/spanien/atletico/forum/1100.aspx/spanien/atletico/forum/1100.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Deion (red)
2011-05-27 01:54
Går Benitez i närheten av våran akademi så kommer ingen bli speciellt glad. Han må ha varit en bra ungdomscoach på 80-talet, men inte dagens Benitez, det är inte samma coach.

Värvar man 77 spelare till ett lag så kommer man göra 6-7 bra köp som Alonso etc. Vilka är resten?
Atlético Deion (red)
2011-05-27 01:42
Semme//

På tal om hobbyexperter och troll. När man kritiserar andras kunskap så ska man först se till själv inte prata i nattmössan bara för att visaa att man är låtsaskunnig. Min äldsta kusin som bott i Liverpool hela sitt liv och är dessutom vice-kassör i The committee of the Merseyside Branch of the Official Liverpool Supporters Club berättade sa till mig hur just Benitez har kört ner hela Liverpools ungdomsverksamhet i botten.

När Benitez kom till Liverpoll 2004 så hade redan Liverpool en bra akademi. Benitez struntade totalt i akademin fram till 2007 efter Liverpool U18 vunnit FA Youth Cup två år i rad under ledning av den Steve Heighway och dom Steve hade tagit fram.

Då undrade Benitez varför Liverpool inte kunde få fram egna spelare till A-laget och försökte totalrenovera akademin i någon sorts spansk stil. Han sparkade den respekterade Steve Heighway chefen för ungdomsakademin och började sitt bizarra ungdomsprojekt.

Enligt riktiga Liverpool suportrar så körde den Benitez på egen hand ner ungdomsakademin i botten med sina usla "spanska" renoveringsideér efter tatt ha själv tagit kommandot över den 2007.

Alla de ungdomar som vunnit FA Youth Cup två år i rad under Steve Heighway och Dave Shannon försvann in i intet i samband med detta. 2009 fick Benitez panik och sprakade över 20 brittiska ledare inom Liverpool ungdomsfotboll. Alla de ledarna hade varit med och lyft Liverpools U18 till två raka FA Youth Cup guld.

Det kom in massvis med nationell kritik mot Benitez i tidningar och media om hur han bara på två år från 2007 till 2009 kört ner akademin i graven. Talangfulla brittiska spelar lånades ut till lägre divisioner för att ge plats för unga kontinentala medelmåttor.

Trycket och missnöjet från supportrar och styrelse tvingade Benitez att acceptera att Frank McParland tog akademin helt ur händera från Benitez. Sen dess har Rafa inte fått gå i närheten av akademin.

Samma år startade Liverpools styrelse ett samarbete med Barcelona efter att ha imponerats av Barcelonas akademi. Man bytte ideér och Frank McParland fick gå utbildning i Barcelona om talangutveckling.

På vägen hem tog han McParland med sig Pep Segura och Rodolfo Borrell från La Masia.Rafa försökte det att se ut som att det var han som låg bakom allt, när det egentligen var den nya chefen för akademin Frank McParland.

Detta ledde till mer missnöje inom coachingsektionerna i Liverpool då de flesta stod på McParlands sida. Till slut fick Rafa backa och övertalades att bara kunna påverka de spelare som spelade i reservlaget, inte U18.

De som har bra koll på Liverpool vet att det var Rafas experiment 2007 när han la sig i ungdomsfotbollen i Liverpool som hela ungdomsverksamheten gick åt helvete.

Han sparkade ett helt coaching team som hade vunnit FA Youth Cup två år i rad bara för att kunna sätts sin egen prägel. Det gick ju åt helvete. Det är nu under McParland som de förlorade utlånade talangerna grävts fram igen och flyttats upp under Dalglish.

Tack för kaffet ...
Atlético rawkus
2011-05-27 01:17
Semme och Deion: Noterbart gallande CH L i Istanbul, ar aven att Milan firade i redan i halvtid...

Hur som: Benitez - nej tack. Orka med en roskindad surpuppa som ALLTID levererar samma forsvarstal efter forluster...

Luis Enrique hade varit mer spannande, spciellt med tanke pa hur Benitez manga ggr fatt vad han pekat pa, ofta till ett rejalt overpris. Varan ekonomi ar inte ratt i dagslaget for Benitez, hehe.
Real Madrid Semme
2011-05-27 00:56
Smultron
Du förstod visst inte min poäng.
Har inte syftat på att Atleticos akademi är dålig, men ville bara påpeka att Deion har fel i sitt uttalande.
Atlético Smultronbilar
2011-05-27 00:14
Semme,

Jag är ingen fan av Benitez och hoppas han aldrig kommer träna Atletico eller ens hammarby för den delen. Inte en chans att han själv byggt upp deras akademi men om det stämmer så behövs han inte då vi redan har kompetent folk i akademin, plus att vår akademi är betydligt vassare än Liverpools!
Atlético A.K.
2011-05-27 00:13
Det kommer onekligen bli en spännande och förmodligen rätt händelserik sommar. Falcao är kanske lite väl optimistiskt att tro på. Jag vet inte riktigt hur man ska tolka att Kun köpt ett nytt hus i staden..
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Chewie
2011-05-26 23:43
Den har man ju faktiskt råd att betala ifall kun säljs, men det är drömma.
Atlético Nahro
2011-05-26 23:36
Om vi tillåter oss själva att drömma lite: Falcao har en utköpsklausul på 26 millar.
Real Madrid Semme
2011-05-26 22:29
Deion (Red)
Innan man yttrar sig om Benitez, eller om något annat överhuvudtaget bör man väl ha som regel att vara någorlunda påläst. Om jag inte är påläst brukar jag inte yttra mig, då jag helt enkelt inte är tillräckligt insatt, och en eventuell slutsats från min sida kan komma att låta väldigt dumt i andras ögon. Vilket i sin tur gör att jag sänker mitt egna anseende.

I vilket fall, eftersom du inte vet kan jag ju informera dig.
Benitez har byggt upp Liverpools ungdomslag som nu är en av englands bästa, han strukturerade om en urusel ungdomsakademi som endast hade ett fåtal spelare som representerade sina nationer. Numera representerar de flesta ungdomsspelare sina nationer. Liverpool har tagit fram, 4 talanger som fått bra med speltid denna säsongen. Kelly, Spearing,Falangan, Robinson. Man har flera uppcoming talanger och ungdomsleden har inte sett bättre ut än på länge.

Angående CL, så är din kommentar löjlig. Benitez köpte in Xabi Alonso, Luis Garcia som var en stor bidragande faktor till CL vinsten. Dessutom flyttade Carragher in från att vara högerback till att spela mittback, där han dominerade.

Sen finns det givetvis alltid troll, men du representerar trots allt Atletico- redaktionen.
Tack för mig.
Atlético Luff
2011-05-26 21:00
Pitarch satt ju som en berlinmur och förhindrade att Benitez någonsin skulle skriva på, nu är det fritt fram..

Pest eller kolera?
Atlético Deion (red)
2011-05-26 20:24
Förresten så tycker jag Koke förtjänade en plats i Spaniens U-21 trupp istället för i U-19.

Förutom det så har vi faktiskt 3 Atléticoprodukter i U-21 truppen :)
Atlético Deion (red)
2011-05-26 20:23
Ni som tycker det är bra med Benitez kan kallt räkna med att han inte kommer att ge speltid till våra egna ungdomar. Istället kommer han att köpa in 10 st medelmåttor som inte ens är bättre än våra egna ungdomar.

Det var inte Benitez som tog CL åt Liverpool, det var Steven Gerrard, helt på egen hand. Rafael stod bara på sidlinjen och peta sig i näsan medans Gerrard gjorde allt jobb och lyfte de andra i laget.
Atlético Chewie
2011-05-26 20:09
haha det är så va.. han är ju van att bära rött och vitt i alla fall. Det är ju en början.
Atlético rawkus
2011-05-26 20:02
Chewie: Personligen hoppas jag pa Lamela. Det ger Riversonen en chans att tvatta bort sitt forflutna i Rivers troja, hehe ;)

Precis likt Falcao, haha.
Atlético Chewie
2011-05-26 19:23
Får hoppas på att den fjärde är Piatti eller Lamela.
Atlético zoran
2011-05-26 19:15
Gilmar bekräftade värvningarna av Sílvio, Miranda och Adrián i Radio MARCA ikväll.

Sedan lade han till att Atlético har värvat ytterligare en spelare, vem? Det avslöjade han inte..

Gabi eller inte, återstår att se..
Atlético Sportuga
2011-05-26 19:06
Säger Amen till det, hade ju varit dubbel glädje för mig ;)

Vi får hoppas på att något trevligt nyförvärv dyker upp snar0t
Atlético rawkus
2011-05-26 18:54
Sportuga: Villas Boa med "halva Porto" hade varit javligt koolt, haha :D

Haller med dig dock: Nar fan ar det dags for nagot som INTE far en att snegla pa rakbladen i byraladan..?
Atlético Sportuga
2011-05-26 18:52
Såg att Malaga drar i Lucho...kan inte vi vara med och dra lite där med ?
Atlético Sportuga
2011-05-26 18:51
Stämmer in i kören Inga j-a Bentitez i vår klubb !

Sen undrar jag om det snart inte är dax för någon kul nyhet....
Atlético rawkus
2011-05-26 18:49
Deion: Tur att d et "enbart" ar en spelare for 8 milj EU, snarare an en sopa for lat oss sag 15 mille ;O

Ps. Man maste se det positiva, aven i tuffa stunder ;)
Atlético rawkus
2011-05-26 18:48
Jakobson: Hur kan man vilja ha Benitez i en sa fin klubb som Atleti...?

Marcelo Bielsa verkar val finnas tillganglig? Sla en signal och lat killen plocka med sig nagra vindsnabba Chilenare samt Argentinare ;)

Vad hande med Luis Enriqoue forresten..?
Deportivo Jakobsson
2011-05-26 18:43
Hur kan man tacka nej till Rafa Benitez? :o
Barcelona Alison
2011-05-26 18:16
Fotboll är så grymt, som inte förväntar sig att deras favoritlag seger? Men klubben sparken coach är det folk inte förstår
Aupa Atleti---
2011-05-26 17:07
Varför inte Benitez? Visst känns som om hans värvningar är betydelselösa, men kolla vad han åstadkommit med LP innan Torres kom? 2 CL final, därmed en vinst. Jag tycker inte att NÅGON tränare i världen kan faila med detta lag som kommer att vara kvar efter Aguero, Forlan och De Gea.

Det jag tycker är att vi ska lugna ner oss (fans) i några år, medans styrelsen ska satsa långsiktigt. Alltså värva sönder 18-19 åringar, låt dem spela ihop sig i några år och se vilket jävla vinnar lag vi kommer att ha! Men för det krävs det att man riskekar, men när det väl gått hem kan vi alla med stolthet gå runt i Malmö (där jag bor) med en Atlético tröja, utan att bli utskrattade (vilket jag blev för nån dag sen). Aupa Atléti
Atlético ColinZeal.se
2011-05-26 16:49
INTE Benitez för Guds skull!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Deion (red)
2011-05-26 16:49
rawkus//

Gabi för 8 M € är säkert Pitarchs sista "screw you" värvning innan han drar. Alla vet att Pitarch utnyttjat klubben genom att värva medelmåttor till brutala överpriser. Överprispengar som sedan en stor andel gått i hans egen ficka genom "bonusar" från spelaragenter och säljande klubbar som tack för överpriset Atlético betalat för spelaren.
Atlético rawkus
2011-05-26 16:41
Deion: Helvete om det skulle vara sant!! :(

Det sista jag vill se ar en fet Liverpoolare, som ar valkand for att frivilligt betala overpriser for medelmattor.

Vad skall vi med Gabi till?

Allt ar sig med andra ord likt i Atletico: Spyfardig...igen.
Atlético manzanares
2011-05-26 15:12
Zaragoza-red skriver att Gabi i princip är klar för Atléti. Alltså han är ju duktig som fan, men ingen ung kille direkt, sen har vi väl redan rätt överbefolkat på mitten? 8 milj euro ska han kosta med... Pitarch...
Atlético Deion (red)
2011-05-26 14:31
Rafael "the fat spaniard" Benitez allt närmare Atlético som tränare....

När kommer dom bra nyheterna?!
Annons: