/spanien/atletico/forum/1140.aspx/spanien/atletico/forum/1140.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2011-03-10 07:55
Forlán har kontrakt till 2013.
Atlético Smultronbilar
2011-03-10 00:35
Gaboro,
Så dumma kan vi väll inte va?!
Atlético Gaboro
2011-03-10 00:22
VÄNTA HÄR!

Forlan lämnar gratis i sommar eftersom hans kontrakt åker ut?
Om han inte förlänger nu fram till sommarfönstret..
Stämmer detta?
Atlético zoran
2011-03-09 21:39
Guillem Ballague..samma man som sade att Agüero skulle till Barcelona för två säsonger sedan.

Förra vintern var ju Agüero helt klar för Chelsea enligt ESPN..han skulle lämna förra sommaren.

"Agüero har tröttnat på livet i Spanien.."

Varför gå till Tottenham av alla lag? Det finns betyldigt bättre klubbar, engelsk media alltså, hybris, så fort det går bra..

Agüero stannar nog i sommar och drar sommaren därpå, dock om ledningen kan visa att de vill satsa. Det återstår att se, men han kommer inte spela i Tottenham för guds skull.

Forlán lämnar däremot, det är jag nästan helt övertygad om.

Det sägs att han blivit erbjuden €7 miljoner per säsong av Terek..mot hans nurvarande €4,5 miljoner. Lönen skulle kunna uppgå i maximala €10 miljoner om han skulle akvtivera alla bonusar och så vidare. Sjuk lön, skulle nog vara bland de allra bäst betalda i världen.
Atlético rawkus
2011-03-09 20:12
fabiano: Och enligt Aftonblaskan skall Spurs ha blvivit erbjudna bade Aguero och Forlan for dryga 400 milj SEK...
Atlético DeBe
2011-03-09 16:55
Deion//

Om jag inte minns helt fel så vad det väl som forward Wenger spelade Reyes.
Atlético fabianothebest
2011-03-09 13:34
någon som har bra koll på aguero?
enligt Guillem Ballague så vill aguero gå till chelsea just för att atletico inte kan utmana om varken titeln eller cl plats.
Atlético Deion (red)
2011-03-09 13:05
DeBe//

I Arsenal där han slog igenom på den store scenen och var helt sjukt bra så spelade Wenger honom som högerytter. Tyvärr så trivdes han inte i det "Brittiska klimatet" rent socialt.
Atlético Erik_
2011-03-09 11:47
Haha, precis min tanke! Miljöombytet från Madrid blir ju påtagligt, minst sagt.
Får han dessutom flytta i och med transferfönstret?
Atlético Bobban (red)
2011-03-09 11:44
@ Erik

Varför skulle Diego Forlan vilja spela i Tjetjenien och tror ryssarna att de ska få honom gratis mitt under vårspurten? En artikel som ligger bra till som säsongens sjukaste rykte...
Atlético Erik_
2011-03-09 11:30
Ett rykte om en rysk klubb som drar i Forlán. Vet dock inte hur mycket sanning som ligger i detta.
Atlético Antonio Lopez
2011-03-08 22:57
Med tanke på att Pablo Piatti stått för alla 4 mål Almeria gjort mot atletico de 2 senaste säsongerna kan man inte se det som annat än riktigt goda nyheter.
Atlético DeBe
2011-03-08 22:13
När det gäller Reyes position så är vänsterkanten en ställe han inte är allt för ovan med då han spelade där under Sevilla tiden. Vändning tror jag inget på, om nu inte Forlan börjar känna våren och storspelar igen.
Atlético Bobban (red)
2011-03-08 21:57
Almería kommer inte att kunna ställa upp med Pablo Piatti på lördag då den lille argentinaren som trivs så förträffligt mot just vårt Atleti är skadad i baksidan av sitt ena lår.....
Aupa Atleti---
2011-03-08 15:36
I och med Agueros mål mot Villarreal så har han gjort lika många mål för Atletico som Torres!
Atlético Gaboro
2011-03-08 13:23
Camilio zungia något för atletico? Ytterback som kan spela på båda kanterna både i försvaret och mittfältet, Napoli som han spelar i kan komma att släppa hono
för ca 50-60 mille inte så farligt faktiskt... Men vi får säkert en högerback från Uzbekistan som beskrivs som en riktig pärla av ledningen haha, skulle inte förvåna mig om de blev så och ändå lägger de som mål att vi ska ta en CL plats haha
Atlético patrik (red)
2011-03-08 11:29
Ang Juanfran tycker jag också att han förtjänar att spela mer då fan framförallt imponerade mot Real Madrid.

Bra artikel av Bobban om Escudero. Mäktigt med 170 mål för Atléti, han borde vara med på bild till vänster här när vi uppdaterar nästa gång.
Atlético Luff
2011-03-08 09:37
Ny intervju med Koke! På spanska dock.
Atlético Gaboro
2011-03-08 01:59
Juanfran som en inhoppare? Har du sett hans första touch eller?? Han snurrar sin motståndare upp o ner, ge killen en ärlig chans först, han e grymmm. Han har verkligen impat ordentligt på mig iaf.. Hans första match mot real så va han kanske en av planens bästa spelare
Atlético Smultronbilar
2011-03-08 01:17
Chewie,
Jag tror på succe direkt!
3st yttrar är på tok för lite och vårt senaste förvärv Juanfran ser inte jag mer än en inhoppare. Jag hoppas och tror på en storsatsning nu till sommaren! Stora spelare är på gång ;)
Atlético Smultronbilar
2011-03-08 01:08
Nu när det förhoppningsvis börjar vända så är i alla fall jag glad att vi behöll QSF ett tag till för att bygga upp en stark kontinuitet vilket är viktigt och framför allt väldigt sällsynt i den modernafotbollen och för oss. Jag har själv sågat hans ibland mycket märkliga laguttagningar men samtidigt är det lätt att glömma att det var han som fick fart i klubben, fart på Reyes och vann en titel och var nära på två. Om han lyckas få en utveckling på våra unga spelare, få alla i laget att sträva åt samma håll igen så får han för mig gärna stanna några år till.
Atlético Chewie
2011-03-08 00:43
ja när salvio kommer så har vi 3 st yttrar som alla föredrar att spela på högerkanten, och Salvio ska definitivt stanna i klubben!.
Atlético Smultronbilar
2011-03-07 23:01
Det ska bli riktigt intressant att få hem Salvio igen! fast vi skulle ändå behöva köpa in nu i sommar en till ytter, en anfallare men framför allt en vass högerback!!
Atlético rawkus
2011-03-07 22:54
Depor slog just Sociedad med 2-1.

Alltid nagot ;)
Atlético Bobban (red)
2011-03-07 22:42
Det är inbördes möten som gäller i den spanska ligan och den här säsongen är det inte någon munter läsning för oss Atléticos. Vi har ju minus mot samtliga lag ovanför oss i tabellen, om jag inte kommer ihåg helt fel...

Men vi får hoppas att vi är bland de sju främsta när säsongen är över så vi kan få spela i Europa till hösten!
Atlético Gaboro
2011-03-07 19:22
Antonio Lopez

Du det har ja faktiskt ingen aning om, enligt Svenskafans tabell så har vi 7.e platsen..
Du har nog rätt för enligt fotbollskanalens tabell så ligger vi 8.a fast vi har bättre målskillnad än Sevilla
Atlético Gaboro
2011-03-07 19:21
Alltså skulle inte vilja säga att en CL plats är omöjlig..
Går det vägen för oss med våra resultat för vi har inte ett så svårt spelschema kvar om man kollar på vad Villareal och Valencia har för spelschema.. Dom har lite tuffare lag kvar, och Valencia har även CL att tänka på och Villareal EL, vilket kommer trötta ut lagen yttligare.. Så ja hoppas verkligen att spelarna fick en liten boost av vinsten senast och att det fortsätter gå vägen för oss ...
Atlético Antonio Lopez
2011-03-07 19:17
Gaboro@
Har inte reglerna ändrats så är det egentligen Sevilla som är 7a och vi på 8onde plats. Det är väl innebördes som gäller? Sevilla har 5-3 mot oss i de båda mötena sammanlagt.
Atlético Gaboro
2011-03-07 19:11
Atleti-bloggen..

Vi sitter redan på en EL plats.. 7.e platsen blir en EL plats eftersom Barca-Real möts i finalen av Copa Del Rey ;)
Atlético Smultronbilar
2011-03-07 08:51
zoran,
Din uppställning ser seriöst ganska spännande ut! Fast byta ut Aguero mot Costa, Tiago mot Raul och Filipe mot Lopez ;9
Annons: