/spanien/atletico/forum/1179.aspx/spanien/atletico/forum/1179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2010-12-30 17:52
Välkommen Elías, noterar god smak vid valet av halsduk! :D

ELÍAS - ANTIMADRIDISTA!
Aupa Atleti-----
2010-12-30 17:48
Vad är det som är så kul?

Nu går du in på google.com och skriver in "sexxi_zarate_87" så ska du få se något kul
Valencia rågi
2010-12-30 17:10
Många av er har väl förmodligen redan sett dessa bilder på Ujfalusi men det kanske är kul ändå.
The Leader
2010-12-30 15:29
Varför tog ni bort min senaste kommentar till en av era artiklar (länktips)?

Riktigt onödigt att göra det när jag lagt ner tid på att svara på dessa falska påståenden.
Atlético Sundbyberg
2010-12-30 15:13
Elias fick tydligen tröja nummer nio visade det sig på presentationen.
Atlético Sundbyberg
2010-12-30 11:40
Kanske dags att kalla upp Alberto Perea till A-laget...
Atlético Sundbyberg
2010-12-30 11:25
Osasuna verkar inte vilja släppa Juanfran nu när Monreal blivit skadad... se länktips
Atlético Sundbyberg
2010-12-30 11:18
Var det nån som kollade på Champions for Africa igår? Spelades på Vicente Calderon... Hade en rätt taskig stream som hackade och la av ibland men lite hann jag se, bland annat fick både Paulo Futre & Pantic ca 20 min speltid på deras gamla hemmaplan, lite maffigt faktiskt.
Athletic Liotru
2010-12-29 20:28
Luff// Ja, precis. Zé Roberto är en mycket bra jämförelse. Elías är ganska allround och har inga direkta styrkor som sticker ut, men är däremot ganska jämn och har få direkta svagheter.
Atlético Luff
2010-12-29 18:53
Såg någon artikel där han jämfördes med Zé Roberto, dvs en väldigt mångsidig mittfältare, något du skriver under på Liotru?
Atlético Erik_
2010-12-29 18:34
Det uppskattas! :)
Som så många andra visste jag i princip ingenting om Elías innan.
Atlético rawkus
2010-12-29 18:26
Tack David for sammanfattningen av Elias! :)

Tyckte det var en bra ide, da manga inte foljer ligan och Elias inte direkt ar det forsta namnet de flesta tanker pa nar ligan och Corinthians namns.

Hoppas det uppskattades av ovriga pa forumet.

Nu skall vi med spanning se vad detta rivjarnet kan stalla till med pa planen!
Athletic Liotru
2010-12-29 16:50
Tjenare!

Fick önskemål från Rawkus angående information om er nye mittfältare Elías från Corinthians.

Elias var en av de absolut bästa mittfältarna i den brasilianska ligan, i mitt tycke kanske den allra bästa. Under året som gått har han verkligen blommat ut och tagit en välförtjänt plats i Mano Menezes nya landslag.

Om jag ska beskriva honom som spelare så är han lite av en Tobias Linderoth-typ fast med ett mycket bredare register. Han har exempelvis begåvats med ett riktigt bra skott som satt skräck i många målvakter på andra sidan Atlanten.

Jag skulle säga att han är absolut mogen för en europeisk klubb vid det här laget. Det har nog varit nyttigt för honom att växa i lugn och ro och bli Corinthians mest värdefulla spelare, och nu känns Atlético som ett logiskt steg i karriären.

Detta var en ganska kortfattad beskrivning men ni kan ju höra av er via PM om ni har ytterligare frågor.

MVH David Berg, Brasilienredaktionen
Atlético Erik_
2010-12-29 16:36
Hur mycket fick vi för Jurado nu igen?
Atlético Joakim Jönsson - KUN! KUN! KUN!
2010-12-29 16:09
Då närmar det sig transferfönstrets öppning.

Grämer mig fortfarande över Jurados försäljning även om det rent prismässigt var en riktigt bra affär. Tror att Simo kommer att saknas mer än förväntat,framför allt för den auktoritet och spelintelligens han besitter, men däremot anser jag att Juanfran kan bidra med mer fart och teknik än vad Simo gjorde under sitt sista ett och ett halvt år i klubben.

Elías ska bli fruktansvärt spännande se, detsamma gäller om Quique väljer att byta till 4-3-3-system eller om han väljer att bibehålla det nuvarande.

Angående Asenjo och Camacho är jag helt för båda affärerna. Det har rapporterats om att det skulle komma att finnas en återköpsklausul i den senares fall men då den officiella hemsidan inte nämnde något om detta blev jag osäker. Om man INTE har förhandlat in en sådan så har man stått för ett grovt tjänstefel.
Atlético Luff
2010-12-29 12:09
Vi får alltså mer pengar för Nacho än för Simao, och båda var i samma kontraktssituation. Inte utan att man slår sig för pannan.
Atlético Antonio Lopez
2010-12-28 23:37
"Officiellt", Camcho och Asenjo sade adjö idag och sticker till Malaga. 1.5 miljoner euro för Camacho med en köpoption och en uttlåning på Asenjo som sträcker sig säsongen ut.

Jag är rätt så nöjd med ledningens beslut med båda dessa spelare, bara att jag tycker Camacho borde tagit steget bort från klubben för ett tag sedan med en köpoption såklart eller bara lånas ut.
Atlético Gaboro
2010-12-28 23:27
Angående att FIFA riggat lottning till CL ?? Hänger inte med vad menar ni ??
Nicname
2010-12-28 22:56
Mateja Kezman?
Nicname
2010-12-28 22:52
Låter dumt... Men jag glömde... Vem va det som hade #10 innan Kun?
Atlético Erik_
2010-12-28 22:07
Skola om Joel till högerback, han kanske har det i sig ;)
Atlético Luff
2010-12-28 15:42
Jaha, måste man logga in också, allt ska man behöva göra själv! Nedanstående är skrivet av mig ifall nån mot förmodan skulle bry sig :)
Nicname
2010-12-28 15:41
Joel är en prima andremålis, frågan är hur länge till han kommer tycka det är kul att följa på alla resor bara för att sitta på bänken, han är ung och har visat att han har potential. Enda chansen för speltid är om David går sönder, beklämmande att vi ska ha såna lyxproblem på målvaktssidan, först Asenjo, sen Roberto, De Gea och nu Joel. Varför växer det inte fram lite fler högerbackar ur talangfabriken? :)
Atlético Erik_
2010-12-28 15:35
Asenjo kommer troligtvis följa med Camacho också.
Dessutom har de i princip klart med Baptista och Demichelis, + någon/några ytterliggare.
Storsatsning på solkusten!

Nöjer vi oss med Joel bakom De Gea eller kommer vi försöka hitta någon annan backup? Vad tror ni?
Atlético Antonio Lopez
2010-12-28 15:00
Aupa@

Inget officiellt än men skulle gissa på Malaga som det ser ut i dagsläget.
Aupa Atleti-----
2010-12-28 13:03
Vart sticker Camacho? :O
Atlético Joakim Jönsson - KUN! KUN! KUN!
2010-12-28 09:23
Magiskt firande av Cachas 2-1-mål i Hamburg i våras.
Atlético DeBe
2010-12-27 20:38
Skönt att Camacho sticker iväg med en återköpsklausul. Låt oss hoppas han kommer tillbaka om att par år när han mognat.
Atlético Antonio Lopez
2010-12-27 17:01
Liten uppdatering om våra grabbar ute på lån (länktips)
Atlético Smultronbilar
2010-12-27 13:16
Jag satt och kollade på Juanfran målproduktion de senaste åren och det var ingenting som imponerade.. Han kan kanske fina förbi en o annan men om vi nu ska byta spel system till 4-3-3 som det är snack om så tror ja att en mer målfarlig ytter skulle sitta skönare i handsken!?
Annons: