/spanien/atletico/forum/1134.aspx/spanien/atletico/forum/1134.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2011-03-31 12:49
Offensiv central mittfältare? Sergio Marcos? :)
Atlético Deion (red)
2011-03-31 09:02
Av någon anledning så kryllar Ligue 1 av duktiga defensiva mittfätare med afrikanskt påbrå. Fruktansvärd duktiga är dom på att fram dessa Diarra's, Essien's och Sissoko's. Vi behöver en riktigt stabil defensiv ankare som kan spela bakom Koke och en mer offensiv central mittfältare nästa säsong. Tips?
Atlético 20corona
2011-03-30 23:43
Sevilla är intresserade av Bielsa.

Hej då till den chansen.
Atlético Erik_
2011-03-30 20:45
Även om våra canteranos är duktiga så tror jag inte att ett innermittfält med Koke och Ruben Perez/Mario håller om vi ska slåss om CL-platserna.
Vill ha en mer etablerad spelare där.
Atlético rawkus
2011-03-30 19:43
Gaboro: Jag vet. Darfor jag skrev "och en NATURLIG hogerback" ;)
Atlético Gaboro
2011-03-30 19:17
Rawkus

Cedric är ytter han e ingen högerback.. ytter mittfältare
Atlético Antonio Lopez
2011-03-30 18:37
Rawkus@
Jo jag håller med dig, man tycker ju ledningen borde förstå det också efter att våra 4(!) senaste "högerbackar" egentligen bör spela på andra positioner. Perea, Heitinga och Ufo är alla mittbackar och Valera högermittältare. Vår sista "riktiga högerback var väl Seitaridis? och när hans skador spökade fick Lopez ta den rollen. När man tänker efter har den positionen spökat ett tag nu.

Visst har problemet med yttrar vart det som har dragit ner oss mycket denna säsong men inte tycker jag det bör köpas in någon ny. Ta hem alla grabbarna som är ute på vift så finns det inget att oroa sig över.

Raul Garcia har verkligen inget att göra i Atleticotröjan det är bortom alla diskussioner, det finns ingen anledning att hålla kvar honom. Säljer vi honom och får en peng för det blir jag väldigt glad, river vi hans kontrakt är jag nöjd.
Atlético rawkus
2011-03-30 18:12
Lopez: Miranda ar mittback, helt klart. Fruktansvart trott pa nar klubbar "skolar om" spelare. Kasta Raul Garcia och anvand cashen till att plocka hem Cedric och en NATURLIG hogerback.

Gor sedan allt for att overtala Salvio om att han faktiskt har en framtid i klubben.
Atlético Bobban (red)
2011-03-30 14:30
Det blir söndagsmatch för Atlético de Madrid till helgen då strejken sköts upp...

Avspark kl 21:00 på Reyno de Navarra mot erkänt starka hemmalaget Osasuna!
Atlético Chewie
2011-03-30 00:32
Han är ju inte högerback, men det är väl inte UFO heller egentligen.. hehe
Atlético Antonio Lopez
2011-03-30 00:05
Tiago och Raul Garcia verkar bli först ut att ryka nu när ledningen vill sänka sin budget till nästa säsong med 20 miljoner euro. Från 135 till 115 (Endast det jag läst och inget som är bekräftat tror jag.) Tiago ville ej sänka sin lön förra året när han skulle komma till Atletico och har en känsla av att han ryker ganska snabbt i sommar.

Ett mittfält bestående av Reyes-R,Perez-Koke-Cedric skulle vara fint om vi nu ska fortsätta med 2 anfallare. Skulle faktiskt vara helt nöjd om våra yttrar nästa säsong bestod av Cedric, Reyes, Salvio, Juanfran och Keko. Inga fler onödiga köp dvs.

Edit: är det tänkt att Miranda ska vara vår högerback till nästa säsong? Visserligen har jag hört att han besitter vissa kvalitéer men han är väl egentligen mittback, och i brasilianska ligan dessutom. Vad tycker ni?
Atlético Chewie
2011-03-29 23:19
Högerback och västerytter är ett måste, och sen så har vi alldeles för många centrala spelare, Raul Garcia och en till kan få gå sin väg om du frågar mig. Tråkigt ifall den andre måste vara Tiago dock.
Aupa Atleti---
2011-03-29 20:57
Hahahaha bra. Ja vi har ju 3-4 alternativ på den vänsta kanten. Däremot är det FULLSPÄCKAT med klassspelare på den högra kanten där det kryllar av stjärnor som tjänar mer än 2 miljoner kr/vecka.. Eller?

Hahaha fixa en j*vla högerback snabbt!
Atlético Antonio Lopez
2011-03-29 19:02
Haha jag var väldigt ironisk, glöm ej heller bort att vi har en kämpe på den platsen även i Dominguez.

Edit: Samt Cabrera om han nu skulle komma tillbaka, helt klart godkänd de matcher han spelade.
Aupa Atleti---
2011-03-29 15:21
Antonio Lopez / En vänsterback vad vi behöver? A.Lopez, Filipe? Eller så förstod jag inte din ironi?
Atlético Antonio Lopez
2011-03-29 12:56
Atletico ska tydligen vara intresserade av Andrea Mantovani, en vänsterback är ju precis vad Atletico behöver. Bara rykten förhoppningsvist. Cabrera lär nog tacka för sig fram till Sommaren, eller är det möjligt för honom att få sitt spanska pass ännu?
Atlético Deion (red)
2011-03-29 11:37
Sportuga//

Varela har väl varit långtidsskadad? Är han tillbaka nu på allvar alltså? Han var jäkligt duktig i Estrela.

Tycker ändå att om Salvio kommer tillbaka så får vi någon med liknande spelstil som Varela, dock slår nog Portugisen lite fler inlägg.

Problemet med Porto är nog att relationen till Atlético är lite infekterad efter Assunção "affären".

Är väldigt tveksam till att Porto ens vill sätta sig ned vid förhandlingsbordet med Atlético. Våra bundsförvanter i Portugal är Benfica.

Har du någon mer info om relationen håller på att bli bättre?
Atlético Nahro
2011-03-28 23:49
Tack för länken, Antonio. Intressant läsning...
Atlético Sportuga
2011-03-28 19:13
Det bästa sättet att ersätta simao är med en annan Portugis, nämligen Varela som idag spelar i FC Porto....han har precis slagit sig in i vårt landslag, slå till nu innan han blir För dyr ;)
Atlético Erik_
2011-03-27 21:07
Situationen med Juanfran är väldigt jobbig, tycker jag.
Jag förstår att Quique vill spela med Reyes på högerkanten och att Juanfran inte är lika bra på vänsterkanten osv osv. Samtidigt tycker jag att Juanfran är allt för bra för att sitta på bänken.

Vi skulle behöva någon som gör sig bra på vänsterkanten. Jag kände nästan på mig att det skulle bli så här när vi sålde Simao.
Atlético Antonio Lopez
2011-03-27 14:55
Nahro@
Där kan du läsa lite om hela Juanfran situationen. När man läser artikeln undrar man vad det är för spelidé Quique har eller om han förväntar sig att allt ska lösas av sig själv.
Atlético Nahro
2011-03-27 14:28
Generellt tycker jag att nyförvärven har varit bra, precis som du säger Antonio. Sen får vi nog vänta ett tag tills vi sätter en etikett på Elias - han har definitivt inte rosat marknaden med snygga passningar, direkt.

Men det nyförvärv som jag är mest tveksam till är Juanfran. Nu är det iofs inte hans fel (eller jo, indirekt: prestation på träning osv) att han inte får spela, men de pengarna som vi köpte honom för kanske man kunde spara till nästa fönster?
Atlético Chewie
2011-03-27 00:09
det skulle han visst inte fick jag se nu, synd.
Atlético Chewie
2011-03-26 23:40
någon som vet ifall aguero spelar mot USA nu om en liten stund?
Atlético Deion (red)
2011-03-26 15:21
Antonio Lopez//

Det stämmer ganska bra det där med Youtubespelare. Dock sa jag inte att ryktet med Quaresma var bra eller dåligt, bara att den existerade.

Tycker personligen inte det är bra värvning med tanke på att Quaresma katastrofalt failat i alla de tre stora ligorna innan han gick till Turkiet. Försvaren i Spanien, Italien och England är helt enkelt för bra för honom.

Quaresma är en "mellanliga" spelare enligt mig, typ som Ligue 1, Liga Sagres eller Süper Lig.

Atlético Antonio Lopez
2011-03-26 13:22
Det var inte lite utmärkelser han tagit emot.

Quaresma ryktas väl hit varje säsong, tar nog hellre tillbaka Luis Garcia om det vore upp till mig. Har för mig att det var du Deion som kallade honom en "youtubespelare" och inget mer i någon krönika för länge sen.

Vad har ni för tankar inför säsongens Silly season, köpen man gjorde förra säsongen var jag faktiskt väldigt nöjd på. Ska man hoppas att ledningen fortsätter på samma spår? (Nu syftar jag på spelarna de köpte in och inte hur de släpper en spelare dagen innan transferfönstret stängs)
Atlético Deion (red)
2011-03-26 09:42
Quaresma i kontraktsförhandlingar med Atlético enligt turkisk TV. Turkiet, sommarens shoppingmetropol för Atlético ............ kanske
Atlético Deion (red)
2011-03-26 09:38
Antonio Lopez//

Det Luff skrev stämmer nog ganska bra. Han ser yngre ut och hans frisyr är den han hade säsongen 2007 - 2008 ...

Mellan 2007 och 2008 vann han dessa utmärkelser:

FIFA Young Player of the Year
FIFA U-20 World Cup Top Scorer
FIFA U-20 World Cup Player of the Tournament
Don Balón Award
Tuttosport Golden Boy
La Liga Ibero-American Player of the Year

Så nån av dem är det säkert. Med tanke på att det är en föredetta tysk spelare som delar ut priset så skulle jag gissa på att det är en FIFA utmärkelse.
Atlético Luff
2011-03-26 03:59
Kan nog vara något från u20-VM 2007 där han dominerade, bästa spelare eller bästa målskytt, eller båda.
Atlético Antonio Lopez
2011-03-25 21:51
Artikeln handlar inte om Agüero som är med på bilden men vad är det för pris han tog emot där?
Annons: