/spanien/atletico/forum/1114.aspx/spanien/atletico/forum/1114.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Bobban (red)
2011-05-09 14:38
Gemensam avsparkstid för den näst sista omgången till helgen, där samtliga matcher har avspark kl 21:00! För Atléticos del är Hércules hemma på VC som gäller...
Atlético rawkus
2011-05-08 22:23
Raul Garcia - que porqueria!!

Vad i helvete har sopan for hallhake gentemot QSF??

"Psst, Quique... jag har fotona pa dig och XX" ??
Atlético Deion (red)
2011-05-08 20:30
Ännu surare nu när Villarreal tappade poäng mot Mallorca! Sen möter den Real vilket jag är ganska säker på att de torskar. Vi hade fan kunnat vara 3 poäng efter Villarreal inför de 2 sista omgångarna och då har ubåtarna 2 bortmatcher kvar.

F**!
Atlético Sportuga
2011-05-08 17:57
fan vad besviken över förlusten igår....vi hade ju ett bra läge efter segern förra veckan, ville Malaga mer helt enkelt ?
Atlético zoran
2011-05-08 15:23
Jag har ingenting emot att Atlético tvingas spela mot lag av Gloria Bistrita kaliber.

Det var riktigt roligt förra gången laget tvingades till den här typen av kval, vi förlorade första matchen i Rumänien med 2-1 och Seitaridis gjorde ett riktigt snyggt mål för att Agüero-Forlán skulle ta oss vidare i returen.

Raúl García var fantastisk i den 40-gradiga värmen i Rumänien förresten..eller inte, haha..

Hur som helst, det verkar inte som om spelarna heller har något emot det då de så gärna åkte på den där förlusten mot Málaga igår.
Atlético Bobban (red)
2011-05-08 11:01
@ vvimcent

Visst är det så! Frågan är väl hur lång semester spelarna vill ha, då ett EL-kval kortar av semestern med någon vecka...
Atlético manzanares
2011-05-08 01:31
Kom precis hem. Är detta ett skämt?
Atlético vvincent
2011-05-08 01:16
Visst är det så att 7:an får kvala till EL?
Atlético Deion (red)
2011-05-08 00:00
Sportuga//

Det var 0-3 i underkant. Atlético såg ut som Xerez på Camp Nou mot Barcelona. Tror inte vi hade ett enda skott på mål föränn Forlán byttes in och tog några strumprullare till desperata avslut från utanför boxen.

Tacka "dina" gudar att du missade matchen. Det var nog ett av de sorgligaste insatser jag har sett av Atlético de senaste åren, definitivt denna säsongs sämsta.

Sammanfattning:

1) Costa slänger sig i tid och otid. Ofta är han i lägen där det gynnar laget om han står på benen och tar emot bollen istället. Han dykande har börjat irritera mig ganska grovt nu.

2) Raul Garcia.... Utbytt efter 60 min.. Det bästa beslut Quique tagit sen han tog över klubben. Malaga rann igenom RG gång på gång som diarré på ålderdomshem.

3) Godín såg ut vara bakfull. Missade markering gång på gång.

Nu till det "goda" nyheterna...

Ignacio Camacho dominerade så in i helvete, han stod i vägen gång på gång och även startade snabbt en massa kontringsanfall efter att han erövrat bollen. Helt magnifik lektion i konsten att vara defensiv mittfältare. Jag blev oerhörd glad för hans skull. Att han fick komma tillbaka och köra upp en pinne i arslet på Atlético och valet att peta Nacho från truppen till förmån för **** *****.. Aupa Nacho!
Atlético Sportuga
2011-05-07 23:44
lite roligare saker än ikväll då...lyssna på den GALNA kommentatorn han är LOCO
Aupa Atleti---
2011-05-07 23:26
Sportuga/ Hahahahahahahah!!!

Kollade på matchen på O´learys i Malmö, sjukt mobbad blev jag, jag som var så självsäker inför matchen...
Atlético Sportuga
2011-05-07 23:18
Kom precis hem....men va faaaaaaaaaaaaaan 0-3 ?!?!?

avgå Alla ! lol
Atlético Deion (red)
2011-05-07 22:30
Malagas ankare på mittfältet Nacho Camacho käkade upp Atléticos offensiv och startade kontringar med väl avvägda djupledsbollar. Raul Garcia kunde inte slå en rak tvåmeterspassning. Ironin går nästan att ta på.....

Som man bäddar får man ligga...
Atlético Chewie
2011-05-07 21:29
Spelet har vart bedrövligt idag..
Atlético A.K.
2011-05-07 20:56
Det är fan att laget aldrig vinner när jag kollar, men hoppet finns än jag måste nämligen dra snart. Skulle inte förvåna mig om de vänder då.
Atlético Luff
2011-05-07 20:39
Synd att Perea blev skadad, nu kan vi inte byta ut Godin i paus..
Atlético Chewie
2011-05-07 20:29
malaga mål
Atlético Chewie
2011-05-07 20:21
tidigt byte efter 20 min, Perea ut, Dominguez in.
Atlético Kun Kun Kun
2011-05-07 19:37
Blir lika besviken varje gång när jag ser Raul Garcia från start.
Atlético Erik_
2011-05-07 19:36
Tar ölen hemma framför teven ikväll. :) tippar 2-0 till oss
Atlético Bobban (red)
2011-05-07 19:11
DE GEA;
UJFALUSI, PEREA, GODÍN, FILIPE;
REYES, MARIO SUÁREZ, RAÚL GARCÍA; ELÍAS;
KUN Y DIEGO COSTA
Atlético Luff
2011-05-07 19:00
Kike ville väl dessutom ha RG, har tydliga minnesbilder av att vi slogs med främst Valencia om honom.

Det konstiga med RG är att under Osasunatiden var han som Deion säger riktigt skicklig offensivt, något han absolut ALDRIG visat här (förutom något långskott per säsong). Hos talangfulla spelare som misslyckats brukar man ändå kunna se denna talang i vissa sekvenser av spelet, men aldrig med vår käre Raul..
Atlético Antonio Lopez
2011-05-07 01:38
Gillar att bet365 har satt samma odds på att Merida kommer göra mål under matchen som Reyes... 3.60. Någon som vill slänga pengar i sjön?
Aupa Atleti---
2011-05-06 16:05
Deion/

Du kanske får svar på den frågan "Varför fortsätter Quique att visa förtroendet för R.G??".. Kanske delar han med dig den tanken och tycker att han kan slå igenom när som helst. Och därför fortsätter spela med honom. 05-06 var ju det året du menar då Osasuna var som bäst? Det året var Quique coach för Valencia och känner mycket väl till R.G och hans spel, som du säger.
Atlético Deion (red)
2011-05-06 00:34
Vare sig ni tror det eller inte så sågs Raul Garcia som en av Spaniens största mittfältslöften när han spelade i Osasuna under Aguirre. Det året minns jag hur han var helt magnifik i ligan, var bra på allt och dominerade mittfältet mot de flesta lag som Osasuna mötte. Han var defensivt skicklig, offensivt skicklig, hade bra vision för genomskärare, ett grymt passningspel i djupled och ett tungt distansskott. Det året slutade Osasuna på fjärdeplats, tack var Raul Garcias briljanta spel som bara 18-19 åring.

Sen kom han till Atlético som 20 åring och blev ganska snabbt nermonterad till en medioker spelare som många blir i klubben.

Dock har vi börjat få en lite bättre statisktik på senare år med flera spelare som faltiskt spelat upp sig och utvecklat i Atlético, tex Kun och Reyes.

Men som sagt, Raul Garcia är ett mysterium som aldrig kommer att bli besvarad. Så mycket talang, men så lite uträttat.
Atlético rawkus
2011-05-05 23:23
Sportuga: Amen gallande Falcao! :)

Haller aven med om Braga. Forra aret var det lilla Fulham, nu Braga.

Det ger mig hopp om fotbollen rent allmant.
Atlético Sportuga
2011-05-05 23:20
Rawkus / Vi kan ju hoppas att han blir Vår Colombian ;)

Håller med sjukt starkt av lilla Braga med sina små medel att ta sig ända till final, speciellt i dessa tider där Oljeshejer köper allt dom vill
Atlético rawkus
2011-05-05 23:13
Snacka om skralla! Braga till final mot maktiga Porto.

For ovrigt: Min Colombian(japp, MIN!) historisk med 16 fulltraffar i en och samma UEFA Cup/EL upplaga!
Atlético zoran
2011-05-05 23:04
Atlético har tittat närmare på Custódio, de har Marca rapporterat tidigare.

Det räcker dock med Sílvio som dock måste förbättra huvudspelet.
Atlético Bobban (red)
2011-05-05 22:45
Roberto börjar betala av lite på den saftiga övergångssumman som Benfica betalade för honom:)
Annons: