/spanien/atletico/forum/1097.aspx/spanien/atletico/forum/1097.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético DeBe
2011-06-01 18:49
Håller med om Caparrós. han är ingen extraordinär tränare, känns som vi alltid får en massa mediokra tränare nu för tiden. Med tränare som Enrique och Simeone skulle jag i alla fall få ett litet hopp, får hoppas nyheterna om Caparrós är felaktiga.
Atlético Deion (red)
2011-06-01 16:52
Dock är det inte klart, men jag skulle bli oerhört besviken om vi tog Caparrós.
Atlético Deion (red)
2011-06-01 16:51
Känns lite depiigt och "tråkigt" med Caparrós. Då kunde man lika ha behållt Quique istället. Hade sett fram emot nåt nytt och intressant. Någon med nya ideér och nya spelsätt. Någon som Enrique. Ung, fräsch och med allt att vinna. Känns som att vi alla går runt på samma gamla tränarnamn i La Liga mellan klubbarna, år in år ut.
Atlético rawkus
2011-06-01 16:20
Lamela´s twitter pa lanken.

Trist, da jag hade (om an sma...) forhoppningar pa den lille bolltrollaren i Atleti :(
Atlético Bobban (red)
2011-06-01 15:28
@ Chewie

Hävdar åtminstone Radio Marca...

Fortsättning lär följa
Atlético Chewie
2011-06-01 12:02
Caparrós klar som ny tränare?
Atlético patrik (red)
2011-06-01 10:36
Ang Pitarch guldkorn som jag skrev i bloggen så kanske jag formulerade mig fel genom att använda ordet guldkorn. Men även om Reyes, Forlán och Simao var etablerade spelare som kostade en del så var de ju ändå mycket, mycket lyckade värvningar.

Simao bildade tillsammans med Forlan och Aguero ett av ligans farligaste offensiv under 2-3 säsonger innan Simao började bli långsammare. När han blev det så tog han en roll som en framspelare och under hela tiden i Atléti tycker jag att han var en av våra absolut bästa spelare.

Forlan behöver jag ju knappast motivera.

Reyes lyckades inte i Arsenal och även om han sköt guldet till Real så hade han ingen lyckad säsong där heller, men med facit i hand var det en grymt lyckad värvning och har han varit en av ligans bästa yttrar med QSF på bänken.
Atlético Sundbyberg
2011-06-01 09:10
Simeone har sagt upp sig från kontraktet med Catania trots han hade ett år kvar. Allt enligt Marca. Jag som gillar Simeone hade gärna sett han på tränarbänken i Atleti.

Simeone och Luis Enrique har mina sympatier för tränarposten. Samt självklart Aragonés om han skulle bli aktuell.

Se länktips ang Simeone
Atlético Sportuga
2011-06-01 00:56
Var visst inte inloggad innan när jag skrev här nedan....
Nicname
2011-06-01 00:55
Antonio Lopez / håller med dig kan mycket väl ha varit "baksmällan" efter VM som gjorde att detta blev en mellansäsong

Podemos / ditt inlägg med en massa påhopp är klart idiotiskt , själv blev Atleticofan tack vare att Futre gick till oss 1987 såg Benfica - Atletico på Estadio Da Luz sommaren 1987, då var du inte ens född & jag säger som många andra här. Ingen Rafa Benitez tack, ska du kalla mig för okunnig Svenne oxå ?
Atlético Antonio Lopez
2011-06-01 00:13
Ser nästan ut som Forlan verkar stanna i Atleti. Kanske är det lika bra? Ny tränare kanske får fart i Cacha igen.
Atlético Razor
2011-05-31 22:55
Det jag försökte få fram va att Pitarch inte gjorde några fynd what so ever! Dock gjorde han några få vettiga köp mellan alla felköp. Undantaget är väl Forlan som trots att han kostade över 200 mille överträffade förväntningarna.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Razor
2011-05-31 22:52
Reyes kostade väl runt 120 miljoner vilket inte var billigt men kanske inte heller svindyrt. Förstår vad du menar men han var inget fynd.
Atlético DeBe
2011-05-31 21:59
reyes va väll inte direkt svindyr, håller med dig om de andra spelarna. Simao va ingen billig historia med tanke på äganderätten av Reyes och nu Salvio.
Atlético Razor
2011-05-31 21:39
Måste säga att jag inte förstår vad skribenten menar med att pitarch hittade "guldkornen" forlan, reyes och simao. Alla tre var riktigt dyra etablerade spelare. Forlan överträffade förväntningarna men jag kan inte hålla med om att de andra två har gjort det om man ser till deras pris och vad de hade presterat innan. Missförstå mig rätt nu. Jag tyckte simao var helt ok och gillar reyes. Men de var definitivt inga billiga fynd, utan etablerade spelare som hämtades in för stora pengar.
Atlético rawkus
2011-05-31 20:50
Oj, Poolfans fornekar sig fan aldrig... Kanske en annan bild nar man inte ar uppvaxt med Glenn "Liverppol ar varldens basta lag genomtiderna!!" Hysen och Tipsextra...

Inte min "Milanpropaganda", utan snarare faktum att "segern" firades redan i halvtid. Aven maldini har berattat det i mer an en intervju. Hat mot Pool? Nej. Odslar ej min tid till att hata ett lag jag bryr mig om lika mycket som en fis i rymden, typ.

Du far daremot ta av dig dina Pool-brillor och se hur klubben Atletico de Madrid funkar... Det verkar ha varit helt ok att kopa in mangder av spelare, i hopp om att nagra skulle blomma ut. Det funkar ej hos oss, oavsett hur mycket DU eller andra Poolare vill det, sorry. En HELT skilld verklighet - inse fakta :)

Klart det hade kunnat sluta battre an en 7e plats, men med tanke pa vilka som saldes, samt hur QSF moblerade om positioner/spelare, sa ar det helt ok att iaf fa chansen att kvala till EL... Notera att det var typ malskillnad eller inbordes moten som skillde 3 lag at.

Pool da? Ni missade val Europa helt och hallet...?

Hur som: En annan verklighet mellan ett lag som kampar ekonomiskt, mot ett som inte har nagra tyglar nar det galler att leta nyforvarv, trots stora skulder...

"Diskussionen" borde ha avslutats redan tidigare, da aven DU/ni maste fatta att alla inte haller med om precis allt, inte sant?

Du forsoker applicera en elefant i ett vinterlandskap, typ. Funkar ej. Vi maste ha nagon som "nojer" sig med att arbeta med vad som redan finns i klubben.

Fridens.
Spanien Stjärnan!
2011-05-31 20:22
Deion/
Okej att hans sista år i Liverpool och hans insats i Inter inte var bra men att påstå att "hans 5 senaste år han kantats av felbeslut" är ju helt fel.
Benitez tog Liverpool till en andraplats i ligan 08/09 endast fyra poäng efter Man Utd, med rekordmånga poäng. Detta var alltså två år sedan.
Sen att de gick åt helvete sista åter i Liverpool kan ju knappast Benitez få all skit för, utan de dåvarande ägarna.
Atlético Deion (red)
2011-05-31 19:58
Är ni Benitez agenter eller? Kan inte tala för alla, men de flesta av oss här inne verkar inte vilja ha Benitez till klubben, så sätter vi punkt för det.

Det första jag skrev om Benitez var att han inte är den coach har var en gång i tiden. Hans senaste 5 år har kantats av felbeslut, dåliga värvningar och tveksam matchcoaching (om han nu ens agerade).

Ska vi leva på gamla meriter så skulle Atlético vunnit ligan i år, men tyvärr funkar inte fotbollen så, fråga Juventus.

Det finns få aktiva spelare och ledare inom fotboll som enbart kan leva på gamla meriter, och Benitez är tyvärr inte en av dom.

Om ni nu är så kära i Benitez så varför inte ta han till Liverpool? Nej, just det, ni sparkade ju honom för att hans gamla meriter inte kunde stösja hans "storhet" längre.
Nicname
2011-05-31 19:47
Deion: Men några vettiga beslut tordes han väl ha tagit när han tog Valencia till två stycken la liga segrar (med ett lag som inte vunnit ligan på 31år) samt en Uefa cup vinst? Eller när han tog Liverpool till två CL finaler samt en FA cup titel? Eller var han en turgubbe i samtliga matcher som ledde fram till dessa titlar?
Deportivo Jakobsson
2011-05-31 19:20
Deion (red)//
Ja, det fanns bara ett exempel. Konstigt att jag valde att använde det exempel som vände den bästa CL-finalen någonsin... *ironi*

rawkus//
Nu tror jag inte att du har sett matchen överhuvudtaget då du säger att Milan ställde ut skorna i den andra halvleken. Hade du sett matchen så hade du sett att Sheva precis innan Gerrards 1-3 mål haft århundradets frisparksläge och Milan bombarderade Liverpool i början av den andra halvleken. Sen kom Liverpools mål och man var bättre i sex minuter. Så kom inte med din Milan propaganda och försök aldrig ta bort det Liverpool gjorde den gången. Vad jag kan läsa ur din text, mellan raderna, är snarare ett hat mot Liverpool än Benitez så jag tror inte vi behöver diskutera nå mer än så här.

Jag hoppas dock fortfarande att Benitez tar över Atlético då jag tror han hade gjort succé. Sen får han vara hur dålig som helst, enligt er, men jag tror han hade hjälpt er mycket högre upp i tabellen än en sjunde plats.
Atlético Deion (red)
2011-05-31 17:16
Jakobsson//

Var det allt? Du tror du verkligen du ska övertyga mig genom ett exempel för 6 år sen som råkade funka? Bara det faktumen att du måste gå tillbaka 6 år i tiden är om inte annat sorgligare.

En bra matchcoach gör detta vecka in, vecka ut, år in, år ut. Jag kan upp tio usla coacher som gjort lyckade matchbyten lite då som lyckats, faktiskt med bättre matchcoachningsstatisik än Benitez, det gör dom inte till bra coacher, utan bara turgubbar son helt enjkelt byter ut nån som inte spelar bra.

"I rest my what?" ... du restar ingenting. Bara i din egen värld i såfall. Vi har inte råd att ha en coach med mediokra fotball manager vanor.
Atlético rawkus
2011-05-31 16:10
Edit: En tranare som uppmuntrar och prisar filmande fran lagets kapten skall halla tassarna borta fran Atletico.
Atlético rawkus
2011-05-31 16:09
Jakobsson: Med all respekt for Liverppol: Milan oppnade flaskorna redan i halvtid(finns i en Milandokumentar) och firade rejalt redan da. Sedan kravdes det "enbart" ett uselt ingripande av Dida, samt en som vanligt latt fallande Gerrard.

Poangen ar att det har funnits en hel del bra spelare i Pool under Benitez tid, men den omsattningen for att vaska fram ett fatal? I Atletico...? Den som vet hur bracklig varan ekonomi ar, vet att vi aldrig kan handla in 15 spelare, i hopp om at 1-3 blir bra nog... Real kan byta startelva varje ar utan problem, men for laget fran den finare sidan av staden Madrid, sa funkar det ej likadant, och en javla tur ar val det ;)

Spelarna du raknar upp ar riktigt bra, men den vandringen som kravdes for att fa dessa, ar pa tok for lang, dyr och frustrerande for Atleti, tor mig.

Sedan andra saker gallande Benitez:

Som Deion namner: Handlingsforlamad - funkar ej Plan A, sa blir det armarna i kors och ett frenetiskt "tjurande" fran Benny Boy.

Presskonferrenser: "What can I say. We gave our best. We were unlucky" etc, ggr 100...

Det kravs en viss sorts person att ta over och ens forsoka styra detta laget, pa gott och ont. Personen i fraga maste vara minst 40% galen och maste vara beredd pa en enorm mangd skit fran varan "kara" ledning...

Luis Enrique skulle vara mer intressant for oss, och aven en person som Charles Manson, Mike Tyson osv, vore battre. DE har den galenskap som kravs for att leda Atletico ;)

Ps. Nu var poangen ej att ta ifran Pool sin CH L seger, men alla som sag matchen kan intyga om att det knappast enbart var Pool sopm faktiskt spelade boll i andra, utan aven ett Milan som med all ratt(nastan..) trodde att det var "packat och klart."
Deportivo Jakobsson
2011-05-31 15:10
Deion (red)//
Säger bara Champions League 2005. Finnan ut - Hamann in. Hamann plockar bort Kaká, Liverpool vänder, Liverpool segrar. I rest my case.
Atlético Deion (red)
2011-05-31 14:32
Jakobsson//

Spelar ingen roll vilka och var han har tränat. Har aldrig sett en så totalt handlingsförlamad matchcoach i hela mitt liv. Benitez och "plan B" existerar inte mitt i en match. Atlético är en klubb som brukar behöva både en plan B och en plan C under matchens gång. Just därför passar han inte in i klubben. Sen har Atlético inte "Benitez" ekonomin just nu att köpa in 77 spelare för få fram 7 stycken bra.
Atlético DeBe
2011-05-31 13:45
rawkus trycker på känsliga punkter ser jag :D
Deportivo Jakobsson
2011-05-31 13:13
rawkus//
Det är lätt att snöa in sig på Benitez sista år i Liverpool och hans misslyckade sejour i Inter, men om du tar ett steg bakåt och tittar VARFÖR han blev tvungen att slänga ut sådana pengar på så många bra/hyfsade/dåliga spelare så får man en liten klarare bild. Visst, många av hans inköp fungerade aldrig så bra. Men ingen kan klaga på spelare som Xabi Alonso, Pepe Reina, Luis Garcia, Javier Mascherano, Fernando Torres, Glen Johnson, Daniel Agger, Martin Skrte, Arbeloal eller Dirk Kuyt. Samtliga spelare, plus mängder fler, hämtade Benitez in och alla har lyckats väldigt bra i klubben.

Tyvärr blev det ett par mindre bra köp som Morientes, Jovanovic, N'gog och ett par till. Men i det stora hela så köpte Benitez bra spelare för en resonabel summa. Att han värvade in så många spelare är inte speciellt konstigt med tanke på hur Liverpools trupp såg ut när han tog över efter Houllier. Houllier om någon är mannen som misshandlat Liverpool, tillsammans med Souness då. Du får gärna ge ett exempel på en HUTLÖS summa för en halvdan spelare som Benitez köpt in.

Det är lite konstigt att så många fans, speciellt i Sverige, är så anti Benitez. Han är älskad av både Liverpool och Valencia-fans sedan framgångarna i klubbarna. Så sluta smutskasta legenden, tack.
Atlético Chewie
2011-05-31 01:40
Ska vi få några glada besked snart eller, det får fan hända någonting nu i veckan, säg i alla fall att Piatti är klar tack!!
Atlético rawkus
2011-05-30 22:51
Jakobson: Om du insett hur varan ledning funkat, samt hur varan ekonomi ser ut, sa skulle du nog forsta en del... Vi har inte rad med en Benitez som slanger hutlosa summor pa halvdanna spelare, iaf inte i dagslaget. Nu skulle jag iofs aldrig vilja se ett slosande i framtiden heller.

OM han kommer och OM han vinner ligan(lol, oavsett tranare) sa skulle det, likt Lopez sager, vara en small jag gladeligen skulle ta emot, inte bara en gang, utan garna dagligen ;)
Atlético Antonio Lopez
2011-05-30 22:22
Jakobsson@

Haha det är en smäll på käften jag gärna skulle ta emot!
Annons: