/spanien/atletico/forum/1107.aspx/spanien/atletico/forum/1107.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2011-06-02 20:20
Agüero kan inte vänta sig en uppoffring om laget han vill till Real Madrid, då kan han glömma det. Det är även rätt intressant hur AS väljer att vinkla saker och ting, de citerar Kun på följande ord: "Miguel Ángel Gil Marín inte kommer bestämma vilken klubb jag ska gå till.."

Något han aldrig sade..

Det har hänt en hel del under dagen förresten:

-MARCA rapporterade att Caminero skulle till Barcelona för att träffa deras sportchef, Zubi och nu bekräftar SPORT att mötet har ägt rum. I MARCA-artikeln nämnde de att Atlético är intresserade av Jonathan Soriano och Thiago, återstår att se.
-Bragas ytterforward Pizzi är intressant för Atlético, duktig fotbollsspelare, dock oprövad, såg honom mot Porto när han gjorde hattrick.
-Caparrós agent har varit på Vicente Calderón under dagen, återstår att se vart det hela leder.

Bäst av allt:

VALERINHA HAR INTRESSENTER!! Det sägs att Espanyol och Mallorca är intresserade, ska Pocchettino göra en försvarsspelare av honom?

Fantastiskt..
Aupa Atleti-----
2011-06-02 20:11
För några veckor sedan kom beskedet att den 22-årige argentinaren inte vill vara kvar kontraktstiden ut hos ”Atleti”. Via ett skriftligt meddelande tackade han klubben och fansen, men förklarade att det var dags för miljöombyte av sportsliga skäl.

Genast drog snacket igång om Chelsea, Manchester City, Bayern München, Juventus plus en hel rad andra klubbar.

Men ”El Kuns” senaste uttalande för tanken snarare till Santiago Bernabéu-stadion eller Nou Camp.

- Jag skulle gärna fortsätta i La Liga, om möjligt. England och Italien gillar jag – men jag föredrar Spanien, säger Agüero till TyC Sports enligt Goal.com.

Särskilt Atleticos huvudstadsrival Real har rapporterats vara mycket sugen på forwardens namnteckning – och möjligen blir det José Mourinho som lägger vantarna på Agüero till sist. Enligt flera medier får ”Marängerna” i så fall punga upp med motsvarande 400 miljoner kronor som friköpsklausulen är satt till i dagsläget.

- Jag lämnar dörren öppen för alla intresserade lag. Till Atletico har jag sagt att jag verkligen vill flytta, och förhoppningsvis gör de en uppoffring för mitt bästa, säger Agüero.
Aupa Atleti-----
2011-06-02 20:08
Inte jag heller faktiskt
Nicname
2011-06-02 20:07
Om han lämnar så skulle jag inte ha nåt emot en långtidsskada.
Atlético Nahro
2011-06-02 19:31
På tal om långtidsskada: Det hade ju varit rätt jävla typiskt Atléticos tur om Kun skadar sig (illa) och blir borta ett tag, innan han skriver på för något annat lag.
Atlético Gaboro
2011-06-02 18:13
Aupa Atleti---

Eller så blir de en långtidsskada !
Aupa Atleti----
2011-06-02 10:08
Feliz cumpleaños Sergio!! Kun fyller år idag
Nicname
2011-06-02 10:07
Feliz cumpleaños Kun!
Atlético Erik_
2011-06-02 09:41
Nej, Kun kan få gå. Omotiverade spelare, nej tack.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético DeBe
2011-06-02 00:23
satsningarna inför nästa säsong blir helt annorlunda om kun blir kvar. mindre cash, mindre värvningar.
Atlético Kun Kun Kun
2011-06-02 00:04
Jag tror Kün ändrar sig och vill stanna när han ser hur Atlético satsar inför denna säsong : )
Aupa Atleti---
2011-06-01 23:51
Då växer han som spelare om han lär sig hantera deras "tuffa" spel.
Atlético Gaboro
2011-06-01 23:43
Aguero behöver england? Aguero som är en "dribbler" får de svårt i England, de kapar av båda benen på honom direkt om han ska dribbla 2-3 spelare
Aupa Atleti---
2011-06-01 23:38
Juve1 / Inte hört något på sistone, men jag tror inte att en spelare med såna ambitioner sticker till Juve. Visst storsatsar de, men det är inget för Aguero. Aguero behöver England.
Juve1
2011-06-01 22:11
Tror ni på Aguero? att han går till Juve, eller drömmer alla Juvefans om han bara?
Atlético Luff
2011-06-01 19:29
Känns mycket bra att man åtminstånde är överrens om hur projektet ska se ut, jag menar, Caparrós och Enrique verkar stå för en och samma filosofi....................

PS.

.............................................................................

DS.
Atlético zoran
2011-06-01 19:24
Gil Marín vill ha Luís Enrique och Cerezo vill inget annat än att se Caparrós som tränare för Atlético. Det är en maktkamp mellan dessa två just nu. Madrid-baserad media rapporterar om förhandlingar med Caparrós samtidigt som nära källor till tränaren säger att det inte alls är sant. Jag är för Luís Enrique, vill inte se Caparrós fotboll i Atlético och det positiva är ju i alla fall att Athletics presidentval är i början av nästa månad, så länge kommer man inte vänta i Atlético för att ordna en ny tränare.

Gil Marín sade att Luís Enrique är "perfekt kapabel" till att träna Atlético nästa säsong i El Larguero, men vi får se..

El Correo rapporterar i alla fall att det inte är några förhandlingar med Caparrós: http://www.canalathletic.com/noticias/2011-06-01/cerezo-intenta-caparros-entrene-201106011510.html
Atlético DeBe
2011-06-01 18:49
Håller med om Caparrós. han är ingen extraordinär tränare, känns som vi alltid får en massa mediokra tränare nu för tiden. Med tränare som Enrique och Simeone skulle jag i alla fall få ett litet hopp, får hoppas nyheterna om Caparrós är felaktiga.
Atlético Deion (red)
2011-06-01 16:52
Dock är det inte klart, men jag skulle bli oerhört besviken om vi tog Caparrós.
Atlético Deion (red)
2011-06-01 16:51
Känns lite depiigt och "tråkigt" med Caparrós. Då kunde man lika ha behållt Quique istället. Hade sett fram emot nåt nytt och intressant. Någon med nya ideér och nya spelsätt. Någon som Enrique. Ung, fräsch och med allt att vinna. Känns som att vi alla går runt på samma gamla tränarnamn i La Liga mellan klubbarna, år in år ut.
Atlético rawkus
2011-06-01 16:20
Lamela´s twitter pa lanken.

Trist, da jag hade (om an sma...) forhoppningar pa den lille bolltrollaren i Atleti :(
Atlético Bobban (red)
2011-06-01 15:28
@ Chewie

Hävdar åtminstone Radio Marca...

Fortsättning lär följa
Atlético Chewie
2011-06-01 12:02
Caparrós klar som ny tränare?
Atlético patrik (red)
2011-06-01 10:36
Ang Pitarch guldkorn som jag skrev i bloggen så kanske jag formulerade mig fel genom att använda ordet guldkorn. Men även om Reyes, Forlán och Simao var etablerade spelare som kostade en del så var de ju ändå mycket, mycket lyckade värvningar.

Simao bildade tillsammans med Forlan och Aguero ett av ligans farligaste offensiv under 2-3 säsonger innan Simao började bli långsammare. När han blev det så tog han en roll som en framspelare och under hela tiden i Atléti tycker jag att han var en av våra absolut bästa spelare.

Forlan behöver jag ju knappast motivera.

Reyes lyckades inte i Arsenal och även om han sköt guldet till Real så hade han ingen lyckad säsong där heller, men med facit i hand var det en grymt lyckad värvning och har han varit en av ligans bästa yttrar med QSF på bänken.
Atlético Sundbyberg
2011-06-01 09:10
Simeone har sagt upp sig från kontraktet med Catania trots han hade ett år kvar. Allt enligt Marca. Jag som gillar Simeone hade gärna sett han på tränarbänken i Atleti.

Simeone och Luis Enrique har mina sympatier för tränarposten. Samt självklart Aragonés om han skulle bli aktuell.

Se länktips ang Simeone
Atlético Sportuga
2011-06-01 00:56
Var visst inte inloggad innan när jag skrev här nedan....
Nicname
2011-06-01 00:55
Antonio Lopez / håller med dig kan mycket väl ha varit "baksmällan" efter VM som gjorde att detta blev en mellansäsong

Podemos / ditt inlägg med en massa påhopp är klart idiotiskt , själv blev Atleticofan tack vare att Futre gick till oss 1987 såg Benfica - Atletico på Estadio Da Luz sommaren 1987, då var du inte ens född & jag säger som många andra här. Ingen Rafa Benitez tack, ska du kalla mig för okunnig Svenne oxå ?
Atlético Antonio Lopez
2011-06-01 00:13
Ser nästan ut som Forlan verkar stanna i Atleti. Kanske är det lika bra? Ny tränare kanske får fart i Cacha igen.
Atlético Razor
2011-05-31 22:55
Det jag försökte få fram va att Pitarch inte gjorde några fynd what so ever! Dock gjorde han några få vettiga köp mellan alla felköp. Undantaget är väl Forlan som trots att han kostade över 200 mille överträffade förväntningarna.
Atlético Razor
2011-05-31 22:52
Reyes kostade väl runt 120 miljoner vilket inte var billigt men kanske inte heller svindyrt. Förstår vad du menar men han var inget fynd.
Annons: