/spanien/atletico/forum/1185.aspx/spanien/atletico/forum/1185.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-16 19:03
Antonio Lopez

Länktips :)

Lycka till!
Atlético Antonio Lopez
2010-12-16 19:01
JJ@
Tur att jag såg ditt inlägg, hade för mig att matchen örjade 21:05. Stream någon?
Atlético Joakim Jönsson - KUN! KUN! KUN!
2010-12-16 18:17
4-3-3: De Gea;Valera-Perea-Dominator-Filipe;Assun-Mario-Raúl García;Kun-Forlán-Simão.

Godín petas och Reyes vilas då han har dragits med mindre skadebekymmer under veckans gång. Aupa Atléti!!!
Atlético rawkus
2010-12-16 15:48
Luff hann fore... :O

Tydligen hade han maffiga lonekrav, vilket iofs inte gjort sa stor skillnad med tanke pa ett lagre pris, tomatoe - tomato...

Skall bli intressant att se den slutliga overgangssumman.
Atlético Luff
2010-12-16 15:14
Fanni är klar för Marseille.
Atlético rawkus
2010-12-16 15:04
AK: Fanni finns alltjamt tillganglig for "hela" 5 milj EU, aven om det snackas om att han drar till marseille....
Atlético Deion (red)
2010-12-16 14:54
Helt totalt makalöst hjärnspöke! I den takten man köper innemitfältare så har vi snart en befolkningskris på det centrala mittfältet som kan tävla med Indien och Kina. Snart är 97% av försvarslinjen bara mittbackar. Man köper in en vänsterback för tvåsiffriga euromiljoner när vi redan har en som är kapten dessutom. Men fortfarande har inte en enda karatesparkad vattenmelon jävel på det rödvita kansliet inte fattat att vi saknar en högerback. Hur fan är det ens möjligt att åstadkomma en sån hjärnskada?! Det är världsklass, våran värvningsstrategi får Forrest Gump karaktären att se ut som en raketforskare.
Atlético Gaboro
2010-12-16 03:11
Dubbelpost
Atlético Gaboro
2010-12-16 03:11
A.K.

Skola om Taye Taiwo?
Glenn Johnson vill ju lämna Liverpool, en högerback av KLASS, han har riktigt bra offensiva kvaliteer
Atlético A.K.
2010-12-16 02:24
rawkus:
Kommer förmodligen aldrig att hända.. Om någon säsong kommer väl startelvan enbart bestå av centrala mittfältare eller nått.

Vad finns det för intressanta, realistiska alternativ som högerback då?
Atlético rawkus
2010-12-16 01:28
Gaboro: Kagawa gjorde Borussias 1-0 mal idagens match mot Sevilla(2-2). Gillar den snabbe och tekniske killen! :)

Miranda gillar jag, men nar fan ar det dags att kopa in en HOGERBACK av rang???
Atlético zoran
2010-12-16 00:11
Vi får se under morgondagen.
Atlético Gaboro
2010-12-16 00:10
Har miranda redan skrivit på ??????
Atlético Gaboro
2010-12-16 00:09
Någon som vet någon om spelaren och om ryktet stämmer ??
Atlético rawkus
2010-12-15 23:43
DeBe: Beror val pa hur man lagger fram forslaget for killen antar jag?

Hursom: En blunder da man i varssta fall kunnat salja honom, istallet for att eventuellt tappa honom gratis.

Sedan haller jag QSF som ansvarig, i egenskap av tranare. Han ar aven den som kan be om att fa en spelare placerad pa transferlistan...

Tid har det funnit, det kan han inte skylla pa.

De tidigare utlaningarna jag last om har inneburit utkopsklausuler, nagot som ar jakligt frustrerande, haha.

Borde helt klart funnits alternativ dar han skulle ansetts som viktig, inte enbart som backup?

Hur som, med facit i hand(nastan iaf...): Klantigt fran alla hall och kanter.

Skulle ej forvana mig om gamle gamen Wenger snor Nacho, ger killen det ansvar/vagledning han behover och sedan: Boom! :/
Atlético DeBe
2010-12-15 23:12
"JJ och DeBe: Det ar ju exakt poangen: Camacho borde ha lanats ut tidigare, da han INTE varit aktuell for A-laget pa riktigt."

och det är just här som camachos brinnande hjärta eller oförmåga att se klart kommer in i bilden. för om "han" gått med på utlåning tidigare så hade han kanske spelat sig in i startelvan vid det här laget. Att klubben agerat fel kanske stämmer då de kan ha varit otydliga i sitt agerande eller kanske ej vågat vara tydliga nog med rädslan att uppröra honom. Näst intill omöjligt för oss att spekulera i då vi har alldeles för lite information men att han vägrat utlåning är jag helt säker på så det låter i mina öron som Camacho varit stönig, kanske är det hans brinnande hjärta som ställt till det för honom.

Hoppas den här cirkusen slutar bra för oss men det ser tyvärr inte lovande ut.
Atlético rawkus
2010-12-15 22:43
JJ och DeBe: Det ar ju exakt poangen: Camacho borde ha lanats ut tidigare, da han INTE varit aktuell for A-laget pa riktigt.

Inte ofta talanger utvecklas genom att sitta pa banken/laktaren...

Han kan enbart battra pa passningsspelet genom att spela reguljart, oavsett om det ar i a-laget eller i en mindre klubb.

Nu riskerar man istallet att tappa honom helt gratis, tvi!

Summasumarum: Du ar ej redo for a-laget - utlaning, dar du vaxer som spelare och utecklas.

Sa ja, jag tycker det ar klubbens fel, speciellt QSF - han ar tranaren, och saledes den som MASTE utvardera alla situationer i laget.
Atlético DeBe
2010-12-15 22:21
Tillåt mig att blanda mig i eran camacho diskussion. jag vill påstå att joakim har rätt i sin värdering gällande passningsspelet, utöver det ser i alla fal jag Camacho som en väldigt duktig fotbollspelare med bristande rutin; det är självklart att han inte får spela då vi har spelare med någorlunda kvalité och rutin på samma situation och att vi inte egentligen har råd att låta spelare växa då vi har tuff konkurrens av andra lag i jakten på CL platserna, och det enda vi kan hoppas på är att camachos själv vill förlänga och sedermera själv "vill" gå med på att bli utlånad. Det är just den sista punkten som gjort att han är kvar i laget i dagsläget. kommer ihåg att han vägrade bli utlånad för något år sedan eftersom han ville stanna kvar och kämpa för en plats i laget, på samma sätt som de gea inte ville utlånas till wigan om jag mins rätt.

Det är väll just här problemet ligger (att han känner ett personligt svek från klubben kontra klubben inte vågar släppa fram honom) För om han inte inser att han måste gå ut på lån för att utvecklas och lämnar klubben i hans hjärta så kommer det förmodligen bli väldigt svårt för oss att få tillbaka honom för just nu är kontrakt på utgående och vi kommer inte få några återköpsklausuler inbakade om han sticker. Detta är väldigt tråkigt då han kommer att växa rejält och bli en väldigt duktig fotbollspelare i den klubben han sticker till om han nu får speltid vill säga.

Gillar honom väldigt mycket och va på väg att köpa en tröja med hans namn förra året så jag hoppas innerligt han stannar kvar.
Aupa Atleti---
2010-12-15 20:19
Joakim Jönsson - KUN! KUN! KUN! /

Det är bara att översätta allt det du skrev och skicka det sedan till Cerezo & Co's mail. Så tycker jag om det du skrev!
Atlético Joakim Jönsson - KUN! KUN! KUN!
2010-12-15 20:12
Ryktena om Juanfran blir allt mer intensiva, han ersätter med största sannolikhet Simão. Det är en duktig spelare men jag hade hellre sett Piatti som faktiskt innehar ett europeiskt pass.

Om klubben nu har den utsatta filosofin att utnyttja sin ungdomsakademi så m-å-s-t-e man låta spelare som Alberto Perea och Keko få ta plats i seniortruppen till nästkommande säsong (Perea helst i januari). Nog för att man arbetar bra i de lägre kategorierna, men visst bör en satsning också innebära att de verkligen får chansen att visa upp sig? Quique måste våga, i synnerhet när mer rutinerade spelare står för juniormisstag. Det måste till en förändring för att åtminstone jag ska tro på satsningen. Det är jävligt lätt att säga det - men det handlar egentligen om hur man använder sig av dem i A-lagssammanhang.

Angående Camacho så är jag för en åtminstone utlåning. Må hända att han inte har fått särskilt mycket speltid men faktum är att han inte har imponerat de gångerna han väl har fått chansen där han brister framför allt i passningsspelet. Kontraktsförlängning och utlåning.

Att man sedermera låter Pitarch hållas med sin transferpolitik är ett grovt tjänstefel. Ser man inte att klubben behöver en högerback och gärna två offensiva kantspelare? Dagens trupp räcker inte till men jag kan för mitt liv inte förstå att klubbens direktiv inte vill se, eller till och med ser(?), det supportrar världen över ser. Skärpning, för i helvete!

Atlético rawkus
2010-12-15 16:02
Slapper man Camacho gratis sa branner jag trojan samt bojkottar skiten ett bra tag framover.

Bara en tidsfraga innan killen slar igenom REJALT...

QSF verkar ha missat att det dock kravs speltid for unga talanger for att utvecklas.

Lika mycket som jag alskar klubben, lika mycket ar jag sa forbannat trott pa skiten.

/Bitterf*tta ;O
Atlético Bobban (red)
2010-12-15 15:43
Ryktena gällande Simão är sådana att han ska lämna i januari, men ska han göra det måste klubben som vill ha honom lösa portugisen från hans kontrakt med Atlético, för det gäller ända fram till den sista juni 2011. Men än så länge är inget officiellt ännu, bara spekulationer....

I och med Bosmandomen så kan klubbar börja uppvakta spelaren när han sex månader kvar av sitt kontrakt och de kan hugande spekulatenter göra efter nyår. Även Camacho sitter på ett utgående kontrakt och blir fri att gå vart han vill i sommar...
Atlético Gaboro
2010-12-15 15:20
Bobban

Har för mig att han lämnar nu under vinterfönstret??
Men skulle inte förvåna mig iaf han lämnar till sommarn, då har ju styrelsen verkligen visat vad de går för , usch !
Atlético Bobban (red)
2010-12-15 10:51
@ Nicname

Vi får vara nöjda om vi får betalt överhuvudtaget för Simão, då han sitter på ett utgående kontrakt och går gratis till sommaren...
Atlético Gaboro
2010-12-15 03:49
Är det bara jag som har märkt de men under förra säsongen och denna säsong så har ja märkt att vi typ bara vinner matcher när vi spelar vi i våra blåa shorts .. hhahaha, någon som har lagt märket till de ??
Alltså oftast så vinner vi bara när vi kör med våra blåa shorts faktiskt, haha en kul tanke faktiskt ;)
Nicname
2010-12-15 00:10
någon som har ett pris på hur mkt simao kommer att gå för ???
Han värderas till ca 15 miljoner Euro... får vi 13 - 14 för honom så e det bra och de pengarna plus lite från jurados pengar borde räcka för en klass ytter, och definitivt inte Rakitic...
Atlético Antonio Lopez
2010-12-14 18:56
Cerezo o Co har nog tagit upp sin hobby i hembränt vin igen...

Detta kan ha varit ledningens plan hela säsongen varje gång de startat med RG, spela han tills han råkar göra en bra match och sen sälj honom :)
Atlético rawkus
2010-12-14 18:48
Lopez: mer positionen jag undrade over... Ytter mot annu en central?

Behall Simao sasongen ut, fixa det javla passet at Godin, salj Simao, ta hem Salvio ;O

Men som sagt... ett rejalt bra pris for Simao och jag packar hans vaskor OCH stadar hans lya... redan i januari.
Atlético Erik_
2010-12-14 18:11
Massor av rykten enligt atleticofans.com
Rakitic, Juanfran, Vicente, Chori Castro, Pablo Piatti, Eliseu med fler.
Även rykten om att Inter är intresserade av RG, ja tack, men har svårt att se honom platsa i Inter.
Atlético Antonio Lopez
2010-12-14 17:04
Nicname@
Deportivo matchen (första halvlek speciellt) bjöd på flera konsttrick och underhållande fotboll jag gärna skulle vilja se igen :) Tack för det DeBe, det hade jag ingen aning om.

Edit:
rawkus@
Ja är det till ett bra pris så kan man inte klaga på att få pengar för en sjunkade Simao men som du nämnde innan. Rakitic? Då behåller jag gärna vår ambitiösa portuguis.
Annons: