/spanien/atletico/forum/119.aspx/spanien/atletico/forum/119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Antonio López
2015-09-25 12:23
Får Baptistao spela imorgon?
Atlético ADCS (red)
2015-09-25 08:34
Det var lite det jag menade med tuta eller dö. Det är ju heller exakt så att de spelet vi har nu mot Barcelona ger resultat, förutom att hela världen ser på hur vi fysiskt parkerar bussen. Hur många matcher har vi nu i rad mot Barcelona där detta spelet inte gett resultat.

Ja vi kanske förlorar med 3-0 om vi faktiskt försöker vinna genom att göra mål, men samtidigt är chanserna också bra för att vinna med typ 3-2 eller 4-3 som den gamla goda tiden.

Att en målvakt gör många avgörande räddningar i en match kommer ofta automatiskt om det är högintensivt åt båda hållen där det skapas mycket chanser, då tempot och energin från utespelarna taggar i målvakten med en kroppsspråk som visar att de vi aktivt vill vinna matchen.

Samma gäller oftast vad gäller motståndare som har en "dålig" dag. Dessa dåliga dagar är väldigt sällsynta för spelare på den nivån och speciellt i toppklubbarna. Det är vårat jobb att se till de har en "dålig" dag genom att pressa bollhållare och stressa fram misstag på ett smart sätt, samt visa tt vi är här för att vinna.

De senaste åren har Real Madrid, AS och Marca flera gånger gått ur med att massa ursäkter när de förlorat mot oss. Dålig form, dålig dag, kalsongerna var för tighta... Istället för att hylla Atlético. Faktum är att det var vi som gjorde att dom hade en dålig dag.
Atlético zoran
2015-09-24 22:32
@ADCS (red):
Atleti försökte spela på det här sättet i Copa del Rey-returen ifjol (underläge 0-1) och summan av försöket blev: 1) att man blev fullständigt bortkontrade 2) slutresultatet skrevs till 2-3 i baken 3) en utvisning och det kunde, men också borde ha blivit fler utvisningar när Arda agerade skokastare mer än fotbollsspelare 4) samtliga Atleti-spelare jagade Neymar i en hel halvlek 5) Atleti åkte ur Copa del Rey För att spela som Celta gjorde måste man först och främst ha väldigt bolltrygga spelare över hela planen och ja, Celta har mycket bra bollspelare. Därefter krävs det att man har en målvakt som är avgörande i avgörande lägen (det kanske såg fantastiskt ut resultatmässigt, men Sérgio Álvarez gjorde minst 6-7 räddningar på riktigt bra målchanser) samtidigt som de egna spelarna spelar på topp och i samma veva måste även motståndarna ha en ganska dålig dag, åtminstone framför mål. Sen hjälper det ju att Barcelona-spelarna gör individuella misstag, att Sergio Roberto och Mathieu spelar istället för Rakitic och Jordi Alba. Allt är inte så glasklart som det verkar trots att Celta vinner med 4-1 även om det är en halv fingervisare. Det är mycket att ta med i beräkningen.
Atlético gurra1993
2015-09-24 19:09
Det finns Djurgården på karlaplan !
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-09-24 18:45
@Elnacho:

Tror inte det finns. Fanns bara till 14 och 15 :)
Atlético Elnacho
2015-09-24 17:19
Någon med koll på var man köper FIFA 16 Atleti edition?
Atlético La God Zilla
2015-09-24 03:48
@ADCS (red):

Försökte PSG med och det gick sådär...
Atlético Conserva el Calderón!
2015-09-24 01:08
Haha, man kan säga att Andalusien är Spaniens sämsta för tillfället. *Ba-dum-tsss*
Atlético ADCS (red)
2015-09-23 23:03
Nu efter Celtas match var det exakt så som jag menade efter vi mötte Barcelona. Simeone må vara en bra tränare, men han ger Barcelona alltid alldeles för mycket luft. Jag älskar Simeone, men jag tål inte hans fega attityd mot just Barcelona. Celta visar var skåpet ska stå, ingen respekt. Man kör sitt eget spel och faktiskt försöket vinna matchen med att att primärt fokus på att göra mål, inte bara försvara. Det är så man ska köra mot Barcelona, tuta eller dö.
Atlético Cholo es un dios
2015-09-23 22:52
Roligt med fler som kan utmana tycker jag!
Atlético Chewie
2015-09-23 21:15
Celta är riktigt vassa.. de kan både kontra och föra spelet.
Atlético Antonio López
2015-09-23 21:12
Simeone kan nog lära sig ett och annat om han kollar på matchen.
Atlético Antonio López
2015-09-23 21:12
3-0!!

För Luis Enrique är släkten verkligen värst haha.
Atlético Antonio López
2015-09-23 21:11
Stackar guidetti kommer aldrig få tillfälle att få spela om Nolito fortsätter pumpa in mål. 5 mål på lika många matcher och delad förstaplats i skytteligan med Cristiano som gjorde lika många under en match och gått mållös resten.
2015-09-23 20:28
Ojojoj 2-0
2015-09-23 16:54
En som påminner om Tiago är Ruben Neves i Porto. Blir nog inte så lätt att lösa från..
Atlético zoran
2015-09-23 16:14
@gurra1993:

Läs igenom Simeones presskonferens. Ta gärna en titt på vad han har att säga om Tiago och Correa.
Atlético Blyger
2015-09-23 10:09
Jag och min elvaårige son såg matchen igår via Aftonbladet (dags att avsäga sig cmore?). Efter matchen tycker jag grabben sammanfattade läget träffande: "Vi är på gång med ett lite nytt spel, det sitter inte riktigt, men i vissa perioder kan man se vad som är på gång. Det var riktigt roligt att se." Jag håller med!
Atlético Antonio López
2015-09-22 23:08
@Conserva el Calderón!:
Halva syftet med betygen är för läsarna att uttrycka sina egna åsikter och tankar så finns ingen anledning att försvara dina åsikter då det absolut inte tas som något negativt. Savic och Godin stod båda för en väldigt bra första halvlek och även stora delar av andra var de säkerheten själv. Getafe överraskade vid 2-3 tillfällen och Savic hamnade efter i ett läge. Men utöver det motiverar jag trean med att när laget var som mest pressade var Savic en av de som redde ut situationen och var bidragande till att det inte blev någon kvittering. Godin var bra hela matchen och även ett hot framåt, därav 3an. Óli kan jag nog egentligen hålla med om men tankegången gick i att en 2a står för ett godkänt betyg, han gjorde trots allt inte bort sig och spelade simpelt matchen igenom men gjorde det han skulle. Han kom dock inte upp på nivån vi är vana att se men det innebär inte att han per automatik bör bli underkänd. Siqueira kan dock ha gjort sig förtjänt av 1an, likaså Jackson om det nu inte vore för assisten till 2-0 målet.
Atlético El Amigo
2015-09-22 22:58
Det är en intressant utveckling som råder för Antoine Griezmann. Numera behöver han inte alltid vara bra och göra allting rätt i spelet för att ändå kliva av planen som en matchvinnare.

Extremt viktigt med sådana spelarkaraktärer i ett lag – speciellt i sådana här matcher när det roteras, det är slitage och motivationen är möjligen inte hundraprocentig på alla håll och kanter.
2015-09-22 22:53
Lite väl generösa betyg utav redaktionen. Inget negativt, men jag är av åsikten att Savic, Godin, Siqueira och Óli förtjänar ett betyg lägre. Motiv: Savic slarvade matchen igenom och gav nästan bort ledningen vid en situation där Pedro Leon kommer förbi helt själv. Godin hade sina bättre matcher men det måste nog vara pga brist på spel ihop med Savic. Siqueira - gör han ett enda rätt idag? Borde blivit utvisad. Óli likaså som Savic ger nästan boet målet till Scepovic och uträttar ingenting förutom några vändningar mitt på planen. Som sagt, inget negativt med redaktionen, bara mina åsikter.
Valencia amunt mestalla
2015-09-22 22:37
Kan hålla med om vi är ett jävla impotencia just nu men we will be back
Atlético Antonio López
2015-09-22 22:14
Espanyol 1-0 Impotencia.

Förra året kunde Cholo påstå att man spelade i samma liga som Valencia och Sevilla. Blir svårt denna säsong när de är lika värdelösa bägge två. För att ge ett perspektiv; Valencia har lika många vinster efter 5 omgångar som Atlético har förluster.
Atlético ADCS (red)
2015-09-22 21:57
Angel Correa... Like a boss.

Årets WTF i fotboll... Lewandowski gjorde 5 mål på 9 minuter mot Wolfsburg.
Atlético gurra1993
2015-09-22 21:50
Fyfan fan vad magisk Correa är årets skämt om han inte får starta i helgen
Atlético eduardo c
2015-09-22 21:44
Jackson är så himla lugn och sansad :)
2015-09-22 21:40
@bel0:

Nu kan man lätt säga motsatsen.
Atlético gurra1993
2015-09-22 21:13
Hoppar eran stream mellan Milan udinese matchen
Atlético eduardo c
2015-09-22 21:09
oliver tappar för mycket i matchen, han måste bytas ut
Atlético Cholo es un dios
2015-09-22 20:49
@bel0 Jag tycker vi spelar bra och har en riktigt bra fart på bollen stundtals, lite sämre nu mot slutet men vi har sett Atlético gå ut som ett nytt lag i andra halvlek förut. Vi dominerade mestadels iallafall. PS. Oliver, asså jäklar vilken speed han har i vändningarna!!
Annons: