/spanien/atletico/forum/1093.aspx/spanien/atletico/forum/1093.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Chewie
2011-06-12 20:26
oj glömde logga in.. en liten fundering, kan Arda även spela i mitten som playmaker eller ska han hålla sig ute på kanterna.
Nicname
2011-06-12 20:25
kan tipsa om att både kanal 10 och tv4 sport visar skön fotboll ikväll.. Corinthians-Fluminese och Spanien-England U21.
Atlético zoran
2011-06-12 20:15
@addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia

Gil Marín och hans familj har en skuld på €105 miljoner till Marbella, så vi vet inte hur mycket av pengarna som kommer användas. Jag tror 50% av alla övergångspengar går till att betala av klubbens skulder, det skrev i alla fall Gil Marín i en kommuniké när Señales de Humo hade hoppat på honom för två år sedan, detta i samband med att Heitinga såldes precis efter övergångsfönstret hade stängt.

Gil Marín har mer eller mindre tvingat iväg De Gea, man väntar bara på att han ska byta agent till Jorge Mendes och att U21-EM skall avslutas, ingen förväntar sig att han skall stanna. Personlingen vill jag inte ha några nyförvärv på målvaktsfronten, det är lika bra att satsa på Joel från början. Pulido kommer med största sannolikhet att lånas ut till någon klubb i Primera División så att han får mer speltid, det håller jag dock med om. Mirandas vara eller icke vara beror helt och hållet på om Godín får sitt pass, annars kan han lånas ut till Besiktas eller liknande, naturligtvis måste Jorge Mendes få sig en del av kakan, korrupt som han är..Stolpskotten i Atlético verkar vilja låna ut Koke av någon anledning, han är redan bättre än Raúl García och till viss del än Mario i vissa segment, det är den typen av spelare som Atlético måste bygga sitt lag på. Koke kommer dock missa en del av försäsongen eftersom Spanien spelar U19-EM i sommar, bl.a. första kvalmatchen till Europa League, om de når finalen, dvs..

Atlético har en option på Cedric där man bestämmer om han återvänder till klubben i sommar eller om han flyttar till Osasuna som en del av Juanfrans övergång. Dock så kommer man ha en köpoption på honom, men om någon annan skulle vara intresserad av att låna Cedric så har Osasuna rätten att säga nej. Honom vill fansen se i laget under sommaren, jag också, han har gjort en strålande säsong i Numancia.

Adrián är alltjämt ett osäkert kort, vi får reda på mer när en skiljedomstol avgjort målet.

Jag tror även Forlán kommer vara kvar.

€20+45 miljoner för De Gea+Kun = €65 miljoner.

Arda för ungefär €10-14 miljoner, Lamela kommer kosta minst €18 miljoner och Espanyol har redan nobbat erbjudanden så höga som €17 miljoner för Osvaldo från Atlético. Det är möjligt att man accepterar pengar och Raúl García dock, återstår att se. De vill helst sälja Salvio eftersom han skulle bringa in en hel del pengar, i så fall kommer Piatti.
Atlético zoran
2011-06-12 20:03
Piatti har italienskt pass, just nu jagas han av såväl Udinese som Lille, båda de lagen blir av med nyckelspelare så han kan mycket väl komma att ersätta antingen Alexis eller Gervinho. Jag tror inte att Arda räknas in som icke EU, Turkiet är med i en speciell kategori där deras spelare är ett undantag, precis som med många afrikanska länder, inte helt säker dock, ska kolla upp det senare. Lamela har också två pass, så det är inga problem om någon av de skulle anlända.

Det ryktas lite om att Raúl García kommer inkluderas i en eventuell övergång med Osvaldo för att sänka priset, vi får se.
Aupa Atleti---
2011-06-12 16:06
Deion (red)//

Sluta hacka på nicname :( Han har ju sj pratat med schejken, han är hans högra hand. Han sa ETT FLAK, inte 3 red bull.......
Atlético Deion (red)
2011-06-12 15:18
Addeh//

Nej, tyvärr. Du har fem stycken spelare med icke EU status i truppen. Man får bara ha tre. Även om pengarna skulle finnas så tror jag inte Atlético betalar drygt 20 M € för Osvaldo. Arda och Piatti känns troliga men fortfarande väldigt osäkra. Mycket beror på EU statusen i truppen.

Nicname//

Okej.... Inte för att någon ville veta, men tack för den intressanta insider infon. Upskattas.. Men å andra sidan så har personligen själv pratat med Malagas president som säger att Rondón kan säljas om de får Valera och 3 flaskor Red Bull. Berätta inte detta för någon...
Atlético DeBe
2011-06-12 15:13
Addeh @Osvaldo, Lamela, Turan, Adrian samt Assuncao

Skulle vara väldigt intressant med Lamela och Turan, rotation/konkurrens inför match och taktiska förändringar under match skulle vara möjligt, en styrka helt klart. Vi kommer sannolikt dock få nöja oss med en av dem och då är det främst Adra vi har chans på, Lamela kommer med stor sannolikhet gå till Italien.

Adrian är inte klar; återstår att se vad domstolen beslutar gällande hans framtid, sen vet vi inte vilken potential han har, är en aningen obeprövad. Osvaldo är duktig men Espanyols krav är orimligt, hoppas vi köper något annat för den summan.
med detta sagt så ser anfallet svagt ut, vi får se vad vi har till nästa säsong. Jag personligen hoppas Forlan stannar och skärper sig till nästa säsong, han är etablerad och klarar av en ensam anfallsroll.
Assuncao kommer förmodligen lämna oss i sommar.

Så man skulle kunna säga såhär: (?) gäller osäkra truppspelare till nästa säsong.

Målvakter: Asenjo, Joel (?), De Gea (???), Nyförvärv (?)
Försvarare: Sílvio, Miranda, Godín (?), Perea, Domínguez, Pulido, Filipe, A.López, Ujfalusi.
Mittfältare: M.Suárez, Gabi, Koke, Elías, Reyes, Lamela (???), Turan (?), Cedric, Juanfran, Salvio (?), Tiago (??)
Anfallare: Osvaldo (???), Adrián (?), Forlan (?), Borja

Målvakter: De Gea är väll klar egentligen men media och klubb förvirrar oss fans, vi får väll se vart han spelar i höst. Av vad jag läst mig till så "tror jag" vi har en 5% chans att ha kvar honom. Joel är i mitt tycke en målvakt med stor potential, frågan är om ledningen vågar chansa på honom i starten av nästa säsong då Asenjo ligger i rehabilitering, kan detta sluta med en sagoberättelse ala De Gea månne. Tror hur än målvaktssituationen slutar att vi kommer ha en trygg position där bak senast i oktober november.

Backar: Den enda som kan vara på väg ut i dagsläget är Godin men oavsett dennes utgång kommer vi ha en bra backlinje nästa år. Spelare som Perea, Dominguez, Pulido och Ujfalusi täcker upp hans position med råge, men klart att Godin skulle vara optimalt om han spelar på sin normala nivå.

mittfältet: Får vi in Arda vilket är en möjlighet så har vi en spelfördelare men frågan är om han håller och att konkurrensen blir alldeles för vek med endast han som spelfördelare, ytterligare en spelfördelare skulle underlätta men frågan är vem då Lamela känns som ljusår ifrån oss.

Anfallet är väldigt osäkert inför nästa säsong, Ett anfall med en normalt spelande Forlan samt, Borja och Adrian skulle nöja mig. Det är en liten chansning och aningen osäkert, vi får se vart denna smörja slutar.
Aupa Atleti---
2011-06-12 14:33
"Idag skriver man att Kun gärna sänker sin lön för att spela i ärkerivalen nästa säsong."

En kapten, sänker sin lön, för att spela med ÄRKERIVALEN. Det tycker jag är patetiskt. Om det händer så är Kun död i mina ögon, oavsett vad han gjort för oss. Sånt är oacceptabelt
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-12 14:16
En fråga till er Atlético-supportrar som har koll på läget och framför allt den ekonomiska situationen i klubben. Skulle följande trupp vara möjlig nästa säsong?

Försvarare: Sílvio, Miranda, Godín, Domínguez, Pulido, Filipe, A.López
Mittfältare: M.Suárez, Assuncão, Gabi, Koke, Elías, Reyes, Lamela, Turan, Cedric, Juanfran
Anfallare: Osvaldo, Adrián, Salvio

Kun, de Gea & Forlán, plus ett par andra spelare, säljs varpå ni får en hel del pengar att spendera. Med detta laget samt en coach som vågar spela fotboll, vilket Manzano är kapabel till, tror jag ni kan bära riktigt långt.
Atlético zoran
2011-06-12 13:05
En intressant sak: Agüero har bara en agent nu, Gonzalo Rebasa. Den andra agenten, han verkar vägra svara i telefon till den andra, Hernán Reguera. Verkar vara lite kris hos IMG eftersom Atlético håller igen och vägrar släppa honom.
Aupa Atleti---
2011-06-12 11:33
Nicname/

Tack för den väldigt intressanta informationen..
Nicname
2011-06-12 01:33
Rondon?

Malaga kommer aldrig aldrig aldrig släppa honom 100 %..
Dom är inte i behov av pengar, inte nånstans
Valencia Gameiro
2011-06-10 19:46
Ni om några borde väl veta att Malaga inte ens kommer ta en EL-plats nästa säsong... man kan inte köpa en titel.
Atlético Deion (red)
2011-06-10 19:20
Aupa Atleti---//

Inte en chans. Bara om grisar flyger. Tro mig, Atlético har också haft flertalet såna små segersviter under åren i slutet av säsongerna. Det säger ingenting. Kan inte tänka mig att ett gäng halvtalanger och föredetta semiavdankade storklubbsproffs ska leda Malaga till en ligaseger. Förutsatt att du klonar fram 11 st Rondón.
Aupa Atleti---
2011-06-10 16:57
Malaga vinner ligan iår?
Valencia Gameiro
2011-06-10 06:05
Nja en spelfördelare var väl att ta i. Han är mer en Messi typ.
Atlético Chewie
2011-06-10 01:32
Om jag skulle kalla Piatti en spelfördelare vet jag inte men förhoppningsvis landar han hos oss inom kort, almeria verkar vilja ha ett par miljoner extra för honom än vad vi har erbjudit men.. Miranda kommer bli en fröjd att se!
Valencia Gameiro
2011-06-09 22:06
Hur går det med Piatti, är han klar för er eller? Med tanke på att ni tappat Simao och Maxi sen tidigare behöver ni ju en spelfördelare. Anledningen till att jag undrar är att det ryktades för någon månad sedan att Valencia var intresserade av Piatti.

Grattis till denne Miranda btw, en riktig klassförsvarare.
Atlético zoran
2011-06-09 20:40
Jag skulle gå med på €45 miljoner, Negredo, Jesé Rodríguez och Pablo Sarabia utan att de får någon återköpsklausul på ynglingarna. Det är Real Madrids två mest talangfulla spelare och de är väldigt bra.

Agüero skulle dock tvingas ducka för 50,000 tegelstenar i minuten från Vicente Calderóns publik under derbyt av naturliga anledningar.
Atlético Antonio Lopez
2011-06-09 20:16
45 milj Negredo och Lass? Låt hyckleripojken sticka.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético rawkus
2011-06-09 17:31
Chewie: BADE Valera och Raul Garcia pa vag ut?? Kanske inte sa javla illa trots allt, haha ;O
Atlético manzanares
2011-06-09 14:33
Någon som vet om det händer något kul Atlético-relaterat i Madrid i juli? Träningsmatcher eller något annat event kanske?
När drar träningarna igång igen?
Atlético Chewie
2011-06-09 11:10
Ojojoj nu skriver Marca om att vi letar ny speladress till Raul Garcia.
Atlético Cacha (fd. JFH)
2011-06-09 00:30
Manzano kanske inte är något "sexigt" namn, men han är den enda tränaren som faktiskt har lyckats överprestera med ett Atléticolag sedan återkomsten till den högsta divisionen. Visst är situationen en helt annan idag, men han vet hur det är att jobba i den här klubben, och återvänder han självmant så har han i all fall en gnutta av den galenskap som krävs för att leda det här laget.
Atlético Antonio Lopez
2011-06-08 21:57
Citerar en lite halvbitter person i Atleticofans.com's kommentarsfält:
"The directors at Atlético are just bloody brilliant, we are just one step away from employing a madagascan monkey with a empty coke bottle as our manager. And that will probably happen when Manzano gets fired around January."
Aupa Atleti---
2011-06-08 21:37
Eller så köper man sönder laget med Neymar, Otamendi, Lukaku och resten.
Atlético rawkus
2011-06-08 21:21
Deion: Dock enorm skillnad pa nar VI lirar FM, jamfort med nar cerezo och CO gor det, hehe ;)

Ett exempel: Nar jag lirara FM: "Sao Paolo offers Lucas for 7.5 milj EU." - Done deal!

Nar valfri ur varan ledning lirar FM: "Liverpool offers Jovanovic for 2 milj EU. Cerezo offers 9.5 milj EU"

;O
Atlético Chewie
2011-06-08 21:00
Jag tycker inte €7 miljoner för Piatti är farligt alls, eller så har man bara blivit blind efter inflationen som inträffat i fotbolls europa.
Atlético zoran
2011-06-08 20:54
Atlético har kommit överens med Piatti, men det är Almería som strular och vill ha mer än €7 miljoner. Jag frågade själv Walter Zimmerman från El Mundo Deportivos redkation som skrev att han kommer lämna för Atlético om det fortfarande var aktuellt och han bekräftade att han hade en 100%-ig källa.

Manzano ska ha ett möte med Caminero ikväll eller om han redan har haft det för att planera nästa säsongs lag.

Rubén Pérez är på väg till Mallorca på lån, men hör och häpna!

VALERINHA kan vara på väg BORT från Atlético, PERMANENT!

Detta enligt Cadena Cope.
Atlético Deion (red)
2011-06-08 20:42
Chewie//

De sensate jag hört är att Piatti verkar hamna i Sevilla. Bara ett rykte.
Annons: