/spanien/atletico/forum/1223.aspx/spanien/atletico/forum/1223.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Aupa Atleti!! Forlan
2010-09-15 14:18
Du är för rolig B(r)at.. ;)
Atlético Monokel
2010-09-15 13:34
Ämne: Visas inte matchen i....
Näpp de ser mörkt ut på bet365 :/
Atlético linus (red)
2010-09-15 12:44
Ämne: Lycka till i EL! Med....
Ska ni aldrig sluta päsa? herregud..
Valencia Bat
2010-09-15 12:19
SKULLE VARA ÄNNU BÄTTRE OM SVENSKAFANS HADE EN ÅLDERSGRÄNS PÅ 12 ÅR. DET VAR PÅ TIDEN DU BLEV SPÄRRAD FRÅN DETTA FORUM. OCH DET ÄR DU NU.

//RED

Atlético Nahro
2010-09-15 11:37
Visas inte matchen imorgon på bet365?
Atlético Deion (red)
2010-09-15 07:42
Stackars Simão... Han kan byta av med Filipe om inte brasilianaren är för trött från torsdagen.
Atlético Deion (red)
2010-09-15 07:39
Alltså Merída på kanten är inte idealt, men det funkar. Jag tror det vara snarare så att om jag inte är helt ute och cyklar som jag brukar vara ibland så experimenterade Quique mer med sin favoritformtion 4-2-3-1 under försäsongen?

Speciallt då Kun och Forlán saknades den större delen. Jag tror de 3 offensiva mittfältarna bakom anfallaren rörde sig fritt och byte platser mer centralt än att ha 2 spelare slicka kanterna som vi gör idag med 4-2-2-2.

Jag tror 4-2-3-1 kan vara en bra formation imorn mot Aris, ingen bemästrar den bättre än Quique. Kun får då vila och Merída kommer gå in som handen i handsken i det flytande mittfältet, även lite på kanten, bara han slipper slicka den som i 4-2-2-2.

...............De Gea.................
Valera......Perea..Juanito......Filipe
..........Camacho..Tiago..............
.....Merída....Mario......Simäo.......
..............Costa...................

Mot Barca 3 dagar senare:

................De Gea................
Ufo........Godín.....Dominguez...Lopez
........Assuncao.....Garcia...........
Reyes............................Simäo
...........Kun........Forlán..........
Atlético rawkus
2010-09-15 00:17
Notera dock att det ar en ENORM skillnad pa forsasong och "riktiga" matcher...

@Lopez: "nyfiken på hörnflaggan" - klockrent och kanske skrammade logiskt! ;O Ut med Costa pa kanten for fan! :D
Atlético linus (red)
2010-09-15 00:12
Härligt att tänka lite bakåt i tiden ibland, bara att njuta! :D
Atlético Antonio Lopez
2010-09-15 00:11
Tänkte att Costa skulle kanske trivas på kanten, är han så nyfiken på hörnflaggan kanske man borde slänge ut han där så han kan härja som han vill, hans snabbhet skulle nog vara nyttig som kantspelare. Men men, jag litar på att Quique vet vad han gör!
Atlético linus (red)
2010-09-14 23:39
Quique har under försäsongen använt Merida med åtminstone en utgångsposition ifrån kanten. Och det gick ju ganska hyfsat, men som sagt så är han bättre centralt.

Ett annat alternativ skulle kunna vara Valera.

Sen så är det kanske inte helt omöjligt att Diego gånger två på topp heller.
Atlético Monokel
2010-09-14 21:28
Lirade inte Merida rätt bra på kanten under försäsongen?
Atlético Deion (red)
2010-09-14 19:00
Antonio Lopez//

Du har helt rätt. I värsta fall så skulle Merída kunna spela på en kant, men då blir det nästan bara tidiga inlägg. Eller vägga sig innåt i banan för att ta skott.

Hans problem som kantspelare skulle då vara som nämndes tidigare, att inte vara teknisk eller snabb nog att göra sin gubbe.

Merída och Mario är ungerfär likadana spelaretyper rent teknisk, fysiskt och mentalt om man ska dra paraleller.

Merída tänker dock mer offensivare än Mario och gillar att rusa in boxen som Tiago centralt.

Om man säger så här, skola om Mario till en ytter så får du Merída.
Atlético Antonio Lopez
2010-09-14 18:49
DeBe@
Tänkte också på det innan, men Deion som är betydligt mer insatt i sitt Arsenal och sett Merida spela mycket fler gånger än vad jag har beskrev det som:

"Merída är inte alla lika bra på kanten, han är en riktigt Fabregás typ. På kanten går det sakta och segt för Merída och han kan inte dribbla sin gubbe. Det är en visionspelare som kommer genom mitten och passar, tar returer och kommer andra våg."

Med detta så utgår jag med att sätta Merida på kanten skulle leda till samma resultat som när Maxi härskade på sin högerkant, och som vi minns så var det inget vidare bra resultat (oftast).
Atlético FernandoTorres--2007
2010-09-14 18:29
VI SAKNAR BARCADÖDAREN!!!!
VI HADE KROSSAT BARCAAAAAA!!!!!!
Atlético DeBe
2010-09-14 18:02
Har ni glömt att Merida spelar bra på kanten och har även haft kanten som utgångsposition i Arsenal.
Atlético Deion (red)
2010-09-14 17:21
Jag skulle även spela in Alberto Perea i truppen snabbt som satan om vi inte vill ha trötta nyckelspelare redan i slutet av Okt.
Atlético Deion (red)
2010-09-14 17:17
rawkus//

Hmmmm.. Det är dåligt planerat ja, men det är inget nytt. Speciellt när man vet att man lånat ut Salvio och Keko.

Man kan slänga fram Filipe på en kant, men då får Lopez spela vänsterback igen på torsdag, vilket bäddar för en riktigt trött vänsterbacksplats 3 dagar senare mot Barcelona på Messis kant.

Nån tänkte verkligen inte igenom detta när man lånade ut samt sålde spelare. Vi får ser hur länge detta håller.
Atlético rawkus
2010-09-14 16:32
Deion: Had hellre haft kvar Salvio och lanat ut Costa... Mycket dumt att man gjorde sig av med Jurado utan att ens kopa in nagot vettigt. Deja Vu...
Atlético Deion (red)
2010-09-14 15:42
Jag såg på trupputtagningen mot Aris att Reyes och Simão lär vara grymt sega mot Barcelona då de spelar bortamatch i Grekland 3 dagar innan. Vad ska man göra, vi har ju bara 2 yttrar i truppen....
Atlético rawkus
2010-09-14 14:36
Om Costa ar alternativet till Kun, sa ser jag hellre att Cacha agerar ensam anfallare och att man slanger in en extra offensiv/central mittfaltare istallet...

Har aldrig imponerats av Costa och senaste matchen fick jag fan utbrott pa killen :/
Atlético Nilseman
2010-09-14 12:43
Jag har en så grov Atleti abstinens just nu.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-09-14 12:11
Nej planen är helt ok tror jag. Det var den iaf i helgen när vi spelade där.
Atlético Luff
2010-09-14 10:57
Ämne: Tjena allihoppa!

....
Ryktas även att er plan är i katastroftillstånd, stämmer detta?
Atlético Monokel
2010-09-14 00:27
vilka tror ni kommer få starta mot grekerna? själv skulle ja gissa på att tiago, filipe och merida har en stor chans.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-09-13 22:24
Tjena allihoppa!

Det kommer bli en intressant mot er på torsdag. Vi saknar tyvärr 5 viktiga spelare. Det kommer bli svårt för oss att ersätta dem men Cuper ska nog kunna hitta på något. Ni saknar ju också en av era bästa spelare.

Båda Aris och Atlético spelar ju offensivt så det kommer nog bli en underhållande match. Stämningen kommer bli grym som vanligt. Se länktips för artikel som as.com publicerade idag.
Atlético Antonio Lopez
2010-09-13 21:03
Trevlig resa!

Hoppas för övrigt att Diego Costa startar mot Aris, han kanske visar sig vara en man som kan ersätta Kun om det skulle vara så att han inte kan spela mot Barcelona. Vet att Costa kan mer än han visade mot Bilbao, det såg jag båda gångerna vi mötte Valladolid förra säsongen.
Atlético Erik_
2010-09-13 20:45
Nu drar jag till Portugal en vecka, så jag hoppas ni håller ställningarna här ;)
Missar alltså både matchen mot Aris och Barcelona, om jag inte hittar nån pub där nere som sänder.
Ta't lugnt! ;)
Atlético linus (red)
2010-09-13 17:18
Ja tack!:) Blir lite masigt efter ett tag när man ska lägga in allt i Google Translate hela tiden..

Tycker det är konstigt att man inte har gjort en engelsk sida sen man skaffa den nya designen, har väl gått minst ett halvår så dem skiter väl i det helt:(
Atlético Antonio Lopez
2010-09-13 17:03
Någon som vet om kontraktet med Kun håller på att förlängas? Visst är det 2 år kvar men jobbigt att komma till nästa Silly season och ledningen säljer honom i en form av panik för småpengar.

Detsamma gäller väll även Simao om inte jag har helt fel så sitter han på ett utgående kontrakt och blir "free agent" i slutet av säsongen.
Annons: