/spanien/atletico/forum/1126.aspx/spanien/atletico/forum/1126.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Aupa Atleti---
2011-04-13 21:49
Okej lyssna nu.. Våga inte jämföra Joel med De Gea, de är 2 helt olika målvakter med olika talanger. Vet inte ens om Joel besitter någon talang alls? De Gea har alltid spåtts en ljus framtid. Sen han var 15,16... Joel kom PLÖTSLIGT in i leken som en reserv åt Asenjo/De Gea. Han har inte den erfarenheten hos unga målvakter som hade gjort så att han ens hade hållt ut med några lag i La Liga. De Gea fick den erfarenheten i Athletico B.

Aguero är inte riktigt i klubben BARA på grund av De Gea, men om De Gea hade lämnat så hade han väl fattat att det hade gått sämre för laget, speciellt med det försvaret som vi har just nu.. Då hade han övervägt om en eventuell flytt.
Atlético Antonio Lopez
2011-04-13 21:43
Det var inte många som trodde på De Gea innan han fick chansen och de matcher Joel fått starta har han gjort det riktigt bra. Alla har sett att Asenjo är en grym målvakt, bara det att De Gea var snäppet bättre. Ja seriöst så tror jag att Joel håller mot topplagen i ligan. Målvakt lär inte vara prio 1, och så tror jag inte riktigt De Gea är anledningen till att Agüero är kvar i klubben.
Vad har du ens för anledning att misstro dessa målvakter?
Aupa Atleti---
2011-04-13 21:34
Joel? Tror du verkligen att Joel håller mot lag som Valencia, Barcelona, Real eller Sevilla? Seriöst?! Vi har tur att De Gea står mot Levante och såna lag och räddar oss från utklassning. Jag ser ingen som helst ersättare i Asenjo eller någon Joel.. Tror inte spelarna litar heller på Joel, tror att Aguero kommer sticka om han hör att De Gea lämnar, till och med han är smart nog att fatta att klubben kommer ha de dåligt framöver utan De Gea...
Atlético Gaboro
2011-04-13 21:19
Aupa Atleti----

Hhaha sämta förslaget ja hört på länge.. alla pengar vi får för de gea e bara ett stort fet plus eftersom killen är från egna led och ersättare har vi absolut.. Joel e grym typ nästa de gea och sen har vi också asenjo..
Atlético Antonio Lopez
2011-04-13 21:07
Aupa@
Du kanske glömt Joel och Asenjo? Att lägga alla pengar på en ny målvakt skulle vara absurt.
Aupa Atleti---
2011-04-13 20:46
Om De Gea försvinner, då är det 2 alternativ, satsa ALLA pengar på Neuer eller Lloris... Alt 2: köp tillbaks De Gea :)
Atlético zoran
2011-04-13 20:34
Vi kan ju ta hit Rodrigo Ceni, han gör ju mål på sina frisparkar i alla fall.
Atlético rawkus
2011-04-13 19:21
zoran: Om man far dromma, sa skulle jag absolut vilja se Piatti till vanster och Salvio till hoger :)

Cedric skull aven fa en sasong under baltet med oss.

Med varan ledning vet man dock aldrig vad som hander. De Gea ersatts av Chilavert, och Raul Garcia blir utsedd till kapten, samt far hogst lon...typ ;O
Atlético zoran
2011-04-13 18:01
Jo, Salvio spelar till höger, men jag har svårt att se att han ska stanna i Atlético, speciellt då Benfica erbjuder Champions League-fotboll igen. Jag tror ärligt talat att De Gea, Salvio och Forlán säljs i sommar. Det är känslan i varje fall.

Piatti tycker jag är en bättre fotbollsspelare än Salvio, så jag har ingenting emot att få €15 miljoner for Toto och ersätta honom med Piatti, men det är mycket möjligt att det inte är fallet. Dessutom är Piatti mer användbar i flera olika positioner och två-fotad, vilket Salvio inte är. Vi har ju dessutom Cedric som antagligen återvänder till klubben som kan spela på vänsterkanten, men även höger om det så skulle behövas.

Piatti - Agüero - Reyes
Atlético rawkus
2011-04-13 17:41
Foredrar inte Salvio hogern, eller ar jag helt ute och cyklar??

Piatti till vanster, Salvio till hoger = mama mia vilken javla fart vi skulle fa!
Atlético Erik_
2011-04-13 17:36
Säger detsamma. Salvio framför Piatti ALLA dagar i veckan.
Aupa Atleti---
2011-04-13 17:33
Jag vill INTE tappa Salvio, fan fan fan...
Atlético zoran
2011-04-13 17:29
Piatti verkar klar enligt Mundo Atléti.
Atlético Deion (red)
2011-04-12 20:37
Kolla aldrig på spelschemat när det gäller Atlético. Om det är en sak jag har lärt mig med Los Rojoblancos så är det att det inte existerar någonting som heter "lättare spelschema".

Ena dagen kan vi leka tripp trapp trull och ha kul mot Valencias backlinje i 90 min för att matchen efter förlora hemma mot ett bottengäng.

Så här kommer det bli. Vi kommer att göra bra resultat den närmaste tiden och koppla ett lätt strypgrepp på ett poängtappande Villarreal inför de sista två omgångarna.

Precis då kommer Herculés komma till Calderón och spela ut Atlético som om morgondagen inte existerade. Spelarna kommer att se ut som 5 åringar på planen som aldrig spelat fotboll förut.

Dom får gärna bevisa mig fel för första gången...
Atlético DeBe
2011-04-12 17:46
javisst, vi får hoppas på det bästa. det ser väldigt svårt ut dock. har dåliga minnen med ikapptagningspoång, när det gäller oss så brukar vi mista poäng när vi mint anar det.

Det enda vi kan nöja oss med är att vi verkligen börjar etablera oss som topp 6 lag nu. förra säsongen va ett undantag men vi vann EL så det jämnar ju ut sig.
Atlético Gaboro
2011-04-11 23:58
Om villareal förlorar mot Sevilla, r Madrid och kanske mallorca som de möter på bortaplan.. Mallorca brukar vara bra på hemmaplan och om bollen studsar vår väg så kan de faktiskt va möjligt för vi har inte ett svårt spelschema kvar
Atlético Erik_
2011-04-11 20:01
Om vi skulle klara CL-platsen skulle det vara helt över förväntan! Även om förväntningarna var höga innan säsongen har de ju ändå sjunkit lite med tiden. Egentligen inte så konstigt med tanke på hur ojämna vi är. Jag tycker man ska sikta på en EL-plats till att börja med. Om pressen blir för hög tror jag det kan gå åt fel håll istället.
Aupa Atleti---
2011-04-11 18:23
Jag kommer vara långt ifrån nöjd om vi bara snappar upp EL.. Med det laget som vi ställde upp mot Sporting Gijon i augusti 2010 trodde jag vi kunde nå en 2a plats. Ingen trodde att det skulle gå åt hel**te.. :(
Atlético Antonio Lopez
2011-04-11 18:06
Lätt? Nja snarare en enorm skräll och snudden på ett mirakel. Krävs mer eller mindre att vi vinner alla matcher och att Villarreal vinner 3 förlorar 3 och spelar lika en match. Som sagt, visst kan man drömma men just en CL plats finns inte bland mina förväntningar, EL däremot är i Atleticos händer.
Aupa Atleti---
2011-04-11 17:45
Ja visst! Vi MÅSTE besegra Espanyol som ligger risigt till för tillfället. Och med den formen vi visat upp hittills kan vi lätt krossa de.
Atlético Antonio Lopez
2011-04-11 17:37
Aupa Atleti@

9 poäng :) Visst kan man drömma men Villarreal har en svår match kvar och det är Sevilla på bortaplan. Vi har dock inga riktigt "svåra" matcher kvar men men är det någon som kan vända och ta en CL plats på det sättet så är det just detta lag.
Aupa Atleti---
2011-04-11 17:19
11 poäng återstår till 4 platsen. 7 matcher att spela = 21 max.poäng.

Låter inte alls omöjligt då vi har klarat av alla större lagen.. :)
Atlético Kun Kun Kun
2011-04-11 15:51
Hur många mer än jag vågar hoppas på att Villarreal går in väggen och Atlético vinner resten och tar sista Champions League platsen? : )
Atlético Antonio Lopez
2011-04-11 13:59
Quique nekade efter matchen att det redan är bestämt att han ska lämna, jag skulle gärna se honom vid sidan av plan även nästa säsong.
Atlético linus (red)
2011-04-11 13:23
Någon som vet hur det går för våra utlånade spelare? :)

Jag är mycket positiv till en värvning av Arda, oerhört intressant spelare som jag tror skulle funka fint!

Lite delad på om man verkligen ska skicka iväg QSF, om man inte får in en tränare av riktigt hög klass tycker jag lika väl att QSF kan vara kvar.
Atlético henkebarn
2011-04-11 12:10
Pratar du om las Cuevas, Smultronbilar? Det är inte intressant i mina ögon. Jag tror att man kommer satsa på Salvio när han kommer tillbaka. Jag hoppas att Mario fortsätter spela bra och att Raul Garcia snart är onödig. Juanfran kommer bli en bra del av atlético och en elva (4-2-3-1) som består av
De Gea
[Högerback], Godín, Dominhuez, Filipe
Mario, Merída
Juanfran, Salvío, Reyes
Agüero

Det är ett lag jag tror på. Acuncao är jävligt fin också, så om man håller honom i form är han given för rotation. Men en mysig, stabil och aggressiv mittfältare behövs ändå. En Lucho Gonzalez. Tyvärr är han lite gammal. Men en Lucho vill jag ha i Atlético.

Och hur går det för German Pacheco? Kan det bli något av honom?
Atlético Smultronbilar
2011-04-11 01:37
det skulle heller inte vara fel att köpa tillbaka Miguel!?
Atlético Chewie
2011-04-11 00:27
Gervinho är riktigt intressant! Hoppas det hela går i land.. Vi får ta hem Cedric istället på vänsterytterplatsen.
Republic
2011-04-11 00:25
Agenten gästa ett populärt turkisk fotbollsprogram på tv, han berättade gott om eran president, och vilka avsikter han hade i Turkiet inom olika sponsoravtal. Han berättade också att Arda var inte på tal, istället har ni knytit till er Gervinho från Lille för 9.5 milj euro. Man ska dock ta det med en nypa salt, då agenter är kapabla till vad som helst! Går värvningen i hamn så ska jag besöka er igen och gratta :) Den som lever, den får se!
Atlético Erik_
2011-04-10 23:59
Undrar detsamma.
Har varken läst eller hört något om Gervinho senaste dagarna.
Annons: