/spanien/atletico/forum/1272.aspx/spanien/atletico/forum/1272.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético DeBe
2010-08-06 01:11
hur mycket fick vi betala för honom?
Atlético Nilseman
2010-08-05 22:58
Herregud, jag är så trött att jag läste på senaste lagnyheterna: Godin avled efter avklarad läkarundersökning. Haha va uppjagad jag blev.
Atlético Antonio Lopez
2010-08-05 22:16
Att dessa råttor från Valencia aldrig kan hålla truten är för mig ett mysterium.
Valencia Amunt
2010-08-05 21:49
Grattis till en grym mittback, som kommer bli ännu grymmare... EL-bucklan var ni inte värda för fem öre förra säsongen(och inte CL-spelet heller för den delen ;)) men detta bevisar att ni är dem som kommer utmana de två stora nästa år. Tror Godin kommer passa in perfekt.
Atlético Gaboro
2010-08-05 16:50
Då är jag med grabbar, visst nu i och med köpet av godin så borde man ta en ordentlig rensning, känns som att vi har ett överflöd av mittfältare, om nu keko kommer in , fran merida, mario suarez jurado reyes simao raul garcia salvio, säkert fler kommer inte på men helt rätt tycker man borde göra sig av med raul garcia och simao för att balansera upp ekonomin och försäljning av dessa så tror jag man kan peta in fanni antingen nu eller till vintern om de e så
Atlético zoran
2010-08-05 16:43
Goda nyheter gällande morgondagens försäsongsmatch mot Cádiz i Trofeo Carranza. Mötet sänds av Canal Sur så vi kan se det över nätet.
Atlético rawkus
2010-08-05 14:19
Precis som Luff sager sa ar det INTE spelaren Godin jag var emot, utan den (enligt mig) fuckade prioriteringen.

Visst att ovriga mittbackar(Domguez undantaget) inte ar sarskillt mycket att hanga i granen numera, men tycker likt forbannat att hogerbacken ar ANNU svagare - Valera litar jag INTE pa da han ar ruggigt svag defensivt. Ufo funkar, men hade velat ha in Fanni(som jag sett i ett par sasonger nu) som ar en NATURLIG hogerback. Trott pa "han kan spela" osv.

Tror Dominguez och Ufo hade klarat mittbacken galant.

Hade vi haft ett rejalt overskott i kassan sa hade jag ej varit lika kritisk alls...

Nu kan vi dock skeppa ivag Juanito(lar val bli gratis?), samt salja Raul Garcia och Simao - detta skulle lindra den ekonomiska smallen en hel del om ni fragar mig.

Sa for att sammanfatta och undvika missforstand: Godin ar en grym spelare, inget snack, men att kopa in annu en mittback nar hogern skriker efter forstarkning kanns ej valplanerat alls.

Nu ar ju Fanni inte sa dyr, sa visst kan man ta in aven honom, men sedan maste man borja salja av lite skit ocksa...
Atlético tallepojken 78
2010-08-05 10:26
enligt mig så är godin klass, har sett han i villareal och har alltid gillat han. Har dock aldrig sett fanni spela. Av våra mittbackar som är klass är egentligen bara dominguez som är riktigt vass perea för ojämn och junatio är skräp
Atlético Luff
2010-08-05 07:34
Läser du lite mer ser du att knappt någon (ingen) kritiserat Godín som spelare, utan att om man nu valde mellan Fanni och Godín så menar många, samt jag, att borde man valt Fanni.
Atlético Gaboro
2010-08-05 01:54
är jag den enda som blev glad över godin?
flopp värvning som juanito? hörde ja rätt? juanito va flopp innan vi värvade honom, vi tog honom från betis som sjönk till segunda och han tog en direkt plats i startelvan bara de är flopp.
hörde att nån skrev vi har tillräckligt med mittbaackar, alvaro och ufa är dom enda mittbackarna som håller , perea i vissa fall, med godin så kommer troligen ufa flytta till kanten så godin enligt mig är en toppen värvning, tror inte vi värvar fanni förresten om vi inte säljer simao typ ....
Atlético Antonio Lopez
2010-08-04 22:47
Bruno Alves till Zenit, tror knappt mina ögon. Kul med Godin värvningen men är som många andra lite orolig över hur ekonomin ser ut för tillfället. Skulle inte vara kul att bli Valencia x2
Atlético tallepojken 78
2010-08-04 22:26
Men klart som fan att godin tar plats från start mycket bättre än alla våra mittbackar
Atlético zoran
2010-08-04 22:19
Det stod aldrig vad återköpsklausulen ligger på, men med tanke på att Cedric inte har spelat på proffsnivå så är den nog väldigt låg.
Atlético Sundbyberg
2010-08-04 22:00
Hoppas att Cedric får speltid & utvecklas för att sedan komma tillbaka till Atletico. Gillar verkligen den grabben.
Atlético rawkus
2010-08-04 21:37
Vad ligger Cedrics aterkopsklausul pa..?
Atlético Deion (red)
2010-08-04 20:30
Godin klar.. hmmm.. blandade känslor.. den som leer får se..

Zoran//

Tack för svaret angående bröderna Ñiguez, väldigt intressant och samtidigt sorgligt om Aaróns framtid och hur han hamnat i ingemansland.
Atlético rawkus
2010-08-04 19:43
Detta ger mig vata drommar gallande backlinjen ;O

Filipe--Dominguez--Ufo(Godin)--Fanni

Filipe och Fanni fyller pa framat nar det ges tillfalle ;)
Atlético rawkus
2010-08-04 18:59
Juanito kan vi kasta bort, ingen forlust.

Fanni in for att konkurrera/rotera och ta over fran Ufo.

Halvera aven Pereas lon men lat han stanna - sa forbaskat skon snubbe! ;O

Valera passar enligt mig hogre upp i banan da hans offensiva kvaliteter utklassar de defensiva... Skakigare "hogerback" har jag ej sett pa lange i Atleti :/

Godin hade vi kunnat skippat och tagit in Fanni istallet, men OM nu aven Fanni anlander sa grater INTE jag iaf ;)

Undrar dock hur ekonomin kanner sig...?

Man kan val aven salja bla Simao for att tacka upp atminstone lite fran Filipe-Godin inkopen..?
Atlético el niño para siempre!
2010-08-04 17:56
Nej, Ufo tycker jag var en av de som tog oss långt i Europa och CDR förra säsongen. Tycker han är en perfekt ytterback för man märkte att han lite in på året fick bättre teknik och mer offensivilja. Valera kan jag inte säga att jag gillar men han har aldrig fått en ärlig chans med matchträning med tanke på hans skadekåthet.
Men om vi nu skulle värva Fanni då tror jag att ha petar Ufo. Isf borde han flyttas in i mitten istället för Perea. Perea håller ju måttet fortfarande, så länge han har lite form i kroppen.
Då får ju Gorín svårt att ta startplats.. och Juanito kan ju ta sig i röven när det gäller spel.

Så enligt mig borde vi skippa Fanni i nuläget.. och hoppas med allt vi har att Valera inte gör bort sig.
Atlético Luff
2010-08-04 17:26
Ufo har trots allt gjort runt 30 ligamatcher/säsong i alla sina klubblag de senaste 6-7 åren, vi får helt enkelt hoppas på att hans kropp håller även iår.

Blir han vår viktigaste spelare med tanke på altenativen? :)
Atlético rawkus
2010-08-04 17:19
el nino: jag har absolut INGET emot Godin som spelare, men anser att vi redan har mittbackar sa det racker.

Godin som spelare ar javligt duktig, inget snack. Dock hjalper det foga nar hogerbacks alternativet(bakom Ufo) heter Valera...
Atlético el niño para siempre!
2010-08-04 16:48
Har inte superkoll på Gordin. Kommer han bli en viktig spelare i dagens Atléti eller kommer han som en lika misslyckat köp som Juanito förra året? Han är ju yngre iaf..
atletico gurra
2010-08-04 16:21
Grymt nyfiken inför den nya säsongen. kan gå riktigt bra. spännande och se hur innermittfältet kommer att vara. assuncao lär väll vara given sen blire intresant.
Atlético rawkus
2010-08-04 15:33
Jahapp, Godin i hamn... Kanner mig verkligen inte ens det minsta upphetsad, da jag tycker det ar en helt fel varvning i dagslaget.
Atlético zoran
2010-08-04 08:14
Jo, men det har man förstått ganska klart efter fallen av Colombianernas karteller. Hur som helst, tack för infon, alltid bättre att höra av någon som bor där borta än CNN:s Bagdad-rapporter.

Mérida var tydligen riktigt bra mot Thai All Stars, så säger i alla fall folk som såg matchen och det syns att han har kvalité på en del av de där höjdpunkterna. Gällande Godín och Fanni; den första väntas bli klar under dagen då Llaneza, hans agent Paco Casal och Atléti-ledarna skall mötas på Vicente Calderón, dessutom har han fått förlängd semester av klubben i väntan på att övergången skall realiseras.

@Jakobsson
Det glädjer mig. Själv skulle jag vilja säga att Rubén påminner lite mer om Tiago, men är betydligt defensivare i sin spelstil. Riktigt bra första touch, ett skott som han kan använda sig mycket mer av och positionsmässigt klarar han det mesta. Rubén är en ledare också, hoppas det märks på planen. En av mina favoriter i Atlético B under de två föregående säsongerna.
Deportivo Jakobsson
2010-08-04 00:12
Vill bara kort säga att Rubén Pérez var riktigt bra idag mot Newcastle i Teresa Herrera. En utav dom bättre på planen. Han påminner lite grann som Busquets, fast hårdare i kroppen. Kul!
Atlético rawkus
2010-08-04 00:09
Detta fick mig att gapflabba rejalt:

Torres: "Liverpool är landets bästa klubb"

:D
Atlético rawkus
2010-08-04 00:08
Ps. Hur gjorde Merida ifran sig mot "Thailand All Stars"?
Atlético rawkus
2010-08-04 00:07
zoran: Jo du, de har sina egna sma knep, minst sagt.

Problemet ror egentligen 3(minst) lander: Colombia - dar kokset kommer ifran, Mexiko - landet som har oturen att vara fardvagen, samt USA - slutmalet.

Sa lange alla 3 landerna skyller pa varandra sa kommer detta aldrig ta slut.

USA maste i forsta hand se over sin sociala stallning - den ar knappast halsosam da landet fullkomligt skriker efter droger.

Legaalisering kan vara ett knep for att pysa atminstone lite luft ur knarkhandeln...

Mexiko maste ta med hardhanskarna annu mer, men sa lange folk ar sa oppna for mutor sa finns det bara en sak att saga: Lycka till! :/

Det ar sa oerhort synd pa ett sa sjukt vackert land och trevligt folk.

Mexiko skulle aven vara ett av Amerikas(efter USA0 rikaste lander om det ej vore for all javla korruption...

Tragiskt.

Blir ledsen bara av att tanka pa hur det maste kannas som Mexare att se sitt land urvattnas pa detta sattet...

Huj, over till fotboll ;)

Nagot nytt om Godin och Fanni...?

Hoppas man inser dumheten att slanga ut en sa pass hog summa for Godin, nar det egentligen behovs en rejal hogerback.
Atlético zoran
2010-08-03 21:58
Jag var ju så sjukt nyfiken att jag var tvungen att fråga någon som bor där borta. Det mest fascinerande är ändå de där tunnlarna som de bygger för att smuggla människor och knark, väldigt fyndigt.
Annons: