/spanien/atletico/forum/1236.aspx/spanien/atletico/forum/1236.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Deion (red)
2010-08-30 14:06
Jag förstår personligen inte hur Van der Vaart ska vara nyttig i våran formation? Ska han spela vänsterytter eller defensiv mittfältare?

Som jag skrev tidigare är köp som Van der Vaart värdelöst om inte Quique byter till 4-2-3-1.

Jag tar gärna Fanni plus någon yngre vänsterytter. En mycket talangfull spelare vi kan rädda på hans misär på Juventus bänk är Giovinco. Perfekt värvning till vänstern.

Annars som jag sagt tidigare så är Affelay en mycket köpbar option. Detta bortsett från att vi inte har någon naturlig vänsterspringare i akademin som kan gå in ha en direkt inverkan.

Detta är en viktig säsong för oss, inga halv komptetenta positionsspelare som kan spela här eller där. Det ska in med naturliga ersättare eller inte alls.
Atlético Nilseman
2010-08-30 14:03
Vilket datum stängs transferfönstret?
Atlético Luff
2010-08-30 12:02
Allså.. Kan man få Van der Vaart för ett _RIKTIGT_ bra pris, snackar rån nu, från Madrid som är i paniksäljar-tagen så tackar jag inte nej.. Men ska man punga ut runt €10m för honom så kan man lika gärna satsa på det man har.

Jurado ut, Fanni in, VdV in och att vi går plus på affären?

Isåfall: Ja.
Atlético Gaboro
2010-08-30 11:42
Läste på reals sida att de måste göra av med 3 spelare och under van der vaart så stod det att atletico är intresserade av honom för att de REDAN har sålt jurado.. han e väl inte såld?
annars skulle han väl inte vara uttagen till dagens match eller? rätta mig om ja har fel
Atlético linus (red)
2010-08-30 11:33
AS skriver att budet från Schalke ska vara så bra att varken Atlético eller Jurado ska kunna tacka nej. 15 miljoner euro som ni vet ligger budet på samtidigt som Jurado ska få en lön på fyra miljoner euro.

Ledningen skulle då använda dessa pengar till Fanni samt en spelare med liknande kvaliteter som Jurado. Dessa ska vara Van der Vaart, Granero eller Santi Cazorla.

Själv tar jag Jurado före någon av de tre. Men en av dem (läs Van der Vaart) och Fanni skulle sitta riktigt fint. Börjar ändra mig i frågan om att sälja Jurado.. blir det så som jag hoppas så; Go for it!
Atlético Joakim Jönsson - KUN! KUN! KUN!
2010-08-30 11:11
Ligapremiär ikväll - förberedelserna igång.
Atlético patrik (red)
2010-08-30 11:02
Jurado måste stanna, han är en av de bästa. Han har gjort det riktigt bra i Atlético även om han inte alltid varit självskriven i startelvan så har han presterat riktigt bra fotboll och fått i allafall mig att bli otroligt imponerad.

Jag bara älskar att se han driva boll med sitt sköna touch. Det ser så naturligt ut för en lirare som honom.

Han kan spela i mitten och på kanten och är den självklara ersättaren till Simao. STANNA!!
Atlético rawkus
2010-08-30 06:00
Ett litet miniklipp med Fanni pa lanktipset.

Vattnas i munnen, men kanns som att det stannar vid en drom... Hoppas jag har fel dock.
Atlético rawkus
2010-08-30 04:00
henkebarn: Fanni for 4-5, sedan har man 10 till overs ;)

linus: Fanni skulle jag vilja ha in. Overskottet kan man ju lagga pa hyllan - man maste ej handla for vartenda ore? :)
Atlético --Kun Aguero--
2010-08-30 00:56
Jag tycker faktiskt man ska sälja Jurado jag vet han e bra spelare men han e faktiskt en inhoppar och vi kan få han för 150 milj o köpa Rodri Fanni för 50 milj och Afellaj ffrån Psv för maax 100 milj.
Då har vi verkligen en stark trupp.

Backar:
Höger Rodri Fanni Valera
Vänster: Lopez Felipe
Mitt Domingez, UFo, Prera, Godin.
Atlético henkebarn
2010-08-29 23:30
Hoppas verkligen att man inte säljer Jurado. Jag gillar verkligen honom. visst, €15 miljoner är mycket pengar, men vem får vi in då som ersätter honom? För det priset?
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-29 23:17
Detta vissteni inte om Forlan...

Diego Forlan och förre detta franske landslagsspelaren Youri Djorkaeff mötte varandra under VM 2002 i gruppspelet. 36 år innan så mötte Pablo (Forlans pappa) och Jean (Yoris pappa) i VM 1966. Kul fakta.
Atlético linus (red)
2010-08-29 23:05
manzanares//
I Jockes rapport sår följande: "Álvaro Domínguez och Tiago saknas - Domínator vilas och den senare är ännu inte i speldugligt skick."

Nahro//
Frågan är ju dock hur mycket man behöver betala för att riva det? En utlåning skulle ju vara ett alternativ om klubben som lånar betalar hela lönen.

Angående Jurado hoppas jag stannar, antagligen för sent att få in en ny spelare med.
Atlético Nahro
2010-08-29 23:02
Träbenet Juanito, var inte han och klubben på väg att riva kontraktet? På så sätt skulle ju ytterligare ett par välbehövliga slantar frigöras
Atlético manzanares
2010-08-29 22:32
Varför är Tiago och Dominguez utanför truppen till SG?
Atlético Antonio Lopez
2010-08-29 16:48
Ämne: viste ni att forlans....
Visste du att ni stavat Forlan´s namn fel på fliknamnet... Forla(m)
Atlético Forlán i mitt hjärta
2010-08-29 16:30
viste ni att forlans pappa var målvakt i sin tid! viste ni att forlans morfar var en spelare i sin tid! viste ni att forlan spelade tennis enda tills 12 år! ja allt detta står i vår nya hemsida om forlan! gå in och kolla!!
Atlético Forlán i mitt hjärta
2010-08-29 16:20
Hej grabbar! har äntligen gjort klart med min hemsida och den handlar bara om forlan! ni son e osäkra om forlan går eller stannar det kan ni läsa det där.. dessutom finns det Silly-season där! har några killar som jobbar under silly season där! allt nytt! välkomna in
Atlético Erik_
2010-08-29 16:14
Tvekar på att Diego skulle lämna oss. Dessutom är nog inte ledning sugna på att sälja honom.
Atlético Charrua
2010-08-29 13:39
Tjena!

Undrar om någon här vet vad det är för snack om att Inter jagar Forlan?? läste det på fotbollskanalen, litar inte riktigt på dom men de har inte kommit upp någon artikel om det här i SF såå...

Hoppas verkligen det e bullshit, men är det någon som vet nått mer om detta?
2010-08-29 12:41
Ämne: Joakim//

Hur mena....
Ja, antingen med en yttermittfältare alternativt en spelfördelare, men den senare rollen är, egentligen, inget man använder sig av för närvarande. Således lär man fokusera på en kantspelare om det nu skulle bli så att man säljer Jurado - Quique gick ut i dag och menade på att OM man säljer så kommer man att ersätta honom med nytt blod.

Mérida kan absolut spela i en sådan position, men inte som pivote då han, som Zoran sa, inte har vare sig fysiken samt det taktiska kunnandet som exempelvis Assun. Det återstår att se hur det blir...
Atlético Cacha (fd. JFH)
2010-08-29 12:32
Jurado är en duktig spelare, utan tvekan, men den stora frågan är hur duktig han kan bli. I nuläget tycker jag inte att han motiverar en så pass hög prislapp, så ur den synpunkten är det hela en bra affär.

Centralt tycker jag att vi redan har tillräckligt många (eller snarare ett par för mycket) spelare, och Merida är kanske mer lämpad att ta en plats där i Quiques spelsystem. Däremot har Simaos senaste säsong varit allt annat än bra, så rimligtvis borde vi inte göra oss av med en annan spelare som kan hantera yttermittfältet så väl, utan att ha klart med en ersättare (om det sedan handlar om någon av ynglingarna, eller ett nyförvärv är upp till ledningen).

För €15 miljoner tror jag vi kan få en betydligt jämnare, och även bättre, kantspelare än vad Jurado och Simao är i dagsläget. Om man sedan inte tror att Jurado kan utvecklas och höja sitt spel ett par snäpp till känns en försäljning i dagsläget som ett bra val. Förutsatt att man kan fylla luckan han lämnar, så klart.

EDIT: Disposition
Atlético Deion (red)
2010-08-29 12:30
Joakim//

Hur menar du med att förstärka den offensiva mittfältspositionen? Ifall Quique inte går över till 4-2-3-1 så spelar vi idag med två djupt liggande mittfältare för att ge kantspelarna större spelutrymme frammåt.

Men det är klart om en av dessa kunde slå djupledsbollar, vilket jag tycker Tiago kan i dagsläget, inte kanske världsklass, men det går.

Sen tycker att det är just på den dära centrala mittfältspositionen som Merída ska spela om det dyker om någon sån plats i någon formation. Han är både naturlig och skolad av Wenger att vara en central playmaker.

Att spela Merída på en kant är komplett slöseri med naturlig talang. Han kan bli hur bra som helst på mitten.
2010-08-29 03:01
Är också tudelad vad gäller Jurado. Budet är riktigt, riktigt bra för den spelare han ändå är för dagen, men samtidigt är han en personlig favorit som både klubben och jag tror mycket på.

Vad gäller konkurrenssituationen, kanske får vi se en Simão i dödsryck tillsammans med spännande Mérida och inte att förglömma Reyes som är given på en av kanterna. Centralt är det lika tufft och Jura är ännu inte kapabel att styra spelet från en offensiv mittfältsposition centralt i banan, faktum är att i alla fall jag tycker han gör betydligt bättre ifrån sig till vänster, men kanterna har likt det centrala mittfältet en mördande konkurrens. Visserligen är det väldigt enkelt att dra slutsatser vad gäller Simão och hans kommande säsong, men han finns med i planerna och i ett sådant läge tycker jag, tyvärr, att man bör acceptera budet.

Både för- och nackdelar. Den offensiva mittfältsposition är i mitt tycke den absolut roligaste positionen att förstärka - om man nu kan säga. Lyckas man åstadkomma en försäljning för en sådan summa och man tar in en etablerad spelfördelare (Om det verkligen behövs) samt Fanni så kan jag, trots vissa problem, godkänna en affär. Vi får helt enkelt se, men det är inget lätt fall.
Atlético rawkus
2010-08-29 02:49
Deion: Agreed! Om det fanns en garanti for hur cashen skulle anvandas(Fanni + "X") sa ar jag for en forsaljning, dock hade aven jag hellre sett att Raul Garcia saldes...
Atlético Monokel
2010-08-29 02:09
Om jurado drar, vilket jag inte hoppas!, borde man försöker köpa in Javier Pastore, Juan Albín, Mauro Zárate eller Cristian Rodríguez plus Fanni!!
Atlético Deion (red)
2010-08-29 01:10
Jag är tvådelad i Jurado affären, vet inte riktigt hur jag ska förbehålla mig till budet. Det är ändå bra med pengar, men samtidigt har Jurado utvecklat grymt mycket.

Det beror helt och hållet på vad man gör av pengarna. Ska ledningen stoppa pengarna i fickan så nej tack, men om det ska investeras i 1-2 nya spelare innan fönstret stänger så är det ok, tex en riktig högerback.

Kan man lägga dem där € 5 miljonerna på Rod Fanni och sen fylla på vänsterkanten med Ibrahim Afellay eller nåt för € 10 miljoner så är grymt bra.

Reyes backup till högerkanten vill jag inte ha nån, där är Keko inbokad snart.

Zoran/7

Haha, va fan skrev jag Castro för?!
Atlético Erik_
2010-08-29 00:27
Nej, Jurado måste stanna!
Atlético tallepojken 78
2010-08-29 00:16
säljer man jurado blir jag grymt less sälj simao eller någon annan sopa till.ex raul garica
Atlético Sportuga
2010-08-28 23:43
Han må vara Benfica spelare, men fan vad ja älskar hans spel stil...David Luiz honom ska vi ha !
Annons: