/spanien/atletico/forum/1128.aspx/spanien/atletico/forum/1128.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Aupa Atleti---
2011-04-06 15:56
För det första så har vi ju en anfallare i form av Borja, nu vet jag inte om hans skada tog illa upp på honom eller inte men han är en duktig inhoppare. Sedan har vi Ibra som är utlånad till Numancia. Vi har upp till 4-5 anfalls alternativ så det är inte lönt att köpa.

Jag vill ha hem Salvio och Cedric för de är verkligen underbara yttrar. Sen kan vi lira Quiques favvis. 4-2-3-1 med EN anfallare på toppen. Reyes eller Lamela (om man nu vill köpa honom) tar hand om Trequartista platsen (passningar+skott+genomskärare). Cedric, Salvio och Juanfran kan turas om ytterplatserna.

Mario Suarez kommer att växa från match till match och med lite hjälp av Tiago så lär han sig hantera passningsspelet och få bort nästan alla hans brister. Jag vill få in den här spelaren----Franco Zuculini som är på lån i Racing Club från Hoffenheim. Han är argentinsk och är VÄLDIGT duktig innermittfältare som både kan bryta bollar och skapa anfall. Annars ta hem Camacho.

Vad det gäller högerbacks positionen vill jag ha in antingen DIEGO RENAN eller SÉBASTIEN CORCHIA. Killarna är under 20 och de har väldigt bra lägstanivå (då behöver jag inte snacka om deras högstanivå f*n)..
Atlético Gaboro
2011-04-06 15:08
Såhär tycker ja.. Låt Diego Costa få lite mer speltid för att "visa" upp sig på marknaden så att vi får bra pengar för honom om han fortsätter prestera, sen tycker ja också att han ska få spela lite mer så qiqe kan bänka Forlan så att laget kan anpassa sig efter spelet utan Forlan på plan för han kommer troligen säljas i sommar.. Och om Diego Costa fortsätter på detta sätt kan vi få en rejäl peng för honom eftersom killen är ju trots allt bara 22, i och med att han försvinner öppnar de sig för att välkomna tillbaka Salvio.. För pengarna vi får av Forlan och Costa så skulle ja gärna se en högerback och anfallare tack (hoppas på lamela också) men de blir svårt, men om ja har förstått de rätt så tar lamela inte nån plats eftersom han har italienskt pass? Rätta mig om jag är ute och cycklar...
Skriv gärna vad ni tycker grabbar
Atlético patrik (red)
2011-04-06 14:39
Atlético byter ägare?
Atlético Erik_
2011-04-06 11:23
@Antonio Lopez:
Haha nu när du säger det känns det ju uppenbart.
Osvaldo är bra, helt klart. Om vi kan få ut det bästa av honom kan han nog passa bra hos oss.
Falcao är så klart i en klass för sig, men om det skulle skita sig där så..
Atlético Bobban (red)
2011-04-06 09:45
Veckans roligaste klipp från matchen på El Reyno de Navarra är när Juanfran räcker upp ärmen för att hans lagkamrat är offside:) Hans undermedvetna verkar inte helt ha insett att han har bytt klubb i vintras....
Atlético Bobban (red)
2011-04-06 09:43
@ Sundbyberg

Med tanke på lagkaptenens insats mot Osasuna är det inte många som saknar honom...
Atlético Sundbyberg
2011-04-06 08:21
Enligt Marca är Antonio Lopez skadad för tillfället. Missar två till fyra matcher enligt uppgift.
Atlético Chewie
2011-04-05 23:02
verkligen, all lycka till honom
Aupa Atleti---
2011-04-05 22:35
Tänkte precis skriva samma sak. Men kul att han når CL semifinal där de kan överraska skitet ur engelsmän..
Atlético Chewie
2011-04-05 21:47
usch, man saknar Jurado när man tittar på schalke matchen nu..
Atlético rawkus
2011-04-05 21:38
zoran: sag malet nar hela omgangen gick igenom :)

Maste dock kontra med Kung Riquelmes fantastiska frispark fran varan 2-1 seger i helgen. Se och njut!!
Atlético Antonio Lopez
2011-04-05 17:00
Erik_@
Tror Gaboro syftade på Lamela och inte Osvaldo, han lär komma för en betydligt snällare peng. Men är Osvaldo tillräckligt bra för att fylla i Forlans skor? Nu syftar jag mer på hur Forlan spelade tidgare säsonger.
Atlético Erik_
2011-04-05 16:46
Ajdå, så pass...
Som någon nämnde tror jag att Costa fungerar mycket bättre när han får spela ensam anfallare. Att sätta honom bredvid Kun tror jag inte skulle funka, då är det bättre att köpa in en ny forward som fungerar bra ihop med Kun istället.
Alternativet kanske skulle vara att köra med en ensam anfallare, och kunna växla mellan Kun och Costa. Det är dock något som jag tycker är väldigt tråkigt..
Atlético Antonio Lopez
2011-04-05 16:33
Känner faktiskt att man inte bör förlita sig allt för mycket på Costa, det var faktiskt bara en match. Även Sinama Pongolle hade 2 riktigt bra matcher i sig. Skulle vara väldigt glad om han visade motsatsen men för tillfället så tycker jag inte ens Costa platsar som utfyllnadsspelare. Försöker inte ta något ifrån mannen, det var en spektakulär match han gjorde men han fick mycket hjälp från sina lagkamrater, hoppas såklart det håller i sig men tar gärna tillbaka Salvio istället.
Atlético Gaboro
2011-04-05 16:02
Du han e inte billig heller direkt, ca 20-25 måste vi pumpa ut från honom och Milan och andra storklubbar vill ha honom, tror de kan bjuda en större lön än vad vi kan, för 20-25 kan vi istället få in en högerback, och ersättare för Forlan, eller så tar kung Costa den platsen och vi köper en utfyllnads spelare istället
Atlético Erik_
2011-04-05 13:19
En annan potentiell ersättare till Forlán skulle kanske vara Osvaldo i espanyol? Vad tror ni han skulle gå för, om de skulle släppa honom?
Aupa Atleti---
2011-04-04 20:33
Gaboro/ Varför inte? Om Aguero och Salvio valde oss, varför inte Lamela?
Atlético Gaboro
2011-04-04 18:52
Hhahaha tror aldrig Lamela kommer till oss..
Atlético zoran
2011-04-04 17:05
rawkus; såg du Quilmes - River igårkväll? Vilket mål River gjorde, det är ungefär så här det ser ut när jag spelar FIFA (de få gånger som jag faktiskt gör det, inte Jocke-klass på antalet timmar..) med minst sex-sju man i anfallet. Sjukt vackert fotbollsmål.
Atlético Gaboro
2011-04-04 16:03
Juanfran + Diego kung Costa = fotbollsgodis!!
Atlético 20corona
2011-04-04 01:33
4-2-3-1 passar Costa perfekt! :)
Atlético Nahro
2011-04-04 00:23
Nyckelpersoner i dagens match:

De Gea - utan hans trippelräddning i första halvlek hade det här blivit en till sån där skitmatch.

Juanfran - var det bara jag, eller såg han hyfsat sugen ut på att sänka sin gamla klubb?

Diego FUCKING Costa - skippar förklaringen.

Finns det förresten någon statistik på hur många matcher Atlético har vunnit efter att först ha legat under? Det känns som att de går att räkna på ena handens fingrar.

För övrigt: Anledningen till att D. Costa var så bra idag tror jag är för att han trivs bäst i ett lag som lirar defensivt och med Costa som ensam topp. Eller vad tror ni?
Atlético Deion (red)
2011-04-03 23:52
...................Tiago.............Koke..............
..Juanfran...........Agüero.............Reyes
........................Diego Costa...................

Costa is officially on fire...!
Atlético Bobban (red)
2011-04-03 23:31
Sätt Reyes till vänster och Juanfran till höger!
Atlético Erik_
2011-04-03 23:25
Vill gärna lyfta fram Juanfran, han är riktigt bra. Fattar inte att QSF envisas med att ha honom på bänken. Sätt reyes som släpande forward eller något istället, och låt Juanfran spela!
Atlético manzanares
2011-04-03 23:23
vvincent: Han var avstängd efter att ha samlat på sig för många gula kort. Men nu har vi en utvilad Kun till nästa match :)
Atlético vvincent
2011-04-03 23:19
Varför spelade inte Aguero (han var inte ens på bänken ) ?
Om det är en skada, hur länge blir han borta?
Atlético zoran
2011-04-03 22:56
Haha..
Atlético zoran
2011-04-03 22:56
Diego Costa = Maradona..
Atlético Bobban (red)
2011-04-03 22:53
Obesegrade i Baskienregionen den här säsongen, även om inte Pamplona ligger riktigt i Baskien utan i granndistriktet Navarra...

Men Real Sociedad, Athletic och Osasuna är samtliga tre fina skalper:)
Annons: