/spanien/atletico/forum/1147.aspx/spanien/atletico/forum/1147.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Bobban (red)
2011-02-25 16:50
@ Aupa Atleti

Du kan vara lugn, båda finns med i truppen till matchen i morgon läs mer i vår egen inför!
Aupa Atleti---
2011-02-25 15:49
Enligt Sevillas matchrapport så ska inte Forlan-Kun spela?!
Atlético zoran
2011-02-25 13:49
Borja har gjort mål i två av tre matcher sedan han kom tillbaka från alla skador som har hindrat honom från att spela. Först i förlusten mot Guadalajara där han bara spelade 20 minuter och nu i senaste omgången mot Montañeros där Atlético B vann med 3-1. Borja stod för ett av målen och spelade även fram Batres istälelt för att göra ytterligare ett, matchen spelare tillsammans med just Batres och jämnårige Sergio Marcos som gör en riktigt bra säsong.

Jag är 100% säker på att Borjita skulle ta chansen om han fick den, frågan är bara om det inte är för tidigt ännu. Inte vill vi ha ytterligare en korsbandsskada då han haft två i karriären. Det är nog bäst att vänta så att han inte går samma öde till mötes som Asenjo..
Atlético Deion (red)
2011-02-25 13:03
Nån som vet vad Borja gjort för framsteg i sin rehab? Så vitt jag vet så har han börjat lira med B-laget.

Nästa säsong..

.............Perea..........Godín...........Dominguez......
.........................Koke.........Peréz..........................
........Salvio.................Elías...................Reyes......
......................Borja................Agüero...................

Atlético rawkus
2011-02-25 00:32
Smultron: Sjalv tanker jag sitta ned i baten tills jag ser Salvio ikladd en Atleticotroja, hehe.

Vem vet... ledningen kanske har hittat en ny "Juanito" pa Salvios position tills dess??

Ursakta min skepsis, men det ar alltid lika jobbigt nar det blir succe for en spelare man riskerar att torska :S
Atlético Smultronbilar
2011-02-24 23:55
fan vad kul för grabben men ännu roligare att få tillbaka honom sen i sommar ;)
Atlético Sportuga
2011-02-24 23:38
Japp det gjorde han, men han tog det bra, en mycket bra match av honom och han får mycket Ros i Port. media
Atlético Chewie
2011-02-24 22:54
Ja en vänsterytter skulle vi ju behöva, Salvio får ta en del stryk idag.
Atlético Sportuga
2011-02-24 22:37
Salvio på ena sida och Gaitan på den andra....2 kantspelare av klass, varför inte ha båda nästa säsong :P
Atlético Chewie
2011-02-24 22:09
Salvio känns riktigt hungrig i denna matchen
Atlético rawkus
2011-02-24 21:41
SALVIO GOOOOOL!!

1-0 for Benfica borta mot Stuttgart.
Atlético rawkus
2011-02-24 21:07
Pa tal om Kun:

For de som ar intresserade, sa spelar hans Independiente mot sjalvaste Penarol om ca 2 timmar i Copa Libertadores.

Antiklimax eller en rejalt bra match? Den som lever far se ;)

Salvio skulle passa in magnifikt i Bielsas spel gallande snabba yttrar.

Lamela skulle jag mer an garna se i Atleti(trots hans forflutna i River...Uuuugh..) och prislappen ar densamma som ar satt for ovriga intressenter, bla Milan.

Kun till Real..? Skummare saker har hant, men visst skulle dte smaka riktigt bittert? Den dagen den sorgen, men tro mig: OM det skulle intraffa, sa skulle den lille snubben fa ata upp sina ord, inte bara fran Atletifansens hall, utan aven hemifran.

Nasta nyhet jag vill se ar att benitez tar over nagot lag i Dubai, typ... Sa lange han ar tillganglig, sa ar jag seriost orolig :S
Atlético Gaboro
2011-02-24 20:34
zoran

Din artikel om planerna för 2011 - 2012.. Mycket bra skrivet måste jag säga, men varför tror du att Godin är den som kommer få lämna??..
Atlético Antonio Lopez
2011-02-24 20:11
rawkus@

Logik har inte någon i detta lag haft någonsin, att något så uppenbart ska vara så mycket begärt från diverse olika tränare är bortom vad jag orkar tänka på.

Den som lever får se, intressant hur det hela kommer gå. Sevilla blir väl en stor del i beslutet. Oroar mig dock att om nu Quique skulle sparkas så tas herr Benitez in.

Deion@
Jo precis och det nämndes nog också innan i forumet om inte jag minns fel, därav mitt föregående påstående om att är det verkligen en radikal förändring mitt i en säsong som Atletico skulle gynnas av just nu? Säger absolut inte att jag är nöjd med hur de spelar nu men känner att en försäsong är tillfället att leka med truppen och träna in ett nytt spel.

Med det sagt, fyfan vad kul det skulle bli att se Atletico spela med ett "Bielsa-system" :)

Zoran@
Mierda kan sticka upp nosen i någon annans arsle, Kun spelar inte i lag som börjar på R :)
Atlético zoran
2011-02-24 18:30
Det är Bielsas berömda 3-3-1-3-system. Atlético har dock inte spelarna för det här spelsystemet, speciellt inte yttermittfältarna, men så länge man ger en tränare tid så är jag övertygad om att det går att installera de här systemet. Jag är helt övertygad om att Bielsa skulle bestämma sig för att spela en sämre spelare rent individuellt så länge han har kapacitet, det bästa exemplet är ändå Beausejour och som i Sánchez fall, en väldigt talangfull bollspelare som är extremt bra på små ytor och har en grym arbetskapacitet.

Förövrigt behövs det en riktig playmaker, något som vi saknar just nu även om Mérida skulle kunna passa in där.

Hur som helst, Rubén Uría på Eurosport i Spanien rapporterar att Agüero mycket väl kan vara på väg till Real Madrid..Atléti-supportrarna har enorm respekt för honom. Ursprungskällan är visserligen A24 i Argentina som även säger att Atlético vill köpa loss Erik Lamela för €18 miljoner..

Det låter galet, helst att Kun stannar och Lamela kommer in..jag tror ärligt talat inte på Agüero till Madrid, nu har dock Mandril lagt till Maradona i sin irriterande kampanj via Marca. Pinsamt.
Atlético rawkus
2011-02-24 14:28
Deion: Din taktik gallande Bielsa ser mycket bekant ut och stammer in riktigt bra.

I Chile har han ju lyxen av att ha Alexis Sanchez och CO...

Vore riktigt intressant att se Atletispelarna fa kuta baken av sig, hehe ;)
Atlético Deion (red)
2011-02-24 11:27
Antonio Lopez//

På tal om dramatiska förändringar. Om jag inte minns fel så är Bielsa ganska förtjust i en central trebackslinje. Han kör även med två yttrar som även agerar som ytterbackar som springer upp och ner som vilthundar läng hela kaneten.
Typ så här...

.....................Målvakt...................
..............Back....Back....Back.............
Ytter/Back...........................Ytter/Back
...................Def Mittf..................
......Off Mittf..Playmaker..Off Mittf.........
..................Anfallare...................

Jag tror det är så Bielsa brukar spela. Dessa yttrar måste ha samma lungkapacitet som en travhäst. Men när denna uppställning ställer om till anfall är det åka av, det går snabbt som fan att komma till avslut.
Atlético Deion (red)
2011-02-24 11:19
dubbelpost
Atlético Sundbyberg
2011-02-24 09:45
Både Marca och AS rapporterar om en träningsskada på Forlán. Tveksam till spel mot Sevilla.
Atlético rawkus
2011-02-23 23:37
Lopez: Absolut.

Fragan ar delikat: Vagar man riskera att rasera allt i ett viktigt skede, eller skall man chansa genom att lata det fortga som pa sistone?

Tycker QSF maste anpassa sig battre: Har man INTE material till det spelet han vill spela, sa maste han val kika pa alternativ? Logiskt som sjutton, hehe.

Beroende pa hur sasongen summeras och vilka intentioner vi ser fran QSF´s hall, sa kan vi diskutera det narmare nar det ar dags.

Bielsa vore dock en drom, herrejavlar. Den snubben kan stalla om, andra taktik fran match till match(hog anpassningsformaga) samt har ett otroligt gott oga gallande ungdomar. Koke och CO skulle ganska snart kunna bli viktiga delar av laget.

Har ej hort nagra rykten ang Bielsa och nagon annan klubb... Skiter det sig(sett till slutet av sasongen), sa packar jag sjalv QSF´s vaskor och flyger ned till Chile och tar ett snack med Bielsa ;O
Atlético Antonio Lopez
2011-02-23 22:31
@rawkus

Jo det har du rätt i och det bör alla förstå vid det här laget. Men att skola om laget och göra det bästa av situation är en "långsiktig" lösning. Visst skulle det gynna oss och jag skulle själv vilja se Atletico spela på det viset.

Ett nytt taktiskt spel och omställning för hela truppen är inte ett säkert kort för Quique med tanke på att han hänger så löst som han gör. Nu försvarar jag inte hans illa valda uppställningar men visst kan man förstå. Däremot kommer jag aldrig förstå vad Centralmittfältarna *Speciellt* RG gör på kanten eller på plan för den delen.

Skulle Bielsa komma nu skulle det väl medföra dramatiska ändringar i spelet? Visst kan det vara det vi behöver men skulle det inte vara bättre att börja en säsong på det viset än att hoppa in i det nu?

Däremot om Quique börjar visa någon form av kompetens igen och bidrar till att laget kommer på fötter med ett spel som gynnar hela laget så ser jag han gärna som tränare även nästa säsong.
Atlético rawkus
2011-02-23 20:17
Lopez: Aven QSF maste inse att man INTE lirer centrala mittfaltare som yttrar, mittbackar som ytterbackar osv.

Nu har han ett overflod av centrala, sa varfor ej gora det basta av situationen, snarare an att envist bita fast vid "det gamla"?

Ar ej heller sugen pa ny tranare "mitt" i sasongen, sa vi far halla tummarna att vi ej rasar alltfor mycket resterande delen.

Ps. Drommer fortfarande om Bielsa dock...
Atlético Antonio Lopez
2011-02-23 19:47
Tycker Quique borde få stanna säsongen ut. En tränare som hänger löst tar inte risken att från början ändra ett helt spelsystem. Förstår att han väljer att spela som han gjort innan om varje match kan vara hans sista.

Med det sagt så ja, han har gjort och fortsätter göra väldigt skumma laguttagningar. Håller mig dock fast vid att han bör vara kvar åtminstonde fram till nästa säsong om det inte går käpprätt åt helvete dvs.
Atlético rawkus
2011-02-23 15:41
zoran: Nu menade jag overlag gallande Mario Suarez. Aldrig sett vad som ar sa speciellt med honom.

Gillar dock din ide med Elias lite hogre upp, uppbackad av tva defensivt starkare.
Atlético Chewie
2011-02-23 13:30
Atlético Chewie
2011-02-23 13:29
Piatti hade vart skoj att se i atletico!
Atlético patrik (red)
2011-02-23 13:25
Kul med bra artiklar Zoran. Det hade varit fantastiskt kul om Salvio kommer tillbaka. Med honom har vi tre bra yttrar (Reyes, Salvio och Juanfran) som kan leverera ännu farligare offensiv.

Frågan är om Salvio själv vill komma tillbaka efter sin succé i Benfica?
Atlético zoran
2011-02-23 12:59
Förresten, skulle vara intressant med Piatti - Agüero - Reyes i anfallet.
Atlético zoran
2011-02-23 12:58
Mario Suárez har inte ens fått en ärlig chans, så jag tycker inte det är rätt att döma honom efter ett par insatser. Han är duktig och en ganska bra två-vägsspelare, dessutom är han betydligt målfarligare än samtliga spelare på vårt mittfält, minus Tiago och Elías.

Elías borde få spela i en offensivare roll med två defensiva bakom sig..och så kan Atlético använda sig av en trident längst fram. Jag tror att det går att få bra pengar för Forlán i sommar, Redknapp erbjöd exempelvis €20 miljoner i slutet av förra övergångsfönstret så jag skulle verkligen inte ha något emot att sälja honom för €15 miljoner.

Cedric har spelat i ett 4-3-3 med Numancia, på VÄNSTERKANTEN. Dags att ta hem honom och satsa. En högerback skulle också sitta..
Atlético rawkus
2011-02-23 04:20
RG kan vi kasta, gratis eller ej.. Tiago lamnar val efter lanet? Dock tar val aven hans kontrakt slut? Mario Suarez har jag aldrig forstatt storheten med, personligen.

Det jag stors over gallande QSF(en av alla saker dvs...) ar att han VET att vi hgjort oss av med yttrar, dumt eller ej, men envisas med att forsoka spela samma taktik, fast med centrala mittfaltare ute pa kanterna. Kravs inget geni for att inse hur jakla dumt det ar.
Annons: