/spanien/atletico/forum/1282.aspx/spanien/atletico/forum/1282.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético daniel77
2010-06-27 17:07
Ämne: Linus: Trist da Chil....Tjena rawkus!

Det andra gula kortet är givetvis felaktigt, men hade domaren bara fattat ett nyktert beslut minuterna innan denna incidens så hade den gode chilenaren Estrada inte ens varit på plan i den 37:e minuten. Estrada ägnar sig konsekvent åt att sparka ben och inte boll och hinner bjuda på några riktiga idiotsparkar som borde ha renderat i ett andra gult långt tidigare. För mig är alltså det andra kortet i just den spelsekvensen som vi diskuterar felaktig, men med tanke på Estradas butcher-mentalitet under de minuter som han var på plan så känns det faktiskt som att rättvisa skipades när han till slut portförbjöds.

Domaren i fråga må vara fascinerad av att vifta med korten, men nästan samtliga kort i matchen kändes helt givna.
Atlético rawkus
2010-06-27 15:23
Linus: Trist da Chilenaren inte ens har blicken mot Torres, och knappast hans fel att Nino inte kan sta pa egna ben...

Att det aterigen ar den totalt vardelose och kortglade Mexikanske domaren gor mig dock inte forvanad alls...

Yuck.

@Amunt: Jag hoppas Asenjo saljs sa fort han aterhamtat sig! Valbehovliga pengar plus att han knappast har samma kapacitet som den yngre De Gea REDAN visat upp ;)
Atlético Luff
2010-06-27 03:33
Anledningen är att De Gea är en bättre målvakt.
Valencia Amunt
2010-06-27 02:23
Har ni några planer på att sälja underbarnet Asenjo eller vad är anledningen till att De Gea spelar?
Atlético linus (red)
2010-06-27 00:32
Om inte Kaka fick sitt upphävt lär nog inte han få det.
Atlético rawkus
2010-06-27 00:16
Luff: Hoppas nu bara Chilenarens 2a gula upphavs...

Blah, Gerrard har daligt inflytande pa alla - acklig javel.
Atlético Luff
2010-06-26 20:36
Rawkus, det är möjligt att han rycker till mer än nödvändigt, och självklart ska han inte ligga kvar, men han hade fallit hursom. :)

Gerrard har dåligt inflytande på pojken.
Atlético linus (red)
2010-06-26 18:43
atm1903//
Hejar först och främst på Spanien under VM men i andra hand hejar jag på Uruguay och antar vi har samma anledning. ;) Så ja, det blev lite jubel. :)
Atlético atm1903
2010-06-26 18:10
Någon mer än jag som jublade oerhört över 2-1 målet som Suarez gjorde? Har blivit ett stort Uruguay-fan under de senare åren. Gissa varför.....

Diego är kung. Såväl i Madrid som i Sydamerika. Och hela världen.
Atlético linus (red)
2010-06-26 17:52
Rawkus, antar du menar Luff?;)
Lika bra jag håller mig ur den här diskussionen för när det kommer till Torres så blir jag en del enögd.

Forlan och hans Uruguay vidare till kvartsfinal efter två mål av Suárez. Forlan som vanligt tongivande!
Atlético rawkus
2010-06-26 17:34
Linus: Pinsamt med utvisningen.

Det som stro mig ar sjalva "upphoppet"...

hatar filmare, oavsett vilka de ar.
Atlético linus (red)
2010-06-26 17:13
Någon som vet vart man kan få tag på en Torres plansch där han bär en Atlético tröja? Börjar bli trött på alla Liverpool saker med Torres.

Även, en torrent med Europa League finalen? :)
Atlético Luff
2010-06-26 17:00
Jag ägnade midsommarafton åt att säga åt folk att det inte var en filmning, och jag håller med mig själv även i nyktert tillstånd, i länktips dras hans ben i "sidled" av försvararen, in i sitt eget ben. Det borde inte vara något kort dock, inte ens frispark.
Atlético rawkus
2010-06-25 21:16
Ska inte Torres ta LITE mer nasta gang han filmar...?

Sikta pa en meters flyghojd vid nasta tillfalle...

Gerrard maste ha smittat av sig rejalt... :/
Atlético Aupa Atleti!! Forlan
2010-06-25 16:21
Kan inte mer än hålla med dig Jakobsson !!
Deportivo Jakobsson
2010-06-25 14:25
Så länge dom kör en studio där inte bara Zlatan, Barcelona och Real Madrid nämns endast så är jag nöjd.
Real Madrid Hassan
2010-06-25 11:21
Hej allihopp!

Anledningen till att jag nu skriver här är för att jag kommer sätta med ned och prata med Canal+ under juli angående deras La Liga-satsning till nästa säsong. Jag har redan tagit kontakt med Jonas Dahlquist som lovat att svara på alla frågor med sin chef när han kommer tillbaka från Sydafrika VM.

Jag har själv skissat fram en mängd frågor som jag kommer att ställa men om du känner att du har en fråga som du vill ställa så maila mig alavi_hassan@hotmail.com. Vad vill du helst få svar på från Canal+ angående La Liga-sändningarna?

Ha en fortsatt trevlig dag.

Med Vänliga Hälsningar
Hassan Alavi
Atlético rawkus
2010-06-25 06:13
Det stammer bra det.

Skeppet var "Drottning Sophia".

har manga vanner i Argentina(Buenos Aires), de flesta ar Boca fans.

Minns Bocas "Sverige troja" forra sasongen som en hyllning?

Kika pa lanktipset. Inte varldens snyggaste, men javligt coolt anda :)
Atlético DeBe
2010-06-25 01:01
Ämne: rawkus, sjukt softa ....
skön historia. det måste gå att få bekräftat om så är fallet.
Atlético Monokel
2010-06-24 23:59
rawkus, sjukt softa videos du la upp!! vet du varför boca har blått och gult som färger? jag läste att när klubben grundades så hade dom problem att välja vilka färger klubben skulle representera så då bestämde dom sig för att ta färgorna från den flagga som nästa handelsfartyg som kommer in i hamnen har. Det visade sig vara en svensk båt med e svenskflagga ;)
Atlético rawkus
2010-06-24 21:22
Skon entre mellan Gremio och Boca i Copa Libertadores ;)
Atlético rawkus
2010-06-24 21:20
En sak jag MASTE uppleva innan jag dor ar Boca - River pa La Bombonera...

Atlético rawkus
2010-06-24 21:05
Monokel: Grymt drag i hela Amerika regionen. Har i Mexico ar en match inte "enbart" en match, utan det festas 1 dag i forvag, det vallfardas till stadion redan pa morgonen(avspark krin 7 pa kvallen..) dar det festas och kops souvenrirer och mat. Arenorna brukar oppna ca 4 timmar fore avspark, sedan dags for Corona och Sol flickorna att traska runt for foton och for att dela ut t-shirts... mama mia ;)

Alskar fotbollen harifran trakterna - sagolikt pa sa manga olika plan, och billigt! :)

Och nar/om hemmalaget vinner, da brakar det loss under resterande del av helgen... :)
Atlético Monokel
2010-06-24 02:21
Kika på det här klippet jag hittade på youtube från chilenska Colo colo! Så jävla häftigt!! Fotbollen är DÖD i England med lever i Atletico och Sydamerika. Även om Atleticofansen inte använder sig av så värst många bengaler och liknande så har vi ändå spelare som verkligen älskar, har känslor och supportrar klubben! ;)
Atlético Monokel
2010-06-24 02:13
Ämne: Monokel: Battre att ....Ja jag tror faktiskt det hade vart bättre för atleticos del då vi har bra ungdoms verksamhet med bla. högskole program och elitsatsningar. våra undomslag vinner också i stort sätt allt man kan vinna..

Jag är nästan 100 på att det var tänkte att samarbetet skulle vara mellan bajen och atletico om vi inte hade åkt ur. De skrevs i alla fall om, för ett år sen kanske, att atletico var på besök på årsta och att dom var intresserade av ett samarbete på bajens officiella hemsida.
Atlético linus (red)
2010-06-23 18:26
Skulle vara förbannat kul om man skickade B-laget, dem skulle ju köra skiten ur dem flesta!
Får väl bli Atlético tröjan när man drar dit då och stötta damerna.
KUNgAGUERO
2010-06-23 15:57
Atletico har 7 flicklag med i gothia cup! blir det lite drag från oss svenska Atletico supportrar på deras matcher tro, haha;)!! jag ska nog ned till Göteborg då, och kollar i så fall garanterat på någon match:) AUPA:)
Atlético Aupa Atleti!! Forlan
2010-06-23 12:58
Vad e problemet med Ballack? Kolla va Henke gjorde i Barca och Man U i denna åldern som Ballack e i just nu... Ballack kan mycket väl vara en bra värvning för oss
Atlético linus (red)
2010-06-23 11:30
Tänkte mest på Ballack eftersom att han är kontraktslös och tror han skulle passa in perfekt i vårat spelsystem. Han har haft en grym säsong bakom sig med. Men du har helt rätt i att han är en aning gammal, samtidigt tror jag att han är en sån spelare som inte behöver anpassningstid och har fysik som Henrik Larsson. ;)
Atlético Antonio Lopez
2010-06-23 01:05
Linus@
Väldigt tveksamt angående Ballack, tror han skulle begära för hög lön samtidigt som grabben fyller 34 i September. Och att aldrig spelat i Spanien i den åldern och börja om på nytt är nog inget som skulle gynna oss eller honom. Tycker faktiskt Tiago skulle vara vårt "Säkra kort" denna löjliga säsong, vi vet vad vi får och det visar han även i VM. Bara vi kan få en fin peng för RG så löser sig nog allt :)
Annons: