/spanien/atletico/forum/1233.aspx/spanien/atletico/forum/1233.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2010-08-31 12:44
~€14m är inte dåliga pengar, man får tänka på att vi inte sålt någon etablerad spelare alls på länge och visst vänjer man sig vid detta.

Det kunde mycket väl varit Forlan eller Kun som åkt istället.
Atlético Erik_
2010-08-31 12:43
Vi fick 11 miljoner va? Skulle det inte vara 13-15?

Är inte jättesugen på VdV heller. Ser hellre Cazorla eller någon annan.
Atlético Antonio Lopez
2010-08-31 12:36
Så drygt med denna försäljning, tycker vår pengakåta ledning borde hållt i honom och förlängt hans kontrakt istället. Har Schalke erbjudit honom 4x lönen kan han inte ha tjänat mycket hos oss.

Jag har en känsla av att man inte kommer värva någon alls och att pengarna kommer användas för Cerezos årliga konsumtion av tapas.
Atlético Deion (red)
2010-08-31 12:16
Van der Vaart... nej tack! Segare kantspelare får man leta efter.

daniel77//

Han åkte dit för att vinna något. Ironin går nästan att peta på med en grillpinne..

Atlético daniel77
2010-08-31 11:58
Ja, vad f-n gör Torres i Liverpool? Hämta hem grabben i dag!! :D
Atlético Jonneboi
2010-08-31 11:58
Förra året tappade vi Heitinga precis före fönstret skulle stänga och iår Jurado. Tur att mittfältet är lite bättre säkrat än vad försvaret var förra året. Tror vi kommer klara oss bättre men skulle inte tacka nej till en klassvärvning i sista minuten!
Atlético Luff
2010-08-31 11:50
#9 ledigt nu alltså?

HÄMTA TORRES SÅ ÄR ALLT FÖRLÅTET PITARCH! :)
Atlético skogstorparen
2010-08-31 11:28
Otroligt bra spel igår, mkt nöjd/Skogstorparen
Atlético linus (red)
2010-08-31 10:56
"Tre år efter Peirós flytt vann Atlético ligan. Det är bara att hoppas att dagens Atlético med sina nyförvärv också lyckas knipa ett ligaguld inom en snar framtid." Tre år sedan Torres lämnade, dags för nytt guld nu då! :)
Atlético Monokel
2010-08-31 10:53
Jag vill f**n ha Alexis Sánchez från Udinese!! All in :D
Atlético Nilseman
2010-08-31 10:49
Jag vill verkligen inte ha hit VdV. Nej tack.
Atlético Cacha (fd. JFH)
2010-08-31 10:28
Det snackas tydligen en del om Arda Turan från Galatasaray, som ersättare för Jurado. Vad jag har förstått det ska det vara ett fullgott alternativ. Hade Santi Cazorla inte varit så skadebenägen skulle jag helst av allt se honom. Liknande spelartyp som Jurado, men trivs ännu bättre på kanten. Samt att han i dagsläget är en bättre fotbollsspelare överlag. Det är dock inte acceptabelt att inte hitta en likvärdig ersättare, så ledningen har ett par tuffa timmar framför sig.
Atlético Monokel
2010-08-31 09:54
Ämne: Tråkigt med Jurado, ....
mm det känns segt! men man får tänka så att de var hyfsat mycket pengar och om man kan köpa Van Der Vaart och Fanni för dom stålarna så kanske de var värt de. Om vi ska ha en chans att utmana om liga titeln måste vi ha bra back-up på varje position, med spelare som man kan lita på levererar direkt. Ja syftar på Valera vilket inte håller!
Atlético linus (red)
2010-08-31 09:25
Tråkigt med Jurado, oerhört tråkigt! Truppen var komplett enligt min mening och jag tar Jurado före Van der Vaart 24/7.

Rod Fanni tycker inte jag behövs, vi har Ufo som spelar underbart för tillfället och jag har förtroendet för Valera som back-up.
Atlético henry garvis carlsson
2010-08-31 07:59
Förhandlingar pågår tydligen mellan Atleti och real om Rafael v. d. Vaart. Hade varit en mycket bra värvning om han kan prestera som han gjorde i HSV.
Atlético henry garvis carlsson
2010-08-31 06:51
Riktigt mystiskt varför man gör sig av med Jurado, kan knappast tänka mig att man frivilligt väljer att byta ner sig så.. eller??
(Läste precis att han kommer att tjäna 4ggr mer i S04...kanske svårt att motstå även om man går till ett avsevärt mycket sämre lag)

Sett till försvaret vill jag ha in Dominguez istället för Perea. Det var lite väl mycket hönsgård för min smak, men det är väl tufft att begära att Godin ska vara inspelad med dom andra redan.

Kun.....vilken säsong han kommer att ha...mmmmmm
Atlético Underdog
2010-08-31 03:48
Håller fullständigt med dig Deion, Att starta med Garcia också var väldigt tråkigt..

Hade själv hoppats på att få se M.Suarez eller F.Merida testats från start :)

Men 4 baljor, en pigg kun, 3 poäng och serieledning när vi går till landslagsuppehåll kan man suga länge på!
Atlético DeBe
2010-08-31 03:43
kanske för tidigt för keko men om han får chansen vore kul för oss och honom.

En annan sak vi kanske glömt är att Filipe är duktig som vänstermittfältare.
Atlético Sundbyberg
2010-08-31 03:10
Jag hoppas att Keko flyttas upp ifall Jurado lämnar
Atlético Erik_
2010-08-31 03:03
Tråkigt med Jurado i så fall. Hade velat ha kvar honom. Hoppas verkligen man tar in Fanni och exempelvis Cazorla nu.
Atlético --Kun Aguero--
2010-08-31 02:16
Officiellt Jurado klar för Schalke 130-150 milj
Forlan bekräftade precis efter matchen.

"The situation of Jurado is complicated, this is important to him and the club. His departure will be a significant drop but we have to see if another player comes in. Today has been a very good game and now will see what happens."

Rodri Fanni måste bara komma 50 milj annars blir jag mycket besviken, sen kanske vi kan få låna Hleb eller köpa Cazorla för 100 milj kr.
Atlético DeBe
2010-08-31 01:55
det var en bra match av grabbarna. starten på säsongen är perfekt, hoppas nu bara det håller i sig.

Kanske tror jag för högt om laget, men det känns som vi kan utmana i år.
Real Madrid Valdebebas
2010-08-31 01:44
Syndade idag då jag för första gången begav mig till Vicente Calderon för att se kvällens premiär (bor i Madrid för närvarande), något jag med facit i hand inte ångrar ett dugg.

Kan inte annat än att lida med de som lämnade i förtid för att slippa kö i Metron och därmed missade Simäos 4-0 mål.
Atlético Nahro
2010-08-31 01:06
Ufa, vilken krigare! Det stod hans namn på högerkanten idag, han ägde den totalt!
Atlético Deion (red)
2010-08-31 00:26
Tycker fortfarande det finns en stor taktisk "detalj" som är oförlåtligt på hemmaplan.

Jag kommer ingen dag på veckan gå med på att man startar med 2 mentalt skolade defensiva mittfältare på hemmaplan mot lag som Sporting, bara mot Barcelona.

Den absolut enda anledningen till att Sporting kunde komma så högt upp i banan på Calderón och etablera ett spel när de försöker är att vårt centrala mittfält ligger på tok för lågt.

Vi ska ha tur att Sporting inte kan avsluta i mål för att rädda deras liv.

Det räcker med en defensiv mittfältare på hemmaplan, idag kunde både Jurado och Simao ha startat. Vi visar lag för mycket respekt genom att ställa upp med 2 defensiva mittfältare på hemmaplan.

På hemmaplan ska vi ligga högt i banan och bryta deras spel långt upp, och då måste vi ha en mer framsjuten innermittfältare framför en defensiv.

Varje gång jag ser den här skitformation på hemmaplan mot lag som inte är topplag så kokar mitt blod.

Jag pallar inte se på när lag som Sporting får tralla med bollen över mittfältet in på våran planhalva utan press, det är oförlåtligt på hemmaplan.

Vi måste skapa ett bättre tryck på hemmaplan längre upp på banan för att skrämma motsåndarna att försöka komma upp med bollen. Det är våran hemmaborg, men vi spelar som att vi spelar borta.
Atlético henkebarn
2010-08-31 00:20
Jag är, till skillnad från matchen, mållös. Helt otroligt. Jag njuter!
Atlético Antonio Lopez
2010-08-31 00:13
Fan man blir ju nästan sur, han visade ju vilken spelare han var i dagens match. Vill man verkligen sälja han för dem pengarna då?
Atlético Sundbyberg
2010-08-31 00:11
Enligt marca är Jurado redan klar för Shalke. 13 milj Euro.

Se länktips. publicerad på marca 23:57
Atlético linus (red)
2010-08-31 00:09
Nu blir det att sova mycket skönt, ha det fint alla rojiblancos =)
Atlético A.K.
2010-08-31 00:08
Lite skillnad på denna ligapremiär jämfört med den förra året.

Och, oj vad Agüero var på lekhumör, chippen över Eguren var en njutning att se..
Annons: