/spanien/atletico/forum/1124.aspx/spanien/atletico/forum/1124.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Aupa Atleti---
2011-04-17 12:32
Aguero twittrade igår så här: Pendiente del Rojo en el clásico de hoy. Que mi aliento desde Madrid llegue a full a los jugadores y a la hinchada !!! Muy motivados para enfrentar al Espanyol. Queremos seguir la racha para estar mas metidos en Europa. Vamosss !!!

Någon översättning?

Btw: Dominguez har skaffat Twitter precis :)
Atlético Chewie
2011-04-17 12:30
Jag gillar Osvaldo, men har inte han haft lite problem med skador och så?
Atlético Erik_
2011-04-17 12:15
Om man missar den med flit blir det kanske motsatt effekt..?
Var inne på Simao's twitter o kollade. Han verkar ha rätt bra kontakt med spelare i laget fortfarande och han verkar heja på oss med :) Rolig parentes en söndagsmorgon som denna.

Ang. Osvaldo-ryktena tycker jag det skulle vara intressant :) Är det bara jag som tycker att han är bra?
Atlético Chewie
2011-04-17 01:32
http://www.tradera.com/Atletico-Madrid-Forlan-med-autograf-NY-troja-ST-XL-auktion_302960_131500236

Ifall någon är sugen.. (Inte jag som är säljaren)
Atlético A.K.
2011-04-17 00:55
Gaboro//
jag knegar så det är lugnt ;)
Atlético Gaboro
2011-04-17 00:30
Verkligen gyllene läge imorrn då Sevilla torska mot Getafe...
Ska ja kolla på film medans matchen är igång så vi vinner.. hahah
varje gång vi missar matchen så vinner de, så alla som brukar missa matchen, missa den imorrn med flit hahahah
Aupa Atleti---
2011-04-17 00:05
Och jag betalar fakturan som kommer till klubben :)
Atlético rawkus
2011-04-16 23:04
Nahro: Och jag betalar skatten pa fraktavgiften. Moms kanske det heter?
Atlético Nahro
2011-04-16 20:26
Gaboro, vi kan nog krama ur ett par millar till ur vår guldlockige blondie.... NOT. Sälj direkt! Jag betalar frakten!
Atlético Antonio Lopez
2011-04-16 20:25
Katalanska Sport.es var nog ute med det först, sedan började det rulla igång lite här och var. Kan bli intressant men med tanke på att varje fjäder i fotbollsvärlden ryktas till Atletico så bör man väl ta det med en nypa salt. Gäller nog de flesta värvningarna det ryktas om.
Atlético Gaboro
2011-04-16 19:56
Napoli uppges vilja ha Diego Forlan och de är villiga att erbjuda 16 mille för honom... Kanon säger ja bara... sälj direkt!
Atlético Erik_
2011-04-16 19:17
@Antonio Lopez:
vart har du hört Osvaldo-rykten? :)
Atlético rawkus
2011-04-16 13:44
Deion: Absolut, hela landet borjar fa bukt med sin "skit", medans Argentinarna kor lite "Mexico-style": "Ahhh, vi tar det senare..."

Brasilien gar starkt uppat, pa de flesta fronter, aven fotbollen saklart.

Argentinska ligan har kommit over den varssta biten(nar man slapper en otroligt hogkalibrig kille som Falcao for en pissumma, sa forstar man...), men har som sagt en bra bit kvar att vandra. Exempelvis River presidenten ord: "Om vi skall overleva och balansera, sa maste vi salja vara tva juveler, Lamela och Pereyra..."

Detta existerar INTE i Brasilien i dagslaget. Ett klockrent exempel: Rafael Toloi - en av Brasseligans absolut storsta mittbacksloften. Han lirar i Goias, som efter senaste sasongen akte ned till divisionen under... Intresse fran manga toppklubbar, men likt forbannat spelar han alltsa kvar i ett "segunda" lag, utan indikationer pa att lamna.

Lopez: Bra att du ej tog det spydigt :)
Atlético Antonio Lopez
2011-04-16 12:46
Rawkus@
Jo men nästa gång får du tänka på hur du uttalar dig, blir ju ledsen här förstår du. Haha nej men jag tog det inte så, är som sagt väldigt instängd i Europa och ska jag vara ärlig så bortser man från Miranda, Dinho och Fabiano kan jag inte nämna en spelare i Brasilianska ligan.

Zoran@
Ganska tråkigt med tanke på förväntningarna man hade på han, men vilken karaktär denna Rivas verkar vara, antar att han är kvar även om Quique försvinner?
Atlético zoran
2011-04-16 11:33
@Antonio Lopez

Perea har inte spelat med Atlético B på ett tag nu eftersom Antonio Rivas tycker att hans inställning har varit alldeles för dålig. Därför har han fått se matcherna från läktaren och detta i ett läge när de slåss för att stanna kvar i Segunda B vilket även visar vilken karaktär Rivas är som vågar låta en av hans nyckelspelare kylas av en aning. Istället så har Fer spelat och gjort det riktigt bra under våren, laget är nära att klara sig efter en mycekt tuff säsong med stor spelaromsättning.
Atlético Deion (red)
2011-04-16 08:43
Rawkus//

Tror även att Brasilien som land, rent ekonomiskt och politiskt har bättre förutsättningar än Argentina att fortsätta vara en liga i topp Europaklass.

Även om Argentinas ekonomiska kris år över så kommer inte Primera División komma upp i samma slagstyrka som Brasileirão.

Visserligen har Primera División i Argentina en stor bunt väldigt starka lag rent talangmässigt, men lönemässigt kan man inte matcha Brasilien.

Det är inte så ofta det händer men det händer lite då och då, som när Corinthians kan köpa loss stortalanger som Tevez från Boca och Mascherano från River så förstår man ungefär den ekonomiska skillnaden.

Skulle nästan vilja påstå att jag vill göra en jämförelse där Primera División är Allsvenskan och Brasileirão är SAS Ligaen i Danmark.

Vad tycker du?

Atlético Deion (red)
2011-04-16 08:30
Sportuga//

Ber om ursäkt att jag inte svarat tidigare då jag inte märkte att du hade skrivit till mig föränn nu då jag skrollade ner.

Ja, jag tog kanske i lite om Liga Sagres. En väldigt underskattad liga. Primeira Liga fick liksom bara följa med texten när jag tog upp Süper Lig. Portugal har vaskat fram massa bra spelare för Europaligorna, till skillnad från Turkiet.

Eftersom Quaresma är typ stjärna nu i Turkiet men misslyckats överallt förutom i Portugal och har "nästan" samma spelstil som Arda, dessutom "ungefär" samma generation så fick lite skumma vibar.

Dock är det sant att Turkisk media må ha förstört Ardas tillväxt det senaste 2 åren. Nu tror jag inte Arda är aktuell längre, men den som lever får se.
Atlético rawkus
2011-04-16 01:17
Lopez: Sorry om det lat spydigt, inte alls menat sa :/

Riktigt imponerande vad Brasilien gjort dock.. Argentina ligger fortfarande lite halvrisigt till, sa man bir kasta ut fler nat for att fanga talanger, INNAN(om) ekonomin ordnas upp igen ;)
Atlético Antonio Lopez
2011-04-15 23:53
Någon som har koll på Alberto Perea, han såg verkligen intressant ut när han fick spela lite i Cupen men efter det så har jag inte hört något. Har för mig att han kunde spela på vänsterkanten?
Atlético Antonio Lopez
2011-04-15 23:51
Det hade jag ingen aning om, är så inlåst i mitt "lilla Europa".

Erik_@
Dina önskningar kan bli besvarade, rykten på rad om Osvaldo till Atletico.
Atlético rawkus
2011-04-15 19:59
Sportuga: Saljer hellre Juanfran an Salvio ;)

Man borde ha huggit i Argentina nar ekonomin var som varsst... Latt att vara efterklok dock.. :(
Atlético Sportuga
2011-04-15 18:18
rawkus, pengar och pengar, en Sådan bagatell ;)

fast om både salvio & forlan säljs, borde där väl bli någon peseta över iofs
Atlético rawkus
2011-04-15 17:34
Sportuga: Lucho ar riktigt bra, men ser hellre att vi plockar talanger, med tanke pa ekonomin.

Atlético Sportuga
2011-04-15 15:10
rawkus, du som verkar ha järnkoll på sydamerikanksa spelare....vad säger du om Lucho i Marseille ? Hade han inte varit något för oss ?

Kommer ihåg hur jag hatade honom när han spelade för Porto för att han var så j-a bra hahaha
Atlético rawkus
2011-04-15 14:09
Deion och Sportuga: Sjalvklart vore det tufft, men ah - man far val dromma? :)

Falcao skulle for ovrigt rattfardiga att nagon annan icke-EU drog, exempelvis Costa(nu spekulerar jag, da jag varken hort att han har/inte har EU-pass...). Borja flyttas upp som Costa´s ersattare ;)
Atlético rawkus
2011-04-15 14:07
Lopez: Som Sportuga namner, sa har den Brasilianska ligan blivit sjukt mycket starkare de senaste 2-3 sasongerna. Den storsta ekonomiska krisen ar botrblast och nu tvingas klubbarna inte till panikforsaljningar langre.

Samt: Skulle njuta av att se Forlan lyfta Copa Libertadores, hehe ;)
Atlético Sportuga
2011-04-15 12:55
Kan hålla med dig, dock ska vi veta att Brasilien som land börjar bli otroligt starkt och idag kan man matcha lönerna i Eurupa...+ att Forlan får bra mycket närmare hem till sin familj, så det är inte omöjligt
Atlético Antonio Lopez
2011-04-15 12:47
Tycker Forlan borde stanna kvar i Europa, en ny klubb skulle säkert göra honom gott och ge han en nytändning. Forlan har nog minst 2 år kvar på toppnivå där han bör leverera.
Atlético Sportuga
2011-04-15 12:35
Forlan på väg till Brasilien ???

rawkus / El Tigre är en fantastisk spelare, vi får tacka Porto att dom tog han till Europa så vi får se mer av honom, tyvärr är alla spelare egoister, säger inte att det är fel, och El Tigre kommer spela C.L med Porto, och det är alla spelares dröm och ettt ännu större skyltfönster för att kunna hamna bland dom typ 8 största i Europa...men man kan ju alltid drömma ;)

När det gäller Salvio blir det ingen final....hans skada igår verkar stoppa han för mer spel detta året. Så nu får vi se om det var hans sista match för Benfica eller inte
Atlético Deion (red)
2011-04-15 09:08
rawkus//

Tveksamt om Porto är redo att släppa Falcao, speciellt till Atlético efter Assuncaogate och änne mindre för de summor som Gil Marín vill röra sig med. Sen har vi ju problemet med icke EU status. Om nu inte någon i Cartel Cartagena kan trolla fram ett sådant till Radamel.
Annons: