/spanien/atletico/forum/1096.aspx/spanien/atletico/forum/1096.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético DeBe
2011-06-03 18:23
Jag börjar tappa hoppen om nästa säsong. Blir det caparrós som det ser ut att bli kommer vi få se samma fotboll som vi sett de senaste 5 säsongerna, 4-4-2, blä!!!

Om någon såg Padova spela igår, så såg ni vad jag skulle vilja se nästa år: 4-3-3 med mycket kreativitet. Alessandro Dal Canto ser onekligen ut som en intressant offensiv tränare inför framtiden.
Atlético zoran
2011-06-03 17:36
Det är just det här som är problemet. Man måste ge sina unga spelare en chans, inte vara så feg och spela de säkra korten trots att de är betydligt sämre rent potentiellt. Om vi ändå ska rikta in oss på kontringsfotboll så är Cedric perfekt, en av Segunda Divisións bästa kontringsspelare, utan tvekan.
Atlético 20corona
2011-06-03 16:13
Caparros är ju defensiv så då undrar jag vad han brukar använda för uppställning? så länge det inte är 4-4-2 så är jag nöjd! kontringsfotboll kan vara underhållande om det sköts rätt och med snabba spelare. Undrar också vad som hänt med spelare som Gallegos, Balde och Cabreras? Cedric känns som en oslippad diamant, hoppas han återvänder till Atleti.
Aupa Atleti---
2011-06-03 15:57
En äkta defensiv speluppläggar-roll han fick i Spanien. Men klarar han av detta i La Liga? Det är inte så att han spelar helt utan press..
Atlético zoran
2011-06-03 15:19
Walter Zimmermann på El Mundo Deportivo rapporterade att Piatti var klar för Atlético redan i mitten av April och han är alltjämt övertygad om att spelaren kommer i sommar. AS gick också ut med nyheten förra veckan när nyheterna om Gabi hade kommit ut. Jag har till och med gått så långt att jag har frågat Zimmermann om spelaren är klar för Atlético och han är väldigt säker, säger sig ha en 100 procentig källa. Klubben vill nog inte annonsera ut några värvningar innan de har en tränare klar, men Gil Marín berättade att man har köpt loss Sílvio, Miranda och en till spelare som inte är Adrían.

När det gäller vänsterkanten så vill jag gärna återse Cedric i Atlético, vi får nog reda på vart han spelar när Segunda har avslutats i helgen. Keko har haft det väldigt tungt den här säsongen. Jag ser helst Piatti precis bakom lagets enda anfallare eftersom han ger så bra understöd, det är hans naturliga position och sedan så kan man använda honom som vänsterytter i andra hand.

Om vi nu ska spela 4-3-3 till nästa säsong så är det viktigaste av allt att Koke spelar CENTRALT och inte som någon sorts vänstermittfältare. Detsamma gäller Elías, ingen av de är yttrar, det lyckades Quique aldrig få in i huvudet av någon anledning. Koke är den typen av spelare som laget saknar just nu, en spelare som inte komplicerar till spelet, spelar på en touch slår den avgörande emellanåt. Den andra komponenten på mitten måste bli en sorts playmaker, helst i form av Thiago från Barcelona och det verkar som om Atléticos ledningar har fattat det nu. Sist men inte minst så har vi en spelare som springer utan boll; Elías är perfekt i den här rollen.

Vi har en till spelare av Kokes kvalitéer; Sergio Marcos, också född 1992 och en av Atlético B:s bästa spelare den gångna säsongen.

Den här typen av spel vill jag se från Koke: http://www.youtube.com/watch?v=um4V0kVB7_I

Det var hans match mot Schweiz för ett par dagar sedan med U19-landslaget. Han var väldigt duktig mot Montenegro också.

Rörlighet med och utan boll, one-touch, BOLLINNEHAV och mindre slå på anfallarna och låta de lösa allt. Det måste bli nästa säsongs profil på det här laget. Luís Aragonés har rätt, vi måste ta en rejäl titt på oss själva och se upp till exempelvis Villarreal som har gjort ett fantastiskt jobb och satsat så väl på mittfältet.
Atlético 20corona
2011-06-03 14:32
Deion//

Anledningen jag undra var för att vi har bara en V.ytter om piatti ens kommer och Reyes kör centralt. Salvio och juanfran är ju H.yttrar och Keko behöver vi nog inte oroa oss för, känns som om han är given i truppen.

Är piatti klar för Atleti?
Atlético Deion (red)
2011-06-03 14:21
20corona//

Njae... inte riktigt den spelartypen vi behöver just nu, tycker jag iallafall. Salvio och Juanfran lär finnas med i truppen, och kommer Piatti så ser det ganska fullt ut.

Dessutom ser jag hellre att Keko får chansen på avbytarbänken den kommande säsongen.

Reyes vill jag ska flytta in centralt beroende på vilken formation vi kör, annars är Piatti en naturlig vänsterytter.

Det vi behöver är en kreativ tvåvägsspelare centralt (också mycket beroende på hut vi kör kommande säsong. Blir det 4-2-3-1 ser jag Reyes som centrala kreativa hjärnan).
Atlético 20corona
2011-06-03 14:00
På tal om peñarol så har
C. Rodríguez från porto beslutat att inte förlänga sitt kontrakt, en teknisk , ortodox, offensiv CM/LW. Nåt som kan behövas?
Atlético Sportuga
2011-06-03 12:19
Om Aguero vill stanna i Spanien är det väl bara Real eller Barca som kan bli aktuella, dom andra har väl knappast råd.

Någon som vet om/var Copa America sänds ?
Atlético DeBe
2011-06-03 06:38
Hehe, Peñarol Slog ut Velez och är nu i final i Copa Libertadores. Ska bli roligt att se vad Guldkornen i santos kan åstadkomma mot dem.
Atlético DeBe
2011-06-03 03:08
Luís Enrique för fasen. kom igen nu, joina oss för tusan!!!
Atlético zoran
2011-06-02 20:28
Luís Enrique sade att det är 50-50 om han tränar Roma nästa säsong, vi får se efter sista matchen i Segunda.

Vilken cirkus det här är..
Atlético zoran
2011-06-02 20:20
Agüero kan inte vänta sig en uppoffring om laget han vill till Real Madrid, då kan han glömma det. Det är även rätt intressant hur AS väljer att vinkla saker och ting, de citerar Kun på följande ord: "Miguel Ángel Gil Marín inte kommer bestämma vilken klubb jag ska gå till.."

Något han aldrig sade..

Det har hänt en hel del under dagen förresten:

-MARCA rapporterade att Caminero skulle till Barcelona för att träffa deras sportchef, Zubi och nu bekräftar SPORT att mötet har ägt rum. I MARCA-artikeln nämnde de att Atlético är intresserade av Jonathan Soriano och Thiago, återstår att se.
-Bragas ytterforward Pizzi är intressant för Atlético, duktig fotbollsspelare, dock oprövad, såg honom mot Porto när han gjorde hattrick.
-Caparrós agent har varit på Vicente Calderón under dagen, återstår att se vart det hela leder.

Bäst av allt:

VALERINHA HAR INTRESSENTER!! Det sägs att Espanyol och Mallorca är intresserade, ska Pocchettino göra en försvarsspelare av honom?

Fantastiskt..
Aupa Atleti-----
2011-06-02 20:11
För några veckor sedan kom beskedet att den 22-årige argentinaren inte vill vara kvar kontraktstiden ut hos ”Atleti”. Via ett skriftligt meddelande tackade han klubben och fansen, men förklarade att det var dags för miljöombyte av sportsliga skäl.

Genast drog snacket igång om Chelsea, Manchester City, Bayern München, Juventus plus en hel rad andra klubbar.

Men ”El Kuns” senaste uttalande för tanken snarare till Santiago Bernabéu-stadion eller Nou Camp.

- Jag skulle gärna fortsätta i La Liga, om möjligt. England och Italien gillar jag – men jag föredrar Spanien, säger Agüero till TyC Sports enligt Goal.com.

Särskilt Atleticos huvudstadsrival Real har rapporterats vara mycket sugen på forwardens namnteckning – och möjligen blir det José Mourinho som lägger vantarna på Agüero till sist. Enligt flera medier får ”Marängerna” i så fall punga upp med motsvarande 400 miljoner kronor som friköpsklausulen är satt till i dagsläget.

- Jag lämnar dörren öppen för alla intresserade lag. Till Atletico har jag sagt att jag verkligen vill flytta, och förhoppningsvis gör de en uppoffring för mitt bästa, säger Agüero.
Aupa Atleti-----
2011-06-02 20:08
Inte jag heller faktiskt
Nicname
2011-06-02 20:07
Om han lämnar så skulle jag inte ha nåt emot en långtidsskada.
Atlético Nahro
2011-06-02 19:31
På tal om långtidsskada: Det hade ju varit rätt jävla typiskt Atléticos tur om Kun skadar sig (illa) och blir borta ett tag, innan han skriver på för något annat lag.
Atlético Gaboro
2011-06-02 18:13
Aupa Atleti---

Eller så blir de en långtidsskada !
Aupa Atleti----
2011-06-02 10:08
Feliz cumpleaños Sergio!! Kun fyller år idag
Nicname
2011-06-02 10:07
Feliz cumpleaños Kun!
Atlético Erik_
2011-06-02 09:41
Nej, Kun kan få gå. Omotiverade spelare, nej tack.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético DeBe
2011-06-02 00:23
satsningarna inför nästa säsong blir helt annorlunda om kun blir kvar. mindre cash, mindre värvningar.
Atlético Kun Kun Kun
2011-06-02 00:04
Jag tror Kün ändrar sig och vill stanna när han ser hur Atlético satsar inför denna säsong : )
Aupa Atleti---
2011-06-01 23:51
Då växer han som spelare om han lär sig hantera deras "tuffa" spel.
Atlético Gaboro
2011-06-01 23:43
Aguero behöver england? Aguero som är en "dribbler" får de svårt i England, de kapar av båda benen på honom direkt om han ska dribbla 2-3 spelare
Aupa Atleti---
2011-06-01 23:38
Juve1 / Inte hört något på sistone, men jag tror inte att en spelare med såna ambitioner sticker till Juve. Visst storsatsar de, men det är inget för Aguero. Aguero behöver England.
Juve1
2011-06-01 22:11
Tror ni på Aguero? att han går till Juve, eller drömmer alla Juvefans om han bara?
Atlético Luff
2011-06-01 19:29
Känns mycket bra att man åtminstånde är överrens om hur projektet ska se ut, jag menar, Caparrós och Enrique verkar stå för en och samma filosofi....................

PS.

.............................................................................

DS.
Atlético zoran
2011-06-01 19:24
Gil Marín vill ha Luís Enrique och Cerezo vill inget annat än att se Caparrós som tränare för Atlético. Det är en maktkamp mellan dessa två just nu. Madrid-baserad media rapporterar om förhandlingar med Caparrós samtidigt som nära källor till tränaren säger att det inte alls är sant. Jag är för Luís Enrique, vill inte se Caparrós fotboll i Atlético och det positiva är ju i alla fall att Athletics presidentval är i början av nästa månad, så länge kommer man inte vänta i Atlético för att ordna en ny tränare.

Gil Marín sade att Luís Enrique är "perfekt kapabel" till att träna Atlético nästa säsong i El Larguero, men vi får se..

El Correo rapporterar i alla fall att det inte är några förhandlingar med Caparrós: http://www.canalathletic.com/noticias/2011-06-01/cerezo-intenta-caparros-entrene-201106011510.html
Atlético DeBe
2011-06-01 18:49
Håller med om Caparrós. han är ingen extraordinär tränare, känns som vi alltid får en massa mediokra tränare nu för tiden. Med tränare som Enrique och Simeone skulle jag i alla fall få ett litet hopp, får hoppas nyheterna om Caparrós är felaktiga.
Annons: