/spanien/atletico/forum/1296.aspx/spanien/atletico/forum/1296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético linus (red)
2010-04-28 18:58
Deion (red)//

Verkligen! Suarez har tagit ett enormt kliv den senaste säsong och en riktigt bra två tvåvägsspelare. Suarez - Camacho om några säsonger, mums!

Diego Costa kommer tillbaks med, även han spelare som tagit ett enormt kliv i utvecklingen. Antagligen den bästa spelaren i Valladolid för säsongen, offensivt i alla fall. Ne, nästa säsong kommer saker att hända tror jag.

Börjar kännas som ledningen ledningen lärt sig ett och annat, det var banne mig på tiden! ;)

Skulle dock vilja byta ut Quique mot Aragones, han vet vad som krävs för att lyckas.
Atlético Deion (red)
2010-04-28 14:08
linus (red)//

Tänkte precis skriva exakt samma sak om att Mario Suárez kommer hem igen så jag skulle inte bli allt för ledsen om Tiago lämnade, men det skulle ändå vara en klar truppförsvagning om portugisen får gå, hellre att man har kvar honom om jag får välja.

Men fan vad spännande att den egna produkten Mario kommer hem från Mallorca i riktigt bra ålder också, det kan bli något riktigt bra av detta.
Atlético Deion (red)
2010-04-28 14:05
Ett klipp med Frente Atlético som Part Of The Game lagt upp. Det är roligt när de råkar ha matchhalsdukarna vända åt fel håll och visar motståndarnas namn istället.
Atlético linus (red)
2010-04-28 13:40
Skulle gärna behålla Tiago, men med tanke på att det sagts att Mario Suarez ska komma hem så skulle jag inte bli allt för ledsen.
Precis som Antonio Lopez säger så finns det bra ersättning redan, skull gärna vilja ha Camacho ordinareie för i den killen finns det potenial så det räcker och bli över men för att utvecklas måste han få speltid.

Men skulle hellre behålla Tiago än RG.
En möjlig innermittfälts besättning; Tiago, Assuncao, Suarez, Camacho, Jurado och Merida. Ett riktigt bra första, andra och tredje par. Möjligtvis att låna ut Nacho för speltid.
Atlético Antonio Lopez
2010-04-28 12:39
Även fast jag skulle se Tiago som en bra värvning så skulle jag inte bli hjärtekrossad om han stack någon annanstans på grund av den simpla anledning att vi har ersättare minst sagt. Camacho som gjort det bra varje gång han fått chansen samt en av lagets viktiga spelare i Assuncao, Raul Garcia har tappat sen Tiagos ankomst men var bra innan det och med Fran Meridas ankomst så kan han mycket väl bli en ersättare till Tiago samt Jurado som bara behöver stabilitet för att bli en av våra bästa spelare. Så skulle vi värva Tiago så skulle jag inte ha något emot det men skulle lika gärna se honom gå till någon annan klubb utan att fälla en tår eller två
Atlético Sportuga
2010-04-28 11:59
någon som hört något om tankarna kring Tiago...? går ett rykte om att mitt Sporting (inte Gijon då utan Club de Portugal hehe) verkar vilja ha honom oxå...fan nu blev man så där kluven igen, kan man klona honom månne *s*
Atlético linus (red)
2010-04-26 20:49
Bra idé Deion!

Håller med vad du skriver om Patrik i "Jurado, Atléticos Guti?". Men ifall alla spelare hade klarat av att prestera på en relativt jämn nivå hela tiden så hade vi legat betydligt högre i tabellen.

Ta tex Perea, i toppform skulle jag inte byta honom mot en annan back i världen, snabb, stark och brytningar i världsklass. Han hade ju en period för ett tag sen som han var grym, sen har han haft en svacka senast och nu är han tillbaks igen, får vi hoppas. Ujfalusi var ju inte direkt något man kunde skylta med tidigare under säsongen men han har tagit ett himla kliv det senaste.
Samma med Kun, han var ju helt magisk att skåda under december - januari, sen tycker jag han tappade allt, men nu är även han på väg tillbaks och spelet flyter på ett helt annat sätt.

Men det är detta som skiljer världsspelarna åt, dem klarar av att hålla en hög och jämn nivå under långa perioder, sen är det ju klart att även dem har sina dåliga stunder ibland.
Atlético Deion (red)
2010-04-26 18:01
Hej alla Colchoneros!

Jag har startat en länk i löpsedeln som heter "Vi tycker".

Där har jag tänkt att alla omröstningar från oss fans ska ske om saker gällande Atlético.

Tex Vilket anfallspar borde vi spela med? Borde Sergio Asenjo säljas? Är Raul Garcia tillräckligt bra för att vara kvar? Förtroende för QSF?

Även under säsongen så fort de dyker upp något aktuellt ämne eller småfrågor som domarfördelar, kort, värvningar, uppfattning om spelare osv.

Detta ger oss en bredare bild om forumets gemensamma uppfattning om laget och allt runtomkring.

Ska försöka uppdatera med ny omröstningar varannan vecka med aktuella ämnen.

Länken är inte igång än, men snart,

Ha de
Atlético linus (red)
2010-04-26 14:16
Undra vem Quique spela på den ena kanten nästa match? Reyes är ju given. Simao är inte i riktig form, Jurado är ojämn men presterar mot bra lag och var grym senast mot Liverpool. Sen visar Salvio sin talang igår och gjorde ingen besviken när han fick förtroendet.

Själv hoppas jag på Salvio, men antar väl att det blir Simao för kämpar gör han ju i alla fall.

Även tänkt på vilken himla tur vi har haft med skador under denna säsong, lite småskavanker hit och dit men inga långvariga skador. Då är väl vi det lag i Spanien (alla toppligor?) som spelat mest matcher, borde ju gått bättre i ligan tycker man..
Atlético linus (red)
2010-04-26 13:30
Ämne: Tänkte på om vi vinn....
Det blir bara Europa League.
Barcelonaaaa
2010-04-26 13:16
Atletico behöver Torres igen!
Atlético Optimo_Kun
2010-04-26 11:49
Tänkte på om vi vinner Europa League, får man isåfall spela Champions League nästa år, eller "bara" Europa League?
Atlético Sundbyberg
2010-04-26 07:40
Skönt att Salvio fick starta och kul för grabben att han får näta.
Atlético linus (red)
2010-04-26 01:20
Club Atlético de Madrid, 26 april 1903 - 107 år idag!
Atlético Dollas
2010-04-25 20:56
haha yes, gick ju bra det där, härlig match.
Atlético Antonio Lopez
2010-04-25 20:41
Du fick som du ville Dollas, tyvär kan jag inte kolla på matchen men ser bra ut än så länge resultatmässigt. Får vänta tills matchrapporten antar jag.

Tillbaka till min Tortilla Curtain som ska vara utläst till imorgon.

Kan du be dina landsmän att sluta hoppa över stängsel Rawkus så slipper jag dessa böcker haha.
Atlético Dollas
2010-04-25 19:57
Riktigt ljuvlig första halvlek! stört kul o se salvio göra mål :) hoppas andra blir lika kul och att Aguero för göra ett mål, han ser lite sur ut tycker jag.
Atlético patrik (red)
2010-04-25 19:49
freppzor: kolla längre ner på detta forum så har det diskuterats detta vilt den senaste tiden. vinnaren av CdR får EL plats, och kanske även atleti om man kommer tvåa samtidigt som Sevilla kommer på en topp 6 placering.
Atlético Freppzor
2010-04-25 19:45
Hur fungerar det med Europa League-platserna i Spanien, Atletico får ingen för sin CdR-placering eller?
Atlético patrik (red)
2010-04-25 19:43
man hoppas ju på att han är ersättaren åt simao och att kun stannar.
Valencia Rooney_Manutd
2010-04-25 19:36
Är det Salvio som är ersättaren för Aguero?
Atlético patrik (red)
2010-04-25 19:32
håller med dig bic. äntligen vågar man köra 4-4-2 när en av kun och forlan vilar, viktigt!!

vi har ju diskuterat förr om hur det kan vara bättre att spela yngre, hungrigare spelare i vissa matcher för att de iallafall ger 100%. idag visar laget att detta stämmer.

vi kunde haft en 3-0 ledning nu.
Atlético Bic
2010-04-25 19:21
Genidrag att vila både Forlan och Simao och ta in hungrigare spelare.

Hoppas på en målrik match.
Atlético Negash
2010-04-25 19:21
Vill bara vara på Vicente Calderón just nu.
Atlético patrik (red)
2010-04-25 19:15
jäklar va snabb salvio är. spela honom istället för simao mot pool och kontra sönder dom?
Atlético zoran
2010-04-25 18:49
..och där byter Clemente ut Keko, bara för att säkra upp. Han fick nästan en halvtimme på planen, det räckte ju i alla fall för att utmärka sig mer än resten av hans lagkamrater. Vilken fegis Demente är..
Atlético zoran
2010-04-25 18:41
@Podemos^

Strålande, blir glad när folk inte lägger sina pengar på Atlético. Du har antagligen vunnit en middag på en fin restaurang genom att inte lägga pengar på just den här matchen.

Keko spelade just fram Manucho till 1-0 mot Sporting. Han har sett riktigt bra ut sedan han kom in och har även själv fått en fin chans av Diego Costa minuten efter att han kom in, som han tyvärr brände. Kul att den där helvetesresan från Turkiet där han spelade Elite Round i U19-EM inte påverkar honom. Startar nog i nästa ligamatch skulle jag tro, hoppas bara Pucela kan hålla det här nu.
Atlético akeesson
2010-04-25 18:39
Maxi fick göra sitt första mål i Liverpool idag =). Kul för honom, efter ett ANTAL mindre lyckade framträdande i klubben.
Real Madrid Podemos^
2010-04-25 18:20
Jag hoppas så klart Torres kommer tillbaka till Spanien en dag, men jag tror alla dom här artiklarna är väldigt överdrivna. Torres kommer stanna i Liverpool några år till, det är jag övertygad om.

Vill ni vinna idag? Blir inget tippande på den matchen ;)
Real Madrid Zidane#1
2010-04-25 17:52
Ämne: Zidane #1//

Bara ....
ja "hejar" inte pa nagot spanskt lag, men ja gillar Barcelona dà jag bott dar nàgra àr..
sen àlskar jag Zidane,och har inte Real troja for Real ar bara trams!
hànger du med nu?

har sett massa ganger att Torres enda lag i spanien ar Atletico, men ja anser honom lite for bra for er ( inte for att trycka ner ert lag )
sa darfor kommer han inte tillbaka ànnu
Annons: