/spanien/atletico/forum/1187.aspx/spanien/atletico/forum/1187.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Erik_
2010-12-08 16:15
Känner mig någorlunda positiv till samarbetet. City har ju också en bra akademi och många bra spelare som kanske inte lyckas slå sig in i elvan och istället kan komma till oss. Vet inte om det kommer funka så, men det är ju en tanke.
Atlético Gaboro
2010-12-08 14:21
Patrik..

Ja tror de blir riktigt tungt, tänk dig dom andra lagen som också är med i samarbetet (al-ain) , jävligt rik klubb om vi kan få ett bra kapital av dem så skall man ju inte tacka nej haha
Atlético patrik (red)
2010-12-08 13:53
Nu går det att läsa om att Atlético ingår samarbete med Man City. Spännande med detta nätverk av klubbar som kommer att samarbeta.
Dock är jag inget fan av Man City och det känns konstigt att börja samarbeta just med dom.

Vad tror ni?
Läs länk nedan:
Atlético Deion (red)
2010-12-07 23:40
Pelle B//

Helt naturligt. Jag förstår honom... Jag gråter varje dag för att jag håller på Patético.
Pelle B
2010-12-07 17:10
Hah, han gråter säkert över att få gå till Atletico.
Atlético rawkus
2010-12-06 20:09
zoran: Elias ar helt ok, foljer Brasseligan(tillsammans med den mesta av den Sydamerikanska fotbollen..).

Ett litet rivjarn pa mitten, som kampar pa bra genom hela matcherna och inte enbart offensivt.

Med dagens priser sa anser jag ej att 7 milj EU(om det stammer?) ar sa javla farligt, speciellt med tanke pa att han enbart ar 25 bast.

En fraga ar hans oerhort starka koppling till Corinthians, i kombination med depressionen: Hur klarar han flytten?

Hade helst sett en hogerback av rang, men man far inte alltid som man vill, speciellt som Colchonero ;O
Atlético Antonio Lopez
2010-12-06 18:01
De Gea, Forlan samt Quique nominerade till årets lag av Uefa. Kul!
Atlético zoran
2010-12-06 17:19
Jag har inte följt Corinthians så mycket under det här året, men såg de igår mot Goías och en match mot Cruzeiro för ett par veckor sedan. Elías springer en hel del i djupet, utan boll och påminner mig en hel del om Ramíres i hans spelstil. Han är en duktig passningsspelare och det visade han ett antal gånger, men det är framförallt djupledsspelet och löpningarna utan boll som imponerar. Såg förövrigt en annan match när jag kom hem och jag tror han kommer tillföra mycket i form av löpstyrka. Individuellt är han ganska duktig, men inte lika elegant dribbler som exempelvis Jurado. Däremot så är han väldigt "light-weight" och det är antagligen därför jämförelsen med Ramíres ofta kommer på tal.

Förövrigt så har Elías genomgått en depression, det är i alla fall vad jag har läst. Det var under 2006, men han vann. Vi får hoppas att han är stark mentalt, det borde han vara efter en sådan seger.

Det blir att fortsätta ladda ner Corinthians-matcher, hitta fritid och sedan se de i lugn och ro för att göra en ännu bättre bedömning av spelaren.

När det gäller yttermittfältare vill jag att klubben hämtar hem Cedric som gör en fin säsong i Numancia. I helgen var han riktigt bra mot Real Betis också.
Atlético A.K.
2010-12-06 13:05
Antonio Lopez

Santana är väl inte ensam med att ha haft det syndromet?

Åtta pinnar upp till Champions League platsen nu, istället för två som det var före Espanyol-matchen. Läge för spelarna att komma i form, känns som hela säsongen varit lite avslagen hittills, förutom kanske Sporting-matchen.
Atlético Erik_
2010-12-06 11:47
Förstår tanken med att det hade varit bättre med en ytter. Samtidigt känns det bra då jag inte tycker att våra innermittfältare är supervassa offensivt.
Atlético DeBe
2010-12-06 02:52
blir ingen savio när elias är innhandlad, om nu inte någon annan får det spsnska passet
Atlético DeBe
2010-12-06 02:50
detta är en bättre kille än santana.
Atlético Antonio Lopez
2010-12-06 02:34
A.K.
Jo jag håller med dig, antar bara att det var ledningens tanke med att värva hit honom. Kanske får vi se ännu ett spelarköp innan fönstret stängs igen, om det inte är så att Salvio då kommer tillbaka och ledningen nöjer sig med det.

Jo C.Santana gjorde ju också inte ett litet klassmål i Mallorca mot real när han vart utlånad dit. Men inget av det visade han upp i den finaste av tröjor.
Atlético A.K.
2010-12-06 02:10
Antonio Lopez,
Förmodligen är det så, men jag hade föredragit förstärkningar på positionerna jag nämnde i föregående inlägg. Jag tror laget tjänar mer på att få in en spelare som kan utmana Simao/Reyes än ytterligare central mittfältare även om denna skulle vara mer offensivt lagd än de som redan finns.

Kan dock inte hjälpa dig med om hur Elías är då jag inte har sett honom lira. Kollade något klipp på youtube där han stänkte dit ett långskott i krysset men det gjorde väl för övrigt Santana också, innan han värvades till Atléti?
Atlético Antonio Lopez
2010-12-06 01:43
A.K. Tror man främst letar efter någon spelare med offensiva kvaliteér i innemittfältet vilket endast Fran Merida kan erbjuda, men han har inte riktigt visat upp sig än. Sen snackades ju det om att vi får Salvio tillbaka nu i Januari om inte jag misstar mig?

Edit: Nu vet jag ingenting om hur denna spelare är, men 7 miljoner euro? känns väll som en ganska hyffsad peng på att lägga? Någon annan som har bättre koll kanske vill ge sin åsikt om det?
Atlético A.K.
2010-12-06 01:11
Varför värva ytterligare en innermittfältare? I dagsläget finns det redan 5-6 alternativ där. Bättre att investera i en yttermittfältare eller högerback istället, positioner som verkligen behöver förstärkning.

Men ifall Elías blir värvad så kan han väl omöjligt vara sämre än Santana väl?
Atlético DeBe
2010-12-06 00:34
Han är en box till box spelare, tydligen bra passinne och skott.
Atlético Erik_
2010-12-05 22:16
Sevilla och Mallorca förlorade ju iaf. Alltid något att glädjas åt.
Atlético Antonio Lopez
2010-12-05 22:00
Nina@
Jo förhoppningsvist klarar ni er ur bottenträsket, altid roligare med Zaragoza i ligan de hör hemma.

@Joakim

Den 11an skulle vara något att prova på!
Atlético 20corona
2010-12-05 20:39
Vad är han för typ av spelare? Har noll koll på han men känns rent spontant som en floppvärvning! Dessutom så tar han nog en icke EU plats.
Atlético manzanares
2010-12-05 20:05
Elías verkar vara klar!
Atlético Polkagrisen
2010-12-05 20:01
@Caperuza
Lite fjortisfasoner över din kommentar faktiskt...
Atlético Joakim Jönsson - KUN! KUN! KUN!
2010-12-05 19:36
Ser gärna ett 4-3-3.

---------------------------------De Gea-------------------------------------
---Ufa----------Godín-------------------------Domínguez---------Filipe
---------------------------------Assun--------------------------------------
-------------------------Mario---------Tiago--------------------------------
------------------Reyes--------Forlán-----------------Kun---------------
Atlético 20corona
2010-12-05 18:58
Man borde nog testa en ny formation typ 4-1-3-2

.......................De Gea.........................
UjFugly---Godin---Dominguez---Filipe
----------------Assuncao----------------
-----Reyes--Merida/Tiago---Simao----
---------Kun------------Forlan---------

Köra mer centralt och skippa inläggen, vi suger på dom plus att vi inte har nån target player a la Llorente.

QSF envisas med sitt spel vilket inte har funkat bra hittils, eller?
Zaragoza Nina (Red.)
2010-12-05 16:36
@Antonio Lopez

Grrr!
Jag var bara.....dum och förhoppningsfull!

Haha!

Hoppas det går bättre nu när han är skadad.
Det gör det nog!
Atlético Joakim Jönsson - KUN! KUN! KUN!
2010-12-05 15:29
Vad fan ska man säga? Kom igen, för helvete!!!
Atlético Antonio Lopez
2010-12-05 13:59
@Nina

Nej det kan jag förvisso hålla med om, nu ska jag vara lite extra dryg på köpet haha :) Minns du detta?

Antonio Lopez:
Stackars stackars Zaragoza. Hoppas det går bättre för honom hos er än det gick hos oss.
2010-08-27 23:27:51

Nina:
All do respect Antonio Lopez, men jag tror att han får en mer framträdande roll i Zaragoza, och att han växer med uppgiften.
Se bara vad Gauy förvandlat Jarosik och Contini till! Han vet hur man lyfter spelare till toppen av deras kapacitet.
2010-08-27 23:33:55

Och så länktipset för det lilla extra :)
Atletico....
2010-12-05 12:14
så kommer e Real in och klagar på att vi är fjortisar?
kan du inte förklara för oss va vi skall ta oss till då? förlorar för 3 matchen i rad ? mot levante och ett jävla amatör lag från grekland? känns som om klubben sviker oss, är det inte alltid så här ? förlorar förlorar gör en stor match ? hmm vet inte vill hellre ha det stabilt ser ännu en gågn ut som vi kommer att sjuka i tabellen ;/
Zaragoza Nina (Red.)
2010-12-05 10:15
Antionio Lopez;

Singol vet inte hur man gör en bra match.
På sin höjd hade han kanske "passat in" i Atletico igår.
Atlético mecus
2010-12-05 04:24
Är så jäkla trött på Simao och hans felbeslut på planen den senaste tiden.. väck med han!
Annons: