/spanien/atletico/forum/115.aspx/spanien/atletico/forum/115.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2015-11-08 21:32
@gurra1993:
Pinsamt. Sånt här hör hemma i Valencias forum. Inte här. Du får det att låta som om Atleti slåss för överlevnad och inte att de ligger där de ligger. Kom ner på jorden.
Atlético Cholismo
2015-11-08 21:16
Såg att det blev lite långt, ber om ursäkt för det, men var tvungen att skriva av mig. Helt makalöst vad lite vissa personer kan om fotboll, och hur lite förståelse man kan ha för klubben vi alla älskar.
Atlético Cholismo
2015-11-08 21:15
Jag har inte skrivit på forumet innan på denna profilen då jag inte gillar nivån på Svenskafans forumsidor generellt(tycker dock att detta forumet för det mesta är ett av undantagen). Jag blir lika frustrerad som vem som helst när vi inte spelar bra(vilket varit ganska ofta de senaste 2 månaderna, de senaste 6-7 månaderna till och med, måste jag medge). Detta laget är inte perfekt. Vi må inte vara det mest underhållande laget att kolla på alltid, men detta är den bästa Atletico-eran på väldigt, väldigt länge, och det är en man som är ansvarig för det. Cholo Simeone. Att ens överväga, att ens tänka tanken att han borde bytas ut är skamligt rent ut sagt. Det finns absolut INGEN tränare som hade kunnat göra vad han har gjort med det här laget. Inte Pep, inte Mourinho, inte Brian Clough, inte Alex Ferguson, inte ens Arrigo Sachi hade kunnat nå de höjder Cholo har nått med detta materialet. Det skrämmer mig hur kort minne vissa har nuförtiden. Utan Cholo hade vi fortfarande varit nöjda om vi lyckades knipa en fjärdeplats varje säsong. Han är anledningen att vi ens har möjligheten att drömma om stora titlar, man kan inte begära någonting mer än vad han ger oss. Ända sedan han gick in genom dörren har han överpresterat. Vi är inte ett lag med världsklasspelare. Vi borde inte vara en av kandidaterna i varken ligan eller CL, men han har skapat ett kollektiv som överpresterar något enormt säsong efter säsong. Visst, han hade kunnat spela mer offensivt, han hade kunnat vågat mer på bortaplan, men jag kan lova er en sak, om vi hade spelat en öppen, offensiv fotboll finns det inte en chans i helvetet att vi ens hade kommit nära titeln 2014, eller kommit någon minut från dubbeln. Han har gett oss en vinnarmentalitet som jag tycker påminner väldigt mycket om Uruguays landslag. De har aldrig varit bäst. De har aldrig spelat rolig fotboll. Men ändå är de det mest framgångsrika landslaget genom tiderna. Var försiktig med vad ni önskar, om Cholo lämnar kommer vi sjunka tillbaka i samma gamla träsk och regelbundna slutspel i CL och topp 3-placeringar i ligan med en titelutmaning då och då kommer försvinna. Det kan jag garantera.
Atlético El kulan
2015-11-08 21:01
Där var det nära att tåget gick. Otroligt viktiga poäng!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Garra
2015-11-08 20:32
Men herregud, ok att Atlético inte spelat bra på sistone men att kräva att Simeone ska avgå är lite väl drastiskt?
Atlético Cholo es un dios
2015-11-08 20:06
JAAAAAAAAAAA!!!
Atlético Conserva el Calderón!
2015-11-08 20:05
Inte ens förtjänt.
Atlético gurra1993
2015-11-08 20:03
Avgå Simeone!!
Atlético bel0
2015-11-08 19:59
Inlägg efter inlägg...
2015-11-08 19:53
De fortsätter att försöka hitta träbenet där framme.. Ta egna initiativ för helvete.
Atlético gurra1993
2015-11-08 19:51
Simeones jävla byten asså ....
Atlético gurra1993
2015-11-08 19:51
Simeones jävla byten asså ....
2015-11-08 19:44
Bortsett från Griez's dubbelchans har Gijon varit farligare än oss, så jag vet inte om de har alla Gudar med sig.
Atlético Antonio López
2015-11-08 19:42
Säg vad man vill om Jackson men. En jätte i försvaret, speciellt vid fasta situationer.
Atlético Antonio López
2015-11-08 19:42
Och Atleti her Oblak med sig haha.
Atlético Antonio López
2015-11-08 19:37
Kan inte klaga på någons prestation även vid 0-0. Gijon har alla gudar med sig ikväll.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-11-08 19:36
Själva fan vilka jävla räddningar! den där MASTE sitta.
2015-11-08 19:03
Det här är den minst övertygande upplagan av Simeones Atléti so far.
Atlético Kakan_Atletico
2015-11-08 19:02
Vet inte om det är jag som har för höga krav men vad är vår spelidé? Någon som ser något tecken på hur vi tänkt spela? Känns som att vi bara går ut på planen och passar lite, skjuter nåt skott o sen är det inte mer med det. Är faktiskt orolig över vårt anfallsspel.
Atlético Bobban (red)
2015-11-08 17:27
Ya hay once del Atlético de Madrid:

Oblak;
Juanfran, Savic, Godín, Filipe;
Koke, Gabi, Tiago, Yannick Carrasco;
Griezmann y Jackson Martínez.
Atlético El kulan
2015-11-08 15:43
Vilken elva hoppas ni på? Jag vill se ett mittfält med Koke, Tiago, Saul och Carrasco.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-11-07 17:38
Viaplay visar ALLA matcher, även om de inte går på tv.
Atlético Bobban (red)
2015-11-07 14:54
@ Kakan_Atletico

Jag litar mer på viaplay-appen än tv-matchen... Där finns matchen med i tablån för i morgon!
Atlético Kakan_Atletico
2015-11-07 14:29
Men enligt tv-matchen så visas den inte överhuvudtaget. Kan ju inte stämma?
Atlético Kakan_Atletico
2015-11-07 14:29
Men enligt tv-matchen så visas den inte överhuvudtaget. Kan ju inte stämma?
Atlético Skipper
2015-11-07 13:42
Imorgon vill jag verkligen se Koke centralt! Då Cholo pratat om det inför säsongen och i en hemmamatch mot ett lag som Sporting så borde det passa ypperligt att peta in honom centralt. Speciellt då offensiven varit riktigt kass senaste matcherna. Vi kommer ligga på så pass mycket offensivt att han centralt med två mer offensiva "yttrar" borde fungera bra!
Atlético Blyger
2015-11-07 13:03
Jaaaa! Glädje! Tack Bobban! Ps. Jäpp, matchen spelas i morgon.
Atlético Kakan_Atletico
2015-11-07 12:30
Visas inte matchen imorgon?
Atlético zoran
2015-11-07 11:05
@Flavía:
1) Celta Vigo har en helt annan spelmodell än Atlético med skickligare spelare rent individuellt (i stort sett alla spelare kan göra sin gubbe oavsett del på planen, undkomma pressen genom individuella aktioner eftersom de kombinerar fart med teknisk förmåga, det går inte att kräva det av spelare som exempelvis Tiago, Gabi, Koke då det inte är deras karaktärsdrag) som är uppbyggd av Luis Enrique och sedemera förfinad av Eduardo Berizzo. Atlético försökte göra en liknande sak som Celta i presspelet under de första 10-15 minuterna på Calderón, men om man blottar sig alldeles för mycket bakåt och Barcelona kommer in i mellanytorna eller skapar 1-mot-1-lägen mot Atléticos försvarsspelare och det uppstår kontringar (som i Copa del Rey-returen där Barcelona vann med 2-3 ifjol) finns det bara en vinnare. Det är en dimension som Luis Enrique har tillfört Barcelona i och med att han har världens skickligaste anfallstrio, men också spelare som Iniesta och Rafinha som kan göra sin motståndare. Barcelona kunde mycket väl ha gjort flera mål på Yoel innan Celtas forcering påbörjades och han fick göra 6-7 kvalificerade räddningar (om minnet inte sviker mig). Det finns ingen garanti för att någon målvakt gör så många räddningar mot Barcelona. Analysen av risktagandet måste göras utifrån vem man möter och hur bra ens egna spelare är i vissa avseenden. Det går inte bara att tuta och köra för att någon annan har vunnit och det ser bra ut på pappret. När det gäller Athletic ska de förstås ha all heder för sättet de spelade på, men där var det så fruktansvärt uppenbart att Barcelona inte var i slag fysiskt (speciellt 0-4-matchen som förövrigt också kunde ha svängt om Barcelona inte träffar ribban vid 1-0 om jag minns rätt) och det är skillnad att arbeta gentemot en dubbelmatch som Supercopa de España under försäsongen. Det går att ligga på sina motståndare som de gjorde för att motståndarna själva inte var särskilt bra och det är en kombination av Athletics framgångsrika kollektiva presspel och Barcelonas genomklappning. Efter de matcherna inledde Athletic uruselt för att det kostar att ligga på topp som de gjorde mot Barcelona, inte bara fysiskt utan även mentalt. Det fick Atlético känna på ifjol under säsongsinledningen där det såg bedrövligt ut efter dubbelmatcherna mot Madrid. Rayo Vallecano har bara ett sätt att spela sin fotboll på och det är possession, men det är samma sak där: om Barcelona gör mål på åtminstone 2-3 av sina frilägen i början av matchen finns det inget att prata om. Där får de skylla sig själva att det blev som det blev, men hur vann man i slutändan? Jo, genom att kontra bort Rayo fullständigt. Jättefin match av Rayo, men Atlético är inte Rayo och 1-5 mot Barcelona hade knappast varit acceptabelt i röd-vitrandiga led. 2) Läs igenom noggrannare. Jag snackar om Lewandowskis första tid i Bayern München, inte om hans tid i Borussia Dortmund. Det enda jag nämner om Dortmund är att han, liksom Jackson var en etablerad anfallare på europeisk nivå, men att han trots sina framgångar i Dortmund ändå inte klickade på en gång i Bayern. Utöver det är det en stor skillnad på Bundesliga och portugisiska ligan. Situationen är dessutom ganska liknande i och med att Lewandowski primärt spelade i ett lag som pressade sönder sina motståndare och kontrade bort de samtidigt som Bayern spelar på ett helt annat sätt även om de kan anpassa sig till motståndare också. Bara för att man anses vara en "stjärna" betyder det ingenting. Du måste likförbannat anpassa dig till dina nya omgivning och att anpassa sig till Atléticos krävande kollektiv är inte lätt.
Atlético Bobban (red)
2015-11-07 10:52
Viaplay visar matchen mot Sporting i morgon, start kl 18:10!
Annons: