/spanien/atletico/forum/1171.aspx/spanien/atletico/forum/1171.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Antonio Lopez
2011-01-26 22:21
Nahro@

Jul var för en månad sedan ;). Nej men tror nog vi får vänta till sommaren tills man gör sig av med RG. Verkar inte vara något nytt om den affären iaf.
Atlético Nahro
2011-01-26 21:28
Hur går det med arbetet att bli av med RG? Blir det nånting av det innan fönstret stänger?
Atlético Antonio Lopez
2011-01-26 15:17
Luff@
Ja det vore ju något om man lyckades bli av med dem. Men det sista jag skulle vilja för Atletico är att bli ett nytt Chelsea, Man C eller Malaga. Ryser av bara tanken.

Ser vi en liknande artikel inom snar framtid :)? Vad hände med den latinamericanen som var intresserad i Atletico för ett par år sedan, glömt namnet på herren.
Atlético Luff
2011-01-25 22:52
När inga demokratiska möjligheter till förändring finns så återstår revolutionen! :)

Man vill helt enkelt göra humle och dumle så missnöjda att de säljer klubben, det är ju trots allt fortfarande en (marginell) fördel att ha supportrarna på sin sida.

De kommer dock inte sälja nånting under de närmsta åren..
Atlético Antonio Lopez
2011-01-25 22:14
Hittade denna artikel från 2007, är det tänkt att denna demonstration ska vara i samma syfte då? Minns ej vad denna hade för effekt på ledningen, om något alls...
Atlético Antonio Lopez
2011-01-25 22:07
Dubbel
Atlético Antonio Lopez
2011-01-25 22:06
Lite fundersam över dessa protester mot Cerezo y Gil som ska äga rum i April månad. Visst förstår jag alla supportras missnöje och håller givetvis själv med. Men det är ju inte som att de kan röstas bort från deras säte i ledningen? Varför då orsaka denna turbulens i klubben?

Någon mer insatt som vill förtydliga hela poängen med det bortsett från att visa missnöje?
Atlético Sundbyberg
2011-01-25 19:46
Uppdatering från Atleticofans.com ang Kun om man scrollar ner en bit. Uttalande från Gil Marin
Atlético manzanares
2011-01-25 17:08
Kun med sitt nya pass, hehe.
:)
Atlético Dilly
2011-01-25 17:06
det hade gjort ont i själen att se aguero spela för dom vita.
Atlético Luff
2011-01-25 15:25
Realistiskt är ju ett svävande begrepp, speciellt med mannen i länktips "in charge".
Atlético zoran
2011-01-25 14:05
Agüero spelar inte för lag som börjar på R.

Om han försvinner, så gör han det till Chelsea eller något liknande, knappast rivalen bredvid efter att han byggt upp ett sådant rykte. Om Mandrl vill lösa honom och Llorente så får de betala €36-45 miljoner plus 43% skatt på båda spelarna, ni kan ju själva räkna ut hur mycket det blir, knappast realistiskt.
Atlético Charrua
2011-01-25 13:15
@ Dilly:

Jag läste även detta i den Uruguayanska pressen, ska stämma enligt "väldigt pålitliga journalister", får väl se vad som sker...

Suger för Atleti och Forlan och Aguero skulle lämna till sommaren! Dock kan man tycka att de bör göra det för sitt eget bästa om man ska vara helt ärlig...
Atlético Dilly
2011-01-25 12:58
Läste på Real Madrid sidan att det finns planer på att köpa Agüero till sommaren, ska man tro på detta.
Atlético zoran
2011-01-25 07:44
Seb, vi respekterar naturligtvis din åsikt, ledsen om något annat framkom :)
Atlético Gaboro
2011-01-24 23:28
Seb Sanchez

K
Atlético Seb Sánchez
2011-01-24 22:03
Nej jag driver inte med någon , jag har bara en åsikt precis som alla andra har sin.
Atlético Gaboro
2011-01-24 21:38
Seb Sanchez

HAhah för kort ?! driveru med mig ? han snurrar upp vad som helst, såg du mot Real eller??? hur lång e messi knappt 1.60.. Håller definitivt med zoran, det argumentet köper ja inte, dom borde ta in honom istället för Juanfran..
Atlético Bobban (red)
2011-01-24 21:09
QSF har lett Atlético i 50 ligamatcher med den sämsta statistiken någonsin sett till förluster. Vi har förlorat fler matcher än vi har vunnit...

21 vinster 7 kryss och 22 förluster!!!
Atlético zoran
2011-01-24 20:33
Jag köper inte argumentet om att vara för kort, sorry.

Cedric har blivit uppkallad till Congos landslag som träningsspelar mot Frankrike den 9 februari.
Atlético Seb Sánchez
2011-01-24 18:15
Nu när intresset finns för RG så är det bara till att föröka att sälja, kan man dessutom få 9 miljoner euro så förstår jag inte var problemet är. Det vore grymt att få in en ny niño i Atléti, El Niño Maravilla (underbarnet) som han kallas min namne Alexis Alejandro. Piatti däremot känns lite för kort för att han skall kunna producera på CL nivå, kanske därför som han lirar med Heinok i UD Almeria. ska vi köpa en anfallspelare av klass så ska det till någon med riktig spets kompetens, en riktig striker.
Atlético Antonio Lopez
2011-01-24 17:41
Zoran@
Ser ju hur bra ut som helst, skulle det gå att ta tillbaka R.Perez redan nästa säsong? Dessutom bör ju få en och annan peng om man gör sig av med Asenjo, Raul Garcia samt Forlan så köpet av Sanchez och Piatti bör inte vara omöjligt.

Kommer älska Napoli i resten av mitt liv om de skulle betala 9 miljoner euro för RG.
Atlético zoran
2011-01-24 17:32
Det är bara en idé, så att säga.
Atlético zoran
2011-01-24 17:31
Det är ingen som tycker illa om Forlán, men låt oss vara ärliga här: Forlán utstrålar inte direkt något härligt kroppsspråk och producerar inte heller. När man har en spelare som har en lön på cirka €4,5 miljoner per säsong så höjs naturligtvis förväntningarna, speciellt när man vet hur bra Forlán kan vara när han är i toppslag.

Diego kommer lämna i sommar, jag är nästan helt säker på det.

Samtidigt så måste supportrarna förstå att han kommer från en enormt jobbig säsong där han spelade närmare 70-talet matcher, även proffs blir trötta.

Det här var min idé till nästa säsong på ett annat Atlético forum:

Målvakter: David de Gea och Joel

Högerbackar: Tomáš Ujfaluši och Mauricio Isla

Mittförsvarare: Diego Godín, Luis Perea, Álvaro Domínguez och Miranda

Vänsterbackar: Filipe Luís och Antonio López

Mittfältare: Paulo Assunção, Tiago, Fran Mérida, Mario Suárez, Rubén Pérez och Elías

Yttrar: Reyes, Piatti, Salvio, Juanfran and Cedric

Anfallare: Sergio Agüero, Alexis Sánchez and Borja González

Players in: Mauricio Isla, Miranda, Rubén Pérez, Cedric och Alexis Sánchez

Spelare ut: Sergio Asenjo, Juan Valera, Raúl García, Juanito, Ibrahima Baldé och Diego Forlán

Lånas ut: Leandro Cabrera, Keko, Alberto Perea, Koke, Jorge Pulido, Germán Pacheco och Sebastián Gallegos.

Just nu måste Atlético få in en Raul Meireles typ av mittfältare som organiserar mittfältet, men det blir väldigt svårt att hitta. Vi har inga mittfältare av exempelvis Meireles eller Borja Valeros karaktärsdrag; en som löper utan boll, duktig taktiskt, organiserar spelet, byter tempo, vet hur man tar med sig bollen offensivt, bra individuellt och framförallt så dikterar ingen tempo i Atlético. Förövrigt är Sánchez väldigt dyr, men jag är övertygad om att det skulle bli en väldigt lyckad värvning och jag älskar Isla som visserligen lirar högerytter i Udinese, men han kan bli en riktigt bra tillgång i ett 4-3-3-system.
Atlético A.K.
2011-01-24 16:19
D.Forlan//
Tyvärr är det skillnad på att ha en svacka och att vara loj, se ointresserad ut och inte kämpa. Så rutinerad som Forlan är så borde han veta att man måste kämpa för att komma i form igen. Nu ser han tyvärr mest ut att längta att vara på något annat ställe och han ser verkligen inte ut att trivas för tillfället. Han ser bara dyster ut.

Men självklart har han varit extremt tongivande i Atléti de senaste åren och hans insatser då ska inte förringas, vi har knappast glömt det. Men samtidigt kan man inte leva på gamla meriter och som spelare måste man prestera. Som det ser ut nu är det tyvärr så att en försäljning kanske är bäst för båda parterna. Han blir dessvärre inte yngre..
Atlético D.Forlan
2011-01-24 16:05
Jag hoppas verkligen han går. För alla dem otacksamma supporterna som finns hos atletico. Utan cacha hade inte EL bucklan funnits att glädjas till ! Trots hans svacka just nu som han har så glömmer ni bort vad han gjort för den här klubben. Skäms säger jag bara... Och sen kanske han tappar glädjen att spela när han blir utbuad av sina egna fans.
Atlético D.Forlan
2011-01-24 16:04
Jag hoppas verkligen han går. För alla dem otacksamma supporterna som finns hos atletico. Utan cacha hade inte EL bucklan funnits att glädjas till ! Trots hans svacka just nu som han har så glömmer ni bort vad han gjort för den här klubben. Skäms säger jag bara... Och sen kanske han tappar glädjen att spela när han blir utbuad av sina egna fans.
Atlético manzanares
2011-01-24 13:08
Man kan ju åtminstone vara glad över att Garcia är avstängd i nästa match...
Atlético Deion (red)
2011-01-24 09:58
Hämta hem alla utlånade spelare och utnyttla alla återköpsklausuler innan våren. De flesta seniorspelare är sorgliga att se på just nu. Hade tålamod med Forlán under hösten då han spelat VM. Hade han iallafall kämpat så hade jag förstått, men han nu är han bara pinsamt ointresserad av att röra bollen.

..................................De Gea.............................
Ujfalusi.............Godín.......Domininguez.....Filipe
.........................Pérez........Koke........................
...Cedric...................Salvio.................Reyes....
................................Agüero.............................

bänk/trupp: Joel, Cabrera, Elías, Merída, Camacho, Juanfran, Keko, Borja, Mario, Pulido, Alberto Perea, Marcos, Gallegos, Ujfalusi, Valera.

Atlético Antonio Lopez
2011-01-24 00:19
Dilly@
Antar att det handlar om matchen mot Hercules då just Dominguez-Godin ansvarade som mittbackspar. Perea-Ufo fick chansen mot Real och gjorde väl ett bra jobb. Anser dock fortfarande att Dominguez-Godin är det främsta alternativet, Hercules eller inte men Perea håller tyvär inte en jämn nivå som verkligen behövs.
Annons: