/spanien/atletico/forum/1259.aspx/spanien/atletico/forum/1259.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético tallepojken 78
2010-07-31 11:50
Hoppas lätt på godin världs klass back skulle inte vara helt fel med fanni också, sälj ulfaljusi och antonio lopez behåll cabrera perea junaito som backup. hoppas dock inte att vi tar hit cazorla
Atlético tallepojken 78
2010-07-31 11:50
Hoppas lätt på godin världs klass back skulle inte vara helt fel med fanni också, sälj ulfaljusi och antonio lopez behåll cabrera perea junaito som backup. hoppas dock inte att vi tar hit cazorla
Atlético Antonio Lopez
2010-07-30 20:58
Tror nog det blir en utlåning för unge Cabrera, vi har alla sett att han har talangen till att bli något riktigt bra. Att debutera mot Navas på en position som inte ens var hans starkaste och göra det bra är inte många som kan. En utlåning skulle göra både honom och klubben gott.

Håller med rawkus angående Lopez på högerkanten, det var säsongen kaptenen började spela på högerkanten som vårt försvar mer eller mindre gick åt skogen, nu menar jag ej att det var hans fel men han gör det mycket bättre på vänstern och att sätta honom på högern ska endast ske i panikläge.
Atlético rawkus
2010-07-30 20:38
Sjukt synd om man kastar bort Cabrera :(

Kan man ej lana ut honom? (Nu kanske det var det Luff menade..?)

Lopez fungerar aven han pa hogern, men vill helst se en rent hogerfotad HB - enklare med inlaggen osv.
Atlético DeBe
2010-07-30 20:20
Borde inte Godin få sitt pass snart, han har ju spelat tre säsonger i Villareal
Atlético Luff
2010-07-30 20:05
Lopez har även spelat högerback dugligt.

Angående Cabrera så sitter väl han utan EU-Pass, liksom Costa, Kun, Salvio och Godín om han kommer.

Planen verkar vara att göra sig av med Cabrera och Costa...
Atlético DeBe
2010-07-30 19:31
Jag är inne på samma linje som ditt sista inlägg. tror starkt på ufo och Dominguez som nummer ett i mitten. Är däremot skeptisk till Ufo som etta till höger då jag tror att Fanni är starkare.
Atlético rawkus
2010-07-30 18:43
Deion: sa annu fler anledningar till Fanni fore Godin ;)

Foljde Ufo mycket i Viola, och han spelade ta mig fan lika bra i mitten som ute till hoger.

Sjalvklart var det mer spektakulart att se honom kuta fram pa offensiva stotar som hogerback, mama mia.

Om jag far dromma:

Filipe--Dominguez--Ufo--Fanni

Inte helt fel backlinje om du fragar mig. Nar/om fanni ar franvarande, sa tar sjalvklart Ufo hand om hogern. Nar/om Ufo ar borta, sa har vi perea, Juanito, cabrera och Pulido(forutsatta att de tva sista stannar).

Filipe och Lopez tar sjalvklart hand om vanstern ;)

Vad tycks?
Atlético Deion (red)
2010-07-30 18:33
rawkus// Personligen tycker jag att UFO är en riktigt ordentligt stabil mittback när han spelar som bäst. Problemet med hans upp ooch ner har varit att de senaste tränarna har flyttat runt han hela tiden. UFO har egentligen allt som en dominant mittback ska ha, inte minst fysiken, snabbheten och uppsynen. Tror han och Dominguez kan bli bra tillsammans de närmaste 2 åren innan han lägger av om han UFO får bara spela in som Dom's partner i mittlåset.
Atlético rawkus
2010-07-30 18:03
Luff:

Cabrera bor man behalla - killen har enorm potential!

Kanns som att mittforvaret ar helt ratt befolkat.

Tanken pa en svarare skada pa Ufo gor att jag knappast skulle vaga se nar Valera koper korv pa laktaren gang efter annan... :/

MINST tva dugliga spelare per position - anser att vi har det vi behover, forutom just en som kan kunkurrera/avlasta Ufo.
Atlético Luff
2010-07-30 17:46
Är inne på samma spår, rawkus..

AS skrev lite om Pulido för några dagar sedan, att om Godín kommer så ses han ju som en startspelare för många år framöver, någon som kommer hindra Pulido från att nå a-laget.

Vi har helt enkelt för många unga försvarare;

Dominguez kommer räkna med speltid.

Cabrera lär räkna med att få chansen några gånger efter förra säsongens icke-spelande (om han nu stannar).

Detta med Godín, Ufo, Perea och Juanito (uuh..) ger Pulido ett inhopp på 23minuter i säsongens sista match, allt enligt mina kalkyler.
Atlético rawkus
2010-07-30 16:56
Tycker seriost att man skall slopa Godin.

Anledningarna(med risk for att bli tjatig...)?

Fanni en grym javla hogerback, nagot laget INTE kryllar av - narmsta konkurrent bakom Ufo ar Valera, och jag ar val knappast ensam om att fa halv hjartinfarkt varje gang han skall skota defensiven...? Perea funkar i nodfall, men sjalvklart skall han spela i mitten)trots Aguirre och Resino`s dumma pahitt..).

Priset - 5 milj EU for en av Franska ligans absolut basta spelare, som dessutom INTE ar aldre an 28 bast! Som hittat.

Over till Godin, som ar en helt ok spelare, men priset samt att jag sjalvklart anser att vi har mycket battre tackning pa mittbacken an hogern. Perea, Dominguez, Juanito, Cabrera samt aven Pulido om sa kravs(vet ej om planerna ar att ha kvar honom, darav min "om sa kravs"..)

Fanni har fortf MINST 5 ar kvar att ge - det ger oss god tid att hitta/utveckla en yngling/egen ungdom.

Nar Ufo trappar ned, sa tar Fanni over... nar ufo ar helt borta, sa ar Fanni 1a, foljt an "mr X".

Notera att jag INTE dissar Godin, men anser att balansen blir helt cp om man INTE breddar pa alla fronter.
hinge
2010-07-30 15:59
I dagens Marca står det att de ska slutföra Godin-affären när laget är tillbaka från Thailand.
Atlético Polkagrisen
2010-07-30 07:19
Ämne: Undrar verkligen hur....
Jo, jag är också lite bekymrad över ekonomin...
Atlético DeBe
2010-07-30 01:25
Undrar verkligen hur det slutar rent ekonomiskt, vi hade ju inga pengar innan säsongen så jag hoppas vi inte slutar i en svår ekonomisk situation.
Atlético Erik_
2010-07-29 23:58
Filipe, Godín och Fanni. Spännande ja!
Man borde fixa en supporterresa till premiären!
Atlético Polkagrisen
2010-07-29 22:54
Spännande att det faktiskt verkar som att försvaret prioriteras under den här försäsongen. Som den pessimist jag är utgår jag dock från att jag under hösten kommer sitta och beklaga mig över Atleticos anfallsspel :)
Atlético zoran
2010-07-29 21:35
Samtidigt rapporterar även SportYou att Godín är helt klar för Atléti, vilket återstår att se. SportYou var först med att bekräfta att Filipe-affären var i hamn.
Atlético zoran
2010-07-29 21:34
RMC rapporterar det här, tidigare har de rapporterat att saker och ting också är klara, men då har de haft fel. Det saknas tydligen bara bankgarantier för att Fanni ska bli en del av Atléti.
Atlético Bobban (red)
2010-07-29 20:25
Ämne: högerbacken Rod Fann....
Tillåt mig att tvivla. För sitter du på insiderinformation eller? Varken AS, Marca eller Mundo Deportivo nämner spelaren med en notis idag! Föga överraskande då Atlético jobbar för att ro värvningen av Godín i hamn...
Real Madrid Zidane#1
2010-07-29 19:22
högerbacken Rod Fanni från Rennes är klar för er, riktigt bra värvning, skriver på för 3år och ni betalar ca. 5millioner euro
Atlético Kun Kun Kun
2010-07-29 19:21
Ämne: Länken glömde jag ju....
Den matchen har man fortfarande liggande på datorn! Fan vad den är härlig att kolla på då och då.
Atlético Freppzor
2010-07-29 00:40
Jag köpte mina biljetter på Servicaixa när jag skulle se hemmamatchen mot barca förra säsongen. Det funkade fint, om man bara hänger på låset när biljetterna säljs för allmänheten så tror jag att man kan få biljetter till vilken match som helst, iaf om sällskapet inte är för stort. Vi var två stycken. Ett tips är att kolla i förhand och veta exakt var du vill sitta. Jag satt och velade, och kollade mina alternativ i några minuter och höll på att missa de bra platserna.

Allt löste sig dock och jag fick se Atletico vinna med 2-1, från perfekta platser såg vi Simao göra segermålet på frispark. Biljetterna kostade 100€/st, inte direkt billigt, men värt varje öre!
Atlético Luff
2010-07-28 23:10
Länken glömde jag ju, kan man se ett par gånger! :D
Atlético Luff
2010-07-28 23:07
Kan faktist """rekomendera""" svartabörsen utanför Calderon om man inte lyckas på annat sätt, köpte biljetter mitt på långsidan (ej under taket) av någon snubbe vid luckorna (de är rätt måna om att de få poliser som är där inte ser dock) för 80euro, på biljetterna stod det 70 så han tog "bara" 10euro. De funkade och var nog mina bäst spenderade 800spänn när Kun vann duellen mot Puyol i slutminuterna.

4-3.
Atlético Nahro
2010-07-28 16:08
För ett tag sedan var det någon som postade en länk där man kunde hitta förra årets matchtröja. Nu har jag glömt bort adressen... någon som har kvar den i minnet?
Barcelona Barca4eva
2010-07-28 15:37
Varför skrevs det att er president Cerezo inte är populär bland er (inte alla då=P) fans?

Vill gärna veta =p
Atlético EHG
2010-07-28 13:07
Nackdelen med Servicaixa är att biljetterna släpps rätt sent, oftast inte före två veckor innan match - och ibland inte ens det. Till 95% av matcherna spelar det ingen roll då det ändå inte är fullsatt (iaf inte två veckor i förväg) men till Real och Barcelona kan det vara tightare. Och oftast vill man ju boka hotell, resa och semester lite tidigare än så.

I våras till Atletico-Barcelona köpte jag på annat vis men sen visade det sig att jag hade fått tag i biljetter via Servicaixa också (och då till vanligt, betydligt lägre, pris) om jag vart kall och väntat.

EDIT: en annan fördel med Servicaixa är om man är tidigt ute kan få tag returer från säsongskortsinnehavare. Tex fick jag kalasplatser förrförra säsongen. Mitt på långsidan rad 18. Det får man definitivt inte via resebyråer och liknande.
Atlético Bobban (red)
2010-07-28 11:19
Det går att köpa biljetter via Servicaixa om man vill köpa biljetter på förhand. Dessa hämtas sedan ut vi företagets automater vid arenan. Observera att den exakta avsparkstiden till matcherna blir klart så sent som en vecka innan...

Annars går det nästan alltid att köpa biljetter på plats vid arenan, se vår reseguide där vi ingående går igenom biljettproceduren.
Atlético Sundbyberg
2010-07-28 10:58
Ämne: Undrar om någon vet ....Undrar också angående biljetter... jag och damen funderar på att åka ner och se ATM-Zaragoza i slutet av september.
Annons: