/spanien/atletico/forum/1115.aspx/spanien/atletico/forum/1115.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Deion (red)
2011-05-04 15:20
DeBe//

Så länge det inte är en matematisk omöjlighet så letar jag efter de mest stupida halmstrån som finns :)

Jag menar om Real tar dom på Madrigal så finns det en möjlighet att Villarreal kan kryssa sina tre bortamatcher, även förlora.

Villareal MÅSTE vinna en av sina tre bortmatcher! Kryss räcker inte för dom om Atlético fortsätter att vinna sinas matcher.

Viva la halmstrå!!
Atlético DeBe
2011-05-04 14:26
visst, ingenting är omöjligt men att de endast tar tre poäng på fyra matcher låter för bra för att vara sant (vi har sämre inbördes, högre poäng krävs).
Atlético Deion (red)
2011-05-04 10:44
Än är det inte över om CL-platsen. Glöm inte att Villarreal 3 matcher kvar på bortplan och endast en hemma mot Real. Om Real tar Villarreal på Madrigal så måste dem fortfarande plocka minst 4 poäng från 3 bortmatcher. Osasuna monterade ner Valencia och kan göra samma sak med Ubåtarna på ERD Navarra. Då måste de plocka 4 poång från både Mallorca och Almería på bortplan. Ingen lätt uppgift. Vi måste fortsätta vinna våra matcher. Inget är över til the fat lady sings...
Atlético Antonio Lopez
2011-05-04 08:51
Våra vänner i Katalonien hjälpte oss med lite andrum efter sin vinst i Måndags mot Bilbao.
Atlético rawkus
2011-05-04 00:07
Sportuga: AMEN! :)
Atlético Sportuga
2011-05-03 23:59
Rawkus, Spelar han bara Nästan lika bra som Riquelme så ska vi Genast köpa honom, kosta vad det kosta vill
Atlético rawkus
2011-05-03 23:57
Ett fortydligande om Lucas Marcelinho: Han ar INTE anfallare, uatn en ren och skar trequartista. Tank er Riquelme, Kaka osv.

For att dra ett enkelt exempel:

----Kun---Forlan---
------Lucas---------

Dar har ni hans position :)

Gallande hans talang: Den ar smatt otrolig, vilket ju inte per automatik betyder att han kommer bli den stjarna han forustpas kunna bli, men potentialen ar skyhog.

Enda fragan ar sjalvklart priset. Kommer aldrig bli lika hogt som klausulen(enbart hardball fran Sao paolos sida), men billig blir han INTE.

Skulle ta Lucas fore Lamela om det ej skulle bli for mycket dyrare.
Atlético DeBe
2011-05-03 19:56
I ärlighetens namn så är jag inte extremt påläst om Lucas heller. Jag tror ändå att han skulle vara ett mycket bra alternativ som offensiv mittfältare om vi byter spelsystem. Han är ung och har en hel del ätt träna på men det är väll endast på detta sätt vi kan värva blivande världsstjärnor, som Agüero tex. Personligen jag tror han med rätt vägledning kan bli snuskigt bra.

Mitt ord behöver inte i detta fall vara korrekt, kanske Rawkus "brasseexperten" skulle kunna informera oss om hans talang och vad han tror om en sådan värvning.
Aupa Atleti---
2011-05-03 19:07
Jag tror inte Lucas skulle vara en smart värvning, även om han besitter en mycket fin talang. Om vi nu köper loss Lucas, vad skulle vi med 2 bollsugna anfallare som vill göra allting själva? Nu säger jag inte att Lucas är en diva, men sett till videon som DeBe la upp så vill han gå själv hela vägen ganska så ofta. Aguero är ju en än sån spelare, och jag tycker att det räcker. Istället ska vi bygga spelet + spelarna kring honom så att vi får det bästa utav Aguero. Köp loss någon bra/ bättre bollmottagare än Diego Costa, och låt D.G kämpa för att få platsen. Om Dzeko floppar rejält i Man City, varför in låna in honom?
Atlético Antonio Lopez
2011-05-03 18:52
Quaresma till Atletico för 20miljoner euro, men Besiktas vill ha 30 och Forlan... Ja, ibland undrar man hur folk tänker när de skriver något i en tidning.
Atlético Sundbyberg
2011-05-03 10:45
Intervju med Miranda angående flytten till Atletico på as.com.
Atlético DeBe
2011-05-03 07:10
med andra ord låter det som pengar emellan skulle komma på tal. affären låter i sig orealistisk, en ren försäljning av forlan är förmodligen aktuellt då dessa summor ligger över vår kaliber om nu inte RG och Salvio säljs förstås.
Atlético rawkus
2011-05-03 06:15
Edit: Noterbart ar att Milan HADE honom for drygt 4-5 milj EU, men sumpade det... Nytt kontrakt skrevs och en monsterklausul infordes...
Atlético rawkus
2011-05-03 06:13
zoran: Gallande Lucas(aka Marcelinho): han ar oerhort overvarderad och bla Milan fick kalla handen nar det kom till 30 milj EU bud... Klausulen skall ligga pa nagot skrackinjagande, drygt 70-80 milj EU.

Skulle vara en brakfolust for Sao Paolo om de bytte Forlan mot Lucas rakt av... Lucas ar en lirare de kommer fa ssjukt mycket betalt for.
Atlético DeBe
2011-05-02 19:52
Han är onekligen en oerhört intressant spelare, om den transfern går igenom kommer jag drägla fram till seriestart.
Atlético zoran
2011-05-02 18:38
Haha..

Cedric har postat den där YouTube-videon som jag postade för snart två säsonger sedan. Den fick 60,000 träffar innan de tog ner mitt konto av någon anledning, vet fortfarande inte varför, går inte att logga in.

Förresten, det sägs att representanter från São Paulo har setts på Vicente Calderón..De vill ha Forlán, vi vill ha Lucas som är en av Brasiliens mest talangfulla spelare..Det skulle vara något.
Atlético DeBe
2011-05-02 17:59
Hoppas Cedric värvas tillbaka i år, sen skulle det vara intressant med Canales eftersom hans position är rätt utsatt i real, tror han kan bli stor med speltid. Blir vi av med Forlan nästa säsong kanske vi skulle satsa på ett modernt 4-2-3-1 system.

Forwards
Agüero, Diego Costa
Wigners
Cederic, Reyes, Salvio, Juanfran.
Centralt mittfält
Mario, Assuncao, Elias, Fran Merida, Canales?
Ytterbackar
Lopez, Filipe, Sílvio, Ufo
Mittbackar
Godín, Domínguez, Perea, Miranda
Målvakter
De Gea, Joel

Bort
Raul Garcia, Tiago, Valera, Forlán

Sen har vi det med EU pass. 4 st. :O, Det är ju tal om att Godin och Costa får sina pass snart så vi får hoppas det går vägen.

Sen finns alltid Rubén Pérez och Keko att tillgå vid behov.

Skulle vara intressant vad tycker ni?

Edit Kom på att Piatti är värvad. Undrar verkligen om vi värvar hem Cedric i år, har för mig att han kan va kvar på lån i två år. någon får rätta mig om jag har fel. kan ju även bli så att en lån deal med Benfica angående Salvio förlängs.
Atlético Antonio Lopez
2011-05-02 17:53
Hämtar man inte hem Cedric så blir man väldigt bitter!

Edit: På länken Joakim länka ser man ju att han gör det utmärkt på vänstersida. Kan bli hur bra som helst med han där och Reyes på andra.
Atlético Joakim Jönsson - KUN! KUN! KUN!
2011-05-02 16:41
Cedric följer Kuns och Filipes exempel och har satt upp en officiell hemsida!

Kuns: http://www.sergioaguero.com/

Filipes: http://www.filipeluis03.com/site/index.php
Atlético Bobban (red)
2011-05-02 16:26
La Sexta har gjort ett litet sammandrag med Kuns insats mot Deportivo!
Aupa Atleti---
2011-05-02 16:12
Jo det är sant. Men då hade vi en viss Abel Resino om jag inte minns fel? Nu gäller det bara att få en tränare som kan verkligen sätta stopp på dåliga insatser av backlinjen, trots att den fungerade väldigt bra den senaste tiden. Vi har mycket att förbättra, och nu när Quique lämnar, så blir det samma sak igen.. Att få backlinjen välorganiserat
Atlético DeBe
2011-05-01 22:05
det behöver inte bli så busenkelt. senast mötte vi ett grekiskt lag och är vi ur form så kan det gå illa. kom ihåg hur vi spelade mot det cypriotiska laget i fjol.
Aupa Atleti---
2011-05-01 21:12
Men det spelar egentligen ingen roll om vi kvalar eller inte, vi kommer få nåt lag från Uzbekistan som vi kommer att krossa med 8-0 i båda matcherna så det är lugnt för mig. Bara vi kommer till Europaspel
Atlético DeBe
2011-05-01 20:51
om vi, sevilla och bilbao hamnar på samma poäng i kampen om el kvalplatsen blir inbördes tabell:

Sevilla 9-8 1+ 7p
Athletic Bilbao 8-6 2+ 6p
Atlético Madrid 5-8 -3 4p

samma sakhär så måste vi vinna på poäng het för att slippa kvala
Atlético DeBe
2011-05-01 20:40
om alla lag sevilla, athletic bilbao, atl. madrid och villareal hamnar på samma poäan ser det ut sähär i inböders tabell.

Villarreal: 11-7 +4 12p
Sevilla: 12-11 +1 10p
Atlético Madrid 8-11 -3 7p
Athletic Bilbao: 9-11 -2 6p

vi måste vinna på poäng om vi vill till cl nästa säsong
Aupa Atleti---
2011-05-01 20:27
Hejdå CL!
Atlético DeBe
2011-05-01 20:26
2-1 till villareal
Atlético DeBe
2011-05-01 20:07
Vi får väll se hur det blir. Om Rossi och Cazorla lämnar så kommer de inte hamna så här högt i tabellen. De har en tradition med god värvningspolitik men den måste väll slå fel någon gång.
Atlético DeBe
2011-05-01 19:57
tror inte eurosport är så precisa i det spanska tabellräkningensystemet. Jag vet däremot att de har fel om de skrivit vad du säger de har gjort då vi som sagt ligger under i inbördes mot dem.

Spanska ligan
1. inbördes räkning vid samma poäng, vid oavgjord ställning vinner laget med flest gjorda borta mål om lagen inte går att skilja även här så går de vidare till 2.

2. ligaspelets målskillnad gäller vid oavgjord inbördes målskillnad, flest mål vinner om målskillnaden är oavgjord. Om målskillnaden är identisk även här så vet jag inte om de går efter historiska inbördes eller om lotten fäller avgörandet.

sen kan flera lag hamna på samma poäng, då skapas en ny tabell de lagen emellan där lagens inbördes tabelläge och målskillnad fäller avgörande.
Atlético Antonio Lopez
2011-05-01 19:52
Nu menar jag inte att fira en skada men Rakitic i Sevilla är borta resten av säsongen vilket lär gynna Atletico i kampen om Europlats.
Annons: