/spanien/atletico/forum/1262.aspx/spanien/atletico/forum/1262.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid RM fanatico
2010-07-24 18:43
Ser spännande ut i Atletico. En del talanger på väg upp och några intressanta värvningar. Känns dock som om backlinjen skulle kunna vässas till lite mer.

Gillar Perea då han är Colombian som jag. I hans bästa stunder är han briljant med sin snabbhet men han gör ändå en del tabbar vilket är synd.

Hur ser blir det med Thiago stannar han? Simao var han påväg ut?

Hur tror ni det ser ut när säsongen drar igång?
Real Madrid Steven
2010-07-24 18:07
Ha inte nu skyhöga förväntningar på Filipe, alla vet hur det är att komma tilbaks från benbrott.
Väldigt svårt måste jag säga, jag har själv varit med i den sitsen.
Filipe kan tom komma bli petad inför de kommande säsongen. Han behöver minst en säsong till för astt visa sitt rätta jag.
Atlético Negash
2010-07-24 17:22
Koke byts ut i förmån till Pulido. Kul med Atleticó-spelare!
Atlético Negash
2010-07-24 16:30
Både Keko och Koke startar i U-19 EM mot Italien :)
Matchen sänds nu på Eurosport 2.
Atlético Antonio Lopez
2010-07-24 14:35
Ämne: Skall bli spännande ....
Fortsätter lagbygget på liknande sätt och värvningarna du skriver om i din blogg sätts in är det mycket mer som "kan" tas än en CL plats ska jag säga sig. Och du kanske glömmer bort en viss herre som är uppskattad lagets med "dyrbara" spelare vid namn Kun agüero och en av förra säsongens bästa spelare vid namn Reyes. Han som gav er ett ligaguld för inte alls så länge sen.
Real Madrid Hassan
2010-07-24 12:23
Skall bli spännande att följa detta bygge. Med Mérida, Filipe och Forlán kan Atlético komma att ta en CL-plats.

Atlético DeBe
2010-07-24 01:19
Gött. Skönt att slippa gå i oro. Bra användning
Atlético A.K.
2010-07-24 00:29
Härligt att det är klart nu!

Får hålla tummarna på att en högerback ansluter så man nästa säsong slipper dras med Valera eller Perea där i fall Ufo går sönder.
Atlético Antonio Lopez
2010-07-23 23:31
Kan bara hålla med rawkus, grymt jobbat Zoran och en GRYM värvning!
Atlético rawkus
2010-07-23 23:01
Ett STORT tack till Zoran for ditt arbete med uppdateringar stup i kvarten gallande Filipe! :)

Kandes som en liverapport, hehe :)
Atlético Luff
2010-07-23 23:00
Jojo, tänkte bara på prislappen och vad som mer måste förstärkas, kan inte vara missnöjd med att få Filipe till klubben dock, har han hämtat sig både fysiskt och psykiskt från den äckliga skadan så är det en klassvärvning rakt igenom.

BIENVENIDO FILIPE!
Atlético rawkus
2010-07-23 22:53
@Luff: Konkurrens pa vanstern ar ruggigt nyttigt! Lopez maste helt enkelt hoja sig ;)

Alternativt sa kan ju aven Filipe kuta omkring hogre upp emellanat ocksa.

Nu vill jag se kraftpaktetet Fanni bli klar sa vi har sakrat ytterbackarna de kommade sasongerna! :)

Lyckorus? YOU F*CKING BET !!! :D
Atlético rawkus
2010-07-23 22:51
Bienvenido al Atletico de Madrid, Filipe Luis !!! :)
Atlético zoran
2010-07-23 22:46
Nu är Filipe Luis helt klar för Atlético de Madrid.

Det är möjligt att vi får återse Rubén Pérez i Depor-tröjan nästa säsong, mer info om det senare..
Atlético Luff
2010-07-23 21:33
Titta, nu är han klar igen!

€13,5m säger Marca.. Jag vet inte, kändes som högerbacken och en till mittback var mer akut.

Vad händer med Kapten Lopez nu? :(
DzJocke
2010-07-23 16:10
Kul med Filipe Luiz, ska bli intressant å se vad han kan tillföra laget.
Atlético Luff
2010-07-22 23:54
Batan-klar, som vi säger i Stockholm...
Real Madrid Steven
2010-07-22 22:30
Officicelt nu?
Sevilla bateni
2010-07-22 12:45
...Bobban du bar PM. Detsamma gäller dig Joakim.
Atlético zoran
2010-07-22 11:53
@Ronaldinho Jr.

Det är bara AS som rapporterar att Atlético är intresserade av att köpa loss Miske från Wolfsburg, dock som Tiagos ersättare. Det är just här som uppgifterna tappar trovärdighet; Misimović är som du vet, en riktig playmaker som spelar bakom anfallarna, oftast i en 4-3-3 uppställning där han assisterar Džeko och Grafite.

Tiago å andra sidan är en box-to-box mittfältare med playmaking kvalitéer, inte lika bra som Miskes, men han deltar även väldigt mycket i det defensiva spelet, vilket Misimović inte gör. Sen är €12 miljoner alldeles för mycket pengar för Atlético.
Atlético Polkagrisen
2010-07-22 09:24
Ämne: Kan vara så att vi ö....
Jag tycker du missar lite saker här. För det första visade Forlàn under VM att han är helt lysande i en fri släpande anfallsroll, dvs han skulle mycket väl passa i en central mycket offensiv mittfältsroll eller en fri roll till vänster. Och Kun skulle, förutsatt att han får en fri roll, garanterat passa ute till vänster där han får möjlighet att utmana och ta sig in mot straffområdet.
Det är mycket snack om uppställningar här, men det är väl mer fråga om hur QSF vill balansera laget och vilken sorts fotboll han vill spela. Ska Kun eller Forlàn göra bra ifrån sig långt ner i banan behöver de fria roller. Men detsamma gäller ju för många andra av våra offensiva spelare.
hinge
2010-07-22 08:57
Men fy fader vad seg övergång! Jag trodde Augusto hade accepterat ett bud, men tydligen inte.. MAKEN till människa! :-)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-07-22 02:35
Hej!

Ni har inte hört/läst några rykten om att Wolfsburgs bosnier Zvjezdan Misimovic ska vara på väg till er? Detta enligt flera bosniska medier men de är dock inte alltid de mest pålitliga!
Atlético DeBe
2010-07-21 08:20
fan vad trögt. inga positiva nyheter om Filipe än, Det är tydligen något som fattas, men vad avslöjar dem inte.

Uppdaterat.

Ser mörkt ut angående Filipe transfern igen. De är inte överens om huruvida betalningen ska gå till väga. om det inte blir någon överenskommelse idag så åker Filipe till Schweiz för träning.
Atlético DeBe
2010-07-21 03:09
Kan vara så att vi övergår till 4-2-3-1 då detta är QSF's favorituppställning. Forlan blir en självskriven ensam forward då han mäktade med den rollen galant i Villareal.

Sen kan man fråga sig vad Kuns roll blir då han är alldeles för bra för att sitta på bänken och ingen direkt konkurrent till Forlans centrala forwardsplats. Kun är inte en striker i den bemärkelsen som en ensam forward bör vara och att ge honom en kantplats skulle inte passa honom så bra. Det som passar kun skulle vara den centrala platsen på det offensiva mittfältet, men även där skulle han konkurreras med Jurado och Merida som båda är bättre passningsspelare än Agüero.

I grund och botten så är inte truppen anpassad till att standardisera 4-2-3-1 då de starkast lysande stjärnorna egentligen är anfallare. Varierar vi oss matcherna emellan med 4-4-2 och 4-2-3-1 så skulle båda stjärnorna få speltid och ingen egentligen känna att de är utanför startelvan för ofta.
Atlético Deion (red)
2010-07-20 19:59
Oj, glömde Simão också :)
Atlético Deion (red)
2010-07-20 19:59
Har lite "misstankar" som jag vill dela med mig. Med tanke på hur värvningarna och återköpen av spelare hittils sett för Atlético med Merida och Mario, samtidigt som Keko, Salvio, Jurado och Reyes redan finns i klubben och att man visar intresse för ännu en offensiv tekniker i Giovinco, så lutar det åt att QSF vill köra in 4-2-3-1 permanent.

4-1-4-1 kan också vara ett alternativ när man två st starka tvåvägsspelare i Mario och Merida i mitte framför Paulo.

Eller så blir "klassisk" 4-3-3..

Summan av kardemumman är att jag misstänker att QSF inte tänker köra med två anfallare. Om nu han nuinte petar ut Kun eller Diego på en av kanterna.

Rätta mig om mina misstankar är fel.
Atlético rawkus
2010-07-20 16:39
Nu vill jag se en forsaljning av Simao och Raul Garcia.
atletico gurra
2010-07-20 16:08
riktigt underbart får vi hoppas på att händer. hoppas dock inte att vi slösar pengar på cazorla. han skulle knappt platsa
Atlético Sundbyberg
2010-07-20 11:07
@Jakobsson/Debe. Tackar för info. Kom nämligen inte ihåg att han spelade något på slutet av säsongen.

Matchen på lördag mot Betis är kl 22:00 och på Ruiz
Annons: