/spanien/atletico/forum/1156.aspx/spanien/atletico/forum/1156.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Gaboro
2011-01-24 23:28
Seb Sanchez

K
Atlético Seb Sánchez
2011-01-24 22:03
Nej jag driver inte med någon , jag har bara en åsikt precis som alla andra har sin.
Atlético Gaboro
2011-01-24 21:38
Seb Sanchez

HAhah för kort ?! driveru med mig ? han snurrar upp vad som helst, såg du mot Real eller??? hur lång e messi knappt 1.60.. Håller definitivt med zoran, det argumentet köper ja inte, dom borde ta in honom istället för Juanfran..
Atlético Bobban (red)
2011-01-24 21:09
QSF har lett Atlético i 50 ligamatcher med den sämsta statistiken någonsin sett till förluster. Vi har förlorat fler matcher än vi har vunnit...

21 vinster 7 kryss och 22 förluster!!!
Atlético zoran
2011-01-24 20:33
Jag köper inte argumentet om att vara för kort, sorry.

Cedric har blivit uppkallad till Congos landslag som träningsspelar mot Frankrike den 9 februari.
Atlético Seb Sánchez
2011-01-24 18:15
Nu när intresset finns för RG så är det bara till att föröka att sälja, kan man dessutom få 9 miljoner euro så förstår jag inte var problemet är. Det vore grymt att få in en ny niño i Atléti, El Niño Maravilla (underbarnet) som han kallas min namne Alexis Alejandro. Piatti däremot känns lite för kort för att han skall kunna producera på CL nivå, kanske därför som han lirar med Heinok i UD Almeria. ska vi köpa en anfallspelare av klass så ska det till någon med riktig spets kompetens, en riktig striker.
Atlético Antonio Lopez
2011-01-24 17:41
Zoran@
Ser ju hur bra ut som helst, skulle det gå att ta tillbaka R.Perez redan nästa säsong? Dessutom bör ju få en och annan peng om man gör sig av med Asenjo, Raul Garcia samt Forlan så köpet av Sanchez och Piatti bör inte vara omöjligt.

Kommer älska Napoli i resten av mitt liv om de skulle betala 9 miljoner euro för RG.
Atlético zoran
2011-01-24 17:32
Det är bara en idé, så att säga.
Atlético zoran
2011-01-24 17:31
Det är ingen som tycker illa om Forlán, men låt oss vara ärliga här: Forlán utstrålar inte direkt något härligt kroppsspråk och producerar inte heller. När man har en spelare som har en lön på cirka €4,5 miljoner per säsong så höjs naturligtvis förväntningarna, speciellt när man vet hur bra Forlán kan vara när han är i toppslag.

Diego kommer lämna i sommar, jag är nästan helt säker på det.

Samtidigt så måste supportrarna förstå att han kommer från en enormt jobbig säsong där han spelade närmare 70-talet matcher, även proffs blir trötta.

Det här var min idé till nästa säsong på ett annat Atlético forum:

Målvakter: David de Gea och Joel

Högerbackar: Tomáš Ujfaluši och Mauricio Isla

Mittförsvarare: Diego Godín, Luis Perea, Álvaro Domínguez och Miranda

Vänsterbackar: Filipe Luís och Antonio López

Mittfältare: Paulo Assunção, Tiago, Fran Mérida, Mario Suárez, Rubén Pérez och Elías

Yttrar: Reyes, Piatti, Salvio, Juanfran and Cedric

Anfallare: Sergio Agüero, Alexis Sánchez and Borja González

Players in: Mauricio Isla, Miranda, Rubén Pérez, Cedric och Alexis Sánchez

Spelare ut: Sergio Asenjo, Juan Valera, Raúl García, Juanito, Ibrahima Baldé och Diego Forlán

Lånas ut: Leandro Cabrera, Keko, Alberto Perea, Koke, Jorge Pulido, Germán Pacheco och Sebastián Gallegos.

Just nu måste Atlético få in en Raul Meireles typ av mittfältare som organiserar mittfältet, men det blir väldigt svårt att hitta. Vi har inga mittfältare av exempelvis Meireles eller Borja Valeros karaktärsdrag; en som löper utan boll, duktig taktiskt, organiserar spelet, byter tempo, vet hur man tar med sig bollen offensivt, bra individuellt och framförallt så dikterar ingen tempo i Atlético. Förövrigt är Sánchez väldigt dyr, men jag är övertygad om att det skulle bli en väldigt lyckad värvning och jag älskar Isla som visserligen lirar högerytter i Udinese, men han kan bli en riktigt bra tillgång i ett 4-3-3-system.
Atlético A.K.
2011-01-24 16:19
D.Forlan//
Tyvärr är det skillnad på att ha en svacka och att vara loj, se ointresserad ut och inte kämpa. Så rutinerad som Forlan är så borde han veta att man måste kämpa för att komma i form igen. Nu ser han tyvärr mest ut att längta att vara på något annat ställe och han ser verkligen inte ut att trivas för tillfället. Han ser bara dyster ut.

Men självklart har han varit extremt tongivande i Atléti de senaste åren och hans insatser då ska inte förringas, vi har knappast glömt det. Men samtidigt kan man inte leva på gamla meriter och som spelare måste man prestera. Som det ser ut nu är det tyvärr så att en försäljning kanske är bäst för båda parterna. Han blir dessvärre inte yngre..
Atlético D.Forlan
2011-01-24 16:05
Jag hoppas verkligen han går. För alla dem otacksamma supporterna som finns hos atletico. Utan cacha hade inte EL bucklan funnits att glädjas till ! Trots hans svacka just nu som han har så glömmer ni bort vad han gjort för den här klubben. Skäms säger jag bara... Och sen kanske han tappar glädjen att spela när han blir utbuad av sina egna fans.
Atlético D.Forlan
2011-01-24 16:04
Jag hoppas verkligen han går. För alla dem otacksamma supporterna som finns hos atletico. Utan cacha hade inte EL bucklan funnits att glädjas till ! Trots hans svacka just nu som han har så glömmer ni bort vad han gjort för den här klubben. Skäms säger jag bara... Och sen kanske han tappar glädjen att spela när han blir utbuad av sina egna fans.
Atlético manzanares
2011-01-24 13:08
Man kan ju åtminstone vara glad över att Garcia är avstängd i nästa match...
Atlético Deion (red)
2011-01-24 09:58
Hämta hem alla utlånade spelare och utnyttla alla återköpsklausuler innan våren. De flesta seniorspelare är sorgliga att se på just nu. Hade tålamod med Forlán under hösten då han spelat VM. Hade han iallafall kämpat så hade jag förstått, men han nu är han bara pinsamt ointresserad av att röra bollen.

..................................De Gea.............................
Ujfalusi.............Godín.......Domininguez.....Filipe
.........................Pérez........Koke........................
...Cedric...................Salvio.................Reyes....
................................Agüero.............................

bänk/trupp: Joel, Cabrera, Elías, Merída, Camacho, Juanfran, Keko, Borja, Mario, Pulido, Alberto Perea, Marcos, Gallegos, Ujfalusi, Valera.

Atlético Antonio Lopez
2011-01-24 00:19
Dilly@
Antar att det handlar om matchen mot Hercules då just Dominguez-Godin ansvarade som mittbackspar. Perea-Ufo fick chansen mot Real och gjorde väl ett bra jobb. Anser dock fortfarande att Dominguez-Godin är det främsta alternativet, Hercules eller inte men Perea håller tyvär inte en jämn nivå som verkligen behövs.
Atlético Seb Sánchez
2011-01-24 00:16
Det är bara att inse att vi inte har ett lag för CL, snarare ett lag för EL som det ser ut just nu, med spelare och coachning, tyvärr.
Atlético Dilly
2011-01-23 22:11
Är Godin och Dominguez skadade eller varför ser backlinjen ut som den gör just nu?
Atlético henkebarn
2011-01-23 21:31
Perea har inte i Liga BBVA att göra längre. Han är alltid kass vid kritiska tillfällen. Sen kan han vara snabb och gör en och annan viktig tackling, men hans sämre sidor väger över. Tyvärr.

Raul Garcia... Nä. Mittenlag. Camacho hade gärna fått hans plats - men honom skickade man iväg.

Och nu när man har Mérida hade jag gärna sett att han startade matchen istället för Garcia.

En elva jag tror på är (när de är friska)

De Gea

Filipe, Dominguez, Godín, Ufo
Tiago, Suarez
Reyes, Juanfran
Mérida
Agüero

Alltså 4-2-2-1-1. Och ja, jag uteslöt Forlán.
Atlético Seb Sánchez
2011-01-23 19:23
Det här bådar gott............
Ska bli spännande att läsa Marca.es,El Mundo Depotivo.es och As.es. Vad var det som gick fel den här gången?
Atlético 20corona
2011-01-23 19:23
Såg att vårat första skott på mål kom i 94 min! Haha fyfan!
Atlético Dilly
2011-01-23 19:21
Om Forlan inte kämpar mer än såhär för laget så kan han dra till Juve imorgon för min del..
Atlético Gaboro
2011-01-23 19:08
Snälla den som skriver spelarbetyg efter matchen... alltså du som skriver den måste tänka på att man får ge 0 till vissa spelare, skäms inte kör på för full kareta... Minst 2-3 st 0.or i betyg kan man ge ut... Forlan rörde bollen 4 gånger på 90 min, RG knuffar iväg perea vid målet o "ger" bollen o säger typ här gör mål snälla.. Costa? killen som sparkar o springer... Antonio Lopez herregud ska han vara den så kallade IL CAPITANO !!! haha tveksamt alltså
Atlético Smultronbilar
2011-01-23 19:01
Jag vet att det har vart uppe några gånger men det är obegripligt hur man kan ge Raul Garcia sånt förtroende! Min mormor nää min HUND hade spelat bättre fotboll än han gör.. Godnatt AVGÅR
Atlético Bobban (red)
2011-01-23 19:00
Luff du glömde kolla in när målarfärgen torkar:)
Atlético Luff
2011-01-23 18:57
Lista på roligare saker man kunde haft för sig de senaste 2 timmarna:

Dammsuga
Läsa Veckorevyn
Begrunda en vit vägg
Betala räkningar
Skotta snö
Atlético Erik_
2011-01-23 18:53
Släng ut Costa och RG. De tillför inte ett skit.
Atlético Bobban (red)
2011-01-23 18:53
bye bye Champions League...
Atlético atleticobro
2011-01-23 18:49
Det är till stor del QSF fel att det blir som det blir idag, sen att spelare i ett lag som atletico inte kan slå en cross som inte ens landar nära fötterna på rätt spelare är ju bedrövligt.
Atlético Bobban (red)
2011-01-23 18:48
Assuncao är bäste anfallsspelare så här långt det säger väl det mesta om den usla offensiv som Madridlaget visar upp idag!
Atlético Bobban (red)
2011-01-23 18:47
man behandlar ju bollen som om det skulle vara en het potatis och Mérida har ett sanslöst flyt att han inte åker på ett rött där...
Annons: