/spanien/atletico/forum/1222.aspx/spanien/atletico/forum/1222.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Cacha (fd. JFH)
2010-09-17 14:13
Problemet med "en riktigt vass back-up" till anfallet är att spelaren i fråga kommer få sitta på bänken. Väldigt mycket. Av förståeliga skäl är det få högklassiga spelare som är beredda att göra det. Speciellt med tanke på att vi inte heller är en klubb som väntas vinna några större titlar, något som annars skulle kunna vara ett motiv för vissa spelare. Varför skulle exempelvis Cardozo gå från startelvan i et lag som utmanar om den inhemska titeln och spelar Champions League, till bänken i Madrid?

Just speltiden är ett stort problem för killarna bakom Forlan och Agüero. Inte nog med att de måste nöja sig med att den är begränsad, utan det påverkar ju säkerligen deras insatser negativt. Ingen chans att spela sig i form, eller behålla målformen/självförtroendet när man väl har fått det. Både Costa och Pongolle innan honom hade gjort det bra i sina tidigare klubbar, där de fick förtroendet och regelbunden speltid, men situationen de får finna sig i nu i Atlético är ju annorlunda och säkerligen svårare att hantera. Man ska heller inte glömma att Costa endast är 21/22 år...
Atlético Monokel
2010-09-16 23:23
sebbaa, det beror lite på hur det går med rehabsträningen men det mesta talat för att han spelar mot er i helgen! ;)
sebbaa
2010-09-16 23:09
Synd att ni förlorar. Dock lovar det ju gott för oss inför helgen men vem vill nu inte att de spanska lagen ska lyckas i Europa. Förövrigt verkar ju Aris hemmasvit magisk, om man tänker på det Andreas snackar om..

Hur är skadan på Agüero?
Atlético Monokel
2010-09-16 23:05
Om vi ska ha höga målsättningar i tre tävlingar så har vi inte råd att satsa på spelare som Diego Costa. I alla fall inte som första back-up. I mitt tycke borde vi sälja honom nu i januari, fast med en återköps klausul, och ersätta honom med Cardozo från Benfica.

Det jag menar är att man måste skaffa en riktigt vass back-up till Forlan och Kun!
Atlético Aupa Atleti!! Forlan
2010-09-16 22:42
Varför går det så dåligt för Sevilla i Europa?
Atlético Johbri
2010-09-16 22:37
Ingen som vill köpa tre biljetter till Barcamatchen på söndag eller vet hur man kan sälja dom? 700kr styck. (Johan Bring+34 665 933 248) johan@bring1.se
Atlético zoran
2010-09-16 21:39
Borja är nog tillbaka i November någon gång, så han lär bli en del av seniorlaget. Hur som helst, han måste få speltid i Atléti B först.

Grattis Andreas.
Atlético zoran
2010-09-16 21:36
Pacheco är väldigt duktig, men på sistone har han inte spelat för Independiente då han, precis som Costa missat en mängd chanser. Båda är duktiga fotbollsspelare, rent spelmässigt, men deras avslut är inte av högsta klass direkt. Jag tycker som Joakim, vi måste ha tålamod med Costa och han måste framförallt bli så jävla mycket bättre i avslutningslägena för så här har det alltid sett ut; i såväl Valladolid som Celta och Albacete, han missar helt enkelt alldeles för mycket.
Atlético Joakim Jönsson - KUN! KUN! KUN!
2010-09-16 21:26
I mitt tycke en jäkligt onödig förlust, inte minst med tanke på Costas båda missar. Nog för att läget mot Bilbao inte var ett givet mål, men i dag skulle han gjort två mål.

Kritiken mot honom känns dock lite hård, han är en duktig spelare och de första tio minuterna i kvällens match gjorde han väldigt bra ifrån sig. Tålamod!

Som sagt, jäkligt onödig förlust. Jag hade varit fullt nöjd med en poäng, hoppas bara att man kan förtränga kvällens match och fortsätta spela med lika mycket självförtroende som man har gjort tidigare.
Atlético Sundbyberg
2010-09-16 21:22
Pacheco har ju varit rätt bra i Independiente i de matcher jag har sett och enligt rapporter från Atletiredaktionen.
Atlético rawkus
2010-09-16 21:18
Andreas: Exakt! Fick ruggiga Boca-vibbar av introt, harligt! :)

Tack for infot. Ni gjorde en bra match, helt klart.

Lycka till och hoppas for de skona fansens skull att ni kan knipa avancemanget(2a platsen efter oss, hehe;)) fran gruppen.

@Deion: Har helt glomt bort Pacheco! Killen ar finurlig nog for kanterna ocksa om sa behovs.

@A.K: Hahaha :)
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-09-16 21:14
@rawkus

Sviten är nu på 22 matcher utan förlust. Man har inte förlorat på hemmaplan i Europa på 42 år och aldrig på arenan man spelar på idag.

Ja Javito är han som lirade för Barca. Han kom från Barca B till Aris för typ 4 år sedan.

Härlig match för min del då jag är väldigt nöjd med hur Aris spelade.

Stämningen var otroligt bra också och vår hemmarena brukar kallas "Europas La Bombonera".

Lycka till i ligan, det kan gå riktigt bra för er i år.
Atlético Bobban (red)
2010-09-16 21:10
Ämne: Är det returmöten i ....
Ja det är gruppspel alla möter alla hemma och borta, precis som i Champions League! Sex matcher totalt innan ettan och tvåan går vidare till 16-delsfinalerna!
Atlético Deion (red)
2010-09-16 21:10
rawkus//

Jag tycker Pacheco kunde ha fått ingå i själva truppen i år. Jag vet verkligen inte om Costa är så seg och medelmåttig eller om han bara inte kommit gång.

Hittils har han iallafall varit helt kass. Ifall han ska förtsätta med denna usla uppvisning så måste han bytas ut i Januari.

I år har vi inte råd att bränna såna lägen, det kan vara skillnaden mellan form och depp för laget. Atlético ligger alltid och balanserar mentalt, vi måste sätta dom lägena för att inte tappa motivationen i matcherna.

Jag såg hur irriterad Forlán blev på Costa när brassen missade nicken, även chansen han hade 1 meter framför målvakten när han gled in för att skjuta i öppet mål men lyckades träffa målvkaten.. suck..
Atlético A.K.
2010-09-16 21:07
Valera kanske är nöjd efter Costas ankomst, han kanske slipper vara hackkycklingen nu?

Nu får de se till att vinna mot Barcelona i helgen så man kan glömma denna match.
Atlético Luff
2010-09-16 21:03
Borja kämpar väl sida vid sida med Asenjo och dessa herrars jobbiga skador..
Atlético rawkus
2010-09-16 21:00
Deion: Haha! :)

Ps. Du skall veta att jag skrattar med en olustig kannsla av det logiska slaget... Pablo som target... Samre an Costa blir det iaf inte ;O

Har du nagon aning nar Borja ar tankt att inga i A-truppen? Forlan - Kun, uppbackade av Borja - Ibra. Later fan inte helt fel! :)
Atlético Deion (red)
2010-09-16 20:54
rawkus// Glöm Ibra.. Ska det se ut så här från Costas sida så kunde vi lika gärna ha behållit Pablo och skolat om han till forward.
Atlético Antonio Lopez
2010-09-16 20:53
Sista hörnan nickades undan och matchen blåstes av.
Atlético rawkus
Inte ovantat med tanke pa skadelaget samt matchen som vantar mot Barca.

Kan bara saga grattis till Aris som spelade mycket smart samt avgjorde med ett ruggigt fint mal.

Costa - be gone. Totalt javla vardelos...
Atlético Sundbyberg
Var det nån som hann se sista hörnan? Min stream bröts...
Atlético Luff
2010-09-16 20:52
Förstod aldrig vad Ibrahima gjorde för att förtjäna att bli ivägskeppad.

Vilken bedrövlig insats!
Atlético Nilseman
2010-09-16 20:50
Hur har matchbilden sett ut rent generellt? Vilka har haft övertaget av boll?
Atlético rawkus
2010-09-16 20:48
Bara jag som hellre hade sett Ibra kvar i laget och skickat Costa pa ytterligare laneaventyr..?
Atlético manzanares
2010-09-16 20:48
Kom igen nu!
Atlético Nilseman
2010-09-16 20:47
Är det returmöten i gruppspelen?
Atlético Sundbyberg
2010-09-16 20:41
Kanske dags att börja matchträna Borja så att han kan hoppa in i fortsättningen när vi behöver anfallare.
Atlético Sundbyberg
2010-09-16 20:40
Grym räddning De Gea!
Atlético Deion (red)
2010-09-16 20:39
Costa................

Först rakt på målvakten från 1 meter sen en nick... där måste han vara starkare.. Aris spelaren var jävligt liten.
Atlético rawkus
2010-09-16 20:39
Som sagt: Costa... Ugh... :/
Annons: