/spanien/atletico/forum/1095.aspx/spanien/atletico/forum/1095.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Chewie
2011-06-07 10:37
Grattis Bobban! du får önska dig en spelare dagen till ära.
Atlético patrik (red)
2011-06-07 10:22
Skulle vilja säga grattis till vår redaktör, Bobban på hans födelsedag! Han gör ett fortsatt kanon jobb för alla oss Atléti fan i Sverige som vill följa laget och håller i trådarna för oss andra som skriver på sidan. Keep up the good work!
Atlético rawkus
2011-06-07 06:51
Deion: Allt ar som det skall inom Atletico med andra ord.... suck :S
Atlético DeBe
2011-06-07 03:02
tråkigt om salvio säljs, han skulle förmodligen funka bra som ytteranfallare i ett 4-3-3 system ifall Enrique kommer. Säljs han tror jag vi köper tillbaka Cederic och Keko till nästa säsong så vi kanske inte blir sämre men visst en liten chansning är det ju.

Att vi får en tränare på omedelbar verkan tycker jag är prio nummer ett.
Atlético Deion (red)
2011-06-07 00:34
Ser även ut som att Salvio kommer att bli såld. Enligt spanska media så förhandlar Cerezo med ett antal klubbar just nu och en överenskommelse är nära. De som nämnts är Fiorentina och Benfica.
Atlético Deion (red)
2011-06-07 00:28
Det ser ut som att Atlético kan få köra säsongen med sponsorlösa tröjor. Trots att klubben sänkt kravet till 6 M € per säsong så är det ingen sponsor som nappar. Vår ikon och bästa spelare på väg till Real Madrid, vi saknar tränare, vi saknar sponsor, vi verkar inte kunna knyta till oss bra spelare ... ser redan fram emot säsongen...
Atlético Chewie
2011-06-07 00:26
hehe hoppas du har hört rätt, man kommer sitta och bita på naglarna hela sommaren i väntan på vad som ska hända med laget. Miranda och Silvio tycker jag är två kanonvärvningar dock!
Atlético rawkus
2011-06-06 23:54
Chewie: Som sagt: Kan ej minnas vart jag hort det ang Miranda, men vet att det var snack om mnagot EU-pass. Jag kan mycket val ha fallit for ett rykte som jag innerst inne ONSKAT var sant :S
Barcelona Powerplay Manager
2011-06-06 23:23
Spelar du redan PowerPlay Manager? Om du inte gör det så registrera dig på direkten och var med och tävla mot över 400 000 andra managers online!

PPM är ett onlinemanagerspel där du kan registrera dig med både ett Hockey och Fotbollslag (fler sporter kommer, tex Formel 1, Tennis, Handboll, basket, mfl)

Så registrera dig nu, det är helt GRATIS!
Atlético Chewie
2011-06-06 23:18
Miranda har väl inte EU-pass såvitt jag vet i alla fall, men Godin måste väl ändå få sitt nu eller? Piatti har ju ett italienskt i alla fall!
Atlético rawkus
2011-06-06 20:32
Vet ej vart jag last att Miranda skall ha EU-pass.. Kanske onsketankande?

Elias vill jag se kvar i rod-vitt ett bra javla tag framover, dock sjalvklart pa sin naturliga position.

Honda i sig vore riktigt spannande, men fragan ar som sagt EU-platserna, pris samt lon...

Lanktar alltjamt efter att Raul Garcia lamnar...
Atlético Antonio Lopez
2011-06-06 19:48
Deion@
Haha ja, rätt så underhållande att bläddra igenom de gamla inläggen och jämföra med dagsläget.

A.K.@
Haha jag tog sommarlov den första Juni! Nästa kurs lär inte bli nådig så jag sparar på energin ;) Lycka till!
Atlético Deion (red)
2011-06-06 17:36
Erik_ //

Skulle ta det med en nypa salt då vi redan har problem att bli av med det överflöd av icke-europeiska spelare som redan finns i klubben i form av Salvio, Godín, Elias och Costa plus Miranda som är på väg in.

Kan inte se Salvio, Godín eller Elías lämna klubben i år iallafall, förutsatt då att Godin fixar spanskt pass innan säsongen börjar.

Honda känns väldigt långt borta just nu, om nu inte jag har missat nåt om honom, att han typ har dubbelmedborgarskap i Danmark eller nåt sånt skumt.

Såg dock sist i brasiliansk TV efter matchen mellan Santos - Avaí att de pratade om Ronaldinho i studion och Atlético Madrid. Känns som att något är på gång, vet inte riktigt hur jag ställer mig till detta och hur Ronaldinhos situation med pass ser ut.

En rolig kuriosa är att Avái's mål mot Santos gjordes av George Lucas! :)
Atlético Erik_
2011-06-06 17:14
Aftonbladet påstår att vi har blivit erbjudna att köpa Honda av CSKA. Vad skulle tros om det? Tror inte det ligger mycket sanning i det, men varför inte.
Barcelona el Maestro!
2011-06-06 15:00
Trodde att jag var inloggad. Det är jag som har skrivit inlägget under. Nu går det inte att korrigera inlägget heller.
Sorry!
Nicname
2011-06-06 14:54
Det vore verkligen bra om ni får Enrique som tränare. Jag hoppas på det i alla fall. Jag tror att han kan vara den tränare som, om inte annat, kan bryta den trend som råder när ni spelar mot Real Madrid. Ni har inte tagit många poäng mot ärkerivalen under den senaste årtionden.
Enrique är stark och hängiven till sina idéer, sägs det, vilket jag tycker man ska vara som tränare. Han är tuff.
Om jag inte minns fel har han väl spelat i Atletico Madrid också i slutet av sin karriär eller Sergio som gjorde det?

Förresten vad tyst det är här om Sergio Agüero? Har ni gett upp eller?
Jag hade mycket gärna velat ha honom kvar i Atletico Madrid men tycker ni inte om han ändå ska gå så är det bästa att han väljer ett lag utanför Spanien? Barca verkar inte vara så intresserad – för dyr, och jag vet inte om Real Madrid egentligen vill honom heller med tanke prislappen(45 + skatt) som kan bli cirka 70 miljoner euro.
Atlético A.K.
2011-06-06 14:51
Antonio Lopez

Jävla glidare =) själv sitter jag och svettas framför bok i finansiell ekonomi.. Byta?
Atlético Deion (red)
2011-06-06 14:43
Antonio Lopez //

Haha.. Nostalgi ! Mina förra alias Spiders och Greeneyes_x !! Kärt barn "not" hade många namn!

Tack för länken.. Spårade även mina inlägg ända till 2004 eller nåt. Det va tider det då argumentet var att Atlético inte vunnit ligan på 8 år :)
Atlético Antonio Lopez
2011-06-06 13:54
Ni kanske även minns detta, i väntan på att matchen skulle börja satt alla i Atleticoforumet och kollade på en spansk dokusåpa. (länktips)

http://www.svenskafans.com/spanien/atletico/forum.aspx?page=677 (Atletico i CL för första gången på länge!)

Hade dock nicket Roni40 då.

NU går jag ut i solen...
Atlético Antonio Lopez
2011-06-06 13:48
Tog sin jävla tid men hittade mitt första inlägg på sidan haha. Firar mitt 2000 inlägg på svenskafans med att posta mitt första!

"Problem att somna...

Inte många dagar som denna när jag inte kan sova trots att det är dryga 18 timmar till matchen som mer eller mindre kan ge en "bild" av atletico till världen. Laget har nu funnits i mitt liv i ett antal år, och en massa kritik har man självklart fått höra. Men aldrig någonsin har det fått mig att tveka på att Atleti kan vara och är en av de bästa lagen i världen och om inte det så har vi det bästa. Vi väcker fotbollen till liv, Det är få lag som kan spela som vi. Med glädje, känsla, LYCKA och när jag ser dom spela den fotbollen (när det funkar) så har jag ett så stort leende på läpparna att det sträcker hela vägen till Madrid om det så behövs. Så nu antar jag att jag kommer vara vaken i väntan på att det ska bli en bra kväll för mig och alla atleti fans där ute när vi visar att vi KAN.

ATLETICO MADRID"

(Matchen mot Barcelona där Atletico verkligen visade att dem kunde, 4-2 ;) )
Atlético Antonio Lopez
2011-06-06 13:29
20corona@
Haha trodde Barcafans fick sin hybris efter trippeln, där ser man.

rawkus@
Haha fick mig nog även ett skratt från några av dina inlägg!
Atlético rawkus
2011-06-06 06:04
@Lopez: Bladdrade igenom en hel del gamla inlagg fran bla. 2005.

Herrejavlar vad pinsamt vissa grejer ar, hahaha! :D

Atlético Chewie
2011-06-06 01:16
Caparros i all ära men jag är verkligen sugen på att se laget spela någon annan formation efter sommaren!
Atlético 20corona
2011-06-06 01:15
Antonio Lopez//

Denna är nice :)

"Ni kommer få både Saviola och Riquelmetill nästa år. Är ni inte nöjda? Ni förlorar Torres men ni blir nog bättre med Barcaspelare."
Atlético DeBe
2011-06-06 00:50
Tror vi kommer få en ny tränare ganska snart. Må det bli Enrique, annars får vi nog nåja oss med Caparrós.
Atlético Antonio Lopez
2011-06-06 00:30
Går man längre ner på denna sida kan man klicka sig tillbaka till foruminlägg från 2004-2005. Väldigt underhållande med många diskussioner från då för dem som känner sig lite nostalgiska eller för andra som inte var supportrar under den perioden och kanske vill veta ungefär hur det kan sett ut? Bara ett roligt tips.
Atlético rawkus
2011-06-05 22:17
Deion: Haha, lugna puckar! Kaka forsaljningen var en av de battre affarerna Milan gjort pa ar och dar, tro mig... Han sjonk REJALT och enbart Perez var dum i huvudet nog att hosta upp drygt 68 milj EU for snubben.

Att han sedan enbart spelat drygt 35% av tiden i Real, visar aterigen hur lyckad affaren var for oss...

Det som oroar mig at dock Berlus kalrek for nostalgi... Nu snackas det(om an lost...) om en ev aterkomst... Dock kan det val bli som med Ibra: Dvs galet "billigt". Majoriteten av fansen vill dock inte ha Kaka tillbaka, speciellt med tanke pa lonen samt skadorna.

Sjalv hoppas jag han stannar och "njuter" i Real, medans Milan kan fortsatta forstarka for de cashen som fortfarande finns kvar.
Aupa Atleti---
2011-06-05 21:40
Han har räddat totalt 3 eller 4. Zaragoza förra året, Inter, denna säsong kommer jag inte ihåg lag han rädda straff mot, tror Mallorca eller Almeria.
Atlético manzanares
2011-06-05 21:06
Någon som har kolla på de Geas straffstatistik? Han har väl nästan räddat ungefär lika många som han har släppt in?
Atlético Deion (red)
2011-06-05 19:30
Real vill ha 40 M € för en skadebeägen Kaka som fyller 30. Är det komedikväll på Berns? Å andra sidan så har City en ägare som varken vet hur en fotbollspelares karriär ser ut eller hur ålder, skador eller form utvärderas. Så allt är möjligt.

Om man säger så här, i dagsläget skulle jag inte ens lägga 10 M € på Kaka i Football Manager med "fakepengar".

Inget illa menat "Rawkus"... men i dagsläget är Kaka inte ens 30% av den spelare han brukade vara i Milan.
Annons: