/spanien/atletico/forum/1116.aspx/spanien/atletico/forum/1116.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Erik_
2011-05-28 12:10
4-3-3 nästa år?

Piatti - Kun's ersättare - Reyes

Koke Mario Elias

Filipe - Miranda - Godin - Silvio

Kanske någon ny värvning i klass med Tiago som får plats på mitten med, med bra passningspel o spelsinne.
Atlético DeBe
2011-05-28 07:08
vi kann nog glöma falcao. verkar som han sticker till london. både totenham och arsenal har lagt bud
Atlético DeBe
2011-05-28 01:51
"570 kg kokain och €2 milj tvättade pengar"

:O

kanske klubbens nya shugardady har anlänt
pilif
2011-05-28 01:18
Luis Aragones, hur skulle det vara att få in honom? Vad skulle sätta käppar i hjulet för att han inte skulle kunna komma?
Atlético 20corona
2011-05-28 00:55
//Zoran

Tackar för svaret! Känns som en intressant figur denna Caminero! Hehe!
Atlético Chewie
2011-05-27 22:55
så länge han gör ett utomordentligt jobb så får han göra vad han vill på fritiden för min skull :)
Atlético zoran
2011-05-27 22:20
@20corona

Jag minns också att Caminero blev tagen av polisen pg.a. hans kopplingar till organiserad brottslighet, men det stod ingenting om hur han släpptes och vad man kom fram till, det var bara ett stort moln. När det gäller kokain så är Spanien en väldigt viktig transit, speciellt när det skeppas från Brasiliens kuster, annars går det till Västafrika från Sydamerika och Italien innan det når Europa. Två transiter, det är väldigt intressant att läsa om organiserad brottslighet och speciellt hur knarket tar sig till vanligt folk.

Jag minns en bok där Caminero omnämndes av Erik de la Reguera som jobbar för DN. Väldigt bra, men även där så stod det ingenting om vad som hände med Caminero.

Han är dock inte värre än Pablo Escobar, haha..colombiansk fotboll i dess guldera var ju finansierad med enbart knarkpengar.
Real Madrid Higuaín#20
2011-05-27 21:24
Alltså varför skulle Kun gå till Roma eller Juve? Sämre än Atletico, sämre liga, mindre publik.
Daniele De Rossi #16
2011-05-27 19:45
Roma lägger sig i Aguero affären
Atlético 20corona
2011-05-27 18:04
Caminero tänkte jag på, läste detta i Atleticofans sidan.
Atlético manzanares
2011-05-27 18:00
20corona/
Vem tänker du på?
Atlético 20corona
2011-05-27 17:55
Med honom i organisationen fulländas Atletis kriminella verksamhet.
Att inte hamna i finkan efter att polisen ha hittat 570 kg kokain och €2 milj tvättade pengar innebär bra kontakter.
Kanske han lyckas "övertala" några klassspelare till oss! ;)

skulle vilja bli rättad om jag har fel...
Atlético Deion (red)
2011-05-27 17:12
José Luis Caminero! Nu blir man riktigt glad! Härligt att få in doubletemittfältare anno 96 som Sportchef. Dock är jag inte riktigt säker på om hans förehavanden för två år sen utanför sporten...

Carlos Aguilera är ett riktgt bra val. En gammal "Atléticoprodukt" och rödvit legend med mycket kärlek för klubben. Låter bra!
Aupa Atleti---
2011-05-27 16:39
Nahro/

Aguero sa ingenting om Juve, det är bara Juve som vill förhandla. Det är inte säkert om Aguero ens vill dra till Italien och förstöra sin karriär som de flesta spelare gör..
Atlético Nahro
2011-05-27 16:34
Hur i helvete tänker killen? Juve spelar väl inte ens i Europa kommande säsong?
Atlético Erik_
2011-05-27 16:27
Ryktas om att Deportivo har har utnyttjat nån klausul så att adrian's kontrakt förlängs med ett år. Sätter ju lite käppar i hjulen.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético DeBe
2011-05-27 16:04
bra, allt utom real gör mig lycklig
maxa89
2011-05-27 15:43
Aguero verkar farligt nära Juventus nu. Allt tyder på att det blir klart redan i nästa vecka. Juve vill göra klart med Kun innan City evetuellt hunnit släppa Tevez och vill ha en ny anfallare. Enligt Marin har Juventus redan skickat en skriftlig förfrågan om Kun och diskutionerna är i full gång.
Atlético DeBe
2011-05-27 14:39
Nu har Barca en av de bästa akademierna i världen så man kanske inte ska dra allt för stora slutsatsen men visst ser enrique riktigt intressant ut med tanke på hur väl laget går i segundan.
Atlético DeBe
2011-05-27 14:31
jag hoppas kun säljs omedelbart så vi han börja förhandla med andra klubbar omgående innan andra snappar guldkornen som säljs i sommar.
Atlético Nahro
2011-05-27 13:18
Adrian kom med i U21 till sommarn. Hur är han? Hur höga ska förväntningarna på honom vara?
Deportivo Jakobsson
2011-05-27 10:44
Själv tror jag att Benitez hade varit en drömcoach för er. Ni behöver lite struktur och bättre organisation, så där tror jag att han kan hjälpa till med mycket. Han är dessutom en ordentlig taktiker, kolla bara CL 05 eller CL 07. Han kan den spanska ligan och har vunnit den med Valencia, så man kan inte kalla honom för en dålig manager direkt.

Rafa är grym.
Atlético Chewie
2011-05-27 10:14
Kan inte säga att jag har någon större koll på Gabi, hur är han som spelare?
Atlético 20corona
2011-05-27 03:12
Läste på twitter att spansk radio säger att det ryktas om att Atletico vill ha Roaldhino!? Nån sanning i detta?
Atlético Deion (red)
2011-05-27 01:54
Går Benitez i närheten av våran akademi så kommer ingen bli speciellt glad. Han må ha varit en bra ungdomscoach på 80-talet, men inte dagens Benitez, det är inte samma coach.

Värvar man 77 spelare till ett lag så kommer man göra 6-7 bra köp som Alonso etc. Vilka är resten?
Atlético Deion (red)
2011-05-27 01:42
Semme//

På tal om hobbyexperter och troll. När man kritiserar andras kunskap så ska man först se till själv inte prata i nattmössan bara för att visaa att man är låtsaskunnig. Min äldsta kusin som bott i Liverpool hela sitt liv och är dessutom vice-kassör i The committee of the Merseyside Branch of the Official Liverpool Supporters Club berättade sa till mig hur just Benitez har kört ner hela Liverpools ungdomsverksamhet i botten.

När Benitez kom till Liverpoll 2004 så hade redan Liverpool en bra akademi. Benitez struntade totalt i akademin fram till 2007 efter Liverpool U18 vunnit FA Youth Cup två år i rad under ledning av den Steve Heighway och dom Steve hade tagit fram.

Då undrade Benitez varför Liverpool inte kunde få fram egna spelare till A-laget och försökte totalrenovera akademin i någon sorts spansk stil. Han sparkade den respekterade Steve Heighway chefen för ungdomsakademin och började sitt bizarra ungdomsprojekt.

Enligt riktiga Liverpool suportrar så körde den Benitez på egen hand ner ungdomsakademin i botten med sina usla "spanska" renoveringsideér efter tatt ha själv tagit kommandot över den 2007.

Alla de ungdomar som vunnit FA Youth Cup två år i rad under Steve Heighway och Dave Shannon försvann in i intet i samband med detta. 2009 fick Benitez panik och sprakade över 20 brittiska ledare inom Liverpool ungdomsfotboll. Alla de ledarna hade varit med och lyft Liverpools U18 till två raka FA Youth Cup guld.

Det kom in massvis med nationell kritik mot Benitez i tidningar och media om hur han bara på två år från 2007 till 2009 kört ner akademin i graven. Talangfulla brittiska spelar lånades ut till lägre divisioner för att ge plats för unga kontinentala medelmåttor.

Trycket och missnöjet från supportrar och styrelse tvingade Benitez att acceptera att Frank McParland tog akademin helt ur händera från Benitez. Sen dess har Rafa inte fått gå i närheten av akademin.

Samma år startade Liverpools styrelse ett samarbete med Barcelona efter att ha imponerats av Barcelonas akademi. Man bytte ideér och Frank McParland fick gå utbildning i Barcelona om talangutveckling.

På vägen hem tog han McParland med sig Pep Segura och Rodolfo Borrell från La Masia.Rafa försökte det att se ut som att det var han som låg bakom allt, när det egentligen var den nya chefen för akademin Frank McParland.

Detta ledde till mer missnöje inom coachingsektionerna i Liverpool då de flesta stod på McParlands sida. Till slut fick Rafa backa och övertalades att bara kunna påverka de spelare som spelade i reservlaget, inte U18.

De som har bra koll på Liverpool vet att det var Rafas experiment 2007 när han la sig i ungdomsfotbollen i Liverpool som hela ungdomsverksamheten gick åt helvete.

Han sparkade ett helt coaching team som hade vunnit FA Youth Cup två år i rad bara för att kunna sätts sin egen prägel. Det gick ju åt helvete. Det är nu under McParland som de förlorade utlånade talangerna grävts fram igen och flyttats upp under Dalglish.

Tack för kaffet ...
Atlético rawkus
2011-05-27 01:17
Semme och Deion: Noterbart gallande CH L i Istanbul, ar aven att Milan firade i redan i halvtid...

Hur som: Benitez - nej tack. Orka med en roskindad surpuppa som ALLTID levererar samma forsvarstal efter forluster...

Luis Enrique hade varit mer spannande, spciellt med tanke pa hur Benitez manga ggr fatt vad han pekat pa, ofta till ett rejalt overpris. Varan ekonomi ar inte ratt i dagslaget for Benitez, hehe.
Real Madrid Semme
2011-05-27 00:56
Smultron
Du förstod visst inte min poäng.
Har inte syftat på att Atleticos akademi är dålig, men ville bara påpeka att Deion har fel i sitt uttalande.
Atlético Smultronbilar
2011-05-27 00:14
Semme,

Jag är ingen fan av Benitez och hoppas han aldrig kommer träna Atletico eller ens hammarby för den delen. Inte en chans att han själv byggt upp deras akademi men om det stämmer så behövs han inte då vi redan har kompetent folk i akademin, plus att vår akademi är betydligt vassare än Liverpools!
Atlético A.K.
2011-05-27 00:13
Det kommer onekligen bli en spännande och förmodligen rätt händelserik sommar. Falcao är kanske lite väl optimistiskt att tro på. Jag vet inte riktigt hur man ska tolka att Kun köpt ett nytt hus i staden..
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: