/spanien/atletico/forum/1125.aspx/spanien/atletico/forum/1125.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Sportuga
2011-04-15 12:55
Kan hålla med dig, dock ska vi veta att Brasilien som land börjar bli otroligt starkt och idag kan man matcha lönerna i Eurupa...+ att Forlan får bra mycket närmare hem till sin familj, så det är inte omöjligt
Atlético Antonio Lopez
2011-04-15 12:47
Tycker Forlan borde stanna kvar i Europa, en ny klubb skulle säkert göra honom gott och ge han en nytändning. Forlan har nog minst 2 år kvar på toppnivå där han bör leverera.
Atlético Sportuga
2011-04-15 12:35
Forlan på väg till Brasilien ???

rawkus / El Tigre är en fantastisk spelare, vi får tacka Porto att dom tog han till Europa så vi får se mer av honom, tyvärr är alla spelare egoister, säger inte att det är fel, och El Tigre kommer spela C.L med Porto, och det är alla spelares dröm och ettt ännu större skyltfönster för att kunna hamna bland dom typ 8 största i Europa...men man kan ju alltid drömma ;)

När det gäller Salvio blir det ingen final....hans skada igår verkar stoppa han för mer spel detta året. Så nu får vi se om det var hans sista match för Benfica eller inte
Atlético Deion (red)
2011-04-15 09:08
rawkus//

Tveksamt om Porto är redo att släppa Falcao, speciellt till Atlético efter Assuncaogate och änne mindre för de summor som Gil Marín vill röra sig med. Sen har vi ju problemet med icke EU status. Om nu inte någon i Cartel Cartagena kan trolla fram ett sådant till Radamel.
Aupa Atleti---
2011-04-15 08:15
Hahah sjukt skön tanke rawkus :)
Atlético rawkus
2011-04-15 05:27
Sportuga: Varan Salvio i all ara, men jag hoppas att "min" Colombianske Tiger far lyfta bucklan, for att sedan varvas av Atleti och ersatta Forlan ;)
Atlético Sportuga
2011-04-14 23:23
psv spelade rätt fullt överhuvudtaget, tack och lov gick det inte hem, kan alltså bli final för Salvio i år igen....
Atlético zoran
2011-04-14 22:08
Bättre att han blir utbytt än att han går samma öde till mötes som Borja gjorde mot Getafe.
Atlético Luff
2011-04-14 21:23
Salvio skadad? :( Utbytt precis mot PSV.
Atlético Sportuga
2011-04-14 18:53
Om allt går som det ska ikväll, har vi 6 av åtta lag i C.L & E.L från Spanien & Portugal.

Bara tråkigt att mina två Ibersika lag inte är med...*suck*
Atlético Chewie
2011-04-14 13:11
Herregud vi skulle verkligen ha ett av de snabbaste och målfarligaste anfallen i Europa med Piatti till vänster, Salvio till höger, Reyes i mitten och Aguero som spets..
Atlético Antonio Lopez
2011-04-14 00:34
Ja kun har ju sitt sedan en tid tillbaka. Det visste jag inte om, allt med reglerna vad gäller spelarnas pass känns oklart men det är en lättnad att så är fallet ifall Arda skulle komma.

Vad gäller med Costa då? Han har härjat i Europa lika länge som Godin, eller räknas hans år i Braga Portugal som -1 då man måste befinna sig i samma land?

Så som du beskriver det låter det hur bra som helst, dessutom så finns det påfyllnad för den typ av startelvan i avbytarbänken om nu även Cedric skulle komma tillbaka. Innermittfältare är det inte brist på, Arda/Reyes skulle även dem kunna byta plats med kantspringarna om de behöver vilas och Elias & Merida kan fylla platserna bakom Agüero. Ufo/Perea godkänns klart som avbytare som mittbackar. Det enda skulle vara en anfallare om nu Costa skulle försvinna, jag säger Borja.

Edit: Någon sär skrivning(;O) här och var.
Atlético Deion (red)
2011-04-14 00:09
Antonio Lopez//

Kun har väl fått sitt spanska pass och Godín får sitt i sommar. Piatti har även Italiensk medborgarskap har jag för mig. En annan sak jag läst är att Turkiska spelare kan söka om dispans och räknas som Europeiska spelare, precis som Nihat gjorde när han spelade i Villarreal. Då är det bara Miranda och Salvio kvar :) om allt går som på räls, och så har vi t.om en EU plats över.

Det där med fyrbackslinje med två ytterbackar eller trebackslinje som ligger cantralt är en smakfråga. Jag tror personligen det är svårare att ta sig in i boxen eller spela sig igenom tre centrala mittbackar än 2 st. Dessutom så ligger mina två deffensiva mittfältare ganska djupt och agerar nästan mittbackar vid försvarsmomenten.

Mycket av stabiliten i försvarsspelet i min formation hänger på att Salvio och Piatti stänger av sin kanter genom att pressa bollhållaren.

Denna formations styrka är en den snabba omställningen till anfallsspel. Man ska komma till avslut genom högst 5 passar när man vänder på spelet från egen box.
Atlético Antonio Lopez
2011-04-13 23:43
Deion@
Påminner lite om mina "fifa elvor". Skulle utan tvekan bjuda på en väldigt underhållande anfallsfotboll. Men med tanke på att laget har problem att försvara med 4 backar och 2 tämligen defensivt lagda mittfältare så lär vi gå tillbaka till den gamla goda principen "gör fler mål än vi släpper in".

Med det sagt så ryser man lite när man tänker på fotbollen man skulle få skåda med en liknande startelva! Haha kanske även bör nämnas att du för tillfället har 4 spelare utan europeiskt passport med :)
Atlético Deion (red)
2011-04-13 23:20
Aupa Atleti---//

Alla har rätt till en åsikt. Men oftast kommer en åsikt efter att man bevittnad, upplevt eller fått en bra bild av något. Har du däremot inte sett Joel spela överhuvudtaget så är det lite fel att ha en "åsikt" om hans målvaktsspel. Han måste faktiskt få chans att visa sig för dig innan du bildar en åsikt om honom som spelare. Med det sagt så hoppas jag att nån av dessa två målvakter blir kvar.

Jag hoppas även att laget bevisar mig fel och gör som de gjorde mot Schalke en gång i tiden, dvs överraskar mig!
Atlético Luff
2011-04-13 23:15
Tycker det är aburt att sälja De Gea redan nu, jag förstår att han kommer gå en dag, men redan?

Vi har gått igenom 2år av "inlärning" nu, som man får göra med unga målvakter, nu är det ju så att han har varit extremt bra under denna inlärningsperiod och med all säkerhet räddad fler poäng än han gett bort. Men det är nu han ska börja bli sådär riktigt bra som målvakter med rutin är, det är nu han ska betala tillbaka allt klubben gett honom.

Jag tycker att om man bestämmer sig för att sälja David, så ska man ge Joel en säsong på lån innan, i Primeran.

David är dessutom en kille som burit Atleticotröjan hela sitt fotbollsliv, det är ingen målvakt vi säljer, utan en del av vår själ.

Dessutom gör Pitarch av med €20m (om vi nu får det, ryktet om att haciendan tar 50% av spelarförsäljningar lever och frodas) på två kvällar, Elias, Juanfran och whatnot..

Blä.
Atlético Deion (red)
2011-04-13 23:12
Har lite tråkigt just nu. Om man nu spekulerar lite villt. Vad sägs om att köra en variaton av Udnieses 3-2-2-2-1 om årets silly season rykten går igenom? Salvio och Piatti springer som slavar upp och ner för kanterna med deras kondition. Vill helst inte lämna Filipe ute men han får sitta på bänken i min fantasielva denna onsdag.

.............................David de Gea.......................
..........Miranda..........Godín..........Dominguez....
.........................Koke........Mario........................
...Salvio..................................................Piatti...
..................Reyes..................Turan.................
..............................Agüero...............................
Aupa Atleti---
2011-04-13 22:33
Deion/ Då är jag lite sen, för ett tag sen var det med H, my bad...

Han får gärna motbevisa mig nästa gång han får chansen, tills dess har jag kvar min åsikt!
Aupa Atleti---
2011-04-13 22:31
Asenjo ÄR bra, De Gea är bäst. Tycker vi ska sluta diskutera, respekterar din åsikt, hoppas vi behåller De Gea!
Atlético Deion (red)
2011-04-13 22:30
Måste hålla med om Joel Robles. 20-åringen är en utomordentlig välbyggd 195 cm lång målvaktstalang och de gånger han spelat i A-laget så har han varit mycket bra. Personligen tycker jag Joel innehar större potential än David men inte fått chansen riktigt. Joel har varit mycket bra i Atlético B.

När både David de Gea och Joel var yngre så minns jag att både Milan och Bayern München riktigt nära att signa Joel Robles.

Aupa Atleti---//

Du verkar inte ha sett Joel spela någon gång? Om du säger att Joel plötsligt kom in leken så kan du inte ha följt Atlético speciellt länge. För mig spelar det ingen roll om David de Gea eller Joel Robles blir kvar som förstamålvakt, bara det är nån av dem två iallafall.

Edit: Vårat reservlag heter Atlético B... inte Athletico B
Atlético Antonio Lopez
2011-04-13 22:27
Och det menar du är hans fel då? hela laget var inkompetenta i första halvan av förra säsongen, du kanske inte minns att vi landade på utslagningsplats ett tag. Men såg du matcherna bör även du veta att man inte kan lägga skulden på honom, tycker Asenjo var bra, De Gea var bättre.

Edit:
Skulle man tänka på det sättet så skulle De Gea fortfarande spela i Atletico B. Varför tror du inte att Joel skulle kunna stå mot dem spelarna?

Säger såklart inte att de är bättre än De Gea men däremot står jag fast vid att en frisk Asenjo och Joel skulle vara 2 målvakter jag skulle känna mig väldigt trygg i att ha säsongen ut. Och med tanke på deras unga ålder blir de bara bättre. (förhoppningsvist)
Aupa Atleti---
2011-04-13 22:18
Bläddra tillbaks alla matcher från förra säsonger då Asenjo har stått, minst 90 insläppta på 20 matcher...

Deras uppgift att bara hålla bollen borta från mål? Snälla, det är EN av deras uppgifter.. Kolla bara på hur väl organiserad De Gea är och hur bra han försöker när han ska hålla ihop backlinjen, det får man inte bara sådär min vän, det är talang!

Sen varför jämför du Leo Franco och alla de? Alla vet ju att Atléticos målvaktsproblem tog slut så fort De Gea började storspela.. Joel har visst visat, genom sina inhopp och kanske 1-2 matcher från start? Testa honom mot Sevilla, mot Negredo som gör mål var som helst och hur som helst, sätt honom mot Rossis skott, Messis speed och känsla, Cristianos och Higuains målfarlighet.. Snälla, jag tror absolut inte att Joel håller mot såna spelare...
Atlético Antonio Lopez
2011-04-13 22:16
Sen finns även Iago i B-laget i värsta fall när vi behöver en extra målvakt/målgörare ;)
Atlético Antonio Lopez
2011-04-13 22:09
Jämför väl vilka spelare jag vill, Joel fick mer eller mindre hela förra säsongen i Atletico B. Han har funnits i Atletico i över 4 år, visst har han vart i skuggan av David men samtidigt höjdes röster om även han. Plötsligt kan man inte påstå att han ploppa upp. Olika talanger? De är målvakter, deras uppgift är att hålla bollen borta från mål.

Vet inte ens vad Agüero har med saken att göra men vi har haft flera missöden i målvaktspositionerna innan. Och bland Leo Franco, Abbiati, Roberto och Cuellar så väljer jag Joel eller Asenjo 7 dagar i veckan.

Fortfarande, Joel har visat att han är en bra målvakt de matcher vi fått se honom stå i mål. Vad får dig att säga att han eller Asenjo inte kan stå mot topplagen?
Aupa Atleti---
2011-04-13 21:49
Okej lyssna nu.. Våga inte jämföra Joel med De Gea, de är 2 helt olika målvakter med olika talanger. Vet inte ens om Joel besitter någon talang alls? De Gea har alltid spåtts en ljus framtid. Sen han var 15,16... Joel kom PLÖTSLIGT in i leken som en reserv åt Asenjo/De Gea. Han har inte den erfarenheten hos unga målvakter som hade gjort så att han ens hade hållt ut med några lag i La Liga. De Gea fick den erfarenheten i Athletico B.

Aguero är inte riktigt i klubben BARA på grund av De Gea, men om De Gea hade lämnat så hade han väl fattat att det hade gått sämre för laget, speciellt med det försvaret som vi har just nu.. Då hade han övervägt om en eventuell flytt.
Atlético Antonio Lopez
2011-04-13 21:43
Det var inte många som trodde på De Gea innan han fick chansen och de matcher Joel fått starta har han gjort det riktigt bra. Alla har sett att Asenjo är en grym målvakt, bara det att De Gea var snäppet bättre. Ja seriöst så tror jag att Joel håller mot topplagen i ligan. Målvakt lär inte vara prio 1, och så tror jag inte riktigt De Gea är anledningen till att Agüero är kvar i klubben.
Vad har du ens för anledning att misstro dessa målvakter?
Aupa Atleti---
2011-04-13 21:34
Joel? Tror du verkligen att Joel håller mot lag som Valencia, Barcelona, Real eller Sevilla? Seriöst?! Vi har tur att De Gea står mot Levante och såna lag och räddar oss från utklassning. Jag ser ingen som helst ersättare i Asenjo eller någon Joel.. Tror inte spelarna litar heller på Joel, tror att Aguero kommer sticka om han hör att De Gea lämnar, till och med han är smart nog att fatta att klubben kommer ha de dåligt framöver utan De Gea...
Atlético Gaboro
2011-04-13 21:19
Aupa Atleti----

Hhaha sämta förslaget ja hört på länge.. alla pengar vi får för de gea e bara ett stort fet plus eftersom killen är från egna led och ersättare har vi absolut.. Joel e grym typ nästa de gea och sen har vi också asenjo..
Atlético Antonio Lopez
2011-04-13 21:07
Aupa@
Du kanske glömt Joel och Asenjo? Att lägga alla pengar på en ny målvakt skulle vara absurt.
Aupa Atleti---
2011-04-13 20:46
Om De Gea försvinner, då är det 2 alternativ, satsa ALLA pengar på Neuer eller Lloris... Alt 2: köp tillbaks De Gea :)
Annons: