/spanien/atletico/forum/1218.aspx/spanien/atletico/forum/1218.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2010-09-21 10:22
Det beror på vilken regel de följer nu, bedömer de tacklingen som "farlig" är det 1-3 matcher, är den "farlig med avsikt att skada" är det minst 4, och max 12.

Jösses om de väljer den senare, halva ligan skulle ju bli avstängd och ingen skulle våga chansbryta...
Atlético Sundbyberg
2010-09-21 09:33
Ämne: Ufa kan i värsta fal....
Jepp helt stört. Enligt Marca så kan det bli mellan 4 & 12 matcher. Kul att vi inte har några andra naturliga högerbackar i truppen... eller är det nu Valera ska visa vad han går för?
Atlético Joakim Jönsson - KUN! KUN! KUN!
2010-09-21 08:45
Ufa kan i värsta fall bli avstängd i upp till tolv matcher (!). Vad hände med Gurpegui?

Efter klockan 16.00 i dag är domen kungjord. Det minsta straffet är en match och det längsta är tolv vilket det också ser ut att bli närmare mot då domaren Borbalán menar att han går in för att skada Messi.

Löjligt. Så jävla löjligt. Gurpegui? Vad fick han? Borde man inte gått in i efterhand i det fallet också? Faller domen på längre än tre matcher (Även om det också är mycket) är det fan i mig skandalöst. Skandalöst.
Atlético Antonio Lopez
2010-09-20 23:25
Väldigt nöjd än så länge med köpet av Godin, nu ser man verkligen hur mycket en ny mittback med hans kaliber behövdes. Nu väntar jag bara på att Felipe Luis ska få visa upp sig!
Atlético tallepojken 78
2010-09-20 21:29
dags att lira felipe nu, samt spela dominguez som mittback, sätt lopez som höger back nästa match. Dags att bänka perea bjuder alltid motståndarna på någon eller några chanser under matcherna. Sen måste bara raul garcia bänkas, totalt meningslös spelare. Sen kan alla barca fans dra åt he****e

Atlético Gaboro
2010-09-20 21:17
varför har domare generellt svårt för att döma emot storlag som barca o real? Förstår inte...
synd förlust barca spelade ut oss stundtals men om vi hade lite flyt med domarn så tror ja vi kunde få med oss en vinst
Atlético Deion (red)
2010-09-20 20:55
Nilseman//

Det handlar inte bara om Barcelonafansen, utan även våran nästa motståndare på onsdag, Valencia. Har pratat med Bobban och vi vill slippa allt daltande snack om förra årets Europa League, då vi har gått vidare in i en ny säsong.

Vi kommer att öppna forumet igen till helgen.
Atlético Nilseman
2010-09-20 20:02
Spärra inte forumet för fanatiska Messi "Barca" fans. Dom verkar missförstå allt vi skriver som t.ex att "det var Messis fel för att han var för snabb" (vilket inte är sant då vi skrev att Messi var snabb och Ujfalusi långsam = Snabb spelare plus långsam tacklare = No good, och dessutom kallar oss och våra kommentarer patetiska. Släpp in dom.
Atlético Deion (red)
2010-09-20 18:58
Är det inte dags att låta Mario spela lite? Känns lite löjligt nu faktiskt. Är personligen väldigt imponerad av hans senaste säsong i Mallorca. Är lite orolig för att han kan "tappa" sitt genombrott och sin utveckling om han sitter kvar på bänken.

Zoran//

Spelar Joel regelbundet med Atlético B mellan matcherna som A-laget varvar av, där han ändå sitter på bänken? Hur är det egentligen med registreringen av trupper. Får registrerade A-lagsspelare hoppa upp elller hoppa ned och spela både Atlético och Atlético B under samma säsong? Har glömt hur det var.
Atlético Deion (red)
2010-09-20 17:11
DM1982//

Är du frisk? Ska du tvinga mig att debattera när jag säger att det inte finns något att debattera?

Du påstående var riktat direkt åt mig, inte någon annan, därför säger jag att det inte finns något att debattera från min sida, det kan fan inte du bestämma.

Glöm inte att du är inne på vårat forum, om jag säger at det inte finns något att debattera från min sida, så finns det inte.

Ta och skaffa dig lite vett och etikett, läs gärna igenom dina frågor, vilka dom är riktade till och vilka svar du får.

Sen kan du leka allan ballan.

Klockren tackling som slutade fel, shit happens. Skulle jag kunna dra tillbaka tiden så önskar jag att Ujfalusi gjorde den tacklingen om och om igen för att komma åt bollen, hur den slutar är en annan historia.
Atlético Deion (red)
2010-09-20 15:39
DM1982//

Vad är det du inte förstår? Det finns inget att "debattera". Mycket bra tackling som slutade fel.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-09-20 15:26
Monokel

F*n är de för problem du har egentligen ? igår såg jag att du skrev på Barcelonas forum att vi är ett "köpelag". Jag säger OK om du kallar FCB som du påstår vad säger du om era rivaler i huvudstaden (marängerna). Jag antar att du är en Madridistas som bara bytt tröja för att stöta Atletico så att ni håller avståndet från Barca.

Ang. "köpelaget" 8 spelare är uppfostrade i La Masia. Bara 3 inköpta spelae är med i preliminära startelvan Abidal, Alves och Villa 4-5 spelare till är investerade.
Atlético DeBe
2010-09-20 14:41
Jag hoppas ni förstår mig. Att fälla folk ska straffas, det är därför det finns gula och röda kort, och i vissa fall utse en komite som bestraffar spelaren. Jag tycker inte att den tacklingen va ett rött kort, den tog olyckligt och du elbraco, att ens anspela att det va messis fel är rent ut sagt patetiskt.
Atlético Sundbyberg
2010-09-20 14:20
Nån som har status på Kun?
Atlético Nilseman
2010-09-20 13:59
Klubben före spelarna.
Atlético Luff
2010-09-20 13:43
Håhå, Ujfa har lånat Kuns mobil och sagt förlåt till Messi, släpp detta nu! Folk blir skadade på en fotbollsplan.. Sjukt vilket ältande.
Atlético Monokel
2010-09-20 13:42
elbraco, men grina rå!
elbraco
2010-09-20 13:41
Ämne: T.ex Dani Alves tack....
Hur menar du då?
Atlético Nilseman
2010-09-20 13:17
T.ex Dani Alves tackling som länkats tidigare härnere. Jävligt vackert spelat.

Nog med detta skitsnack. Men tråkigt att folk bryr sig mer om spelare än klubbarna dom spelar i. Så känner jag iallafall.
elbraco
2010-09-20 13:09
Ja, det är antagligen Messis fel eftersom han är för snabb.
Atlético DeBe
2010-09-20 12:50
DM1982

Låt ufo vara. det va varken någon regelvidrig spark med dobbarna eller någon fruktansvärd saxfällning. Det såg mer ut som vilken fällning som helst. Just en sådan som händer många gånger under matcherna. Så nu när din gullegris skadas så ska Ufo få dessa skällsord, jag förstår dina känslor men tänk logiskt, fällningen var inte extrem.
Atlético Monokel
2010-09-20 11:39
Jag är nätan säker på att vi hade piskat dom om vi istället hade spelat med vårt bästa lag! och förstås med hela spelare.
Atlético patrik (red)
2010-09-20 11:33
varför diskuterar vi ens detta egentligen?

alla är överens om att tacklingen var ful,givetvis var det rött kort men det var inte heller världens fulaste tackling genom tiderna.

men vad vill barca supportrarna att vi ska göra åt det? alla har ju konstaterat att det var en ful tackling som tyvärr ledde till en skada på en mycket bra spelare. men det var ju inte direkt vi svenska atleti supportrar som tacklade honom.

slut diskuterat. grattis till segern.

nu kan vi väl diskutera själva matchen istället?
Atlético Deion (red)
2010-09-20 10:38
Förutom det så är det ingen som verkar bry sig när de minde kända spelarna tacklas och bärs ut på bår vecka in vecka ut.

Bara för att det är Messi och han råkar vara borta några veckor som är kollektivt sorgfjanteri och bönestund i kyrkan.

Jag har sett Barcelona spelare tackla livet ur mindre kända spelare utan någon som helst eftertanke. Men då är det ingen so bryr sig.

Ta ert dubbelmoralisk pick o pack och försvinn, börjar bli trött på skiten.
Atlético Deion (red)
2010-09-20 10:33
Det är bara hur ni håller på som barnrumpor. Grinar som 5 åringar och kallar Ujfalusi fula saker, och önskar honom olyckor överallt på Svenskafans.

Bara för att de var Messi, buuhuu säger som någon annan sa, shit happens i fysiska sporter.

Såg du kapningen bakifrån i hälen av Gurpegui som skadade en fri Kun uppe i Bilbao sist?

Han är om inte annat ännu viktigare för oss än vad Messi är för er. Vi kanske kunde ha vunnit matchen mot er om Kun varit frisk.

Har du sett oss gå runt och kalla Gurpegiu för saker? Eller ens varit inne på Bilbao forum och haft oss? För att vi vet att sånt händer.

Det enda vi var besvikna på var hur domaren varken blåste straff eller gav rött kort uppe i Bilbao.

Ni beter er som barn och det vet ni. Det är inte första gången heller. Punkt!
Real Madrid Sant Iker
2010-09-20 10:15
Ämne: Men är ni roliga ell....
Era spelare kanske ? Hjärnan innan du postar,kolla på klippet så du förstår
Atlético zoran
2010-09-20 10:01
Ufo chansbryter (vilket är korkat, men förståerligt i den här delen av matchen), har ni aldrig gjort det i fotboll? Sen är olyckan framme. Så kan det gå när man är klumpig och när motståndaren är betydligt kvickare, folk pratar bara om en repris eller stillbilderna som får en spelare att liknas vid en kriminell människa.

Det är sent, klumpigt och väldigt vårdslöst av Ufo, framförallt onödigt.

Önskar killen en snabb återhämtning, sådana spelare ska inte vara på sidan av planen, skadade.
Atlético Nilseman
2010-09-20 09:50
Tråkigt med folk som bryr sig mer om skadan än om matchen. Riktigt tråkigt. Allas gullponke Messi är skadad buhu.

Westinho. Det har skrivits förut. Messi är för snabb för Ujfalusi som inte hänger med i svängarna vilket därmed ledde till en dålig tackling av tjecken. Jävligt surt, men det är fotboll.
Barcelona westinho
2010-09-20 09:21
Men är ni roliga eller? Klockren tackling? Vem FAN går in med dubbarna först 2 decimeter över marken när man ska ta bollen?

Kolla 0:44 i länktips.

Att påstå att det inte är en ful tackling är bara sjukt. Jag skiter i om Ujfalusi går i kyrkan på söndagar, ger pengar till uteliggare eller spelar flöjt på fritiden; den tacklingen är horribel.

Atlético Deion (red)
2010-09-20 08:26
Men lägg ner skitsnacket! Börjar bli riktigt förbannad på alla som kommer in hit och grinar som 5 åringar.

Ujfalusi har aldrig med flit skadat en spelare i hela sin karriär och kommer aldrig att göra det heller.

Han har ett rykte om att fysiskt stark i närkamper, inte en vårdslös tacklare. Han har en fläckfri karriär som försvarare när det gäller överfall.

Hade det varit någon annan än Messi igår så hade Ujfalusi nått den bollen under vanliga omständigheter.

Messi är så kvick att han hinner peta förbi bollen i en hundradels moment med sina snabba fötter, det ser man klart och tydligt.

Fotboll är fortfarande en fysisk sport och ibland händer det såna saker. Speciellt i detta fall till skillnad från mitt andra lag.

Jag håller även på Arsenal, där kapas våra spelare ner butalt varje vecka av 5 sek sena tvåfotstacklingar med dobbarna före i 150 km/h.

Vi har 3 st spelare på bara 18 mån vars fot har bokstavligen gått av. Jag går ändå inte in och grinar på de forumen.

Ujfalusis tackling var varken ful eller dålig, det var bara det att Messi var för snabb. Den tacklingen hade varit klockren om det varit någon annan än Messi.
Annons: