/spanien/atletico/forum/129.aspx/spanien/atletico/forum/129.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-07-28 20:47
0-1 Griezmann på pass av Vietto :)
Atlético Kakan_Atletico
2015-07-28 19:37
@Mr. Profe Ortega:

Efter allt han gjort för oss så var han värd ett fint kontrakt i England. Sen att Mourinhno föredrar en medelmåttig allroundspelare före Filipe är inte hans fel. Och att han vill tillbaks där han hör hemma gör mig bara glad.

Att jämföra gå till Chelsea i ett annat land, annan liga är en jädra skillnad gentemot ett lag som vi konkurrerar med dagligen. Arda har dessutom yttrat sig om att han hoppas få lira i Liverpool nån gång under karriären. Och när han har chansen så går han till Barca.

Filipe är inget fanskap, Arda är det. Och ser du inte skillnaden på hur och vart dem lämnade så orkar jag verkligen inte diskutera mer.
Mr. Profe Ortega
2015-07-28 18:59
Kakan_Atletico Jaha, och? Allt som du beskriver gjorde Arda också men det innebär inte att fanskapet är en mindre svikare för det...
Mr. Profe Ortega
2015-07-28 18:59
La God Zilla Alltså... Sättet som Filipe lämnade Atleti är det som gör bland annat mig upprörd över och är säkert inte ensam om att känna så. Vi investerade mycket pengar för en vänsterback som under de sista 6 månaderna i Deportivo hade en allvarlig skada som hotade hans spelarkarriär. Men trots att vi erbjöd honom dubbelt så mycket i lön efter CL-finalen, stängde Filipe in sin illa bubbla och vägra kontakta någon inom klubben eller supportrarna, trots att brassen sade själv att han ville fortsätta spela hos oss i slutet av maj. Långt senare blev den brasilianske legosoldaten lockad av sedelbuntarna i de brittiska öarna och flög dit efter att Chelsea erbjöd honom bättre lönekontrakt. Nu när Filipe har återvänt till den spanska huvudstaden med svansen mellan benen, har brassen en rejäl uppförsbacke om han skall få över såna som mig på sin sida.
Atlético Kakan_Atletico
2015-07-28 16:17
Förlåta Filipe? Vad har han gjort mer än att varit med o vunnit ligan, supercuperna, cupen, Europa league och nästan Champions league?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético La God Zilla
2015-07-28 16:12
Filipe! Äh, vadå förlåta? :) Atlético är större än spelaren. Sålänge de som är hos oss gör jobbet spelar det ingen roll tycker jag. Jag förstår ju dock att man kan bli lite sur på spelare man tycker om lämnar, men vi är väl lika stora bovar som han själv eller Chelsea. Han lirade ju över 100 matcher för La Coruña innan vi stal honom och innan det ägde Los Blancos (förbannade real) honom, ska vi hata spelare av massa olika anledningar glömmer vi bort att det är klubbmärket vi hejar på tillslut. Allt går runt i näringskedjan, och ibland tillbaka. :)
Mr. Profe Ortega
2015-07-28 15:42
FIlipe har en lång väg att vandra innan jag förlåter honom...
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-07-28 14:30
Filipe!
Atlético ADCS (red)
2015-07-28 13:43
Jag har pratat lite med några kollegor, dvs andra juniortränare om Atléticos försäsong och varför man valt så dåligt motstånd jämfört med andra lag.

Vi kom fram att vi fattar Simeones upplägg tror vi. Man tappar inte "sin fotboll" i kroppen på en sommar, men däremot tappar man fysiska statusen och styrkan ganska snabbt.

Fysiken och styrkan hjälper också till att få tillbaka bolltouchen snabbare snabbt in på säsongen.

Jag tror att Simeone föredrar lättare träningsmatcher och koncentrerar på väldigt hög fysisk status. Det kommer att hjälpa spelarna mycket mer mot våren med att behålla sin nivå istället för bättre försäsongsmotstånd.

Påminner mycket om Zoran Lukic fysiska upplägg med Djurgården som var otroligt fysiskt starka hela säsongen när de vann Allsvenskan. Samt såg dom minst en nivå mer vältränade ut än motståndet.
Atlético Chewie
2015-07-28 13:09
Tack Alexander!
2015-07-28 12:36
HD-stream till ikväll ;)
Atlético Chewie
2015-07-28 11:40
Hoppas man kan få tag på någon vettig stream ikväll. Om någon hittar någon bra kan ni väl dela med er i forumet, tack! :)
Atlético gurra1993
2015-07-28 09:25
8
Atlético olleulv
2015-07-28 09:07
Hittade artikeln om försäsongen.. men vilken tid är matchen idag?
Atlético olleulv
2015-07-28 09:04
Kanske jag som varit ignorant... men finns försäsonsschemat någonstans?
Atlético La God Zilla
2015-07-28 00:54
Atlético-redaktionen och alla som engagerar sig i Atlético Svenskafans. Ni ska ha en stor eloge. Utan er hade jag aldrig hittat hit överhuvudtaget. Ni är bäst!
Atlético El kulan
2015-07-27 23:15
En fråga ur tomma intet; Hade Atletico med några spelare i truppen som vann u-19?
Atlético bel0
2015-07-27 22:27
Nr 15 :)
Atlético denilsonfan
2015-07-27 22:02
Vad fick Savic för nummer idag på presentationen?
2015-07-27 11:30
@La God Zilla: Jadå, han var där och tog foto med fans osv. Han har även varit med laget på middagar osv. Det är bara en tidsfråga innan det blir offociellt.
Atlético Kakan_Atletico
2015-07-27 10:38
Oli ska alltså ha nummer 10? Riktigt häftigt att både 9an och 10an bärs av egenproducerade spelare!
Atlético La God Zilla
2015-07-27 10:24
Är jag otroligt naiv om jag säger att Filipe Luiz var med på läktaren under träningsmatchen mot Numancia? Det är ju ingen anna på den här jorden iaf... :D Hade man sett det där tidigare hade man ju förstått att Luiz är klar i princip så som han engagerar sig till att titta på en match. Stanna videon på 1:28-1:32...
Atlético Cholo es un dios
2015-07-26 20:13
Här är live presentationen av Jackson.
2015-07-26 16:54
Asturias ;)
Atlético La God Zilla
2015-07-26 15:08
Matchen mot Real Oviedo spelas den på calderón eller i Asturias? Isåfall har jag varit där :D
2015-07-26 13:07
Vi kommer att komma upp med matchrapport och höjdpunkter under dagen.

Matchen på tisdag mot Oviedo sänds på spanska Canal+ Liga.
Atlético La God Zilla
2015-07-26 12:54
@Conserva el Calderón!:

Riktigt skräpig kvalitet där jag inte såg någonting dock. :)

Men kul att Correa och Hernández fick måla. Hade hoppats på att få se Carrasco också men nästa träningsmatch kanske bjuder på en tv-sändning?
Atlético Conserva el Calderón!
2015-07-26 11:15
På Facebook sidan 'Bendita Aficion' finns mål från matchen
Atlético gurra1993
2015-07-26 10:57
Finns det några höjdpunkter ifrån matchen
2015-07-26 10:51
Kolla in Zoran Zorics utmärkta artikel om Lucas.

Har sett honom en del även i B-laget och han har en väldigt ljus framtid framför sig. Spelar med ett stort lugn och visar mogenhet.
Annons: