tex Cabrera.

Själv skulle jag kunna tänka mig Salvio bredvid Forlan, inte samma målgörare som Borja men mer rutinerad av vad gäller toppfotbollen.
Atlético Deion (red)
2010-04-21 23:14
linus//

Tycker inte man ska spela med en anfallare på hemmaplan när man måste göra mål och när mittfältarnas målproduktion är så patetisk som den nu är, spelar gärna gamla 4-4-2, Borja in med Forlán, ut med Jurado.

Atlético linus (red)
2010-04-21 23:09
Vad hade varit bättre om Borja dundrar in ett helvetes mål i slutet som till slut blir säsongens mål? ;)
Atlético Antonio Lopez
2010-04-21 22:47
Skulle må så mycket bättre om jag såg att Borja startade imorgon, 2 målmaskiner i Forlan och Borja. Men vet att det aldrig kommer hända :/
Atlético linus (red)
2010-04-21 21:47
Tankar inför matchen imorgon?

Själv har jag oerhört positiva vibbar, kanske för positiva..

Liverpool lär dock vara rätt slitet efter resan (får hoppas den jäkla vulkanen slutat till veckan för våran del..).

Forlan fick välbehövlig vila i helgen i alla fall och Reyes visade lite av vårens otroliga form, får bara hoppas det håller i sig.

RG kommer att göra en jättematch imorgon, har det på känn.

Frågan är bara om avsaknaden av Aguero märks för mycket i en sån här viktig och stor match mot ett egentligen riktigt bra lag.
Atlético rawkus
2010-04-20 19:23
Deion: Trodde du visste...

Det finns ju flertalet Kun`s:

3 i Chel$ki, 1 i BarZelona, 2 i Real Mierda, 1 i Inter samt 2 i Man UTD ;)

Plus att vi aven har ett exemplar av den lille Albicelesten :)
Atlético Deion (red)
2010-04-20 16:56
Vilken tid det tog i år inför sommarens fönster innan första Agüero ryktet dök upp.

Det tidigare två åren så var han redan klar för flytt till diverse klubbar redan i mars.

Personligen skulle jag inte tacka nej till en försälning så länge det är klausulpengar vi får, vi skulle behöva förstärka hela truppen men startspelare av hög klass.

Tror även man säljer Simão till Benfica i sommar, Perea säljs säkert tillsammans med RG och Asenjo.

Ytterbackar, en mittback och en anfallare till (Kun har alltså lämnat).

Mario S, Costa och Keko kommer tillbaka. Hoppas Borja flyttas upp. Salvio får ses som nyförvärv.

Är fortrande osäker på QSF och han kvaliteér, tror inte riktigt han är rätt man för oss i längden.

Tror vi behöver in Capello typ med strikt taktik och bra diciplin för att "skola" om ojämnheten.
Atlético Antonio Lopez
2010-04-20 16:38
Haha the resemblance is uncanning.
Atlético rawkus
2010-04-20 16:19
@Antonio Lopez: Vet faktiskt vem din granne ar! Lanktipset ;O

Seriost: Vill nagon kopa sa ar det till att punga ut klausulen - alla andra bud skickas till soptunnan.

Hoppas jag iaf... :/
Atlético Antonio Lopez
2010-04-20 16:02
Ämne: Kun till Chelsea, se....
Jag har större tillit för min tokiga granne med 8 katter än vad jag har för Aftonbladet och The sun om jag ska vara ärlig.
Atlético Nahro
2010-04-20 15:53
Kun till Chelsea, se länktips.

Känns som att det börjar bli dags, efter den här usla säsongen. Men snacka om att välja fel lag...
Atlético RK!
2010-04-20 14:46
Vilket skämt Gerrard är, riktigt äcklig spelare.

http://www.youtube.com/watch?v=cpIXyKbJBJM
Atlético Deion (red)
2010-04-20 13:05
Raul Garcia och Juanito är våra hemliga vapen :)

Ska bli intressant att se vad om QSF fortfarande spelar med en eller två anfallre på hemmaplan när nu Agüero är avstängd i första matchen.

Jag tror det blir 4-2-3-1 med ensam Forlán, backade av Simão, Reyes och Jurado.

Grejen med Jurado är att han väldigt nyttig att ha på mittfältet om han har vaknat på rätt sida.

Personligen har jag alltid undrat hur bra Simão skulle vara centralt i en 4-2-3-1, nu när han är uppe i ålder, löper mindre men passar bättre.

..Salvio......Simão.......Reyes..
..............Forlán.............

Nåväl, hoppas spelarna inte ens blåser på Gerrard när denne kommer in i boxen, för då blir det straff och rött kort.

Det är Torres undermedvetna som inte vill spela mot oss. Han vet hur mycket klubben har lidit och han skulle aldrig kunna leva med sig sjölv om han var med och tog detta iväg från Atlético.

Liverpool har inget annat kvar att spela för i ligen, för fjärdeplatsen är körd och skulle han skada sig bara 2 veckor just under mötena med Atlético så skulle det vara misstänksamt, han tog beslutet att "vila" upp till säsongens slut, för att kunna ta VM-guld och inte för att inte möta Atlético.

Han gjorde det enda rätta.
Atlético Antonio Lopez
2010-04-20 01:24
Ämne: Ämne: @Biscan....
Ni slipper iallafall Kun(g) Agüero, Atletico med en anfallare är inte hälften så farligt fram som annars.
Atlético rawkus
2010-04-20 01:23
Biscanbauer: Haha :)

Nja, Gerrard sjonk nagot oerhort i mina ogon efter sina smatt pinsamma pahopp pa "Sydeuropeer" nar han sjalv lagger sig lattare an en 109-aring i en orkan...typ ;)

Kan bli en intressant semi - helt beroende pa vilken sida vi vaknar pa for de respektive matchdagarna :/

Precis sa jamna ar Atletico de senaste aren - hurra... :)
Spanien Biscanbauer
2010-04-20 00:01
Ämne: @Biscanbauer:

*T....
X antal timmar i buss - Check

Gerrard har inte fått en endaste tveksam straff med sig sedan Martin Hansson blåstes av sin assisterande...

Jag tar gladeligen vilket kryss som helst eller en uddamålsförlust där vi gör mål.
Atlético rawkus
2010-04-19 20:18
@Biscanbauer:

*Torres borta, check.

...men hur ar det med domarna..? De som anser att rejala dykingar av den tvahovdade skitsnackaren Gerrard ar foul..? ;)

Val mott!
Spanien Biscanbauer
2010-04-19 19:32
Well, well... Slår ni oss inte den här gången så lär ni aldrig göra det.
Atlético rawkus
2010-04-19 17:46
patrik: Sa lange hans lon betalas av Liverpool samt han kutar runt i deras troja sa bryr jag mig icke sarskillt om honom.

Kul att det dock gatt bra for honom(personligen menat, INTE menat for Liverpool ;))

Dagen da han kommer hem(japp, tror innerligt att det sker!) sa blir det till att aterigen avguda killen.

Sjalvklart ar man stolt over vilken hogkalibrig spelare vi fostrat, inget snack om saken :)

De Gea och Alvaro hoppas jag stannar for all framtid.
Atlético Negash
2010-04-19 15:03
Tack Eyjafjallajökull! Nu får Liverpool antagligen komma till Madrid genom en 20-timmars bussresa :)Slitet Liverpool önskas :P
Atlético AtM_Imposible_Is_Nothing
2010-04-19 14:22
Precis som DeBe säger så kan jag inte tro att VARJE match vi har mött Liverpool i, så skadar han sig? :S Helt otroligt...
Atlético patrik (red)
2010-04-19 12:44
gällande torres:

el nino kommer alltid att tillhöra oss. han stannade längre än vad många anade, han var lagets ikon och den yngste kaptenen genom tiderna.

tycker vi ska vara stolta över vad klubben har fått fram, Torres är en världstjärna. precis som att vi ska vara stolta över vad alvaro och de gea är påväg att bli.
Annons: