/spanien/atletico/forum/114.aspx/spanien/atletico/forum/114.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Antonio López
2015-09-15 14:49
Miranda tycker jag gjorde en bra säsong, han hade eventuellt 2-3 mindre bra matcher men var annars en stabil och väldigt bra mittback. Skillnaden var väl att Godin gjorde en utomordentlig säsong och överskuggade Miranda. Gabi och Tiago fanns det väl egentligen inga vettiga alternativ till som faktiskt gjorde det mycket bättre, Tiago var till och med bra. I år så har båda de "gamla gossarna" presterat maximalt i samtliga matcher förutom mot just Barcelona.
Atlético gurra1993
2015-09-15 14:21
Jag fattar ju inte Zoran hur du kan tycka att Simeone inte har favoriter? Simeone har ju alltid haft Favoriter. Förra året vare ju Miranda som underpresterade men fick enda alltid starta samma med Mandzuktic som var ju helt värdelös under våren å gjorde ju inte mål i på tre månader även fick starta match efter match vilket höll ju på att kosta oss tredje platsen. Samma sak händer hittills med Tiago å Gabi. Barca hade ju hur mycket tid på sig med bollen för att dom var för sega upp i press dom drog ju på sig alldeles för många frispar samma mot Sevilla. Jag kan inte tro att Koke å Saul hade gjort det sämre.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Cholo es un dios
2015-09-15 14:03
Jaha se där ja, missade honom! Tack.
Atlético Antonio López
2015-09-15 11:26
Är han inte?

Han finns ju med i listan i oraklets införrapport.
2015-09-15 07:46
Varför är inte Correa med? ...
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-09-14 00:58
@Chewie:

Han hade en fin langboll ganska nyligen. Fran mittplan, svepande ut pa sin löpande högerback. Han ser sjukt lugn ut när han fördelar bollar. Fina dessutom.

Hoppas saklart att mitt Boca haller 1-0 matchen ut dock. 4.5 min kvar, plus tillägg.
Atlético Chewie
2015-09-14 00:02
river-boca nu! Kranevitter på plan. Hoppas de inte bryter benen på honom för det smäller ganska bra i närkamperna.
Atlético DeBe
2015-09-13 20:27
Att ni börjar klanka ner på simeone är under all kritik. Simeone är och förblir en oerhört bra tränare. Vi gjorde en dålig match ja, punkt slut.
Atlético RK!
2015-09-13 17:13
@El_pepino i Griezmanns mustasch:
Ja du, jag förväntar mig ett spelsystem anpassat efter spelarmaterialet, rätt spelare på planen och rätt spelare på rätt position. Jag förväntar mig även giftiga kontringar med bra målchanser (som säsongen 13/14), om man sitter tillbaka och spelar defensivt. Jag förväntar mig att man inte spelar som Chelsea, alltså utan någon ambition att anfalla. Den typen av defensiv fotboll är nämligen inte gångbar. Igår var det värre än Chelsea, för man hade varken ambition eller kapacitet att anfalla. Bottenlagen utmanar Barcelona mer på sin hemmaplan än vad Atlético gjorde igår. Vi var helt utspelade mot Sevilla också i 30-40 minuter, men hade tokflyt och vann med 0-3. Det här har hållit på sen i våras, och om det fortsätter såhär, så kommer Atlético snart inte komma över halvplan mot de sämre lagen.
2015-09-13 16:22
Raul Garcia gör mål för Athletic Bilbao!
Atlético El_pepino i Griezmanns mustasch
2015-09-13 14:53
Allvarligt. Vilka förväntningar har ni? Att vi ska spela ut Barcelona? Vakna. Vi kan ju inte blotta oss mot världens bästa lag med världens bästa anfallstrio. Vi gjorde ingen bra match igår, nej. Men sätt det i perspektiv.
Atlético gurra1993
2015-09-13 12:21
Måste säga att jag är så sjukt besviken på Simeone hit tills. Allt snack om hur vi skulle kunna spela fotboll i år och att Koke äntligen skulle flytta ner. Å det såg så bra ut under försäsongen. Men efter 3 matcher har vi fortfarande inte sätt nått av det han snackade om. Det är exakt samma stela å kreativa lag som ifjol med exakt samma problem med ett alldeles för segt innermittfält.. Varför värva massa kreativa spelare om du ändå inte tänker spela den fotbollen. Efter försäsongen kan jag säga att jag var jag säker på att vi skulle vinna något. Men i dags läget känns det som att det kommer bli en lång å tittel lös säsong. Simeone tackade sina spelares mammor för att föda spelare med stora bollar. Nu äre dags för Simeone att skaffa egna bollar å bänkar Gabi å tiago.
Atlético RK!
2015-09-12 23:23
Det var samma fega attityd mot Real Madrid i Champions League i våras. Laget gick knappt över halvplan större delen av matcherna. Visst är detta fegspel Simeones fel, men Simeones problem är också att han har favoritspelare som han litar på, även när de inte håller måttet. Hade vi haft Kranevitter eller Camacho istället för Gabi eller Tiago, så hade mittfältet kunnat kontrolleras bättre. Ett ännu tydligare exempel är väl att Torres överhuvudtaget får spela.
Atlético ADCS (red)
2015-09-12 23:17
Inget av detta är spelarnas fel. Det är Simeones fel. Det funkade en säsong, men jag börjar ärligt bli trött på hans defensiva fotboll. Vad är syftet med att köpa in så många offensiva spelare. Ska han fortsätta spela det här spelet kanske det skulle ha varit bättre att ta in massa defensiva mittfältare istället. Om det var något vi lärde oss förra säsongen är att det går att backa hem mot Barcelona i 90 min. Mot Barcelona ska man med våran trupp bara tuta och köra, antingen bär det eller så brister det. Precis som vi gjort mot Real Madrid senaste säsongerna. Simeone fortsätter visa Barcelona onödigt mycket respekt. Om vi verkligen lagt gasen i botten denna match offensivt och stressat dem högt så hade Barcelona fått det mycket svårare. Jag vinner hellre med 4-3 än att gräva efter 1-0 i 90 min. Som sagt, börjar bli trött på denna fega attityd mot Barcelona.
Atlético RK!
2015-09-12 22:41
Verkligen en värdelös insats. Gabi och Tiago är helt slut och det såg man redan under våren. Backlinjen känns också väldigt trött. Koke är given men syntes inte till på hela matchen idag, om möjligt mer osynlig än Griezmann, men ändå var det Oliver som byttes ut. Det är för många gamla och unga spelare, och för få spelare runt 25-28. Spelare som Saul, Carrasco, Oliver Torres, Jackson och Vietto måste dock prioriteras, fast alla förutom Jackson är väldigt unga. De har ju i alla fall en framtid i klubben. Savic borde kanske få chansen, samma med Lucas Hernandez. 3/4 backar och båda de centrala mittfältarna kan i slutändan inte vara omkring eller över 30, lunka runt på planen, göra misstag och bli av med bollen vid minsta press.
Atlético Kakan_Atletico
2015-09-12 22:19
Sämsta jag sett på väldigt länge. Uruselt! Saknar redan Miranda som fan, Gimenez var inte bra nog. Eller ja, hela backlinjen var kass. Hatar också att Griezmann är så förbannat jäkla dålig i stora matcher. Hade han ens bollen?? Katastrof.
Atlético AndeeI
2015-09-12 22:09
Bollen måste ju bort i det där läget!
Atlético gurra1993
2015-09-12 21:39
Fitta
Barcelona BlueRed
2015-09-12 21:38
Edit: fel forum. Soz.
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-09-12 21:37
@BlueRed:

För Torres.
Barcelona BlueRed
2015-09-12 21:37
Varför spelar inte Jackson?
Atlético El kulan
2015-09-12 21:36
Barcadödaren är tillbaka!!!
Atlético gurra1993
2015-09-12 21:36
Jaaasssa
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-09-12 21:35
TORRES!!!!!!!!!
Atlético DeBe
2015-09-12 21:24
Vi stressar mycket i vårt eget spel. Barca presspel är bra
Atlético Kakan_Atletico
2015-09-12 21:20
Vill se att vi trycker på mer, deras backlinje är som vanligt skakig. Tycker vi faller för långt, en intressant andra halvlek blir det iaf!
Atlético gurra1993
2015-09-12 20:51
Fotboll är en kontaktakt sport
Valencia Bat
2015-09-12 20:29
Dem kunde inte valt nåt annat bortaställ?
Atlético Conserva el Calderón!
2015-09-12 20:01
Oblak Juanfran - Godin - JMG - Filipe Tiago - Gabi Óli - Koke Griez - Torres
Barcelona Barcelonistas
2015-09-12 12:43
ADCS - Xavi är en av historiens bästa mittfältare vad pratar du om?
Annons: