/spanien/atletico/forum/1150.aspx/spanien/atletico/forum/1150.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Nahro
2011-03-28 23:49
Tack för länken, Antonio. Intressant läsning...
Atlético Sportuga
2011-03-28 19:13
Det bästa sättet att ersätta simao är med en annan Portugis, nämligen Varela som idag spelar i FC Porto....han har precis slagit sig in i vårt landslag, slå till nu innan han blir För dyr ;)
Atlético Erik_
2011-03-27 21:07
Situationen med Juanfran är väldigt jobbig, tycker jag.
Jag förstår att Quique vill spela med Reyes på högerkanten och att Juanfran inte är lika bra på vänsterkanten osv osv. Samtidigt tycker jag att Juanfran är allt för bra för att sitta på bänken.

Vi skulle behöva någon som gör sig bra på vänsterkanten. Jag kände nästan på mig att det skulle bli så här när vi sålde Simao.
Atlético Antonio Lopez
2011-03-27 14:55
Nahro@
Där kan du läsa lite om hela Juanfran situationen. När man läser artikeln undrar man vad det är för spelidé Quique har eller om han förväntar sig att allt ska lösas av sig själv.
Atlético Nahro
2011-03-27 14:28
Generellt tycker jag att nyförvärven har varit bra, precis som du säger Antonio. Sen får vi nog vänta ett tag tills vi sätter en etikett på Elias - han har definitivt inte rosat marknaden med snygga passningar, direkt.

Men det nyförvärv som jag är mest tveksam till är Juanfran. Nu är det iofs inte hans fel (eller jo, indirekt: prestation på träning osv) att han inte får spela, men de pengarna som vi köpte honom för kanske man kunde spara till nästa fönster?
Atlético Chewie
2011-03-27 00:09
det skulle han visst inte fick jag se nu, synd.
Atlético Chewie
2011-03-26 23:40
någon som vet ifall aguero spelar mot USA nu om en liten stund?
Atlético Deion (red)
2011-03-26 15:21
Antonio Lopez//

Det stämmer ganska bra det där med Youtubespelare. Dock sa jag inte att ryktet med Quaresma var bra eller dåligt, bara att den existerade.

Tycker personligen inte det är bra värvning med tanke på att Quaresma katastrofalt failat i alla de tre stora ligorna innan han gick till Turkiet. Försvaren i Spanien, Italien och England är helt enkelt för bra för honom.

Quaresma är en "mellanliga" spelare enligt mig, typ som Ligue 1, Liga Sagres eller Süper Lig.

Atlético Antonio Lopez
2011-03-26 13:22
Det var inte lite utmärkelser han tagit emot.

Quaresma ryktas väl hit varje säsong, tar nog hellre tillbaka Luis Garcia om det vore upp till mig. Har för mig att det var du Deion som kallade honom en "youtubespelare" och inget mer i någon krönika för länge sen.

Vad har ni för tankar inför säsongens Silly season, köpen man gjorde förra säsongen var jag faktiskt väldigt nöjd på. Ska man hoppas att ledningen fortsätter på samma spår? (Nu syftar jag på spelarna de köpte in och inte hur de släpper en spelare dagen innan transferfönstret stängs)
Atlético Deion (red)
2011-03-26 09:42
Quaresma i kontraktsförhandlingar med Atlético enligt turkisk TV. Turkiet, sommarens shoppingmetropol för Atlético ............ kanske
Atlético Deion (red)
2011-03-26 09:38
Antonio Lopez//

Det Luff skrev stämmer nog ganska bra. Han ser yngre ut och hans frisyr är den han hade säsongen 2007 - 2008 ...

Mellan 2007 och 2008 vann han dessa utmärkelser:

FIFA Young Player of the Year
FIFA U-20 World Cup Top Scorer
FIFA U-20 World Cup Player of the Tournament
Don Balón Award
Tuttosport Golden Boy
La Liga Ibero-American Player of the Year

Så nån av dem är det säkert. Med tanke på att det är en föredetta tysk spelare som delar ut priset så skulle jag gissa på att det är en FIFA utmärkelse.
Atlético Luff
2011-03-26 03:59
Kan nog vara något från u20-VM 2007 där han dominerade, bästa spelare eller bästa målskytt, eller båda.
Atlético Antonio Lopez
2011-03-25 21:51
Artikeln handlar inte om Agüero som är med på bilden men vad är det för pris han tog emot där?
Aupa Atleti---
2011-03-25 16:32
Hahahahah så mycket Cesár kokade i den matchen, otroligt hahaha
Atlético Antonio Lopez
2011-03-25 00:52
En av förra säsongens mest roliga och bisarra matcher. Saknar Jurado en aning ja.
Aupa Atleti---
2011-03-24 22:39
Merida målade mot Frankrike!
Atlético Blyger
2011-03-24 18:03
Ps. I like Q.
Atlético Blyger
2011-03-24 18:03
Jo du har rätt i att Q inte gives de bästa förutsättningarna. Och du har säkert rätt i bristen på en dominant spelfördelare ifall Q vill att Atletico skulle spela mer spelförande. Men varken Simao eller Jurardo var ju sådana. Det som är så konstigt är att Atletico idag totalt saknar ett spel, det finns knappt någon struktur på spelet numera. Det är möjligt att utvecklingen måste få lov att ta tid, i synnerhet med ledningens nyckfullhet när det gäller värvningar och försäljningar. Men nog visst har Atletico varit betydligt mycket bättre strukturerade (och fantasifulla) tidigare - redan efter några matcher efter att Q tog över såg man det. Nu är det putsväck. Kan det vara så att Q tänker sig att Reyes just skall fungera som en mer dominant spelfördelare - som en i en övergångsfas? Han verkar ju vilja ha bollen så en forntida sådan - en nutida sådan släpper bollen redan innan han har fått den..
Atlético Deion (red)
2011-03-24 16:21
Blyger//

Det handlar nog inte om vad Quique vill längre. Både Forlán och Kun anser sig omedvetet vara större än klubben. Båda vill vara centrala anfallare. jag skulle nog inte bli förvånad om båda tillfrågats att ta en ytterplats men tackat nej.

Nu kommer jag låta som wannabe football manager, men att spela 4-3-3 eller 4-2-3-1 krävs en mycket större disposition och taktiskt förändring från en anfallare som spelar ytter än vad man tror.

Det inte bara Quique, Forlán eller Kuns fel. Ledningen ska också bära ett stort hundvuvud att man värvat en tränare och ger han ett material som är helt fel.

Spelar du Kun eller Forlán på en kant så måste du ha en dominnant bollfördelare i mitten av planen som tex Xavi eller Cesc. Som det ser ut nu så skulle det se mäkta skumt ut om Kun eller Forlan skulle styra spelet från en kant.

Kun eller Forlán på en kant skulle dra för mycket uppmärksamhet från motståndare och på så sätt hämma Kuns eller Forlán spel. Vi behöver en stark spelskicklig bolldrivare och speluppläggare på mitten för att ge Kun eller Forlán andrum på kanten.

Just är spelarmaterialet inte tillräckligt bra för att spela den typ av fotboll som Quique vill spela. Nu har jag ingen aning om ledningen lyssnar på Quique när dom värvar eller bara kör sitt eget race.

Jag tror personligen att kommunikatione inte finns. Den största boven i dramat är att ledningen/sportchefen och tränaren inte verkar ha något bra samarbete. När de börjar lyssna på varandra så kan vi börja bygga ett lag kring en spelfilosofi.

Vår ledning har visat om och om igen att de inte kan ett skvatt om lagbygge. Dessutom blir det hela tiden fel när man sparkar tränare varje år. Då får tränaren efter hela tiden ta över den förra tränarens taktiska dispositioner.

Jag vill Quique tid att få in "sina" egna spelartyper istället för det som ledningen slänger på honom. Jag minns hur arg Quique var över både Jurado och Simão grejen.

Både att dom såldes, men mest på vilket sätt de såldes. Quique har oftast satts i pekära situationer av ledningens idioti och okunnighet.

Han förtjänar en chans, men det gör absolut inte ledningen.
Atlético Blyger
2011-03-24 15:27
Deion och Smultronbilar,
Men Q skulle kunna köra sin vanliga uppställning med både Kun och Forlan på planen. Båda dessa anfallare är suveräna när de kommer från sidan, med långa löpningar - särskilt Forlan. Särskilt. Men detta har vi ju inte sett så mycket utav på sistone.

Ett problem relaterat till detta är just hur Reyes spelar. Q har på sitt vis fått igång Reyes. Men det sätt som han spelar på fungerar inte i ett 4-5-1. Reyes älskar att älska med bollen. Så var den överraskningen förbi..

Atlético Smultronbilar
2011-03-24 12:49
Deion (red),

Själv är jag lite kluven i frågan och anser att QFS inte fått en riktig chans att sammansluta laget efter de raska försäljningarna av Jurado och Simao, men samtidigt skulle da va intressant om ett bekant tränar namn skulle visa sig aktuellt.

Man vet ju vad QFS är kapabel till att göra och man får inte glömma att det faktiskt var han som fick igång Reyes! Det kanske skulle va sunt att låta honom köra en eller en halvsäsong till med lite nya färska nyförvärv från sommarfönstret?
Atlético Deion (red)
2011-03-24 11:35
Jag har inte riktigt slutat tro på Quique än, det är en riktigt kompetent tränare i grunden, något som vi även fick se under förra våren. Han måste bara skärpa till sig och sluta med sina förbannade skumma laguttagningar och spela sin egen 4-2-3-1 formation istället för hela tiden försöka tillfredställa Forlán och Kun, det har gått för långt nu. Om Forlán lämnar i sommar så tror jag Quique mår mycket bättre, då kan han bygga laget kring en egoistisk anfallare istället för två, det är Quiques signum.
Atlético Smultronbilar
2011-03-24 02:41
Claudio Ranieri igen då?
Atlético Antonio Lopez
2011-03-24 00:59
Bortsett från diverse kontroversiella laguttagningar, vad skulle Caparros kunna tillföra som inte Herr Quique kan? (Nu är detta en fråga och inget jag antyder då jag som Erik inte känner till han så väl.)
Atlético Smultronbilar
2011-03-23 23:18
Villas-Boas skulle va intressant även om det inte är särskild troligt men hur som haver så skulle jag bli extremt besviken om vi "värvar" Benitez som det var lite snack om tidigare!
Atlético Erik_
2011-03-23 23:08
Känner inte till mycket om Caparrós, så jag säger varken bu eller bä. Hade kanske velat ha något mer "välkänt" namn, men vad vet jag. Känner som sagt inte till mycket om honom.
Atlético Chewie
2011-03-23 16:58
Verkar som att baskernas manager Joaquín Caparrós har blivit tillfrågad om att coacha atletico nästa säsong, Vad tror ni om det?
Atlético Smultronbilar
2011-03-22 14:41
Hoppas verkligen på en Falcao värvning i sommar!!
atletico gurra
2011-03-20 14:10
riktigt mäktig asså :)
atletico gurra
2011-03-20 14:08
tack :)
Annons: